شماره تماس: 02122500600

طرز استفاده از بخار شور

طرز استفاده از بخار شور

 

 

بخار شوی‌، وسیله یا دستگاهی است که از بخار برای خشک کردن، تمیز  و ضدعفونی کردن سریع سطوح استفاده می‌کند. بخار کثیفی، گردوغبار، کپک، باکتری‌های مضر و غیره را از بین می‌برد. در این مقاله قصد داریم تا به شما نحوه استفاده از بخار شوی را آموزش دهیم. همراه ما باشید تا درباره راهنمای استفاده از بخار شوی اطلاعاتی کسب کنید.

بخار شوی

بخار شوی دستگاه تمیزکننده مدرنی است که ویژگی‌های بی‌نظیری دارد. بخار شوی مانند دیگر لوازم آشپزخانه انواع مختلفی دارد. مهم‌ترین مزیت این دستگاه نظافت سطوح مختلف بدون دخالت مواد شوینده است. البته در برخی از بخارشوی‌ها مخزنی برای استفاده از مواد شوینده وجود دارد‌.

بخارشوی‌ها بسیار کاربردی هستند و شما را از وسایل دیگر بی‌نیاز می‌کنند. اگر چند نکته در خصوص نحوه استفاده یاد بگیرید؛ استفاده از آن به آسانی استفاده از جاروبرقی خواهد شد.

به طور کلی نحوه کار و استفاده از بخار شوی به صورت زیر است:

هنگامی که آب لوله‌کشی را در مخزن آن می‌ریزیم؛ با چرخش بعضی از قسمت‌ها، آب تحت فشار قرار می‌گیرد. آب مخزن به مدت شش تا دوازده دقیقه (بسته به مدل بخار شوی) گرم می‌شود. آب در این مدت باید به دمای بیش از 200 درجه فارنهایت و فشار مناسب برای ایجاد بخار خالص و خشک برسد. در این هنگام می‌توانید قطعات مورد نیاز را به بخارشوی متصل کنید، درست مثل جاروبرقی!

بخارشوی بر روی چه سطوحی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

شما می‌توانید همه وسایل خانه را با بخارشوی تمیز کنید. (از بخارشوی روی محصولات کاغذی یا برخی از کف‌پوش‌ها استفاده نکنید!)

سطوح زیر را می‌توانید با کمک بخار شوی تمیز کنید:

کاشی‌

کف‌پوش لمینیت

اجاق گاز

پنجره‌ها

آینه

فرش

کباب‌پز

وان حمام

دوش حمام

یخچال

فریزر

کاسه توالت

اسباب‌بازی‌های کودکان

تشک‌ها

پرده (غیر پارچه‌ای)

رینگ چرخ ماشین

رادیاتورها

فضای داخلی خودرو

بالش‌ها

هنگام خرید یا تهیه بخارشوی باید چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

در این قسمت به چند نکته اساسی که باید هنگام خرید بخارشوی در نظر داشته باشید اشاره کردیم:

نوع عملکرد و کارایی آن: مطمئن شوید که نوع عملکرد و کارایی آن مناسب و متناسب با نیازهای خاص شما باشد.

مدت‌زمان گرم‌شدن آب: بخارشوی‌های استاندارد آب را در کمترین زمان گرم می‌کنند.

اندازه مخزن: هرچه مخزن آب شما بزرگ‌تر باشد؛ آب بیشتری را می‌تواند در خود نگه دارد. این ویژگی سبب شده تا زمان کمتری برای پرکردن و گرم‌کردن مجدد آن صرف کنید و با همان میزان سطوح را تمیز کنید. خوب است بدانید که برخی از بخارشوی‌ها دارای یک مخزن پشتیبان هستند تا آب مخزن اصلی را در مواقع موردنیاز سریع تأمین کنند.

گرما: برای ضدعفونی مؤثر، بخار شوی باید آب را تا 200 درجه گرم کند. هرچه گرم‌تر شود، بخار خشک‌تر شده و در نتیجه احتمال آسیب رساندن به سطوح کمتر می‌شود.

راهنمای تمیز کردن موکت و یا فرش با بخار شوی

بخار بخارشوی بسیار قوی است به صورتی که می‌تواند در چند لحظه کثیفی‌های روی فروش و موکت را از بین ببرد. البته بهتر است از قبل فرش یا موکت مدنظر را کمی تمیز کنید تا گردوغبارها از روی آن پاک شوند. سپس با استفاده از بخار شوی و پاشش بخار، محل‌های مورد نیاز خود را از هرگونه آلودگی پاک کنید.

حتماً فاصله دستگاه بخار شوی تا موکت یا فرش را طوری تنظیم کنید که بخار خارج شده بتواند لکه‌ها را در بر بگیرد.

اگر بخار شوی شما دارای مخزنی برای استفاده از پاک‌کننده‌های شیمیایی است؛ ابتدا محلول شستشو را تست کنید. مقدار کمی از محلول خود را با کمی آب مخلوط کرده و پس از گذشت ۲ دقیقه آن را روی قسمت موردنظر زده و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه‌ روی آن بماند. اگر رنگ فرش یا موکت تغییر کرد، محلول را باید رقیق‌تر یا از شوینده ملایم‌تری استفاده شود. بعد از آن محلول شوینده را داخل مخزن بخارشوی بریزید و مخزن بخار شوی را با آب داغ پرکنید.

پس از استفاده از بخارش شوی، بگذارید فرش کاملاً خشک شود. روی فرش خیس راه نروید تا زیر فرش نمدار نشود و قارچی رشد نکند‌. به‌علاوه کثیفی و جرم‌ها به‌راحتی به داخل فرش خیس نفوذ می‌کنند؛ پس روی آن قدم نزنید.

راهنمای تمیز کردن مبل با بخار شوی

ابتدا فقط کثیفی‌های دست‌وپا گیر را با استفاده از یک پارچه خیس بردارید و سپس از دستگاه بخار شوی استفاده کنید. نازل بخار شوی را به آن متصل کرده و سر آن را بر روی لکه‌های ایجاد شده روی مبل قرار دهید.

همان‌طور که اشاره کردیم از یک فاصله مناسب این کار را انجام دهید تا درحالی‌که لکه‌ها پاک می‌شوند؛ مبل آسیبی نبیند. می‌توانید از مواد شوینده استفاده کنید اما در ابتدا مقداری از آن‌ را روی مبل تست کنید. اگر رنگ مبل تغییر نکرد از آن محلول کمک بگیرید.

به‌علاوه به بوی تمیزکننده توجه کنید؛ ممکن است بوی آن روی وسایل برای مدتی بماند و آزاردهنده شود. از محلولی استفاده کنید که رایحه و میزان بوی آن را دوست داشته باشید‌.

مبلمان را بخارشویی کنید و سپس مبل را در جایی قرار دهید که هر چه زودتر خشک شود. تمامی بالش‌ها و روکش‌های مبل را دربیاورید تا به صورت جداگانه آنها را تمیز کنید. بهتر است در ابتدا بالش‌ها را تمیز کرده تا زمان بیشتری برای خشک شدن داشته باشند.

توصیه می‌کنیم از گوشه مبل آغاز کنید تا مکانی فراموش نشود‌‌. منتظر بمانید تا مبلمان کاملاً خشک شوند و پس از آن بالش و روکش‌ها را روی آن‌ها بیندازید؛ زیرا ممکن است آب در وسایل بماند. بالش‌ها را می‌توانید آویزان کنید تا زودتر خشک شوند.

راهنمای تمیز کردن دیوار با بخار شوی

بخارشوی یک دستگاه عالی برای شستن دیوار است. با استفاده از بخار شوی، سرعت خود را بالا ببرید و مشکلاتی مانند به‌جا‌ماندن لکه‌های مواد شوینده را کاهش دهید. برای تمیز کردن دیوار، ابتدا نازل شیشه و نازل مکنده را باید به دستگاه متصل کنید. با استفاده هم‌زمان از بخار و مکنده، سطح دیوار را تمیز کنید. بهتر است برای شستشو دیوار از مواد شوینده استفاده نشود.

در مرحله آخر، حتماً نازل مکنده را به بخارشوی متصل کرده و دیوار را خشک کنید.

راهنمای تمیز کردن کاغذ دیواری با استفاده بخار شوی

کاغذ دیواری‌ها را می‌توان با کمک بخار شوی تمیز کرد. توجه کنید که بعضی از کاغذدیواری‌ها قابل شستشو نیستند؛ بنابراین ابتدا مطمئن شوید که کاغذ دیواری شما قابل شستشو است. بخارشوی کار شما را بسیار راحت کرده و با کم‌ترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان کاغذ دیواری‌هایتان را تمیز خواهد کرد. در این فرایند استفاده از نازل بخار سرعت عمل کارتان را بیشتر و بهتر می‌کند.

راهنمای تمیز کردن پارکت با بخار شوی

قابل شستشو بودن پارکت‌ها مانند کاغذ دیواری باید بررسی شود؛ بنابراین در ابتدا از قابل شستشو بودن آنها آگاه شوید. بخار شوی یک دستگاه عالی برای تمیز کردن پارکت‌هاست. این دستگاه‌ به دلیل داشتن قابلیت مکندگی بسیار بالا، پارکت‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن تمیز می‌کند. حتماً قبل از شروع کار، زباله‌های بزرگ را با دست یا یک دستمال بردارید تا پارکت‌ها بهتر لکه‌برداری شوند.

راهنمای تمیز کردن فر و صفحه گاز با بخار شوی

تمیز کردن چربی‌ها و لکه‌های روی صفحه گاز و درون فر دغدغه هرکسی است. این لکه‌ها به راحتی پاک نمی‌شوند و بسیار آلوده هستند‌. استفاده از اسپری‌های چندمنظوره تمیزکننده برای ازبین‌بردن این لکه‌ها و چربی‌ها عملی عقلانی نخواهد بود. این اسپری‌ها سمی هستند و برای تنفس و ریه شما خطرناک خواهند بود.

برای ازبین‌بردن این لکه‌ها از بخارشوی استفاده کنید.

توجه کنید که بخار شور را مستقیم به سمت المنت‌های فر و گاز نگیرید چرا که ممکن است موجب خرابی گاز شود. برای شستن درهای شیشه‌ بهتر است‌ از برس بخارشوی کمک بگیرید تا لکه‌های چربی راحت‌تر پاک شوند. برس‌های سیمی می‌توانند برای تمیزی میله‌های فلزی بسیار کاربردی باشند.

راهنمای تمیز کردن خوشخواب با بخار شوی

خوشخواب‌ها بر خلاف موارد گفته شده باید با دقت بیشتری تمیز شوند چرا که برای تمیز کردن آنها آب یا بخار آب به هیچ عنوان مناسب نخواهد بود. آب یا بخار آب فرایند خشک شدن آنها را بسیار سخت کرده و ممکن است به رشد قارچ بیانجامد. برای شستشو خوشخواب‌ها دستگاه‌های بخار شوی بهترین گزینه هستند. بخار شوی در کسری از ثانیه می‌تواند آلودگی‌ها را از بین ببرد و سطوح را خشک کند. برای شستشو خوشخواب‌ها، نازل بخار شوی را به بخش‌های کثیف شده و پر لک نزدیک کنید تا در چند ثانیه تمیز شوند.

در آخر

برای بهتر تمیز شدن، یک بخاری شوی باکیفیت تهیه کنید چرا که اگر دارای کیفیت پایینی باشد؛ تمیز کردن سطوح غیرممکن خواهد شد. به سراغ برندهای مشهور و معروف در این زمینه بروید تا از یک بخار شوی استاندارد بهره‌مند شوید. در آخر امید است درباره راهنمای استفاده از بخار شوی مطالب جامع و مفیدی را ارائه داده باشیم. اگر دستگاهتان با مشکلی مواجه شد، متخصصان مجرب شرکت تعمیر لوازم خانگی مدرن تکنیک با تعمیرکاران کارآزموده در خدمت شما هستند.

 

برای ارسال سریع کارشناس، لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای تماس با تعمیرکار کلیک کنید