شماره تماس: 02122500600

اجاق گاز صفحه‌ای بخریم یا اجاق گاز مبله؟

اجاق گاز صفحه‌ای بخریم یا اجاق گاز مبله؟

 

اجاق گاز صفحه‌ای بخریم یا اجاق گاز مبله؟ این سوالات جزو رایج‌ترین سؤالاتی است که هنگام خرید لوازم آشپزخونه ایجاد می‌شود‌. هر نوع گاز مزایا و معایب خاص خود را دارد که در این مقاله آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

اجاق گاز صفحه‌ای یا اجاق گاز مبله؟

اغلب افراد هنگام خرید اجاق گاز دچار سردرگمی می‌شوند. به همین علت به‌خاطر آگاهی نداشتن از مزایا و معایب این دو، تصمیم‌گیری برای خرید اجاق گاز صفحه‌ای یا مبله برای آن‌ها سخت خواهد شد.

نمی‌توان گفت که کدام یک دارای مزایا یا معایب بیشتری است چرا که هر کدام کاربرد و ویژگی‌های خاص خود را دارند. خوب است بدانید که مدل‌های دیگری برای اجاق گاز وجود دارد اما این دو مدل محبوب‌تر از همه هستند‌‌.

هنگام خرید اجاق گاز باید دقت زیادی به خرج داد و زمان زیادی صرف کرد زیرا کالایی است که روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. بالا بودن کیفیت این دستگاه بسیار مهم بوده و باید ویژگی‌های مناسب و متناسبی با نیازهایتان داشته باشد.

اگر هنگام خرید اجاق گاز مبله یا اجاق گاز رومیزی دقت نکنید؛ می‌تواند مشکلات زیادی در آینده برایتان ایجاد کند.

برای اینکه درباره اجاق گاز مبله یا اجاق گاز صفحه‌ای اطلاعات جامع و کاملی کسب کنید در ادامه مقاله همراه ما باشید. مزایا و معایب هر کدام از آن‌ها را برای شما به طور کامل و مفصل بررسی کردیم. امید است در روند خرید اجاق گاز به شما کمک شایانی کرده باشیم.

کدام اجاق گاز را تهیه کنیم؟

همان‌طور که اشاره کردیم مقایسه این دو مدل بسیار سخت و پیچیده است. هر کدام مزایا و معایبی دارند که می‌تواند بخشی از نیاز‌های شما را تأمین کنند. برای مثال اجاق گاز صفحه‌ای زیباتر و مدرن‌تر است اما اجاق گاز مبله کارایی بهتری دارد. در این حالت کسانی که زیبایی اولویت اول آنها است اجاق گاز صفحه‌ای را انتخاب می‌کنند‌.

به طور کلی اگر قصد دارید با اجاق گاز خود به طور مداوم، روزانه و به صورت حرفه‌ای آشپزی کنید؛ اجاق گازی را باید انتخاب کنید که دارای فر و جوجه گردان است. با این نوع اجاق گاز می‌توان انواع مختلفی از غذا‌ها و یا شیرینی‌ها را تهیه کرد. اگر به غیر داشتن یک شعله گازی انتظار دیگری از یک اجاق گاز ندارید؛ اجاق گاز صفحه‌ای را تهیه کنید. خوب است بدانید که اکثرا قیمت اجاق گاز مبله بسیار کمتر از مدل دیگر است.

هنگام خرید بدانید که فقط این دو مدل در میزان زیبایی و کارایی متفاوت نیستند بلکه سرشار از ویژگی‌های گوناگون هستند. این نوع اجاق گازها باید بر اساس فاکتور‌های کامل‌تری بررسی شوند تا در نهایت یک انتخاب و خرید عالی صورت بگیرد. این‌گونه فکر کنید که این وسیله در تمام طول روز شما مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ بنابراین باید برای خرید آن از قبل حتماً اطلاعاتی کسب کنید‌. نگران نباشید تمام ویژگی‌های این مدل در ادامه این مقاله بررسی کردیم.

نکات مهم قبل از خرید اجاق گاز

قبل از خرید هر نوع اجاق گاز باید به موارد زیر توجه کنید:

اندازه اجاق گاز

همانطور که مطلع هستید؛ اندازه اجاق گاز بسیار مهم بوده و در تصمیم‌گیری‌های هنگام خرید تأثیر بسیار زیادی می‌گذارد. باید اندازه اجاق گاز متناسب با اندازه‌ آشپزخانه و لوازم آن باشد. اگر قرار است اجاق گاز در محیطی استفاده شود که تعداد افراد کم و به همراه آن خانه کوچک است؛ بهترین انتخاب اجاق گاز صفحه‌ای است. 

نوع اجاق گاز

انتخاب نوع اجاق گاز اهمیت زیادی دارد که در حال بررسی آن در این مقاله هستیم.

خوب است بدانید که اجاق گازهای خوراک‌پزی در ۲ نوع برقی و یا گازی عرضه می‌شوند‌ که نوع دوم پرکاربردتر است. اجاق گاز برقی، برق بسیار زیادی مصرف می‌کند که اصلاً مقرون‌به‌صرفه نخواهد بود.

ایمنی اجاق گاز

اگر اجاق گاز از ایمنی و استانداردهای لازم برخوردار نباشد می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری را به وجود آورد. به طور کلی حتما از اجاق گازهایی استفاده کنید که دارای ترموکوپل هستند. به‌علاوه وجود فندک در اجاق گاز مؤثر و مفید واقع می‌شود.

 

با خواندن این مقاله با روش های تمیز کردن اجاق گاز آشنا شوید.

معایب و مزایای اجاق گاز صفحه‌ای

در ابتدا خوب است به طور کلی بدانیم که اجاق گازهای صفحه‌ای دارای ۲ تا ۶ شعله هستند و به صورت مستطیل، دایره و نیم دایره طراحی می‌شوند. جنس آنها اغلب استیل، شیشه نشکن و یا استیل و شیشه به صورت هم‌زمان است.

در نهایت مزایا و معایب آن بهتر است به طور جداگانه بررسی شود تا دیدی واضح و کامل به ویژگی‌هایش داشته باشیم.

مزایا

وزن مناسب و درنتیجه سهولت در جابه‌جایی از بی‌نظیرترین مزایای اجاق گاز صفحه‌ای است.  

یک گزينه بسیار مناسب بوده که فضای آشپزخانه‌تان با وجود اجاق گاز محدود یا کوچک نشود‌. این مدل نه تنها فضای آشپزخانه را کوچک نکرده بله بزرگ‌تر می‌کند‌.

جالب است بدانید اگر خراب شود؛ تعمیر آن بسیار آسان و راحت خواهد بود‌. با کمترین زمان و هزینه تعمیر خواهد شد. طرح‌های گوناگون، زیبا و بسیار ظریف آن از مهم‌ترین ویژگی آن است که دل هر کسی را به سوی خود جذب می‌کند.

معایب

عدم وجود فر در این مدل بزرگ‌ترین عیب و یا مشکل آن است. اجاق گاز صفحه‌ای فر ندارد و فر باید جداگانه تهیه شود. آسیب‌پذیرتر بودن آن نسبت به اجاق گاز مبله از دیگر‌ معایب آن است.

مزایا و معایب اجاق گاز مبله

اجاق گاز مبله، اجاق گازی است که اغلب ۴ یا ۵ شعله دارد و فاصله مناسب شعله‌ها از یکدیگر و تعداد آنها سبب شده تا آشپزی‌ با این مدل راحت‌تر باشد. اغلب در ابعاد ۵۰-۶۰-۹۰ در بازار عرضه می‌شوند که با داشتن فر و جوجه گردان یک اجاق مناسب برای آشپزان حرفه‌ای به حساب می‌آید.

خوب است بدانید که این نوع می‌تواند یک یا چند فر داشته باشد. در اجاق گاز دو فر می‌توان همزمان دو غذا تهیه کرد. تهیه چند غذا به صورت همزمان سبب شده تا انرژی و زمان کمتری مصرف شود.

در نهایت مزایا و معایب این مدل گاز به صورت زیر است:

مزایا

اگر به فر نیاز و دوست دارید غذاهای فری درست کنید؛ بهتر است که اجاق گاز مبله را تهیه کنید. به این نکته توجه کنید که اگر مستأجر هستید و یا قصد نقل مکان دارید؛ اجاق گاز مبله را می‌توانید جابه‌جا نمایید اما بسیار سنگین است. این اجاق گاز برای خانواده‌های پرجمعیت و آشپزخانه‌های بزرگ، بسیار مناسب است.

معایب

این نوع فضای زیادی را اشغال می‌کند و بسیار سنگین بوده و در نتیجه حمل آن دشوار است.

نداشتن تنوع در طرح و رنگ از دیگر معایب اجاق گاز مبله است‌. ظاهری بسیاری ساده و در اغلب موارد کلاسیک دارد. به طور کلی برای استفاده مداوم و آشپزی‌های سنگین و حرفه‌ای مناسب است.

مقایسه اجاق گاز صفحه‌ای و مبله از نظر راندمان حرارتی و استحکام

در اجاق گاز مبله حتی اگر تمام شعله‌ها را روشن کنیم و از نهایت حرارت استفاده کنیم؛ مشکل افت پخش گاز پیش نمی‌آید. در اجاق گاز صفحه‌ای اگر تمام شعله‌ها روشن شوند؛ راندمان حرارتی کاهش پیدا می‌کند و با افت پخش گاز روبه‌رو می‌شویم. گاز به اجاق گاز نمی‌رسد و پخت‌وپز را تقریباً ناممکن می‌کند. در نتیجه اجاق گاز مبله از نظر راندمان حرارتی بسیار بهتر از اجاق گاز صفحه‌ای عمل می‌کند.

استحکام از دیگر مواردی است که هنگام خرید اجاق گاز باید به آن توجه کنید.

اجاق گاز صفحه‌ای نسبت به مبله از استحکام کمتری برخوردار است. در هنگام ساخت مدل صفحه‌ای، تمرکز بیشتری روی زیبایی و ظرافت گذاشته می‌شود تا استحکام آن‌. گاز مبله استحکام مناسب و متناسب‌تری دارد. به‌علاوه به سبب وجود شیشه در اجاق‌‌گاز‌های صفحه‌ای استحکام بسیار پایین آمده چرا که با چند ضربه ممکن است به طور کلی بشکند.

در آخر

اگر به دنبال یک اجاق گاز زیبا و کوچک هستید؛ اجاق گاز صفحه‌ای را انتخاب کنید. اجاق گاز مبله را در صورتی تهیه کنید که قصد داشته باشید به صورت روزانه و حرفه‌ای غذا بپزید.

در آخر امید است از این مقاله نهایت استفاده را کرده و اطلاعات مفیدی به دست آورده باشد.

 

اگر دستگاهتان با مشکلی مواجه شد، متخصصان مجرب شرکت مدرن تکنیک با تعمیرکاران کارآزموده در خدمت شما هستند.

 


 

برای ارسال سریع کارشناس، لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای تماس با تعمیرکار کلیک کنید