شماره تماس: 02122500600

علت پایین آمدن دمای فریزر جنرال الکتریک

علت پایین آمدن دمای فریزر جنرال الکتریک

با اینکه خنک نکردن یخچال یکی از مشکلات مهم به شمار می‌رود اما از طرفی سرمای بیش از حد آن نیز می‌تواند یکی از نشانه‌های خرابی یخچال باشد که باید سریعاً به آن رسیدگی شود. در صورتی که با پایین آمدن دمای فریزر جنرال الکتریک مواجه شدید از دلایل آن می‌تواند خرابی ترموستات، دمپر هوا یا  برد کنترل باشد.  فراموش نکنید جهت تعمیر لوازم خانگی از جمله یخچال و فریزر حتما باید به افراد متخصص مراجعه کنید. در این نوشته می‌خواهیم به علت پایین آمدن دمای فریزر جنرال الکتریک بپردازیم.

H:\poone\work\manage\fridge-temperature-hero-image.jfif

به نظر شما دلایل پایین آمدن دمای فریزر چیست؟

 علت پایین آمدن دمای فریزر جنرال الکتریک

جنرال الکتریک یکی از معتبرترین و باکیفیت‌ترین برندهای لوازم خانگی در دنیا محسوب می‌شود. تمام یخچال‌های جنرال الکتریک ساخت کشور آمریکا هستند و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشند. اما با این حال احتمال خرابی قطعات مختلف وجود دارد. خراب شدن هر یک از قطعات یخچال باعث بروز مشکلات مختلف می‌شود. سرمای بیش از حد فریزر جنرال الکتریک باعث یخ زدن مواد غذایی، سبزیجات  و خراب شدن نوشیدنی‌ها می‌شود. از دلایل پایین آمدن دمای فریزر جنرال الکتریک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خراب شدن دمپر ورودی هوا 

  • خرابی ترموستات یا کنترل کننده دما 

  • ایراد در برد کنترل

مشکل دمپر ورودی هوا

یکی از علت پایین آمدن دمای فریزر جنرال الکتریک مشکل در دمپر ورودی هوا است.  فرآیند سرمایشی یخچال به این صورت است که کمپرسور باعث انتقال گاز مبرد به لوله‌های اپراتور شده که در نتیجه باعث سرد شدن فریزر می‌شود که این سرما از طریق فن به داخل یخچال هدایت می‌شود. از این رو یکی از دلایل سرمای بیش از حد فریزر جنرال الکتریک می‌تواند مربوط به خرابی دمپر ورودی هوا باشد. خراب شدن دمپر باعث میشود که سرما از بخش فریزر به یخچال منتقل نشود و باعث ایجاد سرمای زیاد در فریزر گردد. توجه داشته باشید که جهت تعمیر یخچال با افراد متخصص و مجرب در این زمینه تماس حاصل فرمایید.

 مشکلات اصلی برد کنترل

ایراد در برد کنترل یکی از علت پایین آمدن دمای فریزر جنرال الکتریک می‌باشد. در نسل های جدید یخچال فریزر، کنترل تمام اجزا توسط برد انجام می‌شود. به همین دلیل در صورتی که با مشکل سرمای زیاد فریزر مواجه شدید، حتما برد کنترل آن را چک کنید. البته این کار باید توسط افراد مجرب در این زمینه انجام شود.  اتصالات و فویل های خراب در برد می‌توانند باعث یکسره کار کردن یخچال و درنتیجه سرمای زیاد در فریزر شوند.  

خرابی ترموستات یا کنترل کننده دما

اگر دمای فریزر جنرال الکتریک شما بسیار پایین آمده ممکن است دلیل آن را خرابی ترموستات یا کنترل کننده دما باشد. اگر فن و کمپرسور سالم باشند ولی دمای یخچال خیلی سرد باشد دلیل آن می‌تواند خرابی ترموستات باشد. زیرا در صورت خراب بودن کنترل کننده، دیگر قادر به تشخیص دمای واقعی نیست و در نتیجه فن و کمپرسور زیاد کار می‌کنند که موجب سرمای بیش از حد فریزر می‌گردد. جهت تعمیر یخچال جنرال الکتریک حتما به تعمیرکاران باتجربه مراجعه کنید. 

H:\poone\work\manage\shutterstock_1645244353.jpg

در صورت خنک نکردن فریزر بهتر است به تعمیرکار یخچال جنرال الکتریک زنگ بزنید

رفع مشکل پایین بودن دمای فریزر جنرال الکتریک

با اینکه خنک کردن مواد غذایی و نوشیدنی‌ها از کاربردهای یخچال به شمار می‌رود اما دمای پایین یخچال یک مشکل جدی محسوب می‌شود. حال که با علت پایین آمدن دمای فریزر جنرال الکتریک آشنا شدید در این بخش به رفع مشکل آن می‌پردازیم. 

تعویض دریچه

اگر دریچه هوا به درستی کار نکند باید جهت تعویض آن اقدام کنید. پیشنهاد می‌کنیم خودتان در خانه این کار را انجام ندهید و حتما از افراد متخصص کمک بگیرید. زیرا ممکن است هنگام تعویض دریچه به سایر قطعات آسیب وارد شود و مشکلات بیشتری را برای شما به وجود بیاورد. هم چنین یخچال فریزر دارای لامپ تشخیص خودکار دما است که با اندازه‌گیری دمای داخل یخچال، دمای ورودی را با توجه به آن تنظیم می‌کند. حتما دقت کنید بعد از تعویض دریچه، این لامپ در جای خود قرار بگیرید.

 تعویض برد کنترل

در صورتی که بعد از بررسی برد، متوجه خرابی آن شدید باید جهت تعویض آن اقدام کنید. برد وظیفه کنترل تمام‌ اجزای یخچال را برعهده دارد و به همین دلیل باید در اسرع وقت تعویض گردد. حتما تعویض برد را به تعمیرکاران حرفه‌ای بسپارید. در برخی از مواقع تعویض برد توسط افراد نابلد موجب بروز مشکلات بیشتری در یخچال می‌شود. البته باید شارژ گاز یخچال جنرال الکتریک را هم چک کنید.البته از تعویض فن یخچال جنرال الکتریک هم غافل نشوید.

ترموستات را ریست، تعمیر یا تعویض کنید

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم یکی از علت پایین آمدن دمای فریزر جنرال الکتریک، خرابی ترموستات یا همان کنترل دما است. با تعویض این قطعه توسط تعمیرکار حرفه‌ای مشکل سرمای زیاد فریزر رفع می‌گردد‌. جهت عیب یابی مشکل کنترل دما باید فرآیند زیر را انجام دهید:

  • ابتدا یخچال را از برق بکشید.

  • سپس دستگیره کنترل سرما را پیدا کنید.

  • دستگیره را در نقطه وسط آن قرار دهید و سپس یخچال خود را دوباره به برق بزنید.

  • در این حالت، دمای یخچال شما باید حدود 3 درجه سانتی‌گراد باشد.

حتما هنگام عیب یابی کنترل دما از قرار گرفتن لامپ یا سیم سنسور  در جای خود مطمئن شوید.  بعد از انجام این کارها، یک روز بعد دمای یخچال خود را بررسی کنید. در صورتی که مشکل رفع نشد باید جهت تعویض این قطعه اقدام نمایید.

 

H:\poone\work\manage\Blog-FridgeTemperatureSetting_MSchmitz_0001.jpg

هنگام تعمیر فریزر می‌توانید به دفترچه راهنمای یخچالتان رجوع کنید

سایر دلایل احتمالی پایین آمدن دمای فریزر جنرال الکتریک

  • یکی از علت پایین آمدن دمای فریزر جنرال الکتریک می‌تواند مربوط به فاسد شدن لاستیک درزگیر درب یخچال باشد. به همین دلیل دربها را کاملا بررسی کنید و از مهر و موم بودن آنها مطمئن شوید. نشت هوا در لاستیک درزگیر موجب افزایش دمای داخل یخچال می‌شود.

  • خرابی فن سیرکولاسیون می‌تواند باعث کارکرد زیاد موتور و درنتیجه  سرمای بسیار  در فریزر گردد.

  •  نشت سرما از فریزر می‌تواند یکی از دلایل سرمای زیاد فریزر باشد. این نشتی موجب ایجاد دمای نامطلوب در محفظه غذای تازه و در نتیجه یخ زدن در سطح پایین‌تر می‌گردد.

 

تنظیم دمای یخچال جنرال الکتریک

یکی از سوالات رایج کاربران درباره نحوه تنظیم  کردن دما یخچال است. در این بخش به روش‌های تنظیم دمای یخچال جنرال الکتریک اشاره می‌کنیم.

روش تنظیم درجه دمای یخچال General Electric  مدل فرنچ

  • جهت تنظیم دمای فریزر ابتدا دکمه Freezer  را چند بار فشار دهید. توجه داشته باشید که ابتدا دما  بالا و سپس پایین می‌آید.

  • برای تنظیم دمای یخچال کافیست چندین بار دکمه Fridge  را بزنید. برای تنظیم دمای یخچال ابتدا دما بالا و سپس پایین می‌آید.

Turbo Cool

 اگر می‌خواهید یخچال در حالت Turbo Cool  قرار بگیرد یعنی سریع فرآیند سرماسازی انجام شود. ابتدا باید دکمه Fridge  را به مدت 3 ثانیه نگه دارید. سپس در بخش نمایشگر دمای یخچال عبارت tC  نشان داده می‌شود که نشانه حالت Turbo Cool  است. جهت غیرفعال سازی حالت Turbo Cool  باید دکمه Fridge ‌ را 3 ثانیه نگه دارید.

Turbo Freeze

جهت افزایش دمای فریزر به صورت سریع باید حالت  Turbo Freeze  را فعال کنید. در این حالت کمپرسور با حداکثر توان برای رساندن   فریزر به کمترین دما کار می‌کند. وقتی حالت Turbo Freeze  فعال باشد عبارت ‌tF  بر روی نمایشگر نشان داده می‌شود. برای غیرفعال کردن این حالت مجددا  دکمه Freeze  را به مدت سه ثانیه نگه دارید.

H:\poone\work\manage\White-Dual-Thermostat-For-Freezer-and-Refrigerator.jpg

حتما از یک دماسنج جهت بررسی دمای فریزر استفاده کنید تا به دمای واقعی برسید

تنظیم دمای یخچال ساید بای ساید جنرال الکتریک

برای تنظیم دمای فریزر ساید بای ساید جنرال الکتریک باید  دکمه Colder  را فشار دهید. با این کار  دمای فریزر  شروع به تغییر می‌کند. برای سرد شدن قسمت فریزر دکمه Colder  و برای گرم شدن  دکمه Warmer  را فشار بدهید. جهت تنظیم دمای یخچال جنرال الکتریک هم  همانند بخش فریزر باید برای سرد شدن دکمه Colder  و برای گرم شدن دکمه Warmer  را فشار دهید.

نحوه عیب یابی تنظیمات یخچال

 تنظیم یخچال و فریزر  کمی سخت است زیرا تنظیمات به تدریج اعمال می‌شوند و شما باید حداقل ۲۴ ساعت صبر کنید تا تنظیمات جدید را مشاهده کنید.‌ اگر روز بعد هنوز یخچال شما به اندازه کافی سرد نشده می‌توانید دما را پایین تر بیاورید. برای  تنظیم دمای یخچال حتما به نکات زیر توجه کنید:

  • برای تنظیم دمای یخچال به یک دماسنج نیاز دارید.  ابتدا دمای یخچال را ثبت کنید و سپس تنظیمات جدید را اعمال نمایید‌.

  •  حداقل ۲۴ ساعت به یخچال اجازه دهید تا به دمای جدید برسد. پیشنهاد می‌کنیم در این مدت در صورت لزوم درب یخچال را باز کنید. 

  • بعد از گذشت این زمان، دمای جدید را ثبت کنید. اگر دما بیش از حد سرد بود می‌توانید طبق روش‌های تنظیمات دما که در بخش‌های قبل گفتیم دمای یخچال را گرم کنید.

  • سپس دوباره باید ۲۴ ساعت صبر کنید و سپس دمای جدید را بررسی نمایید. در صورتی که هنوز دمای یخچال سرد است دوباره تنظیمات جدید را اعمال کنید. 

برای ارسال سریع کارشناس، لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای تماس با تعمیرکار کلیک کنید