شماره تماس: 02122500600

استفاده از قطعات اصل در تعمیر لوازم خانگی چقدر اهمیت دارد؟

استفاده از قطعات اصل در تعمیر لوازم خانگی چقدر اهمیت دارد؟

لوازم‌خانگی جدید بسیار پیچیده تر از نسل­های قدیمی لوازم‌خانگی است و نمی­توان برای تعمیر آن­ها با یک پیچ گوشتی ساده لوازم‌خانگی را تعمیر کرد. فناوری و تکنولوژی جدیدی که در نسل جدید لوازم‌خانگی به کار می­رود حساسیت این لوازم را بالا برده و سبب می­شود تا برای تعمیر و یا حتی تعویض قطعات آن­ها از تعمیرکاران و تکنسین­های مجرب بهره بگیریم. تعمیر نسبت به تعویض قطعات آن‌قدر اهمیت دارد که برخی از مراکز تعمیر لوازم‌خانگی شعار ابتدا تعمیر و سپس تعویض قطعات را به‌عنوان استراتژی خود قرار داده­اند.

اما نکته حائز اهمیت این است که در صورت امکان نداشتن تعمیر قطعات تعویض گردند اما با قطعات اصل و اورجینال. در صورت تعویض نادرست قطعات و استفاده از لوازم و قطعات غیر اصل و غیر اورجینال مشکلات زیادی حاصل خواهد شد. به دلیل پی‌بردن به اهمیت استفاده از قطعات اصل در تعمیر لوازم‌خانگی می بایست معایب و ضررهای ناشی از تعویض قطعات با استفاده از قطعات غیر اصل و غیر اورجینال بیان گردد. البته تشخیص قطعه اصل و اورجینال از قطعه غیر اصل و غیر اورجینال راه­های متفاوتی دارد. برای مثال بررسی در صورت مشاهده غلط املایی در برچسب­های تولیدکننده و یا عدم تطابق تاریخ برچسب بر بسته بندی و تاریخ قطعات و همچنین در صورت نداشتن تاریخ روی بسته بندی و یا درج تاریخی که متعلق به آینده است، همگی از راهکارهای ابتدایی جهت شناسایی قطعات اصل و اورجینال از قطعات غیر اصل و غیر اورجینال است.

یکی از بهترین راهکارها جهت تشخیص قطعه اصل و اورجینال از قطعه غیر اصل و غیر اورجینال مشاهده قطعه اصل و اورجینال از نزدیک یا از طریق اینترنت است تا با این مشاهده ویژگی­های قطعه اصل و اورجینال نظیر رنگ، نوع پرس، نوع پرچ‌کاری، نحوه نوشتن روی قطعه، سایز قطعه و ... توسط کاربران درک شده و بتوانند قطعات اصل و اورجینال را از قطعه غیر اصل و غیر اورجینال تشخیص دهند.

توصیه می­شود برای تعمیر و تعویض قطعات لوازم‌خانگی از نمایندگی­های مجاز استفاده کنیم، زیرا این نمایندگی ­های تعمیر لوازم‌خانگی علاوه بر اینکه شعب مختلف و زیادی دارند و دسترسی راحتی به‌صورت آنلاین به آن­ها خواهیم داشت، از تکنسین‌های ماهر و مجرب بهره برده و از قطعات اصل و اورجینال برای تعمیر لوازم‌خانگی استفاده می­کنند و تعمیر خود را با ارائه ضمانت‌نامه کتبی تا مدت زمانی تضمین می­کنند و به این شکل کاربران لوازم‌خانگی اطمینان بالاتری به این نمایندگی­ها خواهند داشت.

اگر تمایل دارید تا از اهمیت استفاده از قطعات اصل در تعمیر لوازم‌خانگی مطلع شوید و از مزایای استفاده از قطعات اصل و معایب استفاده از قطعات غیر اصل در تعمیر لوازم‌خانگی آگاهی یابید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. 

مزایای استفاده از قطعات اصل در تعمیر لوازم خانگی

استفاده از قطعات یدکی اصل و اورجینال در تعمیر لوازم‌خانگی اهمیت بسیاری دارد. استفاده از نمایندگی­های معتبر تعمیر لوازم‌خانگی مربوط به یک برند احتمال استفاده از قطعات اصل و اورجینال و کیفیت کاری را تا حدودی تضمین می­کند. در صورت استفاده از لوازم و قطعات اصل در تعمیر لوازم‌خانگی عملکرد دستگاه به قلل از وضعیت خرابی تغییر خواهد یافت و لوازم‌خانگی به‌مانند روز اول خود کار خواهند کرد. استفاده از قطعات اصل در تعمیر لوازم‌خانگی این اطمینان را به مشتری خواهد داد که مدت‌زمان زیادی دستگاه ایمن شده و خرابی خیلی بعدها به سراغ دستگاه وی خواهد آمد و دستگاه در بازه زمانی طولانی تری مستهلک خواهد شد و طول عمر دستگاه و لوازم‌خانگی چند برابر خواهد شد. یکی از مزایای بهره مندی از نمایندگی­های تعمیر لوازم‌خانگی مربوط به یک برند تضمین کیفیت قطعات تعویضی و گارانتی نمودن آن­ها است. استفاده از قطعات اصل سبب افزایش ایمنی در لوازم‌خانگی می­گردد. در شرکت­های تولیدکننده قطعات لوازم‌خانگی کارشناسان کنترل کیفی حضور دارند که به طور تصادفی در بازه های زمانی مختلف قطعات تولیدی را مورد سنجش و آزمایش و کنترل قرار می­دهند و در صورت شناسایی عیب و مشکل کل خط تولید را تغییر خواهند داد تا قطعه اصل و اورجینال با بالاترین کیفیت و کارایی در اختیار مشتریان قرار گیرد.

استفاده از قطعه اصل و اورجینال در تعمیر لوازم‌خانگی سبب می گردد تا دستگاه بالاترین عملکرد و راندمان را داشته و قطعات دیگر با سازگاری بالاتری با قطعه تعویض شده به طور هماهنگ کار کنند و کاربران در استفاده از لوازم‌خانگی رضایت بالاتری داشته باشند.

بدون صدا کار کردن و با سرعت مناسب کار کردن لوازم‌خانگی از دیگر مزایای تعویض قطعات اصل در تعمیر لوازم‌خانگی است.

معایب استفاده از قطعات غیر اصل در تعمیر لوازم خانگی

استفاده از قطعات تقلبی و غیر اصل علاوه بر کم‌کردن عمر لوازم‌خانگی و ایجاد هزینه های جدید برای کاربران، امکان ایجاد خطراتی جانبی را هم به با خود به همراه داشته که استفاده از قطعات اصل و اورجینال احتمال بروز این خطرات را بسیار پایین خواهد آورد. استفاده از قطعات غیر اصل سبب کاهش ایمنی در لوازم‌خانگی می­گردد.

سازندگان قطعات غیر اصل و غیر اورجینال بدون در اختیار داشتن درکی درست از مراحل پیچیده طراحی قطعه، تنها به کمک اسکنرهای سه‌بعدی قطعه را بازسازی می­کنند. اما قطعه غیر اصل و غیر اورجینال به‌دست‌آمده قسمت­های کوچک و ظریف در آن­ها شبیه سازی نشده و در نهایت عملکرد نامناسبی خواهند داشت یا در مدت‌زمان کوتاهی دوباره به مشکل بر خواهد خورد.

در قطعات غیر اصل و غیر اورجینال خطاهای تولیدی و اشتباهات محاسباتی به‌وفور دیده شده که سبب ایجاد فضاهایی خالی، ترک، مشکل جاگذاری و مشکلات شدید ساختاری خواهد شد و تمامی این موارد عمر لوازم‌خانگی که قطعه غیر اصل در آن­ها قرار گرفته را پایین آورده و عملکرد مناسبی از لوازم‌خانگی پس از تعویض قطعه غیر اصل نمی­توان انتظار داشت.

در قطعات غیر اصل و غیر اورجینال روش­های نامناسب بسته بندی و جای جایی‌های غیراستاندارد قطعات یدکی و وکیوم نبودن قطعات در برخی موارد سبب می­شود تا قطعه تعویضی در همان ابتدا یا کار نکند یا اینکه با گذشت مدت‌زمان کوتاهی دچار عیب و خرابی مجدد شود. استفاده از قطعه غیر اصل در تعمیر لوازم‌خانگی سبب می گردد تا قطعات دیگر لوازم‌خانگی نیز با گذشت زمان معیوب و مستهلک شده و سریع­تر به تعمیر و تعویض نیاز پیدا کنند و هزینه گزافی را بر کاربران لوازم‌خانگی تحمیل خواهند کرد.

شاید برای شما مفید باشد: دستگاه تصفیه آب

 

مقلات مرتبط:

مزایای تعمیر لوازم خانگی در مقابل تعویض آن

برای ارسال سریع کارشناس، لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای تماس با تعمیرکار کلیک کنید