شماره تماس: 02122500600

جاروبرقی چی بخریم؟ پاکت دار یا بدون پاکت؟

جاروبرقی چی بخریم؟ پاکت دار یا بدون پاکت؟

 

جاروبرقی چی بخریم؟ پاکت دار یا بدون پاکت؟

از جمله لوازم خانگی پرمصرف در منزل جاروبرقی است که در انواع مختلف در بازار به فروش می‌رسد. طبیعتاً باید نوع مناسب و باکیفیت این محصول را در نظر گرفت تا بتوان برای سالیان متوالی از آن بهره برد. اما شاید سوالی که برای اکثر افراد در هنگام خرید جاروبرقی پیش می‌آید، این باشد که آیا نیاز است که جاروبرقی پاکت‌دار باشد یا نوع بدون پاکت آن بهتر است. ما در این مقاله قصد داریم در خصوص این موضوع صحبت کنیم و به مقایسه مناسبی برای جاروبرقی پاکت دار یا بدون پاکت در نظر بگیریم تا در نهایت بتوانید انتخاب صحیح‌تری داشته باشید. تا انتهای این مقاله با مدرن تکنیک همراه باشید:
جاروبرقی پاکت دار
این نوع از جاروبرقی داری یک پاکت یا همان کیسه از نوع پارچه یا کاغذ است که بعنوان یک مخزن برای جمع شدن گرد و خاک یا زباله از آن استفاده می‌شود. پر واضح است که بعد از پر شدن این پاکت مجبور به تخلیه و تمیز کردن آن خواهیم بود. البته در بعضی از جاروبرقی‌ها از پاکت‌های یک بار مصرف استفاده می‌شود که در صورت پر شدن باید تعویض گردد. گفتنی است که در این‌گونه جاروبرقی‌ها احتیاجی به تمیز کردن فیلتر آن به طور مداوم نخواهیم بود لذا طبیعتاً در جاروبرقی پاکت دار مسائل بهداشتی بیشتر رعایت خواهد شد اگر از جارو برقی های برند ویرپول خرید کردید میتوانید به صفحه نمایندگی ویرپول مراجعه کنید.
مزایا و معایب جاروبرقی پاکت دار
برای این نوع از جاروبرقی می‌توان معایب و مزایای زیر را در نظر گرفت:

 

مزایا

از مهمترین مزایای جاروبرقی پاکت دار این است که علاوه بر مخزن، فیلتر آن نیز در معرض گرد و غبار نخواهد بود که در نتیجه باعث می‌شود نیاز به شستشوی مداوم نداشته باشد. توصیه می‌کنیم که اگر علاقه‌ای برای صرف زمان زیاد برای تعویض یا تمیز کردن مخزن و فیلتر ندارید، حتماً از جاروبرقی پاکت دار استفاده کنید. از دیگر مزیت‌های این نوع از جاروبرقی می‌توان به عملکرد فوق العاده‌ی فیلتر اشاره کرد چرا که به دلیل سازگاری بهتر قدرت بیشتری از خود نشان می‌دهد. گفتنی است که پاکت‌های جاروبرقی دارای مقاومت بسیار خوبی هستند و به همین دلیل به آسانی از بین نخواهند رفت.

 

معایب

شاید از اولین معایبی که می‌توان برای جاروبرقی پاکت دار در نظر گرفت هزینه‌های اضافی در هنگام پر شدن پاکت از گرد و غبار یا زباله است. حتی احتمال پارگی این پاکت‌ها نیز وجود دارد که تعویض آن را زودتر از آنچه که فکر می‌کنید، متحمل می‌سازد. ضمناً در نظر داشته باشید که یک جاروبرقی مناسب باید از قدرت مکندگی فوق العاده برخوردار باشد و با توجه به اینکه پاکت‌های این نوع از جاروبرقی تا زمان پر شدن، تخلیه نمی‌شود، ممکن است قدرت کلی جاروبرقی را کاهش دهد که حتی این موضوع احتمال فشار به موتور جاروبرقی پاکت دار را نیز افزایش می‌دهد.

 

جاروبرقی بدون پاکت

این نوع از جاروبرقی نیز کاربردهای فراوانی دارد و به دلیل بدون کیسه بودن مورد توجه افراد قرار گرفته است. از ویژگی‌های جاروبرقی بدون پاکت شفاف بودن مخزن تخلیه آن است که طبیعتاً شما را از پر بودن یا نبودن آن آگاه خواهد کرد. زمانی که مخزن جاروبرقی بدون پاکت پر شود، می‌توانید آن را تخلیه و شستشو و مجدداً مورد استفاده قرار دهید. ضمناً ناگفته نماند که مخزن جاروبرقی بدون پاکت حجم بیشتری از گرد و غبار و زباله را در خود جای خواهد داد.
مزایا و معایب جاروبرقی بدون پاکت
جاروبرقی بدون پاکت زیر دارای ویژگی‌ها زیر است:

 

مزایا

مهمترین مزیت استفاده از جاروبرقی بدون پاکت این است که نیازی به خرید مجدد کیسه نخواهد بود. در واقع تا پایان عمر جاروبرقی می‌توان از مخزن آن استفاده کرد. ضمن اینکه به دلیل شفاف بودن مخزن جاروبرقی بدون پاکت اگر شی خاصی به درون مخزن راه یافت، به راحتی قابل دیدن است که در این صورت از آسیب به جاروبرقی جلوگیری خواهد شد. همچنین ظرفیت بسیار مناسب برای این جاروبرقی می‌تواند برای منازل با متراژ بالا مفید باشد.

 

معایب

از معایب جاروبرقی بدون پاکت این است که احتمال برگشت گرد و غبار به هوا وجود دارد و اگر در منزل افرادی که بیماری تنفسی دارند، زندگی‌ می‌کنند ممکن است حساسیت‌هایی را برای آنها بوجود آورد. از دیگر معایب این نوع از جارو برقی نیز می‌توان به عملکرد پایین فیلتر آن اشاره کرد که در نتیجه عمر آن را کاهش خواهد داد.
در این مقاله سعی کردیم که به صورت مختصر و مفید ویژگی‌های دو جاروبرقی پاکت دار و بدون پاکت را عنوان کنیم تا با توجه به شرایطی که دارید، نوع دلخواه را برای خود انتخاب و استفاده کنید.
 
 
اگر دستگاهتان با مشکلی مواجه شد، متخصصان مجرب شرکت تعمیر لوازم خانگی مدرن تکنیک با تعمیرکاران کارآزموده در خدمت شما هستند.
 

برای ارسال سریع کارشناس، لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای تماس با تعمیرکار کلیک کنید