شماره تماس: 02122500600

روش های تمیز کردن اجاق گاز

روش های تمیز کردن اجاق گاز

 

روش های تمیز کردن اجاق گاز مبله

تمیز کردن لوازم آشپزی یکی از ضروریاتی است که هر کدبانو باید به آن توجه خاصی داشته باشد. شاید هم فکر کنید که این موضوع آنقدر ساده و خنده‌دار است که نیاز به راهنمایی نداشته باشد. اما اگر چند روز بی‌وقفه در آشپزخانه مشغول پخت و پز مخصوصاً غذاهای سرخ‌کردنی شوید، متوجه خواهید شد چه به روز اجاق گازتان خواهد آمد. ما در این مطلب قصد داریم در خصوص روش‌ها تمیز کردن اجاق گاز مبله صحبت کنیم. با این حال شاید نحوه تمیز کردن به نوع اجاق گاز مرتبط نباشد. البته گفتنی است که دارای یک اجاق گاز طرح فر هستید، مسلماً کار سختی پیش رو نخواهید داشت.

 

بکارگیری از گاز پاک‌ کن‌های قدرتمند

شاید اولین روش که کدبانوها آن را بهترین روش می‌دانند استفاده از یکسری پاک کننده‌های قوی باشد که در بازار به فروش می‌رسند که طبیعتاً قبل از بکارگیری از این‌گونه محصولات ملزم به تمیزکاری اولیه (سطحی) خواهید بود. پر واضح است که استفاده از این‌گونه موادها اثر تمیزکنندگی بسیاری داشته و احتمالاً تا مدت‌ها نیازی به تمیزکاری مجدد اجاق گاز نخواهید داشت. ضمناً در نظر داشته باشید که گاز پاک کن‌های موجود در بازار باید از برندهای معتبر باشند تا آسیبی به گاز آشپزخانه‌تان وارد نکند.

 

استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین اثر پاک کنندگی بسیار قوی دارد و در حال حاضر به یکی از قوی‌ترین موادها برای تمیز کردن اجاق گاز تبدیل شده است. در نظر داشته باشید که این ماده سفت‌ترین و کثیف‌ترین آلودگی‌ها را از روی اجاق گاز از بین خواهد برد. فقط در نظر داشته باشید که برای بکارگیری از جوش شیرین حتماً از آب (یا آب نمک) نیز استفاده کنید تا یک خمیر بسیار مناسب تهیه کرده باشید. روش مصرف این خمیر نیز بدین گونه است که بعد از آنکه صفحه گاز را با آب داغ شستشو داده‌اید، خمیر آماده شده را بر روی سطوح مختلف مالیده و بعد بعد از 15 تا 20 دقیقه با استفاده از یک دستمال تمیز اجاق گاز را تمیز کنید.

 

استفاده از سرکه

توصیه می‌کنیم که اگر یک تمیزکاری معمولی‌تر برای اجاق گازتان در نظر گرفته‌اید از سرکه استفاده کنید. عملکرد سرکه بسیار مناسب تمیزکاری محصولاتی مانند اجاق گاز است مخصوصاً اگر با مایع ظرفشویی ترکیب شود. به طور کلی بکارگیری از سرکه، اجاق گاز مبله و یا هر نوع دیگر را از شر هر گونه کثیفی مانند چربی معقول به نظر می‌رسد.

 

بکارگیری از پودر بچه

یکی دیگر از روش‌هایی که برای پاک کردن چربی‌های بسیار سخت روی اجاق گاز در نظر گرفته می‌شود، استفاده از پودر بچه یا حتی آرد ذرت است. در واقع برای این منظور فقط کافی است که مقداری از این دو ماده را بر روی بخش‌های مدنظر ریخته تا در کمترین زمان ممکن چربی‌های روی گاز محو شوند. نهایتاً در آخر نیز کافی است با استفاده از یک دستمال کاملاً تمیز اقدام به تمیز کردن کامل اجاق گاز کنید.

 

استفاده از آب جوش

گاهاً پیش می‌آید که کثیفی‌های روی گاز کاملاً بر روی این محصول خشک شده‌اند و برای تمیز کردن آن کار سختی در پیش خواهیم داشت. اما یک راه‌حل ساده و کم هزینه این است که از آب جوش استفاده کنید. برای این منظور کافی است که بر روی نقاط مد نظر مقداری آب جوش ریخته و تا زمانی که سرد شود، منتظر بمانید. حال به راحتی می‌توانید کثیفی‌های سفت و سخت روی اجاق گاز را از بین ببرید.

 

بکارگیری از صابون

برای اینکه از صابون و آب برای تمیزکنندگی اجاق گاز استفاده کنید، قبل از هر کاری شعله‎ های گاز را از این وسیله جدا کنید. حال صابون را به اندازه‌ای که نیاز است، به صابون مایع تبدیل کنید. بعد از آن می‌توانید با استفاده از یک دستمال تمیز و آب‌صابون، به راحتی اجاق گاز مبله و یا هر نوع دیگر را از هر گونه چربی و کثیفی نجات دهید.

 

استفاده از نمک

از مرسوم‌ترین روش‌های تمیز کردن اجاق گاز مبله استفاده از نمک است. در واقع برای این منظور فقط کافی است زمانی که اجاق گاز هنوز گرم است، لایه‌ای از نمک را بر روی سطوح کثیف بریزید و مدت زمانی را منتظر بمانید و سپس با بکارگیری از یک دستامل تمیز، کثیفی‌های روی گاز را از بین ببرید. این روش اگر چه ساده به نظر می‌رسد اما قدرت پاک کنندگی خاصی دارد.
گفتنی است که هر یک از روش‌هایی که از نظر گذرانده‌اید امتحان شده و به صورت صد در صدی می‌توانید روی پاک کنندگی آنها حساب باز کنید.
 
 
اگر دستگاهتان با مشکلی مواجه شد، متخصصان مجرب شرکت تعمیر لوازم خانگی مدرن تکنیک با تعمیرکاران کارآزموده در خدمت شما هستند.
 
 

برای ارسال سریع کارشناس، لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای تماس با تعمیرکار کلیک کنید