شماره تماس: 02122500600

علت خاموش شدن یخچال بکو

علت خاموش شدن یخچال بکو

همانطور که گفته شد یکی از انواع مشکلات رایجی که ممکن است برای بسیاری از یخچال های ساید بای ساید بکو یا انواع دیگر یخچال ها و برند های دیگر رخ دهد، خاموش شدن ناگهانی آنهاست. این مشکل به خاطر چند دلیل اصلی و مهم رخ می دهند و که با شناختن آنها می توانید به محض دیدن نشانه های این مشکل برای رفع آن دست به کار شوید. در ادامه تلاش داریم که شما را با چند علت خاموش شدن ساید بای ساید بکو یا دیگر برند ها آشنا کنیم.

دلایل خاموش شدن یخچال ساید بای ساید بکو

 اشکال در اتصالات یخچال یا محافظ برق

از اولین و رایج ترین علت های خاموش شدن ساید بای ساید بکو، انواع قطعی برق در این دستگاه و اشکال های مختلف در اتصالات است که باعث خاموشی دستگاه شده است. ممکن است که سیم یخچال، دچار مشکل خاصی شده باشد یا حتی پریز در آمده باشد. این مشکلات می توانند به راحتی انواع قطعی را ایجاد کنند و باعث خاموشی دستگاه شوند.

نکته دیگر این است که اکثرا یخچال ها را به یک محافظ برق خوب وصل می کنند در در زمان های خاص مثل قطع و وصل شدن سریع برق، مانع از سوختن و خراب شدن یخچال شود. اگر برای محافظ ها نیز اتفاقی افتاده باشد و سوخته باشند، یخچال شما دیگر روشن نمی شود و خاموش می ماند. با بهترین محافظ یخچال ساید آشنا شوید.

آسیب در برد دستگاه

برد الکترونیک در دستگاه های برقی عملکردی شبیه به مغز برای بدن انسان را دارد. در واقع تمامی تصمیم گیری هایی که در دستگاه شما گرفته می شود به وسیله برد الکترونیک است. حال تصور کنید که مشکلی برای این برد به وجود بیاید. عملا مثل از کار افتادن مغز و مرگ برای انسان است. به همین خاطر یکی از علت های مهم خاموش شدن ساید بای ساید بکو یا برند های دیگر نیز می تواند مشکلات مختلف برد الکترونیک باشد.

خرابی قطعات مهم

برخی از قطعات مهم هستند که عملکرد آنها و سالم بودنشان در روند کار یخخچال تاثیر گذار است و هر کدام از آنها خراب باشد، ممکن است علت خاموش شدن ساید بای ساید بکو شناخته شود. ترموستات یکی از این قطعات است. ترموستات دمای یخچال را اندازه گیری می کند و به برد اطلاع می دهد و سپس برد الکترونیک تصمیم می گیرد که کمپرسور تا چه حد فعالیت کند. اگر ترموستات به دلیل خرابی، اطلاعاتی به برد نرساند، برد دستگاه نیز نمی تواند کاری کند و یخچال خاموش می شود. با علائم خرابی ترموستات یخچال آشنا شوید.

قطعه مهم دیگر، کمپرسور است. این قطعه با فعالیت خود، می تواند دمای هوا را تنظیم کند و آن را گرم تر یا خنک تر کند. کمپرسور نیز اگر خراب شده باشد، هر چقدر دستور دریافت کند نمی تواند کاری کند و یخچال به دلیل خرابی آن خاموش می ماند. دیفراست نیز قطعه تاثیرگذار دیگری است که عمل یخ زدایی در یخچال را انجام می دهد و اگر این دستگاه کار خود را انجام ندهد دمای دستگاه کم کم پایین می آید و یخچال خاموش می شود.

 Overload یا داغ کردن موتور

گاهی اوقات نیز ممکن است که بر اثر فشار زیادی به یخچال، موتور یخچال انرژی بیشتری روی کار یخچال بگذارد و به همین خاطر فشار بیشتری به موتور می آید. اما موتور در صورت زیر فشار بودن برای مدت طولانی دچار Overload یا به اصطلاح داغ کردن می شود و در این صورت، یخچال نیز خاموش می شود.

تعمیر یخچال بکو در تهران

اگر در تهران زندگی می کنید و برای ساید بای ساید بکوی شما مشکلی پیش آمده می توانید تعمیر یخچال خود را به مدرن تکنیک بسپارید. مدرن تکنیک یکی از بهترین تعمیرگاه های رسمی و نمایندگی های بکو در ایران است که شما می توانید تعمیر لوازم خانگی خود را با خیالی راحت به تعمیرکاران حرفه ای و آموزش دیده آن بسپارید.

در صورت نیاز برای برای برقراری ارتباط با مدرن تکنیک، فقط کافی است با یکی از شعب نمایندگی مدرن تکنیک در شرق، غرب، شمال و جنوب تماس حاصل فرمایید. تکنسین های مدرن تکنیک به محل شما می آیند تعمیر یخچال بکو شما را در کمترین زمان ممکن و به نحو احسن انجام می دهند.

 

مقالات مرتبط

علت سخت باز شدن درب یخچال

 

برای ارسال سریع کارشناس، لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای تماس با تعمیرکار کلیک کنید