شماره تماس: 02122500600

نحوه تعمیر یخچال صنعتی + [معرفی انواع یخچال صنعتی]

نحوه تعمیر یخچال صنعتی + [معرفی انواع یخچال صنعتی]

همانطور که احتمالا می‌دانید؛ یخچال‌های صنعتی داخل فضای منزل استفاده نمی‌شوند و همانطور که از نامشان مشخص است، مختص فضای صنعتی هستند.‌ نگهداری از مواد غذایی با حجم بالا و در مدت زمان طولانی فقط با استفاده از این یخچال‌ها امکان‌پذیر است. موادی که داخل یخچال‌های صنعتی نگهداری می‌شوند، در واقع مواد پروتئینی با حجم بالا هستند که ما در منزل فقط مقدار کمی از آنها را داخل یخچال نگهداری می‌کنیم، مثل گوشت قرمز، گوشت مرغ، مواد خوراکی و غیره. از این یخچال‌ها در فست فود، رستوران، کافی شاپ و هتل‌ها هم استفاده می‌کنند. اما خب! به هر حال یخچال صنعتی حتی اگر از باکیفیت‌ترین برندها هم باشد، باز ممکن است دچار خرابی و مشکلات شود. بدین منظور ما در این مقاله تصمیم گرفتیم که راجع به تعمیر یخچال صنعتی اطلاعات مهمی را در اختیارتان قرار دهیم. اگر نیازمند کسب اطلاعات در این باره هستید، این مقاله را از دست ندهید.

توضیحات کلی در مورد یخچال صنعتی

قبل از اینکه راجع به تعمیر یخچال صنعتی در تهران و دیگر شهرها صحبت شود، بهتر است که ابتدا یک سری توضیحات کلی داشته باشیم. در حقیقت شما باید با انواع و کاربرد این یخچال‌ها آشنا شوید تا بدانید که مشکلات و ایرادات آن را چگونه برطرف کنید. در ادامه توضیحات اینچنینی ارائه شده است.

انواع یخچال صنعتی

انواع یخچال صنعتی

موضوع مهم شناخت انواع یخچال صنعتی است. یخچال‌های صنعتی در فرم‌های گوناگون و با ارتفاع متفاوت تولید و عرضه می‌شوند. هر کدام از آنها در مراکز مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند تا مواد غذایی را سرد نگه دارند و از خرابی و فاسد شدن جلوگیری شود.

انواع یخچال صنعتی از لحاظ ظاهری

انواع مختلف این یخچال‌ها از لحاظ ظاهری شامل یخچال صنعتی ایستاده یا همان عمودی و یخچال صنعتی صندوقی یا کابینتی هستند.

یخچال صنعتی عمودی یا ایستاده سایز و ارتفاع بیشتری دارد. شما بر اساس اینکه تک، دو یا سه درب هستند، آنها را انتخاب می‌کنید. معمولا یک شیشه روی چنین یخچال‌هایی تعبیه شده که می‌توان برای کیک فروشی، شیرینی فروشی و قنادی نیز بهره برد.

مورد دیگری که شاید در مورد آن شنیده باشید، یخچال ویترین مکعبی است. تنها تفاوت با دو مورد قبلی این است که فقط شکل مکعبی دارند. ارتفاع این نوع یخچال از دو مورد قبلی کوتاه‌تر است. معمولاً برای رستوران، قنادی و فست فود بیشتر استفاده می‌شود‌. برای نگهداری از گوشت منجمد بیشتر از همه کاربرد دارد و با استفاده از آنها کمتر نیاز به تعمیر یخچال صنعتی خواهد بود. خیلی از سوپرمارکت‌های کوچک هم برای نگهداری بستنی و آب آشامیدنی به سراغ خریدِ این یخچال‌ها می‌روند.

انواع یخچال‌های صنعتی از لحاظ جنس

اگر بخواهیم این یخچال‌ها را از لحاظ جنس بدنه با یکدیگر مقایسه کنیم، باید گفت که دو مدل دارند. بعضی از آنها از جنس فولاد ضدزنگ و بعضی دیگر از جنس شیشه هستند. اگر یخچال شما از نوع عمودی و از جنس فولاد ضد زنگ باشد، نسبت به ضربه مقاومت بالاتری دارد. به خاطر همین طول عمر بیشتری هم پیدا کرده و اینگونه کمتر به تعمیرکار یخچال صنعتی نیاز پیدا خواهید کرد. به خاطر همین موضوع این یخچال‌ها طرفدار بیشتری دارند.

در حقیقت یخچال‌هایی که دارای درب شیشه‌ای هستند که به آنها یخچال ویترینی هم گفته می‌شود، این قابلیت را دارند تا بدون اینکه شما درب یخچال را باز کنید، بتوانید محصولات داخل آن را به راحتی مشاهده کنید. برای شیرینی فروشی‌ها، کیک فروشی‌ها و قنادی‌ها بیشتر از همه استفاده می‌شوند.

انواع یخچال‌های صنعتی بر اساس نوع قفسه

از دیگر انواع یخچال صنعتی باید به یخچال کابینتی اشاره کرد. این یخچال‌ها علاوه بر اینکه قفسه دارند، داخلشان کشو هم طراحی شده است. علت اینکه افراد به سراغ انتخاب این مدل می‌روند، این است که فضای زیادی را اشغال نمی‌کند. وجود کشو در این یخچال‌ها باعث می‌شود که شما مواد غذایی بیشتری را بتوانید داخل‌شان نگهداری کنید. در واقع شبیه به کابینت هم هستند و همین باعث می‌شود که کار به آنها راحت‌تر باشد. ارتفاع زیادی هم ندارند و افرادی که قد کوتاه دارند، می‌توانند به راحتی از آنها استفاده کنند. داخل آشپزخانه، رستوران و کافی شاپ‌ها معمولاً از این مدل استفاده می‌کنند. این یخچال‌ها در انواع دو در، شش در، چهار کشو و ۹ کشو موجود هستند.

هزینه تعمیر یخچال صنعتی

هزینه تعمیر یخچال صنعتی

هزینه تعمیر یخچال صنعتی در محل دغدغه بسیاری از افراد است که می‌خواهند در مورد آن بدانند. این یخچال‌ها اول از همه باید از لحاظ نوع و ظرفیت مورد بررسی قرار بگیرند؛ یعنی نوع یخچال روی قیمت تعمیر آن نیز تاثیرگذار خواهد بود. ظرفیت هم برای تعمیر اهمیت بسیار زیادی دارد؛ چراکه یخچال‌های ایستاده معمولاً تعمیرات سخت‌تری دارند و در نتیجه باید اجرت بیشتری را پرداخت کنید.

جالب اینجاست که اگر یخچال تک در باشد، هزینه بیشتری برای تعمیر خواهند گرفت.

مورد دیگری که روی هزینه تعمیر یخچال صنعتی تاثیر می‌گذارد، مربوط به طراحی و ساخت است. در واقع هر چقدر که طراحی و ساخت یخچال پیچیده‌ و جدیدتر باشد و سیستم‌های برودتی داخل یخچال قوی‌تر باشند، هزینه تعمیر آن هم افزایش پیدا می‌کند.

با تمام این توضیحات؛ چنانچه می‌خواهید نسبت به هزینه تعمیر یخچال صنعتی به طور کامل و دقیق اطلاعات بدست بیاورید؛ با شماره‌های مجموعه مدرن تکنیک تماس گرفته و با مشاورین صحبت کنید.

مرکز تعمیر انواع یخچال‌های صنعتی

مراکز مختلف و نمایندگی‌های زیادی هستند که اقدام به تعمیر یخچال صنعتی می‌کنند. یکی از این مراکز که به عنوان یکی از معتبرترین‌‌ها هم شناخته شود، مجموعه مدرن تکنیک است. وقتی که وارد سایت این شرکت می‌شوید، متوجه خواهید شد که تعمیرات محصولات مختلف از جمله یخچال‌های خانگی و صنعتی توسط این مجموعه به انجام می‌رسد. برای تعمیر یخچال های خانگی نیز می توانید به نمایندگی های معتبر در تهران اعم از نمایندگی جنرال الکتریک در تهران نیز مراجعه نمایید.

مدرن تکنیک از سال ۱۳۷۰ فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده است و در تعمیرات و تولیدات محصولات مختلف از جمله یخچال‌های صنعتی سابقه بسیار طولانی دارد. در نتیجه شما برای تعمیر یخچال‌های خود می‌توانید با خیال راحت به نمایندگی مدرن تکنیک مراجعه کنید. لازم به ذکر است که یکی از مراکز معتبر و پرسابقه نیز است و به عنوان نمایندگی مجاز تعمیر لوازم خانگی در تهران فعالیت می‌کند و به بهترین شکل؛ تعمیر یخچال فروشگاهی و صنعتی را برایتان انجام خواهد داد.

مشکلات و عیوب یخچال صنعتی  

برای اینکه پروسه تعمیر یخچال صنعتی به‌درستی انجام شود، مسئله شناختِ مشکلات و عیب یابی اهمیت بسیار زیادی پیدا خواهد کرد. در حقیقت برای تعمیر این یخچال‌ها اول باید مشکل را پیدا کنید. یخچال‌های صنعتی با یکدیگر متفاوت هستند و بالطبع قطعاتی هم که داخل آنها استفاده می‌شود، متفاوت خواهد بود.

·       اولین موردی که به عنوان یکی از ایرادات رایج شناخته می‌شود، سر و صدای بیش از حد یخچال است. اگر متوجه شدید که این مدل یخچال‌ها بیش از حدِ طبیعی صدا تولید می‌کنند، ممکن است فن کمپرسور یا قطعات متحرک دچار مشکل شده باشند و نیاز به تعویض به وجود بیاید.

·       دیگر ایرادی که نیاز به تعمیر یخچال صنعتی دارد، یخ زدن و برفک است. وجود یخ و برفک باعث می‌شود که نگهداری از مواد غذایی به درستی انجام نشده و تر و تازه نمانند.  در چنین شرایطی دما باید به دقت تنظیم گردد. خودتان می‌توانید از طریق راهنما تنظیمات را انجام دهید یا اینکه در صورت نیاز از یک تکنسین کمک بگیرید تا مشکل را برطرف کند.

·       خرابی کمپرسور هم که به عنوان قلب یخچال فعالیت می‌کند، می‌تواند عاملی برای نیاز به تعمیر یخچال صنعتی باشد. چراکه فرایند خنکسازی را متوقف کرده و همین باعث می‌شود که عملکرد یخچال دچار مشکل شود و این هم جزو مشکلات رایج گزارش شده است.

·       در بعضی از موارد ممکن است برق‌رسانی داخل یخچال با مشکل روبرو شده باشد. در چنین شرایطی معمولا چشمک زدن چراغ یخچال یا روشن نشدن خود یخچال یا سرد نبودن هوای داخل دستگاه اتفاق می‌افتد که حتما باید برق از مبدا بررسی شود. گاهی فیوز مشکل دارد و گاها هم پریز برق دچار مشکل شده است.

·       خراب بودن چراغ‌ها هم یکی از مشکلاتی است که در صورت مشاهده؛ به تعمیر یخچال صنعتی نیاز پیدا خواهید کرد. اگرچه جزو مشکلات رایج نیست اما ممکن است که اتفاق بیفتد. توصیه می‌شود که چراغ ال ای دی داخل یخچال را یک تعمیرکار و متخصص انجام دهد. خیلی از افراد فکر می‌کنند که تعویض چراغ کاری ندارد و خودشان از عهده کار بر می‌آیند؛ در صورتی که این هم یکی از اقدامات تخصصی است و فقط یک تکنسین می‌تواند مشکل را برطرف کند..

جمع‌بندی

تعمیر یخچال صنعتی کار سختی نیست؛ به شرطی که علتِ مشکل پیش آمده به درستی تشخیص داده شود. به همین دلیل است که تا حد ممکن به نمایندگی‌های حرفه‌ای و متخصص مثل مدرن تکنیک مراجعه کنید، اینگونه خیلی سریع می‌توانند ایرادات را شناسایی کرده و آن را برطرف کنند. این مجموعه با قیمت مناسب و استاندارد، اقدام به تعمیر بخش اسیب دیده میکند. اگر امکان تعمیر وجود نداشت، تعویض قطعه را انجام خواهند داد.

برخی از سوالات متداول

سوالات رایجی در مورد تعمیر یخچال صنعتی وجود دارد که در این بخش به تعدادی از آنها پاسخ خواهیم داد.

رایج‌ترین مشکلی که برای یخچال‌های صنعتی به وجود می‌آید، چیست؟

رایج‌ترین مشکلی که افراد گزارش می‌کنند، صدا دادن بیش از حد این یخچال‌ها است که احتمالا به خاطر کمپرسور قطعات متحرک و فن باشد.

کدام یک از یخچال‌های صنعتی پرکاربردتر هستند؟

یخچال‌های ویترینی مکعبی به‌عنوان یخچال‌های کوچک اما کاربردی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و در سوپرمارکت‌ها اکثراً از این نوع یخچال‌ها استفاده می‌کنند.

آیا تعمیر یخچال‌های صنعتی با یخچال‌های خانگی مشابه است؟

خیر؛ از آن‌جایی که قطعات یخچال‌ها و موتور آنها باهم متفاوت است، در نتیجه پروسه تعمیر هم مشابه نخواهد بود.

برای ارسال سریع کارشناس، لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای تماس با تعمیرکار کلیک کنید