شماره تماس: 02122500600

علت بوق زدن یخچال دوو

علت بوق زدن یخچال دوو

وجود یخچال در هر آشپزخانه ضروری است و بدون آن، نمی‌توان بسیاری از مواد غذایی را بیشتر از یک روز نگهداری کرد. این وسیله پرکاربرد نیاز به مراقبت زیادی ندارد و با رعایت موارد ساده‌ای، می‌توانید از خرابی آن جلوگیری کنید. یکی از مشکلات متعددی که ممکن است برای یخچال پیش آید، مربوط به بوق زدن یخچال است. به صورت کلی، این مشکل نشان دهنده افزایش دمای یخچال و گرم شدن آن است؛ اما علت بوق زدن یخچال دوو ممکن است متفاوت باشد. در ادامه در وبلاگ گروه تعمیر لوازم خانگی مدرن تکنیک، قصد داریم به بررسی علت بوق زدن یخچال دوو بپردازیم و به این سوال پاسخ دهیم: چرا یخچال دوو بوق می‌زند؟
 

مهمترین دلایل بوق زدن یخچال 

به صورت کلی، دلایل مختلفی وجود دارند که می‌توانند باعث بوق زدن یخچال شوند. به عنوان مثال، زمانی که درب یخچال را برای مدتی باز می‌گذاریم، یخچال شروع به بوق زدن می‌کند. این به دلیل خروج سرما از یخچال و بالا رفتن دمای محفظه یخچال است و می‌توانید با بستن درب یخچال، شاهد قطع شدن صدای بوق یخچال دوو خود باشید. غیر از این مورد، دلایل فنی دیگری نیز وجود دارند که موجب این مشکل می‌شوند. برخی از این موارد، مربوط به مشکلات فنی یخچال هستند و احتمالا نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات یخچال وجود دارد. برای پیدا کردن مشکل، ابتدا باید یک تعمیرکار متخصص اقدام به عیب‌یابی یخچال کرده و سپس، مشکل را برطرف سازد.
در ادامه، برخی از مهمترین علت‌های بوق زدن یخچال دوو را آورده‌ایم. 
گروه تعمیر لوازم خانگی مدرن تکنیک، یک مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی در استان تهران است که خدمات خود را در تمامی مناطق و محلات شهر تهران ارائه می‌دهد. در مدرن تکنیک تکنسین‌های کارآزموده و ماهر، در 24 ساعت شبانه روز آماده خدمت‌رسانی به شما همشهریان عزیز هستند. تعمیرکاران ما بلافاصله بعد از ثبت درخواست تعمیر یخچال فریزر دوو، به محل زندگی شما اعزام شده و در کمترین زمان ممکن، اقدام به عیب‌یابی و رفع مشکل یخچال شما می‌کنند. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره با شماره تلفن 02162941 تماس بگیرید. مشاورین ما در مرکز مدرن تکنیک، آماده راهنمایی شما هستند. 
 

بوق زدن یخچال دوو به علت خرابی سنسور درب یا باز بودن درب یخچال

یکی از چندین علت بوق زدن یخچال دوو، باز بودن درب یخچال است که در بالا نیز به آن اشاره کوتاهی کردیم. در این وضعیت، به دلیل خروج سرمای تولید شده توسط کمپرسور و بالا رفتن دمای محفظه یخچال، دستگاه شروع به بوق زدن می‌کند. در این حالت، می‌توانید با بستن درب یخچال، این صدا را متوقف کنید؛ اما در صورتی که این اتفاق رخ نداد، احتمالا سنسور درب یخچال دچار مشکل شده است. از آنجایی که امکان تعمیر سنسور درب وجود ندارد، لذا باید آن را تعویض کنید. به دلیل حساسیت بالای این کار، بهتر است تعویض آن را به دست یک تکنسین متخصص در زمینه تعمیر یخچال فریزر دوو بسپارید. 

بیشتر بخوانید: تست سنسور یخچال


البته در مواردی نیز ممکن است مشکل از سنسور نباشد! وجود مشکل در لاستیک دور درب یخچال نیز، می‌تواند علت بوق زدن یخچال ساید دوو باشد. برای اطمینان از سلامت لاستیک، می‌توانید آن را بررسی کنید و در صورتی خوردگی یا پوسیدگی بخشی از آن، اقدام به تعویض لاستیک کنید. تعویض لاستیک دور درب یخچال کار پیچیده‌ای نیست و خودتان نیز می‌توانید آن را انجام دهید. 

 

بوق زدن یخچال دوو به علت نشت گار

یکی دیگر از مهمترین علت‌های بوق زدن یخچال دوو، نشت گاز یخچال است. گاز درون کمپرسور با چرخش در لوله‌های کندانسور و خود کمپرسور، باعث خنک شدن موتور می‌شود. این گاز بعد از خنک کردن موتور، برای تبدیل به مایع وارد کندانسور می‌شود و مجددا بعد از طی کردن مسیر مشخصی، به موتور می‌رسد. این گاز باید فشار کافی برای طی کردن مسیر مارپیچی لوله‌های کندانسور را داشته باشد؛ در غیر این صورت چرخه به صورت کامل انجام نمی‌شود و ممکن است موتور داغ شود. در نتیجه دمای محفظه از دمای انتخاب شده بالاتر می‌رود و برد الکترونیکی دستگاه، صدای بوق مانندی را تولید می‌کند. 
در صورت نشت گاز یخچال، باید با یک تکنسین تعمیر یخچال ساید بای ساید دوو تماس بگیرید. این تعمیرکار باید در ابتدا به نشت‌یابی دستگاه بپردازد و پس از رفع آن، مجددا گاز یخچال را شارژ کند. شما می‌توانید برای پیدا کردن علت بوق زدن یخچال دوو، از خدمات عیب‌یابی در محل گروه مدرن تکنیک استفاده کنید. کارشناسان تعمیر یخچال حاضر در مدرن تکنیک، از دانش و تجربه بالایی در زمینه تعمیر انواع لوازم خانگی برخوردار هستند و می‌توانند در سریعترین زمان و تمیزترین حالت ممکن، تعمیر یخچال فریزر دوو در محل را انجام دهند. 
 

بوق زدن یخچال دوو به دلیل وجود مشکل در موتور آن

یکی دیگر از دلایل بوق زدن یخچال دوو، وجود ایراد در موتور یا همان کمپرسور است. در مواردی ممکن است به دلایل مختلف، به موتور آسیب وارد شده و موتور نتواند به خوبی عمل خنک سازی یخچال را انجام دهد. در این صورت، دمای محفظه یخچال یا فریزر بالا رفته و موجب ایجاد صدای بوق توسط یخچال می‌شود. معمولا سوختگی و معیوب شدن خازن‌های موتور یا رله‌ها، دلیل خرابی و درست کار نکردن موتور است و باید آنها را تعویض کنید. 
از آنجایی که تشخیص قطعه معیوب نیازمند دانش کافی در زمینه تعمیر یخچال و الکترونیک است، اکیدا پیشنهاد می‌کنیم خودتان دست به تعمیر یخچال ساید بای ساید دوو نزنید. زیرا این کار ممکن است در نهایت باعث آسیب بیشتر به دیگر بخش‌های یخچال شود و در نتیجه، هزینه تعمیر را بالا ببرد. بهترین کار این است که با یک تتعمیرگاه تخصصی لوازم خانگی در تهران تماس بگیرید و درخواست اعزام تکنسین تعمیر یخچال دوو را ثبت کنید. 
گروه تعمیر لوازم خانگی مدرن تکنیک، ارائه دهنده انواع خدمات تعمیر یخچال فریزر و تعمیر یخچال ساید بای ساید در تهران است. شما می‌توانید برای استفاده از خدمات این گروه، با شماره تلفن درج شده در انتهای صفحه تماس بگیرید. تعمیرکاران ماهر مدرن تکنیک، در کمترین زمان ممکن خودشان را به محل زندگی شما رسانده و بعد از عیب‌یابی و اعلام حدود هزینه و زمان تعمیر، فرآیند تعمیر یخچال شما را آغاز می‌کنند. همچنین بعد از اتمام تعمیر، یک کارت گارانتی 9 ماهه نیز به شما داده می‌شود. چنانچه طی این 9 ماه، مشکل مشابهی برای یخچال شما رخ دهد، مدرن تکنیک خود را موظف به رفع رایگان آن می‌داند. 
 

بوق زدن یخچال به علت خرابی ترموستات

ترموستات یکی از قطعات مهم در یخچال‌ها است. این قطعه وظیفه دارد دمای محفظه یخچال را ثابت نگه دارد. در یخچال‌های امروزی، این کار توسط سنسور دما انجام می‌شود؛ اما در مدل‌های قدیمی‌تر، ترموستات این کار را انجام می‌دهد. این قطعه کاملا مکانیکی است و وظیفه دارد در صورت تغییر دمای محفظه یخچال، ولتاژ ارسال شده به موتور را تغییر می‌دهد. در نتیجه، موتور بهینه‌تر کار کرده و زمانی که دما به حد تعیین شده برسد، اقدام به آف کردن می‌کند. حال ممکن است ترموستات دچار مشکل شده باشد و نتواند ولتاژ موردنیاز را به موتور ارسال کند. در نتیجه، موتور روشن نمی‌شود و با افزایش دمای محفظه یخچال، دستگاه شروع به بوق زدن می‌کند. بنابراین علت بوق زدن یخچال دوو، می‌تواند به دلیل خرابی ترموستات باشد! 
 

ارور‌های نشان‌دهنده علت بوق یخچال دوو

علاوه بر مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم، ارورهایی نیز وجود دارند که روی نمایشگر یخچال ظاهر می‌شوند. این ارورها، هرکدام نشان دهنده یک ایراد یا مشکل در سیستم یخچال هستند که می‌توانید با مراجعه به دفترچه راهنمای یخچال، تاحدودی با آنها آشنا شوید. اما رفع این ارورها باید توسط یک تعمیرکار متخصص انجام شود؛ زیرا ممکن است ارورهای مختلفی با مشکل یکسان وجود داشته باشند که هرکدام، علت متفاوتی دارند. یعنی ممکن است مشکل مربوطه یکسان باشد، اما دلیل رخ دادن آن متمایز با دیگر ارورها باشد. در ادامه، برخی از مهمترین خطاهای تخصصی در بوق زدن یخچال دوو را برای شما آماده کرده‌ایم. 
 
ارورهای F1 و F2: این دو ارور، نشان دهنده مشکل در سنسور دیفراست (یخزدایی) یخچال هستند. 
 
ارور R: نشان دهنده مشکل در سنسور یخچال است. در صورت عدم رفع این ارور، باید از یک تعمیرکار بخواهید سنسور را تعویض کند. 
 
ارور F3: وجود مشکل در سیستم یخزدایی
 
ارور F4: وجود مشکل در دیسپنسر آب یخچال (قطعه‌ای که با فشار دادن آن، آب یا یخ از یخساز درون لیوان ریخته می‌شود).
 
ارور F5: وجود مشکل در موتور کمپرسور یخچال دوو. این خطا می‌تواند علت بوق زدن یخچال دوو باشد. 
 
ارور C1: این ارور یکی از مهمترین ارورهای یخچال دوو است. این ارور نشان دهنده کارکرد 3 ساعته موتور است؛ در شرایطی که دمای یخچال از -5 درجه سانتیگراد کمتر نشده است. 
 
ارور d1: خرابی سنسور D1. نیاز به تعویض سنسور وجود دارد. 
 
ارور d2: فعال شدن حالت دیفراست دستی. بهتر است تا زمان تمام شدن فرآید یخزدایی دستی صبر کنید. سپس یخچال را به مدت 2 دقیقه از برق خارج کنید. 
 
ارور d3: این ارور زمانی که حالت دیفراست دستی فعال باشد، روی نمایشگر ظاهر می‌شود و خود به خود بعد از مدتی ناپدید می‌شود. 
 
ارور dr: این ارور نشان دهنده باز بودن درب یخچال است. در صورت بستن یخچال و عدم رفع این ارور، باید سنسور و سوییچ درب یخچال دوو را بررسی یا تعویض کنید. 
 
ارور df: این ارور نشان دهنده باز بودن درب فریزر است و همچون ارور قبلی، نیاز به بررسی سنسور و سوییچ درب دارد. 
 
ارور HS: این ارور نشان دهنده وجود مشکل در سنسور رطوبت یخچال است. این یعنی سنسور توانایی اندازه گیری رطوبت محفظه یخچال را ندارد. 
 
ارور Eg: این ارور زمانی که دستگاه نتواند دما را به مقدار تعیین شده برساند، روی نمایشگر نمایش داده می‌شود. این مشکل می‌تواند یکی از چند علت بوق زدن یخچال ساید دوو باشد. 
 
در بالا، برخی از مهمترین خطاهای تخصصی در بوق زدن یخچال دوو را عنوان کردیم. تعداد دیگری ارور نیز وجود دارند که بهتر است رفع آنها را به تکنسین اعزامی از نمایندگی دوو در تهران بسپارید. 
گروه تعمیر لوازم خانگی مدرن تکنیک، ارائه دهنده خدمات تعمیر لوازم خانگی اعم از یخچال فریزر، یخچال ساید بای ساید، کولر گازی، مایکروفر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و... در تهران است. این مرکز دارای تکنسین‌های ماهر و باتجربه‌ای است که آماده ارائه خدمات در 24 ساعت شبانه روز هستند. شما می‌توانید برای ثبت درخواست تعمیر یخچال ساید دوو خود، با شماره تلفن درج شده در پایین تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره‌های لازم، این درخواست را ثبت کنید. 
 

چرا یخچال ساید بای ساید دوو با نمایش F5 و C1 بوق می‌زند؟

این دو ارور، نشان دهنده ایراد در کارکرد موتور هستند. علت نمایش این دو ارور، رابطه مستقیمی با گرم شدن یخچال و در نتیجه، علت بوق زدن یخچال دوو دارد. این دو ارور به 3 دلیل اصلی نمایش داده می‌شوند که در ادامه، توضیحات مختصری درباره هرکدام از این موارد آماده کرده‌ایم. 
کثیف بودن کویل یخچال
کویل یا کندانسور یخچال، همان لوله‌های مارپیچ پشت یخچال هستند که در بالا نیز اشاره کوچی به آنها کردیم. این لوله‌ها وظیفه دارند گاز یخچال را به مایع تبدیل کنند. در نتیجه این مایع با گردش در مسیر خود به کمپرسور می‌رسد و با تبخیر، دمای موتور را کاهش می‌دهد. اگر این لوله‌ها کثیف شده باشند، نمی‌توانند به خوبی عمل چگالش (تبدیل گاز به مایع) را انجام دهند؛ در نتیجه موتور داغ شده و نمی‌تواند یخچال را به دمای انتخاب شده برساند. 
ایراد در کمپرسور
خود کمپرسور نیز مستعد خرابی‌های متعددی است. در صورتی که یکی از خازن‌ها یا رله‌های موتور خراب شوند، موتور نمی‌تواند به خوبی وظیفه خنک کردن یخچال را انجام دهد. در نتیجه ارور F5 یا C1 روی نمایشگر نشان داده می‌شود. 
نشت مایع خنک کننده
دیگر علت بوق زدن یخچال فریزر دوو، نشت مایع خنک کننده است. منظور از مایع خنک ننده، همان گاز یخچال است که از طریق چگالش، به مایع تبدیل شده است. در صورتی که در مسیر گردش گاز یخچال (خصوصا در مسیر لوله‌های کندانسور) نشتی وجود داشته باشد، این مایع از یخچال خارج شده و می‌تواند مشکلاتی را برای یخچال و موتور ایجاد کند. این مشکل یکی از اصلی‌ترین علت‌های بوق زدن یخچال دوو و نمایش ارورهای F5 و C1 است. 
جمع‌بندی
در این مطلب سعی کردیم تا علت بوق زدن یخچال دوو را مورد بررسی قرار دهیم و مهمترین آنها را عنوان کنیم. به یاد داشته باشید رفع بسیاری از مشکلات یخچال‌ها، تنها با داشتن دانش تخصصی و تجربه در این زمینه امکان‌پذیر است. در نتیجه اصلا به اینکه خودتان دست به کار تعمیر یخچال فریزر دوو خود شوید را نکنید. 
 

برای ارسال سریع کارشناس، لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای تماس با تعمیرکار کلیک کنید