شماره تماس: 02122500600

دمای مناسب یخچال فریزر در تابستان و زمستان

دمای مناسب یخچال فریزر در تابستان و زمستان

یخچال یکی از مهم ترین انواع لوازم خانگی است که مواد غذایی را در آن نگه می داریم. بسیاری از مواد غذایی هستند که نیاز داریم آنها را خنک نگه داریم. یخچال و فریزر این کار را برای ما انجام می دهند تا بتوانید مواد غذایی بیشتری را برای خود تا زمان زیادی نگه دارید و در زمانی که می خواهید از آنها استفاده کنید.

خرابی دستگاه های برقی نیز یکی از اتفاقاتی است که هر زمان ممکن است برای دستگاه های مختلف رخ دهد و باید همیشه مواظب آنها باشیم یا برای تعمیر آنها کسی را سراغ داشته باشیم. یخچال ها نیز به دلیل اینکه 24 ساعته در برق هستند و همیشه به برق متصل می باشند، ممکن است در صورت رخ دادن مشکلات مختلف، خراب شوند.

یکی از مهم ترین خرابی ها و مشکلات یخچال که باید آن را بشناسید نیز دمای بیش از حد آن است. بخاطر همین است که بسیاری از افراد دوست دارند دمای مناسب برای یخچال را بشناسند. در ادامه این مقاله در وب سایت مدرن تکنیک، تلاش داریم تا شما را با داغ شدن زیادی یخچال و دمای مناسب برای یخچال آشنا کنیم.

تنظیم دمای مناسب یخچال فریزر در تابستان و زمستان

همانطور که میدانید، همه یخچال ها یک دستگاه یا قابلیت دارند که شما می توانید به کمک آنها، دمای یخچال را کم و زیاد کنید. اما سوالی که به وجود می آید این است که دمای مناسب برای یخچال چقدر است. شما باید بدانید که ایده آل دمای داخلی یخچال بین 3 تا 5 سانتی گراد می باشد. اگر دما از این حد کمتر باشد، محصولات غذایی در یخچال یخ می زنند و اگر بیشتر باشد؛ دستگاه اصلا قادر به خنک نگه داشتن همه محصولات نخواهد بود.

بنابراین اگر می خواهید دمای یخچال خود را تنظیم کنید باید دما را در رنج 3 تا 5 سانتی گراد معین کنید. برای دمای فریزر نیز معمولا از -18 درجه سانتی گراد تا منفی 22 درجه می باشد. این دما برای این تا این سطح پایین است که بتواند گوشت و سبزی یا مواد مورد نیاز شما را تا مرز یخ زدن سرد نگه دارد که این مواد غذایی خراب نشوند. وجود دمای نامناسب یخچال فریزر، میتواند علت یخ نزدن فریزر و فساد مواد غذایی و بوی بد یخچال باشد.


بیشتر بخوانید: از بین بردن بوی بد یخچال


درجه یخچال در تابستان

اشاره شد که دمای مناسب برای یخچال در محدوده خاصی قرار می گیرد. این محدوده به دلیل گرم شدن و سرد شدن هوا تغییر می کند. در واقع در زمستان دستگاه می تواند انرژی کمتری را برای سرد نگه داشتن مواد غذایی مصرف کند و این فصل تابستان است که دستگاه نیاز دارند به خوبی مواد غذایی را خنک نگه دارد.

برای همین بهترین دمای یخچال برای تابستان به این شکل است که یخچال را روی 3+ درجه و فریزر را روی 20- تا 22- درجه سانتی گراد تنظیم کنید. در این زمان هوا گرم تر است و فشار بیشتر به یخچال در انجام کارش می آید.

درجه یخچال در زمستان

در زمستان اوضاع تفاوت دارد. هوای خانه نیز سرد است و دستگاه دیگر برای گرم شدن، مشکلی ندارد. به همین خاطر می توانید دمای یخچال و فریزر را در زمان زمستان تغییر دهید تا بتوانید در مصرف برق صرفه جویی بکنید. دمای مناسب برای یخچال در فصل زمستان، 4 یا 5 درجه سانتی گراد و دمای مناسب فریزر نیز 18- سانتی گراد می باشد.

نشانه های تنظیم نبودن دمای یخچال

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای یخچال شما پیش بیاید این است که ترموستات یخچال شما خراب شده باشد یا مشکلات دیگری پیش بیایند که دمای یخچال شما خیلی بالا یا خیلی پایین بیاید. در این زمان می توانید متوجه شوید که یخچالتان خراب شده است. این خرابی نشانه های خاصی دارد که در ادامه برخی از آنها را برای شما شرح می دهیم.

  • ماده غذایی داخل یخچال، یخ زده باقی می ماند.
  • هنگام بیرون آوردن ماده غذایی از یخچال، غذا هنوز گرم است.
  • کنار دیواره های یخچال یخ زده اند.
  • یخ فریزر ذوب می شود و روی زمین می افتد.
  • غذای شما قبل از رسیدن به تاریخ منقضی می شود.
  • داخل یا خارج از یخچال میعان رخ می دهد.

این نشانه های بالا به این معنی هستند که یا یخچال شما دچار خرابی شده است که دمای یخچال بیش از حد پایین آمده یا دستگاه خراب شده و نمی تواند مواد غذایی را خنک یا سرد نگه دارد. در این زمان خرابی ترموستات، خرابی فن ها و سیستم تهویه هوای یخچال یا خرابی موتور می توانند دلایل اصلی باشند و به همین خاطر است که شما نیاز دارید تا یخچال را به دست یک متخصص حرفه ای بسپارید.


بیشتر بخوانید: علائم خرابی ترموستات یخچال


مدرن تکنیک: تعمیر انواع یخچال برندهای آمریکایی

اگر در شهر بزرگ تهران زندگی می کنید و برای یخچال شما مشکلی پیش آمده و فکر می کنید که دمای مناسب آن خراب شده است؛ می توانید تعمیر یخچال خود را با خیالی راحت به مدرن تکنیک بسپارید. مدرن تکنیک یکی از بهترین نمایندگی ها و تعمیرگاه های رسمی در تهران است که با شرکت ها و برند های بسیار زیادی همکاری دارد و تعمیرگاه رسمی آنها به شمار می رود. شما می توانید تعمیر یخچال یا هر لوازم خانگی دیگری را به تعمیرکاران آموزش دیده حرفه ای مدرن تکنیک بسپارید.

مدرن تکنیک با بیش از 20 سال سابقه، یکی از بهترین تعمیرگاه های رسمی و نمایندگی برند های مختلف در ایران است. این تعمیرگاه رسمی، بهترین گزینه شما برای تعمیر یخچال یا دیگر وسایل منزلتان است. برای ارتباط با مدرن تکنیک نیز فقط کافیست که با شعب مختلف مدرن تکنیک در شمال، جنوب، شرق و غرب تهران تماس حاصل فرمایید.

برای ارسال سریع کارشناس، لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای تماس با تعمیرکار کلیک کنید