شماره تماس: 02122500600

راه های تشخیص تلویزیون تقلبی و قاچاق در بازار

راه های تشخیص تلویزیون تقلبی و قاچاق در بازار

به منظور خرید انواع لوازم خانگی اصل در درجه اول باید به فروشگاه‌های مجاز مراجعه کرد تا بتوان با خیال راحت محصولات دلخواه را خریداری نمود. با این حال برای آنکه از خرید یک محصول تقلبی در امان باشید، باید در هنگام خرید لوازم خانگی موارد بسیاری را در نظر بگیرید و پس از بررسی کامل اقدام به خریداری محصول کنید. ما در این مطلب قصد داریم درباره‌ی راه‌های تشخیص تلویزیون تقلبی از اصل در بازار صحبت کنیم. لذا اگر در حال حاضر نیاز به یک تلویزیون مناسب دارید، برای در امان ماندن از خرید یک تلویزیون تقلبی تا انتهای مقاله مدرن تکنیک را همراهی کنید.

 

بررسی شکل ظاهری تلویزیون

شکل ظاهری هر تلویزیون باید با تصاویر قرار داده شده در سایت رسمی آن کاملاً مشابه باشد. برای این منظور سایت هر برند از تلویزیون که قصد خرید دارید را بدست آورده و با تلویزیون مدنظرتان مقایسه کنید. پر واضح است که هر گونه تفاوت بخصوص در قاب دور تلویزیون نشان از تقلبی بودن آن می‌دهد.

 

بررسی امکانات تلویزیون

راه دیگری که می‌توان تلویزیون اصل با تقلبی یا قاچاق را تشخیص داد با استفاده از امکانات این لوازم خانگی است. به طور مثال تلویزیون‌های هوشمند ال جی از مزیت وای فای و بلوتوث برخوردار هستند که اگر این دو ویژگی در تلویزیون مدنظرتان وجود نداشته باشد بدون شک در حال بررسی نوع تقلبی آن هستید. دقت کنید که برخی تفاوت‌ها که باعث می‌شود فروشنده شما را با دلایل قدیمی یا جدیدتر بودن تلویزیون قانع کند، نباید تأثیری بر عقیده‌تان مبنی بر تقلبی بودن تلویزیون داشته باشد.

 

بررسی اندازه‌ی تلویزیون

همانطور که عرض شد، تمامی مشخصات یک تلویزیون در سایت برند آن لیست شده است که می‌توانید قبل از آنکه به مراکز فروش تلویزیون مراجعه کنید، مشخصات آن را یادداشت کرده و در صورت هر گونه مغایرت به تقلبی بودن جنس پی ببرید. در همین راستا با مقایسه اندازه‌ی صفحه نمایش یا سایز کلیت دستگاه می‌توان بررسی مناسبی برای تشخیص اصل یا قاچاقی بودن تلویزیون در نظر گرفت.

 

بررسی شماره سریال تلویزیون

تطبیق شماره سریال یک تلویزیون با شماره‌ای که در پشت دستگاه یا برگه‌های گارانتی وجود دارد می‌توان نشانه‌ی مناسبی برای تشخیص تقلبی یا اصل بودن دستگاه باشد. برای اینکه بتوانید شماره سریال تلویزیون‌های مختلف را داشته باشید، می‌توانید از فروشنده کمک بگیرید. همچنین بعضی از شماره سریال‌ تلویزیون‌ها در سایت‌های رسمی برندهای مختلف وجود دارد.

 

بررسی ریموت کنترل تلویزیون

بررسی دقیق بعضی از لوازم جانبی تلویزیون‌ها مانند ریموت کنترل، به خوبی می‌تواند راه مناسبی برای تقلبی یا اصل بودن تلویزیون باشد. در واقع معمولاً بسیاری از این لوازم جانبی‌ها شکل‌ یکسانی دارند و در طول زمان کمترین تغییری در شکل ظاهری‌شان بوجود آمده است. بنابراین هر گونه تغییر در نوع طرح و یا جایگاه قرارگیری لوگوی برند محصول در ریموت کنترل‌ها می‌توان نشانه‌ای برای تقلبی بودن تلویزیون باشد.

 

بررسی بسته بندی تلویزیون

دقت کنید که از جمله روش‌های بسیار مهم برای تشخیص تلویزیون تقلبی و قاچاق نسبت به اصل نوع بسته بندی انجام شده است.  در واقع اگر در بسته بندی تلویزیون‌ها با مورد مشکوکی مانند رنگ نامناسب و یا حتی جنس بی‌کیفیت مواجه شده‌اید، بدون شک در حال خرید یک تلویزیون تقلبی هستید. دقت کنید که حتماً برچسب برند تلویزیون مدنظرتان بر روی کارتن محصول چاپ شده باشد و اگر به صورت برچسبی بوده است، حتماً محصول مدنظر تقلبی است.

 

بررسی قیمت تلویزیون

در کنار مواردی که عنوان شد، قیمت‌های در نظر گرفته شده برای انواع تلویزیون‌ نیز می‌تواند تعیین کننده‌ی اصل یا تقلبی بودن این محصول باشد. در واقع معمولاً تلویزیون اصل از یک رنج قیمتی ثابت برخوردار است و هر گونه کاهش یا افزایش بی‌رویه قیمت احتمال تقلبی بودن آن را افزایش می‌دهد. برای اینکه در این خصوص به اطمینان برسید، می‌توانید از طریق سایت‌های رسمی برندها مختلف قیمت حدودی تلویزیون‌ها را برآورد کنید.

 

خرید از مراکز معتبر

و نهایتاً برای آنکه یک خرید بدون دردسر را تجربه کنید، کافی است که به مراکز معتبر مراجعه نمایید. پر واضح است که این‌گونه مراکز به دلیل شناخته شده بودن‌شان، امکان ارائه اجناس تقلبی را فراهم نخواهند کرد تا بیش از پیش مورد اطمینان مشتریان خود باشند. به طور کلی برای خرید یک تلویزیون‌ مناسب، باید همه‌ی مواردی را که در این مقاله به آن اشاره کردیم، به طور دقیق در نظر بگیرید تا با کمترین مشکل در هنگام خرید تلویزیون‌ اصل مواجه شوید.

 

مراکز معتبری مانند مدرن تکنیک ، تعمیر لوازم خانگی را در شعبه های زیادی در سراسر تهران ارائه می دهد.

برای ارسال سریع کارشناس، لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای تماس با تعمیرکار کلیک کنید