شماره تماس: 02122500600

راهنمای خرید هود آشپزخانه

راهنمای خرید هود آشپزخانه

 

راهنمای جامع خرید هود آشپزخانه

از جمله وسایل مهمی که باید در هر آشپزخانه‌ای باشد، هود است که برای انتخاب بهترین آن می‌بایست به برخی از نکات مهم توجه کرد. همانطور که می‌دانید پخت و پز در آشپزخانه سبب تولید گرما، دود و حتی رطوبت خواهد شد که این موضوع در بلندمدت می‌تواند دیوارها یا کابینت‌های محیط را با تغییر رنگ مواجه کند. به همین جهت توصیه می‌شود که از یک هود مناسب برای بهبود شرایط محیطی آشپزخانه بکارگیری شود. حال آنکه این وسیله‌ی خانگی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد را در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

فیلتر هوای هود آشپزخانه

همه‌ی هودهای آشپزخانه دارای فیلتر هستند و معمولاً نیز از جنس آلومینیومی ساخته می‌شوند. ویژگی این نوع از فیلتر این است که در صورتی که کثیف شوند، به آسانی قابل شستشو بوده و این کار با دست نیز می‌تواند انجام شود. ضمناً توجه داشته باشید که اگر آشپزخانه‌تان بدون دودکش است شاید بهتر باشد که از فیلترهای ذغالی بهره ببرید. مزیت استفاده از این نوع دودکش جذب سریع گرد و غبار یا چربی محیط است.

 

قدرت هود آشپزخانه

به طور حتم قدرت یک هود در خارج کردن مقدار هوایی خلاصه می‌شود که می‌تواند در هر دقیقه از محیط آشپزخانه خارج کند، بنابراین باید از لحاظ مکش، یک هود را مورد بررسی قرار دهید. برای مثال اگر در یک آشپزخانه تعداد 5 اجاق گاز وجود دارد حداقل مکش و خارج کردن هوا توسط هود باید به میزان 600 مترمکعب باشد. ضمناً به این موضوع نیز توجه داشته باشید که نصب درست هود در جای مناسب نیز به خوبی می‌تواند قدرت مکش این وسیله‌ی آشپزخانه را افزایش دهد.

 

میزان صدای هود آشپزخانه

شکایت خانم‌های خانه از شدت صدای هود بعد از استفاده حداقل چند ماه از آن به اوج خود می‌رسد. در این‌گونه موارد پر واضح است که در زمان خرید، هیچ توجهی به میزان صدای هود نشده است. در واقع لوازم خانگی مانند هود بعد از مدتی ممکن است صدای بیش از اندازه‌ای از خود تولید کنند که آزاردهنده خواهد بود. برای اینکه این مورد را مورد بررسی قرار دهید، کافی است که در هنگام خرید، هود را نهایتاً تا دور سوم روشن کرده و شدت صدای آن را بررسی نمایید. گفتنی است که در حال حاضر هود آشپزخانه‌ای که بی‌صدا باشد تولید نشده است.

 

ابعاد مناسب هود آشپزخانه

از دیگر مواردی که باید در هنگام خرید هود به آن توجه کرد، تناسب آن نسبت به فضای کلی آشپزخانه و اجاق گاز است. طبیعتاً اگر هود خریداری شده بزرگتر یا کوچکتر از اندازه‌ای که باید باشد، در نظر گرفته شود، دکوراسیون محیط آشپزخانه را بر هم خواهد زد. لذا حتماً قبل از خرید هود آشپزخانه اندازه‌های محیط در نظر گرفته شده برای نصب آن را بررسی کنید.

 

سرعت فن هود آشپزخانه

برای اینکه بتوان از یک هود برای سالیان متوالی استفاده کرد، شاید بهتر باشد از هودهایی بهره برد که می‌توان سرعت فن آن را تنظیم کرد. در واقع ممکن است در بیشتر اوقات دود آنچنانی فضای آشپزخانه را در بر نگرفته باشد و در این صورت نیازی به سرعت زیاد فن در خود نخواهد بود و اگر امکان تنظیم آن به صورت دستی فراهم باشد، در نتیجه عمر هود آشپزخانه را افزایش خواهد داد.

 

نصب آسان هود آشپزخانه

به طور کلی برای نصب هود توصیه می‌کنیم که از افراد متخصص، مخصوصاً برای بار اول استفاده کنید. با این حال بعضی از هودها هستند که دارای یک نصب ساده هستند و شما عزیزان بدون کوچکترین سختی می‌توانید آن را نصب کنید که معمولاً این‌گونه کودها از ویژگی بدون مجرا همراه هستند. در طرف دیگر، هودهایی وجود دارند که مجرای نصب داشته که کار نصب‌شان را دشوار می‌کند.

 

قیمت هود آشپزخانه

همه‌ی ما علاقه به خرید لوازم خانگی با قیمت‌های مناسب داریم. این موضوع برای هود نیز صدق می‌کند به همین توصیه می‌کنیم که در اولین فروشگاه اقدام به خرید نکنید. با بررسی فروشگاه‌های مختلف و سنجیدن قیمت‌های این وسیله نسبت به قیمت حداقلی این وسیله آشنا خواهیم شد و نهایتاً می‌توانید انتخاب مناسب‌تری داشته باشید.

 

سخن آخر

خرید لوازم خانگی حساسی مانند هود نیاز به بررسی‌های چندباره دارد. اما اگر نکات عنوان شده در این مقاله را به خوبی در نظر بگیرید، به مشکل خاصی در هنگام خرید این وسیله بر نخواهید خورد. ضمناً توجه داشته باشید که حتماً برای خرید هود آشپزخانه به مراکز مجاز در سراسر کشور مراجعه کنید و بدون شک معتبر بودن برند و دارای گارانتی بودن آن را نیز در نظر بگیرید.
 
 
اگر دستگاهتان با مشکلی مواجه شد، متخصصان مجرب شرکت تعمیر لوازم خانگی مدرن تکنیک با تعمیرکاران کارآزموده در خدمت شما هستند.
 
 

برای ارسال سریع کارشناس، لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای تماس با تعمیرکار کلیک کنید