شماره تماس: 02122500600

معایب، مزایا و طرز استفاده از اتو بخار ایستاده

معایب، مزایا و طرز استفاده از اتو بخار ایستاده

اتو بخار ایستاده از جدیدترین اتو بخارهایی است که در اکثر برندهای معروف طراحی و تولید می‌شود. این اتو بخارها با طراحی کاربردی که دارند برای هر خانم و اقایی خوش‌پوشی ضروری هستند. با ما همراه باشید تا اطلاعات جامع و مفیدی درباره‌ی اتو بخار ایستاده و طرز استفاده از آن به‌دست بیاورید.

طرز استفاده از اتو بخار ایستاده

اتو بخار ایستاده، یکی از پرکاربردترین وسایلی است که وجود آن در هر خانه لازم است. اتو بخار با کاربردهای فراوان به شما در اتو کردن لباس، پرده و مرتب کردن پرده‌ها بدون درآوردن آنها کمک بسیاری می‌کند.این اتو بخارها بدون ایجاد هر مشکلی و به‌راحتی می‌توانند به شما در اتو کردن لباس‌هایتان کمک کنند. در این بخش به‌صورت مرحله‌به‌مرحله، طرز کار اتو بخار ایستاده را یاد می‌گیرید.

اتو بخارهای مخزن‌دار برای بوتیک‌ها و مزون‌های لباس فروشی انتخاب خوبی هستند.

مرحله اول

در مرحله اول باید لباس خود را در گیره اتو بخار قرار دهید. اگر که با گیره اتو بخار خود مشکل دارید، می‌توانید از گیره‌های لباس ساده استفاده کنید. اگر گیره لباس اتو بخار به تعمیر نیاز دارد، می‌توانید از مشاوران مدرن تکنیک کمک بگیرید.

مرحله دوم

اگر تا قبل از این از اتو بخار ایستاده خود استفاده نکرده‌اید، ابتدا باید مخزن آب آن را پر کنید. گنجایش مخزن آب این اتو بخارها متفاوت است. برای اطلاع از گنجایش آن می‌توانید اطلاعات دفترچه اتو بخار خود را مطالعه کنید یا با سرچ کردن مدل دستگاه در اینترنت از میزان مخزن آن مطلع شوید.

بعد از پرکردن مخزن آب اتو بخار، آن را روشن کنید. فاصله زمانی بین روشن‌کردن و آماده‌به‌کار شدن اتو بخارهای ایستاده، به برند آن‌ها بستگی دارد. به طور معمول حدود دو دقیقه زمان لازم است تا اتو بخار برای کارکردن آماده شود.

مرحله سوم

در این مرحله باید به‌آرامی اتو را روی لباس خود بکشید. اگر پارچه نازک و ظریفی دارید، بهتر است که اتو را بافاصله کمی از پارچه بگیرید و اتو کشیدن را شروع کنید. در حقیقت اتو بخارها به‌خاطر داشتن محافظ نمی‌توانند به لباس‌های شما آسیب بزنند اما اگر لباس ظریف باشد و قسمت‌هایی مثل گل‌دوزی یا چاپ دارد، به‌آرامی و با یک فاصله چندسانتی متری لباس خود را اتو کنید.

برای اتو کردن لباس‌های ضخیم‌تر که بافت قوی‌تری دارند، باید اتوی بخار خود را به طور مستقیم روی پارچه حرکت دهید. با این کار می‌توانید تمامی چروک‌های روی پارچه را از بین ببرید. معمولا اتوبخارها دارای یک برس هستند که برای اتو کردن پارچه‌های با ضخامت بالا استفاده می‌شوند. به کمک این برس می‌توانید راحت‌تر و سریع‌تر لباس‌های خود را اتو کنید.

 معایب اتو بخار ایستاده

اتو بخار ایستاده در عین اینکه دارای مزایای زیادی است، معایبی هم دارد. البته این باعث نمی‌شود که شما از خرید آن منصرف شوید. بلکه با فهمیدن معایب آن می‌توانید متناسب با نیازهای خود مدل و شکل اتو بخار موردنظر را انتخاب کنید.

اولین و مهم‌ترین عیب اتو بخار، بزرگ بودن آن است که به فضای بیشتری نیاز دارد. اتو بخارهای ایستاده به‌خاطر بزرگ بودن انتخاب خوبی برای سفر نیستند. ممکن است شما به‌خاطر شغل خود نیاز داشته باشید که در سفرهایتان لباس‌های مرتب بپوشید. در این حالت اتو بخارهای کوچک بهترین انتخاب برای شما هستند.

ایجاد خط اتو روی شلوارها و لباس‌های رسمی با استفاده از اتو سخت است. البته روی برخی از اتو بخارهای ایستاده ابزار خاصی برای ایجاد خط اتو وجود دارد. اما درکل به‌خاطر ایستاده بودن آن، امکان ایجاد یک خط اتو به‌سرعت و به‌راحتی غیرممکن است. در حین استفاده از اتو بخار ایستاده، بهتر است که مواظب دست‌های خود باشید زیرا بخار آب سوختگی بدی به جای می‌گذارد.

اتو بخارها برای اتو کردن همه پارچه‌ها مناسب نیستند. پارچه‌هایی که ضخامت زیادی دارند مثل پارچه‌های پشمی، به‌سختی اتو می‌شوند. همچنین این امکان وجود دارد که اتو بخار به پارچه‌های نازک خاصی مثل ابریشم‌های خالص آسیب برساند. این پارچه بسیار ظریف است و با کوچک‌ترین آسیبی از بین می‌رود؛ بنابراین باید در استفاده از آن کمال دقت و حوصله را خرج کنید.

نکات مهم استفاده از اتو بخار ایستاده

  • برای اتو کردن قسمت‌های یقه و آستین، باید زاویه اتو را تغییر دهید تا چروک‌های این قسمت راحت‌تر باز شوند.
  • برخی اتو بخارها مثل برندهای هنریچ یا تفال و معروف‌تر از همه، برند فیلیپس، دارای یک‌لایه نازک هستند که باعث ایستادگی بهتر لباس روی گیره می‌شوند.
  • از پیچ خوردن شلنگ اتو جلوگیری کنید؛ چون ممکن است شلنگ سوراخ شود یا لباس به خوبی اتو نشود.

بهترین برند اتو بخار ایستاده

برندهای مختلفی در سرتاسر جهان دست به طراحی و تولید لوازم‌خانگی می‌زنند. اتو بخار هم یکی از لوازم‌خانگی است که توسط برندهای مختلف تولید می‌شود. اما کارایی اتو بخار ایستاده برخی برندها بهتر از برندهای دیگر است. اتو بخار ایستاده دو برند فیلیپس و تفال، کارایی بهتری دارند.

این اتو بخارها با آماده‌شدن در کمتر از یک دقیقه به شما این امکان را می‌دهد که به‌سرعت لباس‌های خود را در راحت‌ترین حالت اتو کنید. اتو بخارهای این دو برند با داشتن قابلیت ضد رسوب، دوام بالاتری نسبت به دیگر برندها دارند.

 استفاده از اتو بخار مخزن دار

اتو بخارهای مخزن دار، یکی از بهترین انواع اتو هستند که کارایی بیشتری نسبت به یک اتوی استاندارد دارند. اتو بخار مخزن دار به دلیل تولید بیشتر بخار آب، چروک‌های روی پارچه را راحت‌تر و سریع‌تر از بین می‌برد. همچنین کوچک بودن این اتو بخارها نسبت به اتو بخارهای ایستاده، باعث شده تا فضای کمتری در خانه اشغال کنند. اتو بخارهای مخزن‌ دار انواع مختلفی دارند. این اتو بخارها قبلاً در ابعاد بزرگ‌تری در خشک‌شویی‌ها مورداستفاده قرار می‌گرفتند. اما طراحی اتو بخارهای مخزن دار در ابعاد کوچک‌تر، باعث رواج استفاده‌های خانگی آنها شد. در این مطلب نحوه استفاده از اتو بخارهای مخزن دار را یاد می‌گیرید.

مرحله اول

در ابتدا باید مخزن آب اتو را آب کنید. اتو بخارهای مخزن دار دارای گنجایش متفاوتی هستند. گنجایش مخزن این اتوها از یک لیتر شروع می‌شود. بهتر است که قبل از استفاده از آن‌ها مخزن آب اتو را به طور کامل پر کنید تا نیاز به توقف در حین اتو کردن نباشد. بعد از روشن‌کردن اتو بخار مخزن دار باید کمی به آن فرصت دهید تا آماده کارکردن بشود.

مرحله دوم

بهتر است که از یک میز اتو استفاده کنید. میز اتوی بزرگ به شما این امکان را می‌دهد که به همه قسمت‌های لباس دسترسی داشته باشید و کمتر به جابه‌جا کردن اتو نیاز پیدا کنید. به‌خاطر وزن بالای اتوها که گاهی تا ۶ کیلو هم می‌رسد، بهتر است که آن را کمتر جابه‌جا کنید. در صورت نداشتن میز اتو، بهتر است که از ملحفه تمیز استفاده کنید. ملحفه نخی خود را به‌صورت دولایه روی زمین پهن کنید. دقت کنید که هیچ قسمت از ملحفه چروک نباشد. در غیر این صورت ممکن است لباسی که قصد اتو کردن آن را دارید، چروک‌های تازه‌ای به خود بگیرد.

بعد از گرم‌شدن اتو، به‌آرامی اتو را روی لباس خود حرکت دهید. دقت کنید که نگه‌داشتن اتو در یک قسمت از لباس باعث می‌شود که بافت آن قسمت نازک‌تر شود و حتی ممکن است که لباس بسوزد. البته سری جدید اتو مخزن دار در برندهای مختلف دارای یک‌لایه محافظ هستند که از پارچه شما در برابر دمای بالای مراقبت می‌کنند. همه قسمت‌های لباس را به طور یکنواخت اتو کنید تا چروک‌های آن به‌راحتی از بین بروند.

مرحله سوم

اگر قسمتی از لباس شما دارای چروک عمیقی است، می‌توانید از یک اسپری آب کمک بگیرید. با کمی نم‌دار کردن پارچه و افزایش دمای اتو بخار مخزن دار خود می‌توانید چروک‌های عمیق را هم از بین ببرید.

نکات مهم درمورد اتو بخارهای مخزن دار

  • قبل از خرید اتو بخار به قابلیت‌های آن توجه کنید. بهتر است اتو بخار شما دارای ویژگی‌های مهمی مانند ضد رسوب بودن و خاموش شدن خودکار باشد.
  • برای اینکه لباس‌های خود را راحت‌تر اتو کنید، بهتر است که یک میز اتو با روکش پارچه تهیه کنید.
  • دمای اتو را متناسب با نوع پارچه تنظیم کنید. پارچه‌های کتان به دمای بالاتر و پارچه‌های مثل ابریشم، حریر و پنبه به دمای پایین‌تری نیاز دارند.
  • اتو بخارهای مخزن دار در دو نوع مخزن مجزا و مخزن سرخود طراحی می‌شوند. استفاده از اتوهای مخزن  مجزا، به‌خاطر وزن کم راحت‌تر است. اما اتو بخارهای مخزن دار که مخزن متصل دارند، کیفیت و دوام بیشتری دارند.
  • اتو بخار مخزن دار بوش یکی از برترین مدل‌های اتو بخار است.

 تعمیر اتو بخار مخزن دار

اتو بخارهای مخزن دار به دلایل متفاوتی ممکن است با مشکل مواجه شوند. کاهش دما، افزایش دما، قطع شدن بخار اتو و پارگی سیم از جمله مشکلاتی هستند که به دلایلی مانند تغییر در ولتاژ برق ایجاد می‌شوند. معمولاً این اتوها به‌خاطر طراحی متفاوت و پیشرفته سخت‌تر تعمیر می‌شوند و هر تعمیرکاری قادر به تعمیر آن به‌صورت کامل و درست نیست.

مدرن تکنیک یکی از برترین مراکز تخصصی است که لوازم‌خانگی را تعمیر می‌کند. این شرکت با داشتن کادری متخصص می‌تواند تمامی لوازم‌خانگی شما در برندهای مختلف را تعمیر کند. اگر اتو بخار مخزن دار شما دچار هر نوع مشکل شد، می‌توانید از مشاوران مدرن تکنیک کمک بگیرید. ممکن است که شما با دریافت یک مشاوره ساده، بتوانید لوازم خود را تعمیر کنید. در صورت داشتن مشکلات جدی‌تر می‌توانید از کادر این شرکت درخواست کنید تا برای تعمیر آن، هماهنگی‌های لازم را انجام بدهند.

معایب اتو بخار مخزن دار

اتو بخارهای مخزن دار یکی از بهترین اتوهایی هستند که با فشارقوی بخار لباس‌های شما را به‌راحتی و بدون مشکل اتو می‌کنند. این اتو بخارها در عین این که قابلیت‌های فراوان، معایب انگشت‌شماری هم دارند.

اولین مورد، نیاز به میز اتو است. بدون میز اتو استفاده از اتو بخار مخزن دار سخت است. به همین دلیل هنگام خرید آن باید یک میز اتوی مخصوص بخرید. بهتر است که میز اتوی شما روکش پارچه نخی داشته باشد تا لباس‌ها راحت‌تر اتو شوند.

قیمت این اتو بخارها نسبت به اتوهای ساده، متفاوت است. اتو بخارهای مخزن دار به‌خاطر داشتن قابلیت‌های متفاوت قیمت بالاتری دارند. در صورت خراب‌شدن مخزن آن، اتوی بخار شما غیرقابل‌استفاده می‌شود. زیرا مخزن محل نگهداری آب و ایجاد بخار است.

 بخارگر چیست؟

بخارگرها طراحی متفاوتی از اتوهای بخار هستند. بخارگر شکلی شبیه به اتو بخارهای ایستاده دارد با این تفاوت که در بخارگر، گیره برای آویزان کردن لباس وجود ندارد. با بخارگرها علاوه بر لباس می‌توانید پرده، ملحفه و روتختی را هم به‌راحتی اتو کنید. به کمک بخارگر می‌توان لباس‌هایی که دارای گل‌دوزی و سنگ‌کاری هستند را، سریع‌تر اتو کرد.

برای استفاده از بخارگرها نیازی به میز اتو نیست. بلکه می‌توانید پارچه موردنظر خود در هر حالتی، اتو کنید. بهتر است که برای اتو کردن لباس‌ها از یک گیره لباسی کمک بگیرید. بخارگر مناسب اتو کردن لباس‌های ظریف و نازک است. به کمک بخارگر می‌توانید پارچه‌های ابریشمی را بدون نگرانی اتو کنید. بخارگر فیلیپس یکی از بهترین بخارگرهایی است که تا به الان طراحی و تولید می‌شود.

 

سخن ​پایانی

توصیه ما این است که برای خرید این وسیله مدرن به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید و قبل از خرید برندهای مختلف را بررسی کنید تا خرید موفق و مقرون به‌صرفه‌ای داشته باشید. اگر دستگاهتان با مشکلی مواجه شد، متخصصان مجرب شرکت مدرن تکنیک با تعمیرکاران کارآزموده در خدمت شما هستند.

 

برای ارسال سریع کارشناس، لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای تماس با تعمیرکار کلیک کنید