شماره تماس: 02122500600

مقایسه یخچال دیفراست با نوفراست

در هنگام خرید یخچال، با دو اصطلاح متفاوت دیفراست و نوفراست مواجه می‌شوید. دقت داشته باشید که یخچال‌های دیفراست و نوفراست باهم متفاوت هستند. برای اینکه تفاوت بین این دو مورد را متوجه شوید، این مطلب را دنبال کنید. یخچال‌های دارای سیستم دیفراست، دارای امکان برفک‌زدایی هستند. در یخچال‌های دیفراست امکان ایجاد برفک وجود دارد، اما به‌خاطر نصب سیستم دیفراست برفک‌ها به‌صورت خودکار آب می‌شوند. این سیستم برای محافظت از یخچال در برابر عوارض برفک‌ها، شروع به ازبین‌بردن آنها می‌کند. در یخچال‌های دارای سیستم دیفراست، بدون نیاز به خاموش‌کردن یخچال و خارج‌کردن مواد غذایی، روند آب‌کردن برفک‌ها طی می‌شود.

اکثر افراد بر این باورند که در یخچال‌های نوفراست، هیچ برفکی ایجاد نمی‌شود. اکنون به شما می‌گوییم که این یخچال‌ها نیز برفک می‌زنند. درون یخچال‌های نوفراست یک رادیاتور مخصوص وجود دارد. کاربرد این رادیاتور، خنک‌کردن قسمت‌های درونی یخچال است. نکته مهم این است که این رادیاتور در درون یخچال دیده نمی‌شود. برفک‌ها به‌وسیله هوای خنک و مرطوبی که این رادیاتور ایجاد می‌کند، از بین می‌روند. درکل روند ایجاد برفک و ازبین‌رفتن آن، در یک محفظه پوشیده درون یخچال انجام می‌شود و نمی‌توان آن را مشاهده کرد. به همین علت به این یخچال‌ها نوفراست گفته می‌شود. یخچال‌های نوفراست فناوری پیشرفته‌تری نسبت به یخچال‌های دارای سیستم دیفراست دارند؛ بنابراین پیشنهاد ما انتخاب یخچال‌های نوفراست است.

تفاوت های یخچال نوفراست با دیفراست

وجود برفک در یخچال موجب ایجاد اختلال در عملکرد سیستم خنک کننده می‌شود. از این رو در یخچال‌های نوفراست از المنت‌هایی استفاده شده است که برفک را به صورت خودکار آب می‌کند.  بنابراین تفاوت یخچال نوفراست با یخچال دیفراست را می‌توان اینگونه بیان کرد:

  • عمده‌ترین و مهم‌ترین تفاوت یخچال نوفراست با دیفراست به تشکیل برفک مرتبط می‌شود. همانطور که گفته شد یخچال نوفراست فاقد برفک است. حتی قطع و وصل شدن مکرر برق نیز موجب ایجاد برفک در آن نمی‌شود. اما این فاقد برفک بودن به معنای عدم تشکیل برفک نیست. در یخچال‌های نوفراست برفک در خارج از محفظه‌ی داخلی یخچال تشکیل می‌شود. هیتر تعبیه شده بر روی کانال خنک کننده مطابق با بازه‌های زمانی تعریف شده برای آن روشن می‌شود. با روشن شدن هیتر ارتباط مابین کانال خنک کننده و محفظه یخچال قطع و یخ‌های تشکیل شده روی کانال سردکننده تبخیر می‌شود. بنابراین برفک‌های ایجاد شده قبل از نمود پیدا کردن، از بین می‌روند.
  • کانال سرد کننده در خارج از یخچال نوفراست قرار داده شده است. فن‌های تعبیه شده در این یخچال وظیفه جابجایی هوای درون یخچال به سمت کانال سردکننده را بر عهده دارند. این هوا بعد از سرد شدن مجددا به درون یخچال بازمی‌گردد.
  • سرما در یخچال‌های نوفراست به وسیله فن در بین کابین‌ها توزیع می‌شود. این امر موجب توزیع یکنواخت سرما می‌شود.

برای ارسال سریع کارشناس، لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای تماس با تعمیرکار کلیک کنید