شماره تماس: 02122500600

برنامه شستشوی ماشین لباسشویی سامسونگ Samsung

برنامه شستشوی ماشین لباسشویی سامسونگ Samsung

ماشین لباس‌شویی‌های مختلف، برنامه و گزینه‌های گوناگونی دارند. هرکدام از این دکمه‌ها یا برنامه‌های شستشو، دارای کاربرد خاصی هستند. باید با این برنامه‌ها آشنا باشید تا بتوانید از ماشین لباسشویی خود بهترین استفاده را کنید. ماشین لباسشویی سامسونگ نیز دکمه‌ها و برنامه‌های کاربردی و مفید زیادی برای شستشوی بهتر لباس‌ها دارد. بعد از خرید این ماشین لباسشویی حتما اطلاعات لازم درباره‌ی راه‌اندازی و برنامه‌های آن را از نمایندگی سامسونگ بگیرید تا برای استفاده از دستگاه دچار مشکل نشوید. 

برای کسب اطلاعات جامع، درباره برنامه شستشوی ماشین لباسشویی سامسونگ ادامه مقاله را مطالعه کنید. با خواندن این مطلب، اطلاعات مفیدی درباره نحوه کار با ماشین لباسشویی سامسونگ نیز دریافت خواهید کرد.

برنامه شستشوی ماشین لباسشویی سامسونگ

به‌طورکلی اغلب ماشین لباسشویی‌ها سامسونگ دارای 13 برنامه اصلی و کاربردی هستند. نحوه کار با ماشین لباسشویی سامسونگ بسیار ساده است چراکه برنامه‌های آن ساده اما کاربردی هستند. اغلب این برنامه‌ها در مدل‌های مختلف ماشین لباسشویی سامسونگ وجود دارد. این برنامه‌ها عبارت‌اند از:

  • برنامه شستشوی لباس Cotton (لباس‌های کتان یا پنبه)
  • برنامه شستشوی لباس Synthetic (لباس‌های مصنوعی)
  • برنامه شستشوی لباس Wool (لباس‌های پشمی و نخی)
  • برنامه شستشوی لباس  Baby Care(لباس‌های کودکان)
  • برنامه شستشوی Eco Drum Clean
  • آبکشی و خشک‌کن لباس‌ها با برنامه Rinse & Spin
  • برنامه شستشوی لباس Delicate (لباس‌های حساس و ظریف)
  • برنامه شستشوی کالای خواب Bedding (پارچه‌های تخت خواب)
  • برنامه Air Wash-Deodorization & Sanitization (ضدعفونی‌کننده و خوش‌بوکننده لباس‌ها)
  • برنامه شستشوی لباس dark garment (لباس‌های تیره)
  • برنامه شستشوی لباس Outdoor Care (لباس‌های بیرونی)
  • برنامه Daily Wash (شستشوی روزانه)
  • برنامه شستشوی Super Eco Wash

برنامه Cotton (پنبه) و Synthetic (مصنوعی) ماشین لباسشویی سامسونگ

برنامه Cotton در ماشین لباسشویی برای شستشوی بهتر لباس‌هایی از جنس پنبه یا کتان طراحی‌شده است. کتان پارچه‌ای بادوام است و نسبت به دیگر پارچه‌ها سفت‌ و سخت‌تر است. به همین سبب، برنامه Cotton دمای آب بسیار بالایی دارد تا بتوانید این پارچه‌ها را به‌خوبی بشویید. همچنین کتان در برابر حرارت مقاوم است؛ بنابراین استفاده از آب داغ برای پارچه مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

این برنامه برای لباس‌ها رنگی بسیار مناسب است. درمجموع لباس‌های از جنس کتان، رنگ‌های مختلف و روشنی دارند. در آخر، از این برنامه می‌توانید برای شست‌وشوی لباس‌های از جنس کتان و رنگی خود، با میزان کثیفی متوسط رو به بالا استفاده کنید.

برنامه شستشوی لباس Synthetic برای شستن پارچه‌های مصنوعی مناسب است. واژه Synthetic به معنای الیاف مصنوعی بوده و از این برنامه برای الیاف مصنوعی و پلاستیکی استفاده می‌شود. الیاف مصنوعی در برابر حرارت مقاومت خوبی ندارند؛ بنابراین دمای آب در این برنامه لباسشویی سامسونگ ۶۰ درجه است. همچنین برنامه شستشوی لباس Synthetic در مدت ۸۰ دقیقه شست‌وشوی را به پایان می‌رساند. لباس‌های معمولی و روزمره خود را با برنامه Synthetic بشویید. خوب است بدانید که پارچه‌های سفید از جنس پلاستیک یا الیاف مصنوعی، برای جلوگیری از زرد شدن، بهتر است جداگانه در ماشین لباسشویی شسته شوند.

 برنامه Wool (لباس‌های پشمی و نخی) و Baby Care (لباس‌های کودکان) لباسشویی سامسونگ

برنامه شستشوی ماشین لباسشویی سامسونگ برای لباس‌های پشمی و بافتنی، برنامه Wool است. این برنامه به‌ شیوه خاصی طراحی‌شده است تا به لباس بافتنی و پشمی آسیبی نزد. لباس‌هایی از این جنس بسیار حساس هستند؛ بنابراین باید با دور کند، دمای پایین و یک شوینده مناسب شسته شوند. همچنین بهتر است برای این لباس‌ها از خشک‌کن ماشین لباس‌شویی استفاده نکنید. این برنامه برای لباس‌های نخی که نازک و حساس هستند نیز مناسب خواهد بود.

به سبب حساس بودن لباس‌های پشمی دمای برنامه Wool بیشتر از ۴۰ نمی‌شود و مدت‌زمان شستشو کوتاه است. در این برنامه لباس‌ها در دور کند و به‌آرامی شسته می‌شوند تا آسیبی به لباس یا پارچه وارد نشود.

برنامه Baby Care برای لباس‌های کودکان طراحی‌شده است. پوست کودکان حساس است؛ بنابراین لباس‌های آن‌ها پارچه متفاوتی دارند. همچنین باید لباس‌ها به‌خوبی و با دمای بالا تمیز شوند تا تمام آلودگی و باکتری‌ها از بین بروند. به همین سبب در اغلب ماشین لباسشویی‌ها برنامه‌ای قرار دادند تا پارچه را با دمای بسیار بالاتر برای کودکان بشوید. به‌طورکلی اغلب لباس‌های نوزادان از جنس پنبه است.

دمای آب در Baby Care بسیار بالا و حدودا ۶۰ درجه است. این دما می‌تواند همه کثیفی‌ها و باکتری‌های را به‌خوبی از بین ببرد. برای شستشوی لباس‌های نوزادان و کودکان خود حتما از این برنامه شستشوی ماشین لباسشویی سامسونگ استفاده کنید. برای پارچه‌هایی همچون پارچه حوله، دستمال، ملحفه، روکش بالش نیز می‌توان از برنامه استفاده کرد. این پارچه‌ها نیز باید کاملا تمیز شوند چراکه با پوست در مدت طولانی و یا مستقیما در تماس هستند.

برنامه Rinse & Spin (آب‌کشی و خشک‌کن) و Eco Drum Clean

آبکشی و خشک‌شویی لباس‌ها در ماشین لباسشویی سامسونگ با برنامه Rinse & Spin انجام می‌شود. این برنامه فقط لباس‌ها را آبکشی و سپس خشک می‌کند. به بیان ساده‌تر لباس‌ها را نمی‌شوید.

برنامه Rinse & Spin برای لباس‌های عادی و روزمره که فقط به یک آبکشی نیاز دارند؛ مناسب است. این برنامه برای آبکشی پارچه‌هایی که برای شستن آن‌ها نرم‌کننده به کار رفته است؛ کاربرد دارد.

برنامه Eco Drum Clean (شستشوی بهینه)، مهم‌ترین برنامه شستشوی ماشین لباسشویی سامسونگ است. به‌طورکلی در ماشین‌های لباسشویی Samsung، برنامه‌ای برای تمیز کردن محفظه شستشو خود ماشین وجود دارد. برنامه ECO DRUM CLEAN و +ECO DRUM CLEAN از این برنامه‌ها هستند. گردوغبار، آلودگی‌ها و باکتری‌های داخل محفظه شستشو با استفاده از Eco Drum Clean از بین می‌رود. درواقع پس از پایان هر شستشو، ماشین لباسشویی سامسونگ به شما اطلاع می‌دهد که باید از طریق برنامه Eco Drum Clean محفظه شستشو را تمیز کنید. از این برنامه به‌طور منظم استفاده کنید تا همیشه ماشین لباسشویی شما تمیز و دور از باکتری باشد.

درمجموع برنامه شستشو بهینه برای لباس نیست و فقط برای تمیز کردن سطل ماشین لباسشویی طراحی‌شده است. با استفاده از این برنامه، خرابی ماشین لباسشویی سامسونگ تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. برای آشنایی با نحوه کار با ماشین لباسشویی سامسونگ و برنامه ECO DRUM CLEAN و +ECO DRUM CLEAN از دفترچه راهنما ماشین استفاده کنید.

برنامه Delicate (لباس‌های حساس) و Bedding (پارچه‌های تخت خواب)

برای شستشویی لباس‌های ظریف و حساس خود می‌توانید از برنامه Delicate استفاده کنید. درواقع واژه انگلیسی Delicate به معنای ظریف، حساس و لطیف است. ازآنجایی‌که این برنامه مناسب لباس‌های حساس است؛ بنابراین دور موتور و دمای آب پایینی دارد. به‌طورکلی هر چه قدر دمای آب پایین‌تر باشد؛ لباس‌ها کمتر آسیب می‌بینند. همچنین مناسب زمان‌هایی است که لکه لباس‌ها کم و ضعیف است. لباس‌های زیر زنانه بهتر است با این برنامه شسته شوند.

Bedding، یکی دیگر از برنامه شستشوی ماشین لباسشویی سامسونگ است. از این برنامه برای شستشوی کالای خواب مانند ملحفه‌ها استفاده می‌شود. در اغلب ماشین لباس‌شویی‌های سامسونگ این برنامه وجود دارد.

این برنامه برای شست‌وشوی کالاهای خوابی نظیر روتختی، ملحفه و روکش لحاف بهترین گزینه است. توجه داشته باشید که برای شستشوی پارچه با حداکثر وزن دو کیلوگرم، می‌توانید از این گزینه استفاده کنید. عملکرد Bedding مانند عملکرد برنامه Duvet است. برنامه Duvet نیز برای شستشوی ملحفه و پتو استفاده می‌شود. کالاهای خواب مانند پتو ضخامت زیادی دارند؛ بنابراین شستشوی آن‌ها باید متفاوت باشد. همچنین مدت‌زمان آبکشی نیز در این برنامه بیشتر است.

برنامه Air Wash-Deodorization & Sanitization (ضدعفونی‌کننده و خوش‌بوکننده)

از برنامه Air Wash-Deodorization & Sanitization برای ضدعفونی و خوشبو کردن لباس‌ها استفاده می‌شود. این برنامه از خاص‌ترین برنامه‌هایی است در اغلب ماشین لباسشویی‌های سامسونگ قرار دارد. با این برنامه می‌توانید بدون نیاز به آب و شوینده، لباس‌های خود را خوش‌بو و ضدعفونی کنید. با تکنولوژی Air Wash از طریق هوای گرم، بوی نامطبوع پارچه را از بین می‌برد و باکتری‌های روی آن را نیز می‌کشد.

 برنامه dark garment (لباس‌های تیره) و Outdoor Care (لباس‌های بیرونی)

برنامه dark garment برای شستشوی لباس‌های تیره استفاده می‌شود. لباس‌های تیره و مشکی باید به‌صورت جداگانه و به شیوه خاص و ملایمی شسته شوند. لباس‌های تیره اگر به‌درستی تمیز نشوند؛ بافت و رنگ آن‌ها آسیب می‌بیند.

از برنامه Outdoor Care برای شستشوی اصولی لباس‌های بیرونی یا ورزشی استفاده می‌شود. در برخی از ماشین لباسشویی‌ها نام این برنامه، برنامه Sports Wash است. درواقع برای شستشوی پوشاک مورداستفاده در هوای آزاد طراحی‌شده است. همچنین لباس‌های ورزشی یا حتی کوهنوردی خود را می‌توانید با این برنامه بشویید. Outdoor Care یا Sports Wash برای شست‌وشوی الیافی نظیر اسپندکس، کششی و میکروفیبر گزینه مناسبی است. حتما لباس‌های ورزشی خود را از طریق برنامه Outdoor Care تمیز کنید.

برنامه Daily Wash (شستشوی روزانه) و Super Eco Wash

از برنامه Daily Wash می‌توانید برای شست‌وشوی لباس‌های نه‌چندان کثیف کمک بگیرید. برای مثال لباس‌هایی که در طول روز در داخل خانه می‌پوشید؛ اغلب لکه‌های سطحی و جزئی دارند. درمجموع در اغلب موارد برای از بین بردن بوی عرق این لباس‌ها را می‌شویید. برای لباس‌هایی از این دسته، برنامه Daily Wash بسیار مناسب است. این برنامه با دمای معمولی و در مدت‌زمان کوتاه لباس‌ها را تمیز و خوش‌بو می‌کند.

برنامه Super Eco Wash یک برنامه فوق اقتصادی و دوستدار محیط‌زیست است. در کنار داشتن عملکرد و شستشویی عالی، کمترین میزان مصرف برق را مصرف می‌کند. زمان کلی شستشوی این برنامه 90 دقیقه است. درمجموع برای تمیز کردن لباس‌هایی با کثیفی یا لکه‌های متوسط استفاده می‌شود.

نحوه کار با ماشین لباسشویی سامسونگ و برنامه‌های آن

در اغلب ماشین‌های لباس‌شویی سامسونگ، یک ولوم چرخشی برجسته و بزرگ روی دستگاه وجود دارد. در کنار این ولوم، برنامه‌های شستشوی ماشین لباسشویی سامسونگ نوشته شده است. با چرخاندن دکمه می‌توانید برنامه موردنظر خود را انتخاب کنید. گاهی ممکن است به دلیل عدم آشنایی با نحوه کار ماشین لباسشویی سامسونگ فکر کنید که دستگاه شما خراب است و احتیاج به تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ وجود دارد؛ اما اگر دفترچه راهنما را به خوبی بخوانید احتمالا سوالاتی که برای کار با این دستگاه دارید برطرف خواهد شد. 

سخن پایانی

به‌طورکلی هرکدام از برنامه‌های شستشوی ماشین لباسشویی سامسونگ، دما و سرعت چرخشی متفاوتی دارند. اطلاعات این برنامه‌ها روی نمایشگر ماشین ثبت می‌شود. همچنین از زمان پایان کار شستشو نیز مطلع خواهید بود. در آخر امید است درباره برنامه شستشوی ماشین لباسشویی سامسونگ اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید. حتما از این برنامه به‌درستی استفاده کنید و با نحوه کار با ماشین لباسشویی سامسونگ آشنا شوید.

درصورتی که هرکدام از دستگاه‌های سامسونگ شما با خرابیمواجه شد می‌توانید از خدمات تعمیر لوازم خانگی مدرن تکنیک استفاده کنید. 

برای ارسال سریع کارشناس، لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای تماس با تعمیرکار کلیک کنید