شماره تماس: 02122500600

تعمیر آبسرد کن یخچال

تعمیر آبسرد کن یخچال

آب یخ‌خوران هنگام خرید یخچال به قسمت آبسردکن آن توجه ویژه دارند؛ چرا که همیشه آب یخشان به راه باشد. حتماً برای خرید حواستان است تا یخچالی را خریداری کنید که مطمئن هستید آبسردکن با کیفیتی دارد. با این حال ممکن است نیاز به تعمیر آبسردکن یخچال پیدا کنید؛ موضوعی که اصلاً عجیب نیست و برای هر برندی از یخچال‌ها حتی گران‌ترین برندها هم ممکن است، اتفاق بیفتد.

پدال آبسردکن یخچال چیست و چه کارایی دارد؟

پدال مهمترین بخش در آبسردکن به حساب می‌آید. این پدال‌ها در قسمت جلوی یخچال قرار گرفته‌اند. دقیقاً بالای خروجی آب سرد تعبیه می‌شوند. زمانی که می‌خواهید آب سرد را از آبسرد کن بریزید، باید پدال را فشار دهید. کاربرد پدال این است که اگر آن را فشار دهید، آب داخل لیوان می‌ریزد. اگر پدال خراب شده باشد، عملکرد آبسردکن به طور کامل از بین می‌رود. آبسردکن بخش مهمی از یخچال است و وجود پدال مهم‌ترین بخش در آبسردکن به حساب می‌آید؛ چرا که فقط پدال سالم می‌تواند آب را به شما تحویل دهد. اگر یخچال شما از برند آمریکایی است می توانید جهت تعمیر یخچال جنرال الکتریک به نمایندگی جنرال الکتریک مراجعه نمایید.

چگونگی تعویض پدال آبسردکن

گاهی اوقات مشکل و البته دلیلِ تعمیر آبسرد کن یخچال مربوط به تعویض پدال است. در بعضی از شرایط پدال خراب می‌شود یا می‌شکند و به هر دلیلی شما مجبور به تعویض هستید. حال سوال اینجاست که تعویض پدال آبسردکن چگونه باید انجام گردد.

قدم اول

برای انجام این کار شما باید اقدام به جداسازی آبسردکن از یخچال کنید. باید گیره‌های مربوطه را از جای اصلی خودشان جدا کرده و خیلی آرام و با دقت این کار را انجام دهید تا هیچ کدام از قطعات نشکنند.
با انجام این کار میکروسوئیچ آبسردکن به طور کامل خارج خواهد شد. سپس اقدام به جداسازی قاب آبسردکن کنید.

قدم دو

باید با یک چاقو این کار را انجام دهید تا کارتان راحت‌تر باشد. در مرحله بعد؛ محفظه پدال را روبروی خود می‌بینید. حال باید این محفظه را باز کنید و خیلی راحت پدال قدیمی را از سر جای خودش بیرون بیاورید و پدال جدید را جایگزین کنید. با انجام این کار تعویض پدال آبسردکن خیلی راحت انجام می‌شود.

اگر شما مقالات مربوط به آموزش تعمیر آبسردکن یخچال را مطالعه کرده باشید، متوجه خواهید شد که همه آنها راجع به تعویض پدال برایتان توضیح می‌دهند. در واقع اگر ایراد از خودِ آبسردکن باشد، نیاز به تعویض پدال پیدا می‌کنید اما گاهی ممکن است که ایراد از داخل یخچال باشد که در چنین شرایطی باید متخصصان وضعیت را بررسی کرده و علت را تشخیص دهند تا بدانند که تعمیر چه قطعه‌ای می‌تواند روند کار آبسردکن را مانند روز اول کند.

تعمیر آبسردکن یخچال

علل خرابی آبسردکن یخچال

برای اینکه بتوانید تعمیر آبسردکن یخچال را به درستی انجام دهید، باید بدانید که مشکل از کجاست. علت‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند باعث ایراد در کار آبسردکن شده باشد که در ادامه راجع به آنها صحبت خواهیم کرد.

·        اگر آبسردکن نمی‌تواند آب سرد بیرون دهد، ممکن است ترموستات دمای یخچال دچار مشکل شده باشد و نتواند دما را تنظیم کند.

·        در بعضی از موارد ممکن است برد کنترلی دیسپنسر یا آبسردکن ایراد پیدا کرده باشد که حتما باید تعویض قطعه اتفاق بیفتد. به هر حال حتماً باید حواستان باشد که دمای داخل یخچال بالا نرود که در غیر این صورت باید یک تکنسین و فرد متخصص را به منزل بیاورید تا ایراد را پیدا کند.

·        بیرون نیامدن آب از داخل آبسردکن از دیگر مواردی است که نشان می‌دهد شما نیاز به تعمیر آبسردکن یخچال دارید. در چنین شرایطی ممکن است یخ زدگی لوله انتقال اتفاق افتاده باشد.

·        در بعضی از موارد دیگر مانند‌ کم شدن فشار آب، ایرادات مربوط به شیر ورودی آب یا شیر برقی، هرگونه ایراد داخل فیلتر آب، ایرادات مربوط به سوئیچ درب، مشکلات مربوط به برد کنترلی آبسردکن یا ایرادات سوئیچ دیسپنسر ممکن است چنین اتفاقی را رقم بزند.

·        معمولا کم بودن فشار آب خانه یکی از مشکلات رایجی است که باعث می‌شود نیاز به تعمیر آبسردکن یخچال داشته باشید. حتماً باید بدانید حداقل فشاری که برای عملکرد شیر ورودی آب مورد نیاز است، ۲۰ پاسکال است. اگر فشار از این عدد کمتر باشد، آبسردکن دچار مشکل خواهد شد.

آموزش تعمیر پدال آبسردکن یخچال

تعمیر پدال آبسردکن یخچال کاری نیست که خودتان بتوانید در منزل آن را انجام دهید اما از آنجایی که پدال آبسردکن‌ها سیستم خیلی پیچیده‌ای ندارند، معمولاً توصیه می‌شود که اقدام به تعویض آنها کنید. بالاتر راجع به تعویض پدال‌ها صحبت کردیم. به خاطر همین اگر بخواهید روی تعمیر آنها اصرار داشته باشید، ممکن است که نتیجه خوبی نگیرید. ما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً به سراغ تعویض بروید و تعمیر را فراموش کنید اما اگر هم صد در صد تصمیم به انجام این کار دارید، از افراد فنی و متخصص در این حوزه کمک بگیرید.

پدال آبسردکن یخچال فریزر و ساید بای ساید  

تعویض پدال آبسردکن یخچال فریزر ساید بای ساید با یخچال معمولی خیلی تفاوتی ندارد. فقط باید یکسری نکات را در نظر گرفت. نکته مهم این است؛ تمامی عملیاتی که برای تعویض باید انجام شود، برای زمانیست که یخچال خاموش است. از طرفی در مورد یخچال ساید بای ساید اگر تجربه کافی ندارید، بهتر است که خودتان این کار را انجام ندهید. شاید شما بتوانید پدال آبسرد کن یخچال معمولی را تعویض کنید اما در مورد یخچال ساید بای ساید چنین ریسکی نکنید؛ مگر اینکه به اندازه کافی در این زمینه تجربه و تجهیزات کافی داشته باشید تا بتوانید کارتان را به درستی پیش ببرید.

تعمیر پدال آبسردکن یخچال

مرکزی معتبر برای تعمیر آبسردکن یخچال ساید بای ساید

ما در این مقاله به طور کامل برایتان توضیح دادیم که برای تعمیر آبسردکن یخچال باید دقیقاً چه کار کنید یا اینکه اگر یخچال شما ساید بای ساید است، باید چه نکاتی را در نظر بگیرید. همچنین راجع به تعویض پدال هم صحبت کردیم. پدال آبسردکن یخچال جزو قطعات بسیار مهمی است که اگر خراب شود، عملاً نمی‌توانید شاهد عملکرد خوب آبسردکن باشید. به همین دلیل قطعاً مجاب شده‌اید که به افراد متخصص مراجعه کنید که در این میان؛ مجموعه هم اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. بسیاری از افراد سایت مدرن تکنیک را پیشنهاد می‌کنند.

مدرن تکنیک به عنوان نمایندگی مجاز تعمیر لوازم خانگی در تهران شناخته می‌شود. کافی است که شما با مشاورین سایت تماس بگیرید. این نمایندگی در شمال تهران، شرق تهران، غرب تهران و جنوب تهران فعالیت می‌کند.

وقتی که با آنها تماس می‌گیرید و مشکل را توضیح می‌دهید، به صورت تلفنی برایتان دستورات لازم را می‌دهند. اگر بتوانید مشکل را به صورت تلفنی برطرف کنید که فبها و حل خواهد شد! در غیر این صورت نیاز به مراجعه حضوری است تا بتوانید ایرادات را پیدا کرده و هر چه سریعتر مسئله را پیگیر شوید. عددی هم که برای تعمیرات آبسردکن یا قطعات دیگر یخچال به این مرکز پرداخت می‌کنید، بالا نیست. در نتیجه از هر لحاظ مراجعه به مدرن تکنیک برای برد خواهد بود.

جمع‌بندی

تعمیر آبسردکن یخچال زمانی می‌تواند درست و اصولی انجام شود که شما بتوانید اطلاعاتتان را در این زمینه بالا ببرید. البته تعمیر آبسردکن در خیلی از موارد یک کار تخصصی است و خودتان نمی‌توانید آن را پیش ببرید و حتماً باید به افرادی مراجعه کنید که می‌دانید در این زمینه به صورت جداگانه و حرفه‌ای فعالیت می‌کنند‌. ما در این مقاله گفتیم که ایرادات رایج می‌تواند چه علت‌هایی داشته باشد و بعد از اینکه آبسردکن خراب شد، باید ایراد را از کجا پیدا کرد و چگونه علت را تشخیص داد. در حقیقت با اطلاعاتی که در این مقاله به دست آوردید، می‌دانید که مشکل از کجا خواهد بود و چگونه باید برطرف شود.

برخی از سوالات متداول

در این بخش به تعدادی از سوالات متداول شما در زمینه تعمیر آبسردکن یخچال پاسخ داده خواهد شد.

آیا برای تعمیر آبسردکن یخچال حتماً نیاز به تعویض پدال است؟

پدال بخش مهمی از آبسردکن است. در خیلی از موارد تعویض پدال می‌تواند مشکل را برطرف کند اما ممکن است ایراد آبسردکن به خاطر مشکلات درونی یخچال باشد که نیازی به تعویض پدال هم پیدا نکنید.

آیا تعویض پدال در یخچال معمولی با یخچال ساید بای ساید متفاوت است؟

از آنجایی که قطعات متفاوتی در یخچال ساید بای ساید و یخچال معمولی استفاده شده است، در نتیجه تعویض قطعات در هر دو مورد نیز با یکدیگر فرق دارد و نمی‌توانید یک روند مشابه را پیش ببرید‌.

چرا آبسردکن کار نمی‌کند؟

دلایل مختلفی می‌تواند برای کار نکردن آب سردکن یخچال وجود داشته باشد اما رایج‌ترین دلیل عدم تنظیم ترموستات دمایی داخل یخچال است که یا آب خنک بیرون نمی‌دهد یا اینکه به طور کل آبسردکن را از کار می‌اندازد.

برای ارسال سریع کارشناس، لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای تماس با تعمیرکار کلیک کنید