شماره تماس: 02122500600

نحوه تعویض لولای درب یخچال

نحوه تعویض لولای درب یخچال

لولای درب یخچال جزو قطعات مهمی است که در یخچال وجود دارد و اگر خراب شود، درب یخچال به درستی بسته نمی‌شود و هوای بیرون وارد یخچال خواهد شد. همین موضوع به ظاهر کم‌اهمیت؛ باعث می‌شود که تعادل دمایی به هم بخورد و مشکلات زیادی در عملکرد و کارایی یخچال به وجود بیاید. اما جای نگرانی نیست؛ زیرا در این مقاله راجع به انواع لولای درب یخچال برایتان توصیح خواهیم داد و راجع به تعویض آن اطلاعاتی را در اختیارتان قرار می‌دهیم. اگر قصد آشنایی با این مبحث را دارید و می‌خواهید اطلاعات کافی در مورد کار لولای درب یخچال به دست بیاورید، تا انتها با ما همراه شوید.

توضیحاتی در مورد لولای درب یخچال

لولای درب یخچال به عنوان قطعه مهمی که داخل همه یخچال‌ها وجود دارد، می‌تواند به سلامت یخچال کمک کند؛ حتی بیشتر از آنچه که فکرش را کنید. وقتی که لولای درب به هر دلیلی استهلاک پیدا کند، متوجه خواهید شد که هوای گرم وارد یخچال‌تان شده و هوای سرد از داخل آن بیرون می‌آید. همین باعث می‌شود که ناتعادلی دما اتفاق بیفتد و دستگاه زودتر از حد ممکن خراب شود. به خاطر همین است که ما توصیه می‌کنیم حتماً قبل از این که دیر شود؛ باید به سراغ تعمیر لولای درب یخچال یا تعویض آن بروید.

انواع لولای درب یخچال

برای اینکه پروسه تعویض لولایی درب یخچال را به درستی انجام دهید، اول باید انواع آنها را بشناسید. در حقیقت شناخت انواع لولا باعث می‌شود که بتوانید در شرایط مختلف بهتر عمل کرده و بدانید که با چه نوع لولایی سر وکار دارید که بعد آن را تعویض کنید. انواع لولاها در درب یخچال شامل موارد زیر هستند:

·       لولای آرام بند (به آن لولای کیت دندانه هم گفته می‌شود(

·       لولا و یاتاقان درب یخچال

·       لولای دریچه فلاپر

کاراییِ لولای درب یخچال

اگر بخواهیم به صورت تخصصی‌تر کار لولای درب یخچال را برایتان توضیح دهیم، باید گفت که درب روی لولا قرار می‌گیرد؛ در واقع لولا شبیه به یک نگهدارنده برای درب عمل می‌کند. درب بسیاری از لوازم خانگی لولا دارند. وقتی که در را باز و بسته می‌کنید؛ لولا به شما کمک می‌کند که این پروسه راحت‌تر و نرم‌تر انجام شود. در حقیقت وجود این وسیله مانع از ایجاد هر گونه لرزشی روی درب یخچال خواهد شد. در نتیجه اگر افتادگی درب یخچال را مشاهده کردید، اول از همه باید لولا را چک کنید تا مطمئن شوید که چه مشکلی وجود دارد و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

تعمیر لولای درب یخچال

علائم افتادگی درب یخچال

گاهی اوقات لولا دچار مشکل می‌شود و با افتادگی درب یخچال مواجه خواهید شد؛ اما سوال اینجاست که علائم دیگر چیست که ما بتوانیم این موضوع را دقیق تشخیص دهیم و از تعمیرکار کمک بگیریم.

اگر به هر دلیلی طبقات داخل درب یخچال سنگین باشد و مواد خوراکی زیادی داخل آن قرار بگیرد، ممکن است شکستگی اتفاق بیفتد که در چنین شرایطی درب به خوبی بسته نمی‌شود و کارایی آن نیز اختلال پیدا می‌کند. این یکی از مشکلات رایج در یخچال فریزر است که حتماً باید اقدام به تعمیر کنید.

همچنین باید در مورد تعرفه تعویض لولای درب یخچال هم اطلاعات داشته باشید. چراکه شاید نیاز به تعویض وجود داشته باشد. لولای درب یخچال یک قطعه آسیب‌پذیر و ظریف است. اگر از آن استفاده نادرستی شود، آسیب می‌بیند و حتماً باید آن را تعویض کنید. برای اینکه چنین اتفاقی نیفتد، ما توصیه می‌کنیم درب یخچال را سنگین نکنید. علامت اولیه‌ای که ممکن است مشاهده کنید، این است که بعد از باز کردن درب یخچال متوجه می‌شوید که در به سمت پایین تمایل دارد که باید وسایل اضافی را حتماً بردارید. از روی ظاهر هم می‌توانید علائم را تشخیص دهید. مثلاً پوسیدگی و کهنگی را کاملاً روی درب یخچال می‌بینید و همین می‌تواند نشان دهنده نیاز به تعویض لولا باشد.

صدای لولای درب یخچال

یکی دیگر از مواردی که نشان می‌دهد یخچال شما نیاز به تعویض لولا دارد، صدای آن است.‌ گاهی ممکن است درب یخچال را بیش از حد باز و بسته کنید و خشکی و استهلاک داخل لولای درب اتفاق بیفتد. در چنین شرایطی باز و بسته شدن درب راحت انجام نمی‌شود یا حتی ممکن است حین این کار، صدای بلند و متفاوتی به گوشتان برسد.

ناگفته نماند که همیشه هم باز و بسته کردن باعث این اتفاق نشده و ممکن است که محل قرارگیری یخچال فریزرها به اندازه کافی مناسب نبوده و تراز نباشد یا اینکه قطعات دچار خرابی و مشکل شده باشند. بنابراین لولاها را به خوبی بررسی کنید و اگر نیاز به روغن کاری بود، حتما این کار را انجام دهید که معمولاً با گریس یا روغن خوراکی هم کارتان راه می‌افتد و اینگونه دیگر صدایی از درب یخچال به گوش نخواهد رسید.

مراحل تعویض لولا

اگر به هر دلیلی متوجه شدید که نیاز به تعویض لولای درب یخچال است، باید یک سری مراحل را پشت سر هم طی کنید. ما توصیه می‌کنیم اگر خودتان در این زمینه تخصص ندارید، از افراد با تجربه و متخصص کمک بگیرید تا بتوانند کار را به دقت و تخصصی برایتان پیش ببرند.

با فرض بر اینکه خودتان یک سری مهارت‌های فنی دارید مقاله را ادامه خواهیم داد؛ قبل از اینکه شروع به کار کنید، باید یخچال را از برق بکشید. با انجام این کار خیالتان راحت است که تمام نکات ایمنی را رعایت کرده‌اید. بعد از اینکه جریان برق قطع شد، باید مطمئن شوید لولایی که برای یخچال خریداری کرده‌اید، با نمونه قبلی کاملاً مشابه است و تفاوتی با هم ندارند. در غیر این صورت تعویض لولا به درستی انجام نخواهد شد.

از طرفی باید ابزارهای مخصوص را آماده کنید. ابزارهایی که شامل آچار مخصوص یخچال، پیچ گوشتی دو سو و چهارسو، دریل مخصوص، کاردک، آچار فرانسه و دم باریک می‌شود.

در مرحله بعدی حتماً درب یخچال را باز کرده و با استفاده از یک آچار؛ پیچ لولای درب را نیز باز کنید. بعد از اینکه این کار را انجام دادید، باید از ماده پلی پروپیلن و پلی وینیل کلراید استفاده کرده و قسمت لولا را به خوبی پوشش دهید. با انجام این کار حرکت لولا خیلی نرم و روان خواهد شد.

در آخرین مرحله عجله نکنید. چند دقیقه صبر کرده و منتظر شوید تا مواد به اندازه کافی خشک شوند. سپس لولا را سر جای خودش قرار دهید و آن را محکم کرده و سفت ببندید تا مطمئن شوید که کار تعویض به درستی انجام شده است.

آموزش چگونگیِ تعمیر لولای درب یخچال

برای تعمیر لولای درب یخچال هم باید یک سری مراحل طی شود. باز هم تاکید داریم حتما این کار را به افراد متخصص و حرفه‌ای بسپارید اما اگر می‌خواهید خودتان اطلاعات پیش زمینه‌ای در این باره داشته باشید، باید ابتدا بدانید که معمولاً یخچال‌ها سه لولا دارند و بعد به ترتیب مراحلی وجود دارد که در ادامه گفته خواهد شد:

·       لولای اول در قسمت سقف یخچال قرار می‌گیرد.

·       لولای دوم در قسمت پایین درب بالا و بالای درب پایین است.

·       لولای سوم دقیقاً در قسمت پایین درب پایین قرار می‌گیرد. 

قبل از اینکه کار شروع شود، باید به طور کامل مواد خوراکی داخل درب یخچال خالی شده باشند. در چنین شرایطی است که تعویض لولا به درستی انجام خواهد شد.

سپس ابزار لازم که شامل آچار فرانسه، پیچ گوشتی دو سو و چهارسو است را آماده کنید.

بعد لولا را بررسی کنید. چنانچه متوجه شدید که این لولاها محافظ دارند، حتماً آن را باز کنید.

سپس لولا را با پیچ گوشتی از قسمت سقف جدا کنید. در چنین شرایطی بهتر است که یک نفر دیگر کنار دست‌تان باشد تا به شما کمک کند و درب یخچال را بگیرد که روی زمین نیفتد.

بعد به راحتی لولای جدید را سر جای خودش قرار دهید و آن را کاملا محکم و سفت کنید تا مطمئن باشید که درب به طور کامل سر جای خودش چفت شده است.

راهکار مناسب برای از بین بردن صدای لولای درب یخچال

بالاتر هم گفته شد که یکی از مشکلات و علائم خرابی لولای درب یخچال صدای جدیدی است که از آن به گوش می‌رسد. از آنجایی که طول عمر یخچال به سر می‌آید و ممکن است در طولانی مدت استهلاک زیادی در قسمت‌های مختلف آن رخ بدهد، در نتیجه کاملاً طبیعی است که متوجه صداهایی متفاوت از لولای درب باشید؛ چراکه این قسمت به مرور زمان خشک می‌شود. در برخی موارد برای تعمیر یخچال جنرال الکتریک یا تعمیر یخچال پروفایل از این دست مشکلات روبرو می شویم.

وقتی که می‌خواهید درب یخچال را باز و بسته کنید، ممکن است صدایی شبیه به جیرجیر به گوشتان برسد که اصلاً خوشایند نیست و باعث استهلاک قطعات مختلف خواهد شد. در چنین شرایطی توصیه می‌کنند که حتماً وضعیت تراز بودن یخچال را بررسی کنید. چراکه شاید تراز نبودن محل قرارگیری آن باعث چنین اتفاقی شده باشد.

برای اینکه بتوانید صدای لولای درب یخچال را از بین ببرید، پروسه روغن کاری را به درستی انجام دهید. گاهی ممکن است بعد از روغن کاری مشکلات مربوط به صدا و باز و بسته شدن سخت درب یخچال برطرف گردد. چنانچه متوجه شدید که با روغن کاری هم مشکل برطرف نشده، حتماً باید لولا تعویض شود که احتمالا نیاز به تماس با تکنسین‌ها خواهد بود.

هزینه تعمیر لولای در یخچال

هزینه تعویض لولای درب یخچال

هزینه تعویض لولا در شرایط مختلف، متفاوت است. به عنوان مثال اول از همه برند یخچال را در نظر می‌گیرند. در حقیقت هر برندی هزینه‌های متفاوتی داشته و به خاطر همین قیمت لولای درب یخچال در شرایط مختلف با هم فرق دارد و نمی‌توان برای همه یخچال‌ها قیمت ثابت و مشابهی گفت. در نمایندگی تعمیر یخچال جنرال الکتریک این هزینه ها نسبت به دیگر مراکز تعمیراتی لوازم خانگی کمتر است و مدرن تکنیک سعی دارد هزینه های تعمیرات شما را تا حد امکان کاهش دهد.

از طرفی علاوه بر برند، نوع یخچال هم می‌تواند روی هزینه تعمیرات و تعویض قطعات تاثیرگذار باشد. قطعاً تعویض لولای درب یخچال ساید بای ساید نسبت به یخچال معمولی بیشتر خواهد بود. به عبارتی هر چقدر که یخچال شما جدیدتر و گرانتر باشد، اجرت مربوط به تعمیر یخچال هم بیشتر خواهد شد. از طرفی قیمت لولای یخچال هم بالاتر خواهد رفت. پس باید همه جوانب را در نظر بگیرند تا یک هزینه مشخص برایتان تعیین گردد.

در نهایت با شرکت و نمایندگان مدرن تکنیک تماس گرفته تا در این باره اطلاعات لازم و تکمیلی را به دست آورید و به هزینه تعویض لولا هم واقف شوید.

تعویض لولای درب یخچال در تهران

اگر نیاز به تعویض لولای درب یخچالتان دارید، نگران نباشید. نمایندگی مدرن تکنیک به شما کمک می‌کند تا تعویض لولای درب یخچال در تهران و دیگر شهرها را به راحتی انجام دهید. دیگر اشکالات یخچال نیز در این مجموعه بررسی می‌شود. اگر نیاز به تعویض قطعه یا تعمیرات وجود داشته باشد، خیلی سریع با قیمت مناسب برایتان انجام می‌دهند.

شما می‌توانید با خیال راحت پروسه تعویض لولا را به این مجموعه بسپارید و مطمئن باشید که یخچال سالمی را تحویل می‌گیرید. در چنین شرایطی مطمئناً از نتیجه کار راضی خواهید بود. البته که تیم متخصص اول از همه وضعیت لولا را بررسی می‌کند و اگر نیاز به تعمیر داشته باشد، با هزینه مناسبی تعمیرات را برایتان انجام می‌دهد اما در نهایت اگر چاره‌ای جز تعویض نباشد، این کار را به گونه‌ای برایتان انجام می‌دهد که یخچال شبیه به روز اول به شما تحویل داده شود.

جمع‌بندی

وقتی باید تعویض لولای درب یخچال را انجام دهید که نشانه‌ای از خرابی‌های یخچال مشاهده کرده باشید. ما در این مقاله بهطور کامل راجع به این علائم برایتان توضیح داده و گفتیم که هر کدام از این موارد نشان دهنده چه مشکلی هستند و چگونه باید برطرف گردند. همچنین راجع به نحوه تعویض لولا هم صحبت کردیم، در مورد تعمیرات آن هم توضیحاتی را ارائه دادیم تا اگر قصد انجام این کار را دارید، پایه‌ و زمینه‌ کارتان را درست و اصولی پیش ببرید.

در نهایت تعویض لولای درب یخچال کاری نیست که هر کسی بدون تجربه بتواند آن را انجام دهد. درست است که اکنون اطلاعات دارید اما ما باز هم تاکید داریم که به تیم متخصصی مثلِ مدرن تکنیک مراجعه کنید که می‌توانند در این زمینه کارتان را بی‌عیب و نقص پیش ببرند.

برخی از سوالات متداول

شاید شما هم سوالات زیادی در مورد تعویض لولای درب یخچال در ذهنتان مانده باشد که در این قسمت به آنها پاسخ خواهیم داد:

آیا با وجودِ خرابی لولا حتماً باید آن را تعویض کرد؟

خیر. اگرچه گاهی اوقات مشکل با آموزش تعمیر لولای درب یخچال برطرف می‌شود اما در اکثر مواقع نیاز به تعویض وجود دارد.    

مهم‌ترین علامت خرابی لولای درب یخچال چیست؟

مهم‌ترین علامت، سر و صدایی است که بعد از باز و بسته شدنِ یخچال، از لولای درب ایجاد می‌شود.

ابزار ضروری برای تعویض و تعمیر لولای درب یخچال چیست؟

از جمله ابزار ضروری که حتماً باید داشته باشید، آچار فرانسه، پیچ گوشتی دو سو و چهارسو است.

برای ارسال سریع کارشناس، لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای تماس با تعمیرکار کلیک کنید