شماره تماس: 02122500600

عوارض دستگاه های غیر استاندارد تصفیه هوا

عوارض دستگاه های غیر استاندارد تصفیه هوا

 

عوارض دستگاه‌های غیر استاندارد تصفیه هوا

امروزه با توجه به افزایش آلاینده‌های محیط زیست باید مراقبت‌های بیشتری را برای سالم ماندن دستگاه تنفسی در نظر گرفت. در واقع بسیاری از افراد در سن‌های مختلف باید توجه داشته باشند که آلودگی هوا می‌تواند در بلند مدت بر عملکرد ریه تأثیر منفی گذاشته و انسان‌ها را با مشکلات پیچیده‌ای مواجه کند. در بیشتر اوقات استفاده از دستگاه تصفیه هوا یکی از راه‌حل‌های مناسب است که به افراد توصیه می‌شود. اما سوالی که قصد داریم در این مقاله به آن پاسخ دهیم این است که آیا در کنار مزایایی که انواع تصفیه‌ هوا دارد، دارای عوارض نیز هست؟ با ما تا انتها همراه باشید که عوارض احتمالی بکارگیری از دستگاه‌های تصفیه هوا را برشماریم.

 

عوارض دستگاه‌های غیر استاندارد تصفیه هوا

پر واضح است که اگر دستگاه‌های غیر استاندارد تصفیه هوا را تهیه و استفاده کنیم، ممکن است با احتمال بیشتری سلامتی‌مان را به خطر بیندازد. بنابراین اگر به هر دلیلی این‌گونه تصفیه هوا را تهیه کرده‌اید باید منتظر عوارض زیر باشید:

 

منتشر شدن گاز ازون

بدون شک لایه‌ی ازون دارای اشعه‌ی ماورا بنفش است که می‌تواند منجر به بیماری‌های خطرناک مانند سرطان شود. با توجه به اینکه این گاز قابلیت واکنش‌پذیری دارد ممکن است با مولکول‌های سیستم تنفسی به سرعت واکنش دهد و سلامتی بدن را به خطر بیندازد. لذا توصیه می‌کنیم که در هنگام خرید دستگاه‌های تصفیه هوا حتماً انواع بدون خطر آن را در نظر بگیرید. از عوارض استنشاق گاز ازون می‌توان به سرفه کردن و تحریک گلو اشاره کرد.

 

وجود اشعه UV

به طور کلی استفاده از اشعه یو وی در برخی محصولات بخصوص دستگاه تصفیه هوا به خوبی می‌تواند به جهت ویروس‌کشی مفید واقع شود اما اگر در هنگان تولید و چگونگی استفاده از این اشعه استانداردهای لازم رعایت نشود، به طور حتم نه تنها می‌تواند به خوبی هوا را تمیز نگه دارد بلکه موجب ایجاد خطرات برای بدن نیز خواهد شد. توصیه می‌کنیم که خانم‌های باردار کمتر در برابر چنین دستگاه‌هایی قرار بگیرند، مگر آنکه از استاندارد در نظر گرفته برای این محصول کاملاً مطمئن باشند.

 

وجود گاز رادون

مشکلات ریوی یکی از مواردی است که در اثر استفاده از دستگاه‌های غیر استاندارد تصفیه هوا رخ می‌دهد. در بعضی از این دستگاه‌ها نیز از گاز رادون بکارگیری شده است که اگر درصد استفاده از آن بیش از اندازه شود، ممکن است ختم به بیماری‌های مهلک مانند سرطان ریه شود. به طور کلی باید از مراکزی اقدام به خرید تصفیه هوا کنید که کاملاً معتبر است.

 

افزایش دی اکسید کربن

برخی از دستگاه‌های تصفیه هوا به ایجاد بیش از اندازه‌ی دی اکسید کربن می‌پردازند و اکسیژن لازم را برای استنشاق تولید نمی‌کنند که این موضوع می‌توند عوارض مختلفی را برای بدن بهمراه داشته باشد که از جمله می‌توان به مواردی مانند بیشتر شدن فشار خون، حالت تهوع، خواب آلودگی و در نهایت مرگ اشاره کرد. در واقع اگر بعد از استفاده از یک تصفیه هوا ناراحتی‌های عنوان شده را تجربه کرده‌اید به هیچ عنوان از کنار آن ساده نگذرید چرا که ممکن است خطرات عدیده‌ای را برایتان رقم بزند.
از کجا دستگاه تصفیه هوا استاندارد بخریم
با توجه به مطالب عنوان شده باید در انتخاب دستگاه تصفیه هوا دقت لازم را به خرج داد. در درجه اول پیشنهادمان این است که مراکز فعال و البته معتبر در سطح شهر را شناسایی کنید و سپس اقدام به بررسی محصول و خریداری آن نمایید. البته می‌توانید سایت‌های اینترنتی معتبر را نیز در نظر بگیرید و خرید این‌گونه محصولات را به این صورت هم انجام دهید. معمولاً برندهای معتبر تولید کننده دستگاه‌های تصفیه هوا به طور کامل استانداردهای تولیدی این محصول را رعایت می‌کنند تا مشتریان با کمترین دغدغه بتوانند محصول مدنظرشان را در اختیار داشته باشند. از جمله فواید تصفیه هوای استاندارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
پاک‌سازی محیط از هر نوع گرد و غبار.
پاک‌سازی محیط از انواع قارچ.
کاهش دهنده آلرژی.
بهبود تنفس کودکان و میانسالان.
حذف هر گونه بو و میکروب.
حذف هر گونه دود.
بهبود خلق و خوی.
صرفه‌جویی در هزینه‌های پزشکی.
داشتن قلب و ریه سالم.
کاهش چشم‌گیر استرس.
 
اگر دستگاهتان با مشکلی مواجه شد، متخصصان مجرب شرکت تعمیر لوازم خانگی مدرن تکنیک با تعمیرکاران کارآزموده در خدمت شما هستند.
 
 

برای ارسال سریع کارشناس، لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای تماس با تعمیرکار کلیک کنید