شماره تماس: 02122500600

بهترین محافظ یخچال ساید

بهترین محافظ یخچال ساید

در این مقاله قصد داریم تا در مورد محافظ برق یخچال ساید صحبت کنیم. زمانی که صحبت از محافظ و یا محافظت می شود. شاید در بیشتر موارد فکر و تصورمان به سمت وجود خطر و یا تهدید برود. البته درست هم همی است. اگر در شرایط و یا موقعیتی خطر وجود نداشته باشد، پس چه نیازی به وجود محافظ است؟

جالب است که بدانید نیاز به محافظ و یا وجود امنیت فقط مختص ما انسان ها و روابط انسانی نیست. یکی از سیستم هایی که وجود محافظ در آن ضروری و البته حیاتی است، سیستم های الکترونیک و یا برقی می باشد که در صورت عدم استفاده موجب خرابی میشود. علت اصلی هم این است که در سیستم های برقی ثبات شرایط جریان های برقی وجود ندارد. همانطور که می دانید وسایل برقی بسیار حساس به ورود جریان پیوسته برق هستند و هر گونه اختلال در این جریان های ورودی می تواند سبب بروز اشکال در نحوه عملکرد آن ها شود. در برخی مواقع این اختلال تا جایی می تواند تهدید کننده باشد که منجر به خرابی وسایل برقی شود. برای همین منظور استفاده از محافظ های وسایل برقی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

محافظ برق یخچال چیست؟

در ابتدا شاید بد نباشد که در مورد نحوه ی عملکرد محافظ ها توضیحاتی بدهیم. این دستگاه از طریق یک برد الکتریکی کار می کند که بوسیله آن در هنگام نوسانات برقی مثل بالا رفتن ولتاژ و یا پایین آمدن آن، جریان برق را به کلی قطع می کند. و در زمانی که برق وصل می شود با مقداری تاخیر آن را به دستگاه وصل می کند، چرا که همیشه مقداری زمان لازم است تا ولتاژ جریان برق به مقدار ثابتی برسد.

علت استفاده از محافظ برق یخچال

زمانی که برق قطع و سپس وصل می شود مقداری زمان می برد تا دامنه نوسانات جریان برق به مقدار ثابتی برسد. به دلیل اینکه سیستم های طراحی شده در وسایلی مثل یخچال بر اساس جریان ثابت برق طراحی شده اند، وجود نوسانات پیوسته برق سبب به هم خوردن تنظیمات موجود در این سیستم ها شده و باعث اعمال فشار بر این سیستم ها می شود، وجود اعمال فشار پیوسته و یا گاهی اوقات خارج از ظرفیت این دستگاه ها سبب می شود تا عملکرد های این دستگاه به کلی دچار مشکل شده و خارج از استفاده شوند. با توجه به افزایش قیمت بالای وسایل برقی استفاده از محافظ ها بسیار با اهمیت و موثر خواهد بود. مخصوصا که برخی از یخچال ها در صورت ایجاد مشکل هزینه تعمیر بالایی دارند. به طور مثال تعمیر یخچال پروفایل، تعمیر یخچال وایت هاوس و تعمیر یخچال ساید بای ساید می تواند هزینه بسیار بالایی داشته باشد. از این رو بهتر است قبل از اینکه مجبور به تعمیر یخچالتان شوید که به دلایل مختلف مانند سوختن موتور یخچال یا هر عامل دیگری خراب شده، از یک محافظ خوب استفاده کنید. 

آیا یخچال ساید بای ساید به محافظ احتیاج دارد؟

استفاده از محافظ برق یخچال تاثیر بسیار زیادی در محافظت کردن آن از نوسانات برقی دارد. یخچال ها جزء وسایل برقی خودکار به حساب می آیند، یعنی بدون توجه به وضعیت برق و نوسانات آن، برد دستگاه سریعا به جریان برق وصل می شود. بنابراین زمانی که موتور دستگاه به برق وصل است، اگر نوسانات برقی وجود داشته باشد، این نوسانات سبب قطعی برق یخچال نشده و و می تواند سبب آسیب به موتور یخچال شود. فریز هم دقیقا دارای سیستم مشابهی با یخچال است.

به طور کلی یخچال های ساید بای ساید سیستم های بسیار حساس تری نسبت به یخچال های عادی دارند، چون موتور به کار رفته در آن ها توان و استارت بالاتری دارد و همین موضوع سبب می شود تا وجود نوسانات برقی برای آن ها خطرناک تر باشد. یکی دیگر از عواملی که استفاده از محافظ برق یخچال برای یخچال های  ساید بای ساید را ضروری کرده است، وجود سیستم های کنترل دما در این یخچال ها برای جلوگیری از افزایش دمای بیش از حد در این یخچال ها است. این سیستم های تنظیم گر دما برای کار نیازمند جریان برق بیشتری هستند و در نتیجه وجود هر گونه نوسانات برقی سبب آسیب های شدید به آن ها می شود.


بیشتر بخوانید: دمای مناسب یخچال فریزر در تابستان و زمستان


اهمیت استفاده از محافظ برق یخچال ساید

یکی از وسایل برقی که احتمالا در همه خانه ها موجود است یخچال می باشد. یخچال ها به خاطر نوع کارکردی که دارند، دارای سیستم های بسیار حساس به جریان برق و اختلال در آن هستند. احتمالا بارها شنیده اید که یخچال دوستان و یا  آشنایانتان به خاطر نوسانات برقی دچار مشکل شده و یا کلا سوخته است که در این مرحله نیاز به تعمیر یخچال داریم. با توجه به افزایش قیمت وسایل برقی استفاده از محافظ ها برقی از اهمیت بالایی برخوردار است. تهیه محافظ برق متناسب با دستگاه می تواند نقش حیاتی و تعیین کننده برای ماندگاری وسیله برقی داشته باشد. چرا که متناسب نبودن آمپر محافظ با آمپر مورد استفاده توسط دستگاه سبب می شود تا نوسانات برقی ناشی این عدم تناسب پیوسته به وسیله وارد شده و در طولانی مدت سبب خرابی آن شود.

ویژگی های بهترین محافظ یخچال ساید

در ابتدا توجه به این نکته بسیار ضروری است که بر اساس نوع وسیله برقی موجود، نوع محافظ استفاده شده متفاوت است. برای مثال محافظ هایی که برای وسایل صوتی تصویری در خانه ی شما استفاده می شوند، باید با محافظ های یخچال و یا وسایل آشپزخانه شما متفاوت باشند. همانطور که در قبل هم به آن اشاره شد، یخچال های ساید بای ساید دارای سیستم های حساس تری برای تحمل نوسانات برقی هستند و استفاده از محافظ برق یخچال برای آن ها از ضرورت بالایی برخوردار است. در اینجا به مهم ترین ویژگی های بهترین محافظ برق برای این یخچال ها اشاره می کنیم.

  • مجهز بودن به مدارهای الکتریکی برای جلوگیری از انتقال نوسانات برقی به وسایل
  • دارای دو خروجی مجهز به سیستم های ولتاژی باشند
  • مجهز به فیلتر حذف نویز شهری
  • مجهز به مدارهای تاخیر وصلی
  • مجهز به دو خروجی ارت استاندارد
     

 انواع محافظ برق

  • محافظ های مدل [P256F]
  • محافظ های مدل [P102]
  • محافظ های برق مدل [PE2060]
  • محافظ های برق مدل [PE51237]
  • چند راهی های محافظ برق [PE2160] 

محافظ یخچال

بهترین محافظ برای وسایل برقی

اینکه ما به شما بگوییم چه نوع نوع برندی از محافظ را تهیه کنید، شاید اصلا برای شما مناسب نباشد، چرا که هر هر کسی بر اساس نوع وسایل برقی و ظرفیت آن ها و همچنین محل زندگی باید بهترین محافظ برق یخچال را انتخاب کند. با توجه به این موضوع ما توصیه می کنیم که برای انتخاب بهترین محافظ نکات زیر را مد نظر داشته باشید.

  • قیمت محافظ: بهتریت کار قبل از اقدام به خرید محافظ تعیین میزان هزینه ای است که می توانید برای آن خرج کنید. زمانی که هزینه ها را مشخص کنید خود به خود تعدادی از برند هایی که می توانید بخرید مشخص می شود.
  • میزان آمپر: قبل از خرید حتما میزان آمپر جریان ورودی به دستگاه تون رو مشخص کنید. اگر وسیله شما پر مصرف است، خرید یک محافظ آمپر پایین نه تنها سبب محافظ از دستگاه شما نمی شود، بلکه می تواند آسیب های وارده به دستگاه را چند برابر کند.
  • مدت تاخیر: این مدت بستگی به شما دارد که چه میزان می توانید بعد از وصل شدن برق منتظر ادامه جریان به وسیله مورد استفاده یتان باشید، اگر زیاد نمی توانید به هر دلیلی منتظر بمانید، دستگاه محافظ با مدت تاخیر کم انتخاب کنید.
  • خدمات پس از فروش: توجه داشته باشید که وجود گارانتی برای محافظ برق شما بسیار ضروری خواهد بود. بیشتر شرکت های تولیدی محافظ های خود را حدود 1 یا 2 سال گارانتی می کنند.

آیا محافظ برق باعث خرابی لوازم خانگی میشود؟

گاهی اوقات مشکلی برخی محافظ های برق دارند این است که به دلیل متناسب نبودن آمپر محافظ با آمپر دستگاه، خود محافظ ها نیز سبب ایجاد نوسانات برق می شود. این نوسانات برق از طریق ایجاد پالس های ناخواسته سبب می شود تا پالس برق اولیه ورودی به دستگاه با پالس برق تاخیری متفاوت باشد و همین موضوع سبب اعمال فشار به سیستم های جریان الکتریکی وسایل برقی می شود که می تواند سبب خرابی لوازم و وسایل برقی خانه حتی با وجود محافظ شود. برای همین منظور است که در هنگام تهیه محافظ برق توجه به توان آن و برابری آمپر آن با وسایل برقی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اساس کار محافظ های برق بر جلوگیری از وارد شدن نوسانات جریان برق به وسایل است و به همین دلیل است که دارای یک فاز تاخیری برای اتصال به برق هستند. وجود فاز تاخیری سبب می شود تا زمانی که برد محافظ به برق وصل نشد، اجازه ی اتصال برد دیگر را به دستگاه برقی ندهد، اما زمانی که آمپر محافظ پایین تر از آمپر دستگاه باشد، دستگاه در ابتدا به برق محافظ وصل می شود و در ادامه به برق مستقیم وصل می شود در اینجا به دلیل برابر نبودن آمپر محافظ با آمپر دستگاه یم نوسان برق به وسیله برقی وارد شده که در صورت ادامه دار بودن آن ممکن است سبب خرابی دستگاه شود.

 

خدمات تعمیر لوازم خانگی مدرن تکنیک:: تعمیر یخچال جنرال الکتریک، تعمیر یخچال مابه، تعمیر یخچال پروفایل، تعمیر یخچال ویرپول و تعمیر یخچال آدمیرال

برای ارسال سریع کارشناس، لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای تماس با تعمیرکار کلیک کنید