شماره تماس: 02122500600

اساس کار دستگاه تصفیه آب خانگی را بشناسید!

اساس کار دستگاه تصفیه آب خانگی را بشناسید!

دستگاه تصفیه آب خانگی به چندین بخش تقسیم‌بندی و مدل‌ها و گونه‌های مختلفی دارد ولی پرفروش‌ترین و بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی در کشور ما و جهان، یک دستگاه تصفیه آب خانگی پایین سینکی می‌باشد که با تکنولوژی اسمز وارونه آب آشامیدنی را تصفیه می‌کند. سیستم فیلتر آب ro اسمز معکوس نوین‌ترین و کامل ترین نوع تصفیه آب آشامیدنی محسوب می‌شوند. این دستگاه‌ها در زمره قدرتمندترین دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن خانگی به شمار می‌روند و برندهای معروف دستگاه تصفیه آب خانگی دستگاه‌هایی هستند که  این سیستم را دارا می‌باشند. اگر قصد خرید دستگاه تصفیه آب خانگی را دارید بهترین انتخاب را زمانی خواهید داشت که با اساس کار این دستگاه ها آشنا باشید و بدانید که اسا کار هر دستگاه چیست!

اساس کار دستگاه تصفیه آب خانگی چیست؟

همانطور که می‌دانید آب آشامیدنی لوله‌کشی که در شهر از آن استفاده می‌کنیم سرشار از املاح مضر و درشتی است که با چشم دیده می‌شوند و در کتری ته‌نشین شده و قابل جداسازی هستند. این املاح در آغاز ورود به فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی در مرحله ابتدایی، حذف می‌گردند که این املاح درشت اصولا عبارتند از : شن و ماسه ریز و درشت و گل و رسوب؛ املاحی که باعث بوجود آمدن و تولید سنگ کلیه در انسان می‌شوند! علاوه بر موارد بیان شده اگر از وارد شدن این املاح به دستگاه تصفیه آب جلوگیری نشود باید شاهد ضرری به صورت کیپ شدن و گرفتگی و رسوب در مکنده دستگاه تصفیه آب بوده که این عمل عمر قطعات فیلتر آب را پایین آورده و کم می‌کند.

دستگاه تصفیه آب، دستگاه تصفیه آب خانگی، تصفیه آب، دستگاه تصفیه، مدرن تکنیک

بعد از طی مرحله بالا که حذف و از بین بردن ذرات درشت موجود در آب است، آب از شلنگ فیلتر آب به هوزینگ دوم و سوم و فیلتر شماره دو و سه فیلتر آب خانگی روانه می‌شود. در فیلتر کربن اکتیو شماره دوم و فیلتر کربن بلاک شماره سوم آب‌شیرین‌کن موادی مثل کلر و مواد جانبی کلر جداسازی می‌شوند. وجود کلر در آب معایب بسیاری دارد به اندازه‌ای که باعث ریزش مو و چروک شدن پوست انسان می‌شود. اما نکته جالب توجه این است که نحوه حذف کلر در دستگاه فیلتر آب به صورت کاملا حرفه‌ای انجام می‌شود بدین گونه که در آب با آزادسازی یون‌های مثبت و منفی کربن، کلر جذب کربن می‌گردد و از فیلتر گام دوم و سوم عبور نمی‌کند‌.

مراحل مختلف تصفیه و پالایش آب با دستگاه تصفیه آب به این صورت است که آب در ابتدا از مواد بزرگ و املاح قابل مشاهده پاکسازی می‌شود، سپس از راه هوزینگ دوم و سپس سوم آب به فیلترهای هفت تا هشت پله‌ای منتقل می‌شوند. فیلترهای دوم و سوم کلر و مواد جانبی مربوط به آن را جدا می‌کند. ازدیاد این مواد به پوست و مو آفت زیادی را وارد می‌کند. در فیلترهای مرحله چهارم آب با خفگی بسیار از پالایه ممبران عبور داده می‌شود که یکی از مهم‌ترین قسمت‌های دستگاه است و مواد اضافی موجود در آب را در خود نگه می‌دارد و آب تصفیه شده از بافت ریز فیلتر بیرون می‌شوند. حتی ریزترین املاح هم نمی‌توانند از این مرحله پالایه تصفیه آب عبور کنند. سموم خطرناک و مضر برای سلامت انسان مثل آرسنیک، آلومینیوم و نیترات شانسی از بین خواهند رفت. در فیلترهای مراحل پنج و مراحل بالا دیگر موادی که احتمالا در آب  موجود است از آب حذف شده و در نهایت مواد لازم و مفیدی که برای بدن لازم هستند به صورت مجدد به آب بازگردانده می‌شوند.

دستگاه تصفیه آب، دستگاه تصفیه آب خانگی، تصفیه آب، مدرن تکنیک

قطعات دستگاه تصفیه‌ آب خانگی چگونه کار می‌کنند؟

دستگاه‌های فیلتر آب دارای  دو خروجی اصلی بوده که اولین خروجی مواد مضر و کثیف موجود در آب را به فاضلاب هدایت کرده و یا به هر راه و روش دیگری از دستگاه خارج می‌کند و دیگری آب پاکسازی شده را داخل مخزن دستگاه نگهداری می‌کند تا شما هر زمانی که به آب آشامیدنی نیاز داشتید بتوانید از آن بهره ببرید. حجم این مخزن‌ها بسته به مدل دستگاه متفاوت است و شما هنگام خرید باید دقت داشته باشید  که مدلی را در ذهن داشته و انتخاب کرده باشید که به اندازه نیازتان بتواند آب تصفیه شده را اندوخته سازی کند.

قطعات دستگاه تصفیه آب خانگی

  1. شیر واردکننده آب به دستگاه تصفیه آب خانگی

  2. اتصالی از جنس پلاستیک کوییک فیتینگ دستگاه فیلتر آب خانگی

  3. هوزینگ موجود در این دستگاه

  4. شاسی دستگاه

  5. شیر برقی دستگاه 

  6. شیر های دستگاه فیلتر آب خانگی

  7. ترانس دستگاه

  8. پمپ، شلنگ دستگاه تصفیه آب

  9. گیج فشار روغنی

  10. هوزینگ ممبران

  11. فیلتر مرحله اول لغایت هفتم دستگاه فیلتر آب خانگی

  12. شیر فیلتر

  13. مخزن تحت سرکوب تصفیه آب خانگی

 

برای ارسال سریع کارشناس، لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای تماس با تعمیرکار کلیک کنید