شماره تماس: 02122500600

نحوه تعمیر و هزینه های تعمیر و تعویض برد یخچال

نحوه تعمیر و هزینه های تعمیر و تعویض برد یخچال

همانطور که می‌دانید برد یخچال از مهم‌ترین قطعاتی است که داخل یخچال فریزرها وجود دارد. اگر برد آسیب ببیند، عملکرد دستگاه دچار مشکل شده و نمی‌توان آن را برطرف کرد. به خاطر همین است که هرچه سریعتر باید برای تعمیر برد یخچال اقدام کنید اما در نظر داشته باشید که همه چیز به این راحتی‌ها انجام نمی‌شود.

اگر شما بتوانید اطلاعاتتان را در مورد تعمیر برد الکترونیکی یخچال بالا ببرید، احتمال اینکه سطح سلامت برد یخچال هم افزایش پیدا کند، بالاتر خواهد بود. بهتر است که قبل از هر چیزی اقدام به عیب‌یابی کنید و از افرادی کمک بگیرید که در این زمینه تخصص دارند و حرفه‌ای هستند و می‌توانند اقدام به تامین برد یخچال شما کنند.

تعریف کامل برد یخچال چیست؟

برد یک قطعه مهم در یخچال است که بخش مهمی از این دستگاه را تشکیل می‌دهد. به عبارتی باید گفت برد یخچال مغز یخچال معرفی می‌شود که اجزای مانند کمپرسور و فن یخچال را کنترل می‌کند تا یخچال عملکرد استانداری داشته باشد. وظیفه برد این است که بتواند بخش‌های اصلی یخچال را تحت کنترل بگیرد که شامل سنسور، فن موتور، یخساز و غیره می‌شود. در واقع عملکرد داخل یخچال فریزر از طریق برد مدیریت می‌گردد و شما خیلی راحت می‌توانید با استفاده از برد سالم یک یخچال باکیفیت را در اختیار داشته باشید اما همه چیز به اینجا ختم نمی‌شود. چرا که تعمیرات برد فریزر با تعمیر برد یخچال متفاوت است.

تعمیر برد یخچال توسط تعمیرکار

علائم مربوط به خرابی برد یخچال

موارد مختلفی هستند که اگر آنها را تحت نظر بگیرید، می‌توانید متوجه خرابی برد یخچال شوید. مهم‌ترین عوامل به شرح زیر است.

روشن نشدن یخچال

یکی از مهمترین نشانه‌هایی که وجود دارد و حتماً شما باید به سراغ تعمیر برد یخچال بروید، روشن نشدن است. این رایج‌ترین علامتی است که می‌تواند نشان دهنده سوختن برد یا خرابی‌های خیلی شدید باشد. در چنین شرایطی شما هیچ سرمایی را داخل یخچال احساس نمی‌کنید. حتی ممکن است چراغ‌های داخلی هم روشن نشود. پس حتماً حواستان باشد که از سالم بودن پریز اطمینان حاصل کنید، اتصالات داخل منزل را بررسی کرده و کمپرسور هم بررسی کنید تا مطمئن شوید که برد مشکلی ندارد یا اگر مشکل دارد، سریعاً اقدام به تعمیر کنید.

ایجاد یخ و برفک

از دیگر علائمی که نشان می‌دهد برد یخچال آسیب دیده، ایجاد برفک و یخ است. یخچال در حالت طبیعی نباید زیاد برفک بزند. در حقیقت از وظایف اصلی برد این است که بتواند وضعیت برفک را کنترل کرده و فرایند دیفراست را مدیریت کند. اگر متوجه شدید که یخچال بیش از حد برفک می‌زند؛ یعنی مشکلی در کار است و باید برد را بررسی کنید که بدون شک نمایندگی‌ها می‌توانند به راحتی مشکل را پیدا کرده و تعمیر برد یخچال فریزر را برایتان انجام دهند.

اختلالات مربوط به کندانسور موتور

از دیگر مواردی که می‌توان آن را به عنوان علائم خرابی برد یخچال نام برد، اختلالات مربوط به موتور یا کندانسور است. داخل یخچال‌های جدید یک فن برای کندانسورها در نظر می‌گیرند. وظیفه‌شان این است که سیم پیچی کندانسور را تحت کنترل گرفته و آنها را خنک کند. اگر به هر دلیلی موتور درست کار نکند، داغی بیش از حد داخل کندانسور اتفاق می‌افتد. برای اینکه شما مطمئن شوید فن کار خود را درست انجام می‌دهد یا خیر، حتماً باید حواستان باشد که پروانه‌های فن حرکت آزادانه داشته باشند.

اگر نتوانند به درستی کار کنند، یخچال هم به مشکل خواهد خورد. پس اگر پروانه‌ها حرکت آزادانه و سالمی داشته باشند، یعنی فن دستگاه کاملاً سالم است. اگر شما تمامی عوامل را بررسی کردید و دیدید که همه قطعات سالم بودند اما فن باز هم عملکرد درستی ندارد، یعنی صد در صد برد دستگاه دچار مشکل شده و باید به سراغ نمایندگی تعمیر برد یخچال بروید تا مشکل برطرف گردد.

سردی و گرمی بیش از حد داخل یخچال

اگر متوجه شدید که دمای داخل یخچال متعادل نیست و فضای داخل آن بیش از حد سرد یا بیش از حد گرم می‌شود، یعنی برد یخچال آسیب دیده است. زمانی که برد آسیب ببیند، دما تحت کنترل قرار نمی‌گیرد و همین باعث می‌شود که شما گاهی اوقات سرمای بیش از حد و گاهی گرمای بیش از حد را داخل یخچال شاهد باشید. البته ممکن است برعکس این اتفاق هم رخ بدهد. یعنی دستگاه اصلاً خنک نشده و گرما هم داخل باقی بماند. در چنین شرایطی ممکن است ایراد از موتور یا کمپرسور باشد. اما به هر حال خرابی برد جزو علت‌های شایع و رایجی است که حتماً باید بررسی گردد.

صداهای غیرعادی و عجیب و غریب

یکی دیگر از نشانه‌هایی که شما را مجاب می‌کند تا به سراغ تعمیرکار برد یخچال بروید، صداهای غیرعادی و عجیبی است که از یخچال شاهد هستید. وقتی که یخچال در حال کار کردن باشد و برد آن آسیب ببیند، ممکن است صداهای ناهنجاری به گوش برسد که یعنی برد دستگاه دچار آسیب شده است. البته این صدا می‌تواند شبیه به تق تق هم بوده و خیلی بلند نباشد که در هر صورت ایرادات مربوط به برد را نشان می‌دهد.

مشکلات فرایند یخ زدایی

از دیگر مواردی که می‌توان به عنوان علائم خرابی برد یخچال به آن اشاره کرد، این است که یخ زدایی دچار مشکل می‌شود. معمولاً در ۲۴ ساعت شبانه روز کمپرسورها باید کار کنند. بعد از هر ۸ یا ۱۰ ساعت نیاز به ۲۰ دقیقه استراحت دارد تا فرایند یخ زدایی انجام شود. در چنین شرایطی باید برفک یا یخ داخل یخچال از طریق المنت‌ها ذوب شود. اگر یخ زدایی دچار اختلال و مشکل شده است، حتماً باید برد را بررسی کنید. پیشنهاد می‌شود که راجع به مرکز تعمیر برد یخچال از قبل اطلاعات داشته باشید تا بدانید که در چنین شرایطی باید به کجا مراجعه کنید.

تعمیر برد انواع برندهای یخچال

اینکه همه تکنسین‌ها توصیه می‌کنند هر طور که شده عیب یابی برد یخچال را انجام دهید، به خاطر این است که برد یک قطعه بسیار مهم داخل یخچال بوده که اگر آسیب ببیند، کنترل بر دما اتفاق نمی‌افتد و ممکن است قطعات و تجهیزات دیگر هم دچار مشکل شوند.

در واقع برد جزو مهمترین قطعاتی است که داخل یخچال وجود دارد. حتماً باید حواستان باشد که علائم خرابی یخچال را بررسی کنید تا اگر نیاز به تعمیر بود، تعمیرات را روی آن انجام دهید و مطمئن شوید که مشکلی در کار وجود ندارد. در غیر این صورت دمای داخل یخچال به هم می‌ریزد، مواد غذایی فاسد می‌شوند و عملکرد یخچال دچار مشکل خواهد شد.

تعمیر برد اینورتر یخچال

یکی دیگر از مباحث مهمی که حتماً باید راجع به آن صحبت کرد، تعمیر برد اینورتر یخچال است. یخچال‌های جدید که وارد بازار می‌شوند، تکنولوژی‌های پیشرفته‌تری نسبت به یخچال‌های قدیمی دارند‌. داخل موتور یا کمپرسور آنها تجهیزات و قطعات بسیار مهم استفاده می‌شود‌ و ممکن است موتور آنها اینورتر یا خطی باشد. در هر صورت تعمیر برد اینورتر یخچال باید توسط افراد متخصص و حرفه‌ای در این زمینه صورت بگیرد. به خاطر همین ما مدرن تکنیک را پیشنهاد می‌کنیم، چراکه این مجموعه به عنوان نمایندگی تعمیر برد یخچال در تهران در برندهای مختلف فعالیت کرده و به صورت حرفه‌ای کار خود را پیش می‌برد.

تعمیر برد یخچال ساید بای ساید

بدون شک که یخچال‌های مختلف با یکدیگر متفاوت هستند. قطعاتی که داخل آنها وجود دارد نیز علائم مختلفی را از خرابی نشان می‌دهند. یخچال ساید بای ساید هم از این قاعده مستثنا نیست. قطعاً تعمیرات مربوط به یخچال ساید بای ساید با یک یخچال دوقلو یا معمولی متفاوت خواهد بود. به خاطر همین ما توصیه می‌کنیم از افرادی کمک بگیرید که در این زمینه تخصص کافی را دارند.

اگر می‌خواهید تعمیر برد یخچال ساید بای ساید را به انجام برسانید، باید بدانید که مدرن تکنیک در این زمینه فعالیت می‌کند. بالاتر هم گفته شد که نمایندگی مدرن تکنیک تعمیر لوازم خانگی در تمامی برندها با انواع مدل‌ها را انجام می‌دهد. در نتیجه تعمیرات توسط آن به صورت کاملاً تخصصی و حرفه‌ای انجام خواهد شد. زیرا افرادی که به منزل شما مراجعه می‌کنند تا یخچال را تعمیر کنند، از قبل مدل یخچال را می‌دانند. در نتیجه با توجه به آن حوزه خاصی که فعالیت می‌کنند، به منزل شما فرستاده می‌شوند و تعمیرات برد را به صورت تخصصی برایتان انجام می‌دهند.

دلیل خرابی برد یخچال

آموزش تعمیر برد یخچال

نحوه تعمیر کردن یخچال‌های مختلف متفاوت است اما در این بخش اطلاعات کلی در اختیارتان قرار می‌دهیم که معمولاً به عنوان اطلاعات پایه و زمینه‌ای برای تعمیر برد الکترونیکی استفاده می‌شود.

·       اولین کار این است که برد الکترونیکی را از یخچال خارج کنید. البته لازم به ذکر است که قبل از این کار؛ از یخچال عکس گرفته تا مطمئن شوید نحوه اتصال آن را می‌توانید به خاطر بسپارید و در صورت فراموشی به عکس مراجعه کنید.

·       نکته دیگر اینکه حتماً خیالتان راحت باشد که تمامی قطعات به برد الکتریکی اتصال درست داشته باشند و پایه قطعات لق نزنند یا دچار شل شدگی نشوند.

·       پایه‌های سوکت از قبل باید به طور کامل تمیز شده باشند تا اتصال صحیح بین آنها اتفاق بیفتد.

·        همچنین باید حواستان باشد که برد الکترونیکی را تمیز کنید.

·       اگر قطعه اضافی و خارجی در آن وجود دارد، حتماً باید آن را خارج کنید.

·       نکته دیگر اینکه اتصالات سیم به مدار باید چک شود و تمامی قسمت‌ها از قبل بررسی شده باشند که به طور کامل سالم هستند. اگر قطعات سوخته باشند، می‌توانید از روی تغییر رنگ یا ذوب شدن بدنه آنها متوجه این موضوع شوید.

هر آنچه که باید در مورد عیب یابی برد یخچال بدانید

در مورد نحوه عیب یابی برد یخچال هم باید یک سری مراحل را طی کنید. این موضوع بسیار اهمیت دارد که شما اول عیب و علت را پیدا کنید و بعد اقدام به برطرف کردن آن کنید. به خاطر همین ما در این مقاله تصمیم گرفتیم که بخشی از آن را به نحوه عیب یابی برد یخچال اختصاص دهیم که خیلی از شما در مورد آن اطلاعات ندارید اما می‌تواند به شدت کمک کننده باشد. با ما همراه باشید تا در این باره اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار دهیم:

·       اولین کاری که باید کنید، این است که برق را به طور کامل قطع کرده و مطمئن باشید که هیچ جریان برقی وجود ندارد.

·       سپس یخچال فریزر را به سمت جلو هول دهید.  با انجام این کار خیالتان راحت است که می‌توانید به قسمت پشت یخچال یعنی برد به طور کامل دسترسی داشته باشید. یخچال باید کمی حرکت داده شود تا خیلی راحت بتوانید پشت آن قرار بگیرید و اقدامات مربوط به عیب یابی را راحت‌تر انجام دهید.

·       پوششی که روی برد الکترونیکی وجود دارد را باید به طور کامل از روی آن جدا کنید. همچنین حواستان باشد که مدل دستگاه‌ها با یکدیگر متفاوت هستند. محل قرارگیری برد داخل آنها هم با یکدیگر فرق دارد. مثلاً ممکن است برد دستگاه در پشت یخچال فریزر باشد. در بعضی از مواقع هم ممکن است در دیوار جانبی یا سقف قرار بگیرد. در نتیجه حتماً باید به این موضوع دقت کنید.

·       یک پیچ گوشتی بردارید و اقدام به خارج کردن پیچ از پوشش برد الکترونیک کنید. سپس پوشش را به طور کامل جدا کنید. قبل از اینکه سیم‌ها جدا شوند، حتماً از آنها عکس بگیرید تا مطمئن شوید که می‌توانید آنها را به طور دقیق سر جایشان وصل کنید و نحوه اتصال آنها را فراموش نمی‌کنید. همه چیز بستگی به نوع اتصال دهنده دارد اما به هر حال ممکن است مجبور شوید از انبردست یا پیچ گوشتی استفاده کنید تا بتوانید اتصال دهنده‌ها را دوباره باز کنید و تمامی سیم‌ها را جدا کنید.

·       بعد از اینکه پروسه جداسازی را انجام دادید و برد الکترونیکی را از داخل یخچال بیرون آوردید، یک پیچ گوشتی بردارید. با استفاده از آن اقدام به آزاد کردن زبانه‌های قفل پلاستیکی کنید و بعد صفحه برد الکترونیکی را به طور کامل از دستگاه بیرون بیاورید. با استفاده از عکسی که قبلاً گرفتید و یادداشت‌هایی که دارید، می‌توانید خیلی راحت سیم را به برد الکترونیک جدید اتصال دهید.

همه چیز درباره هزینه تعمیر برد یخچال

اینکه هزینه تعمیر برد یخچال شما چقدر می‌شود، بستگی به عوامل مختلفی دارد. مثلاً برند یخچال، نوع یخچال و نوع برد همگی می‌تواند روی قیمت تاثیرگذار باشد. اینکه قرار است فقط بخشی از برد را تعمیر کنید یا نیاز به تعویض آن وجود دارد هم می‌تواند روی قیمت نهایی تاثیر بگذارد‌. میزان آسیب دیدگی برد هم روی قیمت تاثیرگذار است. به خاطر همین نمی‌توانیم یک عدد مشخص بیان کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص به صفحه تعمیر یخچال جنرال الکتریک مراجعه نمایید 

قیمت برد یخچال

انواع خرابی برد یخچال با یکدیگر متفاوت است. در بعضی از شرایط شما می‌توانید برد را تعمیر کنید و در بعضی شرایط دیگر مجبور هستید برد جدیدی خریداری کنید. در نتیجه این موضوع می‌تواند روی هزینه‌های شما تا حد زیادی تاثیرگذار باشد. قیمت برد یخچال در برندهای مختلف با شرکت‌های متفاوت کاملاً با یکدیگر فرق دارد. مدل و برند یخچال دو عامل مهم و تعیین کننده در قیمت نهایی هستند.

موردی که باید در نظر بگیرید، این است که نوسانات زیادی در بازار وجود دارد. شما حتماً باید از قبل راجع به مدل برد دستگاه خود اطلاعات پیدا کرده و قیمت‌های متفاوت را در نظر داشته باشید. سایت مدرن تکنیک یکی از مراکزی است که می‌توانید از داخل آن قیمت برد الکترونیکی با توجه به مدل یخچال خود را جویا شوید. البته بهتر است که با مشاورین صحبت کرده و مشکلات را توضیح دهید. شاید آنها به صورت تلفنی بتوانند مشکل شما را برطرف کنند یا اگر نیاز باشد به منزل مراجعه کنند و به صورت حضوری تعمیرات برد را انجام دهند. در غیر این صورت اگر متخصصان تایید کنند که شما نیاز به تعویض برد دارید، می‌توانید از قبل در مورد قیمت از آنها سوال کنید تا با آمادگی بیشتری این کار را به انجام برسانید.

جمع‌بندی

برد یکی از مهمترین قطعاتی است که داخل یخچال وجود دارد و ممکن است آسیب ببیند و باید حتماً تعویض گردد ما در نمایندگی تعمیر جنرال الکتریک روزانه مشتریانی جهت آسیب دیدگی برد داریم که باید با تعویض مشکلشان حل شود. آسیب دیدگی برد موضوعی نیست که بتوانید بی‌تفاوت از کنار آن عبور کنید. به خاطر همین توصیه می‌کنیم که از قبل اطلاعات خود را بالا ببرید و در این زمینه آگاهی کافی داشته باشید تا بتوانید اقدام به برطرف کردن ایرادات کنید. ما در این مقاله به طور کامل راجع به تعمیر برد یخچال با شما صحبت کردیم. همچنین راجع به علائم خرابی برد هم اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار دادیم. برایتان توضیح دادیم که عیب یابی برد یخچال و نحوه تعمیر آن چگونه است. اکنون می‌توانید با اطلاعات بیشتری اقدام به برطرف کردن مشکلات برد کنید و یک یخچال سالم را مانند روز اول تحویل بگیرید که ایرادات مربوط به اختلال دما در آن وجود نداشته باشد. 

برخی از سوالات متداول

سوالات زیادی در مورد تعمیر برد یخچال وجود دارد که ما در این بخش به تعدادی از رایج‌ترین آنها پاسخ خواهیم داد. حتما این بخش را مطالعه کنید که شاید سوالات زیر جزو سوالات ذهنی شما نیز باشد. مدرن تکنیک سوال های پرتکرار از جانب مشتریان را در این قسمت جواب داده است.

آیا تعمیر برد یخچال پرهزینه است؟

تعمیر برد یخچال هزینه بالایی ندارد اما اگر قرار باشد آن را تعویض کنید، هزینه‌هایتان بیشتر است. چراکه قرار است یک قطعه را به طور کامل خریداری کنید.

مهمترین علامت خرابی برد یخچال چیست؟

زمانی که برد آسیب می‌بیند، مهم‌ترین علامتی که از آن می‌بینید، به هم خوردن تعادل دمایی است. یعنی گاهی اوقات یخچال بیش از حد گرم و گاهی اوقات بیش از حد سرد می‌شود.

آیا خرابی برد روی قطعات دیگر هم تاثیر می‌گذارد؟

قطعاً بله. اگر شما خرابی برد را برطرف نکنید، روی قطعات دیگر حتی موتور هم می‌تواند تاثیرگذار باشد.

برای ارسال سریع کارشناس، لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای تماس با تعمیرکار کلیک کنید