شماره تماس: 02122500600

مزایای تعمیر لوازم خانگی در مقابل تعویض آن

مزایای تعمیر لوازم خانگی در مقابل تعویض آن

به‌منظور تهیه لوازم‌خانگی اکثر مردم به زیبایی، برند و فضای محصول و شکل ظاهری آن توجه کرده و تعداد کمی از افراد به کیفیت لوازم‌خانگی خریداری شده اهمیت می­دهند. مردم باتوجه‌به بودجه محدودی که دارند تمایل دارند باکیفیت‌ترین لوازم‌خانگی متناسب با بودجه خود را خریداری کنند تا وسیله خانگی مدت‌زمان طولانی تری کارکرده و عملکرد بالاتری از خود نشان دهد. حتی سعی دارند تا در بهترین شرایط از لوازم‌خانگی خود استفاده و از آن مراقبت کنند. ولی به هر میزانی لوازم‌خانگی باکیفیت باشد و یا کاربران به‌خوبی از آن­ها استفاده کنند در نهایت این لوازم مستهلک شده و دچار خرابی می شوند و نیاز به تعمیر پیدا می­کنند.

خرید لوازم‌خانگی نیز نیاز به برنامه ریزی اقتصادی دارد مخصوصاً این روزها که می بایست هزینه ای چند برابر برای خرید لوازم‌خانگی انجام داد. بسیاری از خانواده ها باتوجه‌به هزینه بالای لوازم‌خانگی تعمیر لوازم‌خانگی را بر تعویض آن­ها و خرید لوازم‌خانگی جدید ترجیح می­دهند.

البته نگهداری پیشگیرانه از لوازم‌خانگی مزایایی دارد که تعمیر لوازم‌خانگی را حتی‌الامکان به تعویق می اندازد. با نگهداری مناسب و استفاده درست از لوازم‌خانگی و هزینه های کم به‌منظور سرویس دوره ای لوازم‌خانگی، می توان از هزینه های زیاد تعمیر لوازم‌خانگی ویا تعویض آن­ها جلوگیری کرد.

نکته حائز اهمیتی که دراین‌بین مطرح می شود تعمیر یا تعویض لوازم‌خانگی است. کاربران این سؤال را از خود خواهند پرسید که در صورت تعمیر لوازم‌خانگی و صرف هزینه زیاد آیا لوازم‌خانگی عملکردی مانند قبل خواهند داشت و یا اینکه به‌صرفه است که لوازم‌خانگی که نیاز به هزینه بالایی برای تعمیر دارد کنار گذاشته شود و به تعویض آن اقدام می­کنند.

پاسخ به سوال مزایای تعمیر لوازم‌خانگی در مقابل تعویض آن جواب ثابتی ندارد و بسته به شرایط و به اقتضای آن ممکن است تعمیر نسبت به تعویض یا بالعکس برتری و مزیت داشته باشد.

در بعضی موارد مردم به دلیل سنگین بودن لوازم‌خانگی می بایست هزینه بالایی را برای حمل‌ونقل لوازم‌خانگی تقبل کنند، حتی ماندن لوازم‌خانگی نزد تعمیرکار به مدت‌زمان تقریباً طولانی بسته به میزان خرابی برای افراد نگران کننده است و در بسیاری موارد افراد به اصل و اورجینال بودن قطعات تعویض شده در زمان تعمیر شک می‌کنند و آن­ها را تقلبی و با برندی نامرغوب تصور می­کنند حتی گاهی افراد به مهارت و تخصص تعمیرکار مربوطه اطمینان ندارد و ترس این را دارد که در عیب یابی لوازم‌خانگی اشتباه و خطایی رخ دهد و به این منظور درصورتی‌که هزینه تعمیرات لوازم‌خانگی بالا برود و یا نزدیک به قیمت نهایی خود لوازم‌خانگی گردد، افراد ارجحیت را بر تعویض لوازم‌خانگی و خرید لوازم‌خانگی نو و جدید می­گذارند تا تعمیر آن­ها.

در طرف دیگر در صورت نیاز به تعمیر لوازم‌خانگی بهتر است از تکنسین­های مجرب و متخصصین فنی بهره گرفته شود و بهتر است قبل از تعمیر توضیحاتی در مورد مشکل دستگاه به مشتری ارائه گردد و کاربران در خصوص هزینه تعمیر از متخصصین اطلاعاتی به دست آورند و حتی علاوه بر هزینه تعمیر در خصوص کیفیت دستگاه بعد از تعمیر راهنمایی بگیرند و بعد از توضیحات کافی متخصصین، کاربران می بایست در خصوص تعمیر یا تعویض لوازم‌خانگی تصمیم بگیرند، هرچند که قیمت لوازم‌خانگی متاثر از نرخ ارز است و به دلیل صعودی بودن نرخ ارز این روزها قیمت لوازم‌خانگی بسیار بالا رفته و عموم مردم تعمیر لوازم‌خانگی را بر تعویض و خرید دستگاه جدید ترجیح می­دهند.

استفاده از نمایندگی­های مجاز برای تعمیر لوازم‌خانگی این مزیت را دارد که علاوه بر تعمیر در محل و عدم پرداخت هزینه اضافی بابت حمل‌ونقل، کاربران نسبت به عملکرد تعمیرکار نظارت داشته و از کیفیت و اصل و اورجینال بودن قطعات تعویضی اطمینان بیشتری بدست خواهند آورد. در زمان تعمیر لوازم‌خانگی توسط یک تکنسین مجرب از سوی نمایندگی­های مجاز می­توان عیب یابی و تعمیر لوازم‌خانگی را در کوتاه­ترین زمان ممکن انجام داد زیرا این متخصصین به دلیل تمرکز بر یک برند خاص و یک نوع لوازم‌خانگی مهارت بالایی در عیب یابی و تعمیر لوازم‌خانگی خواهند داشت.

یکی از نکاتی که در خصوص تعمیر یا تعویض لوازم‌خانگی می بایست به آن توجه کنیم عمر لوازم‌خانگی است. درصورتی‌که مدت‌زمان زیادی از عمر لوازم‌خانگی گذشته باشد و هزینه تعمیر وسایل خانگی بسیار بالا باشد ترجیح آن است که وسیله خانگی نو و جدیدی خریداری شود و تعویض وسایل خانگی نسبت به تعمیر آن ترجیح داده می­شود.

برای مثال اگر از عمر یخچال 10 سال گذشته باشد و برآورد هزینه تعمیرات یخچال که از متخصصین استعلام کرده­ایم بین 5 تا 6 میلیون باشد بهتر است که یخچال جدید و نو خریداری شود و نسبت به تعمیر یخچال اقدام نشود. اگر از عمر ماکروویو بیش از 5 سال گذشته باشد و برآورد هزینه تعمیر ماکروویو 1 تا 2 میلیون باشد ترجیح آن است که وسیله خانگی نو و جدیدی خریداری شود و تعویض وسایل خانگی نسبت به تعمیر آن ترجیح داده می­شود.

اگر از عمر ماشین لباسشویی و ظرف‌شویی بیش از 8 سال گذشته باشد و هزینه تعمیر بین 2 تا 3 میلیون باشد ترجیح آن است که وسیله نو و جدیدی خریداری شود و تعویض وسایل خانگی نسبت به تعمیر آن ترجیح داده می­شود.

نکته دیگری که باید به آن توجه شود آن است که وسیله خانگی کجا قرار گرفته است. ممکن است آن لوازم‌خانگی معیوب به‌اندازه دقیقاً جایی از آشپزخانه باشد که در صورت نیاز به تعویض وسایل خانگی، وسایل خانگی متناسب با فضای مورد نظر در آشپزخانه پیدا نشود.

شاید برای شما مفید باشد: دستگاه تصفیه آب

 

مقالات مرتبط:

برای ارسال سریع کارشناس، لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای تماس با تعمیرکار کلیک کنید