شماره تماس: 02122500600

افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

لباسشویی از جمله دستگاه‌های پرکاربرد در منازل است که تقریباً می‌توان گفت که حداقل هر یک روز در میان مورد استفاده قرار می‌گیرد. چنین شرایطی می‌طلبد که نکات ایمنی زیادی را به جهت افزایش طول عمر ماشین لباسشویی در نظر گرفته شود که اگر از آنها بی‌اطلاع باشید، احتمالاً نهایتاً تا 2 الی 3 سال بتوانید از این وسیله خانگی استفاده کنید. ما در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که چگونه عمر ماشین لباسشویی را زیاد کنیم؟

 

در نظر گرفتن بار متناسب برای لباسشویی

پر واضح است که هر مدل از لباسشویی دارای یک ظرفیت بخصوصی است که اگر بیشتر از آن برای شستشو در نظر گرفته شود در طول گذشت زمان کیفیت و کارآیی دستگاه به شدت پایین خواهد آمد. بیشتر خانم‌های خانه گمان می‌کنند که هر چه لگن دستگاه را از لباس پر کنند کار شستشو سریع‌تر انجام می‌شود اما به این نکته توجه نمی‌شود که برای گردش لباس، حتماً باید فضای مناسبی در لباسشویی وجود داشته باشد. لذا توصیه می‌کنیم حداقل میزان لباس را برای شستشو در نظر بگیرید.

 

تمیز نگه داشتن واشر لاستیکی درب لباسشویی 

از جمله بخش‌های بسیار مهم هر لباسشویی واشر لاستیکی درب آن است که وظیفه‌ی محافظت از لباس‌ها یا دستان‌تان را در برابر لبه‌های تیز لگن لباسشویی بر عهده دارد. واشر لاستیکی درب، ممکن است دچار پارگی و یا حتی فرسودگی شود که باید بعد از هر بار استفاده از لباسشویی به دقت مورد بررسی قرار بگیرد. وجود گرد و غبار و همچنین باقی مانده مواد شوینده در اطراف واشر می‌تواند عملکرد واشر را تحت تأثیر قرار دهد.

 

بررسی همیشگی فیلتر لباسشویی 

تمیز بودن فیلتر لباسشویی عمر این دستگاه را به طرز چشم‎‌گیری افزایش می‌دهد. این بخش از لباسشویی در قسمت پایین این وسیله قرار دارد که با استفاده از یک مسواک قابل تمیز کردن است. دقت کنید که اگر فیلتر‌ها آلوده شوند، بوی بد از دستگاه بلند شده و این موضوع ممکن است در هنگام شستشو به لباس‌ها نیز سرایت کند. در نتیجه برای اینکه برای مدت زمان بیشتری از لباسشویی استفاده کنید حتماً این بخش را تمیز نگه دارید.
 

پرهیز از استفاده از آب داغ 

به هیچ عنوان برای شستشوی لباس‌ها با استفاده از هر نوع لباسشویی از آب داغ استفاده نکنید که این کار باعث می‌شود تا رنگ و بافت پارچه‌ها از بین برود. ضمناً آب داغ احتمال آسیب رساندن به قطعات غیرفلزی لباسشویی را نیز افزایش می‌دهد. توصیه می‌کنیم برای این منظور حتماً از آب ولرم بهره ببرید.
 

پرهیز از قرار دادن اجسام سنگین روی لباسشویی 

بسیاری از خانم‌ها به دلایل مختلف بر روی ماشین لباسشویی آشپزخانه وسایل سنگین نگهداری می‌کنند. این کار باعث می‌شود که فشار مضاعفی به دستگاه و قطعات مختلف آن وارد شود که رفته رفته لباسشویی را از کار می‌اندازد. جالب اینجاست که حتی در مواقعی که لباسشویی در حال شستشو است نیز وسایل روی آن برداشته نمی‌شود و این موضوع به طرز کاملاً مشهودی عمر لباسشویی را کاهش می‌دهد.

 

تمیز نگه داشتن سینی شوینده 

مشکلاتی مانند گرفتگی و مسدود شدن راه سینی مواد شوینده احتمال کارآیی و عملکرد آن را کاهش می‌دهد. برای اینکه کمتر چنین مشکلاتی پیش بیاید، توصیه می‌کنیم که هر از گاهی سینی شوینده ماشین لباسشویی را با استفاده از آب گرم تمیز کنید.

 

محل نگهداری لباسشویی

یکی از مهمترین مواردی که در افزایش طول عمر ماشین لباسشویی نقش دارد، محل نگهداری آن است که توصیه می‌کنیم که در سطح کاملاً صاف قرار داده شود. تراز نبودن لباسشویی در هنگام چرخش لباس‌ها، فشار بسیار زیادی به قطعات وارد می‌کند که به طور حتم این موضوع در بلندمدت فرسودگی و از کارافتادگی لباسشویی را منجر خواهد شد. بنابراین توصیه می‌کنیم که حتماً این دستگاه را در یک مکان کاملاً امن و تراز شده نگهداری کنید توجه داشته باشین در صورتی ک ماشین ظرفشویی در کنار یخچال قرار داده شود منجر به تعمیر یخچال ویرپول خواهد شد.

بکارگیری از مواد شوینده با کیفیت

اگر چه شاید گمان کنید که استفاده از یک مواد شوینده مناسب، فقط در جهت بهتر تمیز شدن لباس‌هاست اما باید عنوان کنیم که انتخاب مواد شوینده با کیفیت می‌تواند به افزایش عمر دستگاه لباسشویی نیز کمک کند. ضمناً توجه کنید که به هیچ عنوان از موادهای نرم‌کننده و یا سفید کننده برای تمیز کردن لباس‌هایتان استفاده نکنید و یا اگر مجبور به این کار هستید، به مقدار ناچیز از آن بهره ببرید. نهایتاً توصیه می‌کنیم که ماشین لباسشویی در کنار ماکروویو به هیچ وجه درکنار ماکروویو نگذارید چون ممکن است به تعمیر ماکروویو نیاز پیدا کنید.
 
مدرن تکنیک با داشتن تعمیرکاران مجرب و حرفه ای، آماده تعمیر ماشین لباسشویی در محل شما و همچنین برای تعمیر یخچال میتوانید با کارشناسان مدرن تکنیک تماس خاصل فرمایید.
 

برای ارسال سریع کارشناس، لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای تماس با تعمیرکار کلیک کنید