شماره تماس: 02122500600

نکات مهم و ضروری قبل از خرید انواع لوازم خانگی

نکات مهم و ضروری قبل از خرید انواع لوازم خانگی

خرید لوازم خانگی موضوعی است که از حساسیت‌های زیادی برخوردار بوده و هر شخص برای تهیه هر کدام از لوازم دلخواه خانگی باید موارد زیادی را مورد بررسی قرار دهد. همانطور که می‌دانید از یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی، مبلمان و مواردی از این دست بعنوان مهمترین لوازم خانگی یاد می‌شود که قبل از خرید آنها باید نکات مهمی را در نظر گرفت. ما در ادامه‌ی این مقاله به اصول خرید انواع لوازم خانگی اشاره خواهیم کرد تا کمتر گذارتان به تعمیر لوازم خانگی بیفتد.

توجه به فضای کافی

برای خرید هر گونه لوازم خانگی ابتدا باید مکان مورد نظر برای نگهداری از آن را در نظر بگیرید. برای این منظور بهتر است مکانی را که برای قرارگیری وسیله در نظر گرفته‌اید را اندازه گرفته تا دچار خرید اشتباه نشوید. بسیاری از افراد بدون در نظر گرفتن این مورد، ابتدا اقدام به خرید اجناس مدنظرشان می‌کنند و بعد که متوجه ناکافی بودن فضای منزل‌شان می‌شوند، مجبور به استفاده از وسیله در جایی غیر از مکان اصلی خواهند شد که به طور حتم این موضوع دکوراسیون منزل را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

توجه به مدل لوازم خانگی

همانطور که می‌دانید هر وسیله‌ی منزل دارای انواع و اقسام مدل است. مثلاً برای یخچال‌ها نوع ساده یا سایدبای‌ساید وجود دارد و یا برای گاز نوع رومیزی یا مبله قابل تهیه است. حتی برای دیگر لوازم خانگی نیز چنین وضعیتی وجود دارد. لذا قبل از خرید باید نظر نهایی خود را در این خصوص گرفته باشید و سپس اقدام به انتخاب کنید. گفتنی است که برای هر کدام از انواع لوازم خانگی انتخاب شکل ظاهری‌شان نیز دارای اهمیت خواهد بود.

بررسی انواع برندها

از دیگر مواردی که باید قبل از خرید لوازم خانگی به آن دقت شود بررسی تمامی برندهای موجود برای انواع لوازم خانگی است. به طور کلی دست کاربران برای خرید برند ایرانی یا خارجی باز است. اما قبل از اقدام باید به خوبی در خصوص هر کدام از این دو برند تحقیق شود. در نظر داشته باشید که برای بسیاری از لوازم خانگی برندهای ایرانی کاملاً جوابگو بوده و نیازی به تهیه لوازم خانگی با برندهای خارجی نخواهد بود. با این حال می‌توانید هر دو مورد را به دقت بررسی کنید.

توجه به برچسب انرژی

از جمله لوازم خانگی که بیشترین مصرف برق را به خود اختصاص داده‌ است می‌توان به فریزر، لباسشویی، ماشین ظرفشویی و مواردی از این دست اشاره کرد. بنابراین برای خرید این‌گونه لوازم حتماً باید به برچسب انرژی آنها دقت کرد. مخصوصا برچسب انرژی یخچال، تا کمتر مجبور به تعمیر یخچال شوید. البته در اکثر کشورها استانداردهای مناسبی برای انواع لوازم خانگی در نظر گرفته شده است اما حتماً در هنگام خرید به گرید A روی محصولات که نشان می‌دهد وسیله‌ی مورد نظر کمترین میزان مصرف انرژی دارد توجه شود. پر واضح است که لوازم خانگی که مصرف انرژی کمتری دارند طول عمر بیشتری خواهند داشت.

بررسی قیمت لوازم خانگی

طبیعتاً یکی از مهمترین مواردی که باید قبل از خرید انواع لوازم خانگی در نظر گرفت، قیمت این‌گونه وسایل است. توصیه می‌کنیم برای این منظور از اولین فروشگاهی که دیدن می‌کنید، خریدی انجام ندهید. در واقع عقلانی است که وسایل خانگی چندین فروشگاه را بررسی کنید و سپس اجناس را از همه لحاظ بخصوص قیمت‌شان مورد ارزیابی قرار داده و در انتها از فروشگاهی خرید کنید که شرایط بهتری دارد. دقت کنید که بسیاری از فروشندگان با همان کیفیت اصل، قیمت‌های پایین‌تری را برای انواع لوازم خانگی در نظر گرفته‌اند که می‌توانید از این فرصت استفاده کنید.

توجه به گارانتی و ضمانت‌نامه‌ی لوازم خانگی

کاملاً منطقی است که این موضوع را فراموش نکنید. همانطور که می‌دانید اکثر لوازم خانگی با برق کار می‌کنند و هر آن ممکن است به دلایل مختلف دچار مشکل شوند. لذا وجود یک برگه‌ی ضمانت‌نامه و یا گارانتی می‌تواند خیال‌تان را از بابت خدمات پس از فروش راحت کند. پس توصیه اکید داریم که لوازم خانگی بدون گارانتی را به هیچ عنوان خریداری نکنید.


لیست بهترین مارک یخچال خارجی ۲۰۲۳


انتظارات شما از دستگاه‌های مختلف خانگی

به طور حتم قبل از خرید یک وسیله‌ی خانگی باید بدانید که از آن چه انتظاری دارید. برای مثال برای خرید یک ماشین ظرفشویی باید تعیین کنید که شستشوی چه مقدار ظروف در هر بار استفاده (ظرفیت شستشو) نیازتان است تا بدین صورت از خرید یک دستگاه با امکانات اضافی جلوگیری کرده باشید. پر واضح است که این موضوع برای باقی لوازم خانگی نیز صدق خواهد کرد.

بکارگیری نظرات و تجربیات دیگران

شاید این مورد را آنچنان قبول نداشته باشید اما به طور حتم می‌تواند شما را در خرید انواع لوازم خانگی کمک کند. هیچ چیزی مانند تجربه‌ی استفاده از برندها و مارک‌های مختلف لوازم خانگی توسط دیگران راه و چاه مناسب را برای انتخاب یک محصول مناسب در اختیار شما قرار نخواهد داد. لذا این موضوع را حتماً در نظر بگیرید برای خرید لوازم خانگی ویرپول میتوانید نظرات را در صفحه نمایندگی ویرپول بخوایند.

برای ارسال سریع کارشناس، لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای تماس با تعمیرکار کلیک کنید