شماره تماس: 02122500600

مهم‌ترین خرابی ماشین ظرفشویی سامسونگ

مهم‌ترین خرابی ماشین ظرفشویی سامسونگ

 

ماشین ظرفشویی از مدرن‌ترین و کارآمدترین لوازم‌خانگی به شمار می‌رود. برند سامسونگ با تولید برترین و باکیفیت‌ترین لوازم‌خانگی توانسته محبوبیت زیادی در بین تمامی برندهای لوازم‌خانگی داشته باشد. ماشین ظرفشویی‌های سامسونگ با تنوع بالای مدل‌ها و داشتن بر نامه‌های مختلف، بسیار پرفروش هستند.

باوجود اینکه ماشین‌های ظرفشویی برند سامسونگ کیفیت خوبی دارند، ممکن است که به تعمیر نیاز پیدا کنند. خرابی ماشین ظرفشویی دلایل فراوانی دارد. در ادامه این مطلب به بررسی مهم‌ترین خرابی‌های ماشین ظرفشویی سامسونگ می‌پردازیم.

تخلیه نشدن آب در ماشین ظرفشویی سامسونگ 

درصورتی‌که بعد از اتمام برنامه شست‌وشو، آب درون ماشین ظرفشویی سامسونگ تخلیه نشد، ممکن است که شیلنگ تخلیه دارای مشکل باشد. در صورت امکان آن را بررسی کنید و راه خروج آب را باز کنید. در برخی موارد شیلنگ تخلیه به‌خاطر اینکه در جای نادرستی قرار گرفته پیچ می‌خورد و مانع تخلیه آب ماشین ظرفشویی سامسونگ می‌شود. بهتر است که با جابه‌جایی شیلنگ، این مشکل را رفع کنید.

در صورت نبود مشکل در شیلنگ، ممکن است که پمپ ماشین ظرفشویی سامسونگ دارای خرابی باشد. معیوب بودن پمپ مانع تخلیه آب بعد از اتمام کار می‌شود. در این حالت یا درون پمپ ذرات غذا یا اشیا کوچک گیرکرده است و یا به تعمیر جدی نیاز دارد. این مشکل نیز در صفحه نمایشگر ماشین ظرفشویی نشان داده می‌شود. درصورتی‌که به‌صورت مداوم ماشین ظرفشویی را تمیز کنید، با این مشکل مواجه نمی‌شوید.

کثیف بودن ظروف بعد از اتمام شست‌وشو

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که در ماشین ظرفشویی برند سامسونگ ایجاد می‌شود، این است که ظرف‌ها به طور کامل تمیز نمی‌شوند. این مشکل به‌تدریج مشکل‌ساز می‌شود. دلایل فراوانی وجود دارد که می‌تواند باعث اختلال در عملکرد ماشین ظرفشویی شود. اولین دلیلی که می‌توان بیان کرد، ایجاد گرفتگی در بازوهای اسپری است. بازوی اسپری، آب را به سمت ظروف می‌برد و آنها را شست‌وشو می‌دهد. زمانی که این بازوها مشکلی داشته باشند، ظرف‌ها کثیف می‌مانند.

معمولا بعد از شست‌وشو ذرات غذا در این بازوها گیر می‌کنند و مانع خروج صحیح آب به سمت ظرف‌ها می‌شوند. به همین علت ظرف‌ها کثیف هستند. علاوه بر این مسئله، بازوها ممکن است که شکسته یا خراب باشند که در این صورت به تعویض نیاز دارند. در اینجا بهتر است که از یک متخصص لوازم‌خانگی کمک بگیرید.

خشک نشدن ظرف‌ها بعد از اتمام شست‌وشو در ماشین ظرفشویی سامسونگ

از دیگر خرابی‌های که ممکن است در ماشین ظرفشویی برند سامسونگ ایجاد شود، خیس بودن ظرف‌ها بعد از پایان برنامه شست‌وشو است. در این صورت شما باید به‌صورت دستی ظرف‌ها را خشک کنید که زمان زیادی می‌برد. اگر محفظه هواکش ماشین ظرفشویی به‌درستی کار نکند، ظرف‌ها مرطوب به نظر می‌رسند. این محفظه بخار تولید شده درون ماشین ظرفشویی را به‌وسیله یک فن خارج می‌کند. زمانی که این هواکش دارای یک مشکل جدی باشد، بخار درون ماشین ظرفشویی باعث خیس ماندن ظرف‌ها می‌شود.

دومین دلیلی که باعث خشک نشدن ظرف‌ها می‌شود، تمام شدن مایع جلا دهنده است. این مایع به ماشین ظرفشویی در خشک‌کردن ظرف‌ها کمک می‌کند. درصورتی‌که این مایع تمام شود، علامت مخصوص آن روی صفحه نمایشگر، نشان داده می‌شود. در این صورت باید با خریدن یک مایع جلادهنده با کیفیت خوب، این مشکل را رفع کنید.

نشت آب در ماشین ظرفشویی 

درصورتی‌که متوجه خیس شدن اطراف ماشین ظرفشویی شدید، احتمالا این ماشین دارای نشتی آب است. نشتی آب ماشین ظرفشویی برند سامسونگ به طور معمول ناشی از خراب بودن شیر ورودی آب است. معمولا شیرهای ورودی یا خروجی آب و شیلنگ‌ها در طول زمان با مشکلات متفاوتی مواجه می‌شوند. نتیجه این مشکلات نشتی آب توسط ماشین ظرفشویی است. درکل نشت آب ناشی از وجود یک عیب در قطعات درونی ماشین ظرفشویی است و تعمیر آن باید به دست یک فرد متخصص انجام شود.

 

مشکلات درب ماشین ظرفشویی

درب ماشین‌های ظرفشویی برند سامسونگ نیز با مشکلات متفاوتی روبه‌رو می‌شوند. یکی از این مشکلات، باز شدن درب ماشین در حین اجرای برنامه است. در این حالت درب ماشین ظرفشویی به‌صورت ناگهانی باز می‌شود. این مشکل مربوط به لولاهای درب مربوط است و در صورت نیاز باید تعویض شوند.

مشکل دیگر درب‌های ماشین ظرفشویی برند سامسونگ، بسته نشدن کامل آن است. در ابتدا دقت کنید که سبد ماشین ظرفشویی به طور کامل در جای خود قرار گرفته باشد. درصورتی‌که سبد آن در جای خود قرار گرفته باشد، ممکن است که لولاها یا قطعات ورودی ماشین ظرفشویی مشکل جدی داشته باشند. بهتر است بعد از بررسی آن با یک تعمیرکار تماس بگیرید‌

صداهای ناهنجار

وجود صداهای غیرطبیعی در حین شست‌وشوی ظرف‌ها، یک مشکل جدی است. در برخی موارد به‌خاطر اینکه ظرف‌ها را به شکل درستی در ماشین قرار نداده‌اید، ماشین ظرفشویی صداهای ناهنجاری تولید می‌کند. دقت داشته باشید که قراردادن ظروف شکسته در ماشین ظرفشویی نیز می‌تواند از علل تولید صدای آن باشد.

خرابی قطعات مهمی مانند بازوی اسپری یا بازوی آبپاش می‌تواند از علل وجود صداهای ناهنجار باشد. این بازوها با حرکت‌کردن به قطعات دیگر و ظرف‌ها برخورد می‌کنند و باعث ایجاد صدا می‌شوند.

تعمیر ماشین ظرفشویی با مدرن تکنیک

اگر ماشین ظرفشویی سامسونگ شما یکی از مشکل‌های گفته شده را دارد، باید نسبت به تعمیر آن اقدام کنید. یک تعمیرکار حرفه‌ای باید آگاهی کامل نسبت به مشکلات ماشین ظرفشویی داشته باشد و بتواند آن را تعمیر کند. شرکت مدرن تکنیک یکی از برترین شرکت‌هایی است که در حوزه تعمیرات لوازم‌خانگی فعالیت می‌کند.

این شرکت با داشتن افراد متخصص و حرفه‌ای به شما در تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ کمک می‌کند. شما می‌توانید با دریافت مشاوره از کارشناسان شرکت، نسبت به تعمیر ماشین ظرفشویی اقدام کنید.

 

برای ارسال سریع کارشناس، لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای تماس با تعمیرکار کلیک کنید