شماره تماس: 02122500600

خرابی ‌های ماشین لباسشویی سامسونگ

خرابی ‌های ماشین لباسشویی سامسونگ

ماشین لباسشویی یکی از بهترین و پرکاربردترین لوازم خانگی در هر خانه‌ای است که شستشوی لباس‌ها را بسیار راحت‌تر کرده است. خرابی دستگاه به هر دلیلی مشکلات زیادی ایجاد می‌کند. شست‌و‌شوی هفتگی لباس‌ها، ملحفه‌ها، روکش مبل و ... بدون ماشین لباسشویی کار بسیار پر زحمتی است. بنابراین به محض خرابی ماشین لباسشویی سامسونگ سعی می‌کنیم در اولین فرصت آن را تعمیر کنیم . بنابراین در این مطلب سعی می‌کنیم به علل خرابی های ماشین لباسشویی سامسونگ به همراه راه حل برطرف کردن آن بپردازیم. البته فراموش نکنید خرابی های ماشین لباسشویی سامسونگ بسیار تخصصی بوده و برای تعمیر آن‌ها حتما باید به تعمیرکار متخصص آن مراجعه کنید. 

علت خرابی های ماشین لباسشویی سامسونگ

ماشین لباسشویی سامسونگ بعد از شست‌و‌شوی لباس‌ها، آبگیری نمی‌کند

خرابی های ماشین لباسشویی سامسونگ در خصوص آبگیری نکردن لباس را می‌توان به سه شکل مختف مشاهده کرد.

  1. گاهی ماشین لباسشویی توانایی آبگیری ندارد یا به کندی این کار را انجام می‌دهد.
  2. گاهی آبگیری کرده اما متوقف نشده و همچنان کار می‌کند،
  3. گاهی اوقات هم آب داخل ماشین همزمان با آبگیری تخلیه می‌شود.

برای بررسی خرابی های ماشین لباسشویی سامسونگ بهتر است عملکرد قطعات زیر را بررسی کنید:

  • شیر ورودی آب
  • سوئیچ فشار
  • تایمر لباسشویی
  • قفل درب لباسشویی
  • فشار کم آب در شیلنگ ورودی

درب ماشین لباسشویی سامسونگ طوری طراحی شده که در صورت باز بودن در، ماشین روشن نمی‌شود، اما گاهی در بسته شده اما نه کاملا. به همین هنگام تخلیه ماشین ارور داده و آب امکان تخلیه پیدا نمی‌کند. بنابراین بعد از ریختن لباس‌ها داخل ماشین از بسته بودن کامل درب مطمئن شوید.

 گاهی اوقات ممکن است خرابی های ماشین لباسشویی سامسونگ شما با سوئیچ فشار مرتبط باشد. سوئیچ فشار قطعه‌ای در داخل ماشین است که وظیفه تنظیم سطح و مقدار آب داخل ماشین را بر عهده دارد. بنابراین خرابی این قطعه منجر به سرازیر شدن آب بیش از حد به داخل ماشین و سرریز شدن آن می‌شود. این سوئیچ برای تنظیم آب از قطعات دیگری مانند تایمر لباسشویی و یا برد الکترونکی کمک می‌گیرد، چنانچه این قطعات درست کار نکنند، عملکرد سوئیچ فشار دچار اختلال می‌شود. اگر ماشین لباسشویی سامسونگ شما دچار این نوع خرابی شده توصیه ما این است که حتما برای تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ از تعمیرکاران کجرب مدرن تکنیک کمک بگیرید.

اما بخش دیگری که باید به دقت بررسی کنید شیر ورودی آب به داخل ماشین است که به آن شیر برقی هم می‌گویند. در صورتی که آب داخل ماشین وارد نمی‌شود یا بعد از آبگیری آب تخلیه نمی‌شود، علت را باید در عملکرد این شیر جستجو کرد. در صورتی که هر کدام از این قطعات معیوب باشند باید بلافاصله تعویض شوند در غیر این صورت ممکن است به بقیه اجزا و یا قطعات ماشین فشار وارد شود.

ماشین لباسشویی هنگام کار ناگهان خاموش یا متوقف می‌شود

گاهی اوقات ممکن است بعد از روشن‌ کردن دستگاه، ناگهان ماشین لباسشویی سامسونگ خراب شود و موقف شود در حالی که هنوز روشن است. یعنی دکمه دستگاه روشن بوده اما هیچ کار خاصی انجام نمی‌دهد. در چنین مواردی باید یک سری قطعات و بخش‌های مختلف بررسی شود. هرچند توصیه ما این است که به دلیل حساس بودن ماشین‌های لباسشویی سامسونگ حتما از یک متخصص و تعمیرگار کمک بگیرید.  

  • میکروسوئیچ درب
  • زبانه قفل درب
  • برد کنترل اصلی
  • تایمر لباسشویی
  • شیر ورودی آب

در خرابی ماشین لباسشویی سامسونگ برد کنترل اصلی و تایمر لباسشویی اصلی‌ترین قطعاتی هستند که در صورت خرابی نمی‌توانند مدت زمان شست‌وشو را کنترل کرده و این موضوع باعث می‌شود ماشین حین کار متوقف شود. البته گاهی اوقات نوسانات برق در پریز و دو شاخه دستگاه ممکن است باعث بروز چنین مشکلی شده و به خرابی های ماشین لباسشویی سامسونگ شما ارتباطی نداشته باشد. هرچند گاهی اوقات درب ماشین لباسشویی هم مشکل داشته باشد. اگر زبانه در خراب  باشد بعد از بستن آن و روشن‌کردن ماشین، باز شده و باعث توقف ماشین می‌شود. تمامی این قطعات در صورت خرابی هزینه نسبتا زیادی روی دست شما می گذارند. بنابراین چنانچه از تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ اطلاعات زیادی ندارید بهتر است به جای آزمون و خطا و تعویض بی مورد قطعات، با یک تعمیرکار باتجربه مشورت کنید. 

ماشین لباسشویی سامسونگ روشن نمی‌شود

دلایل زیادی ممکن است منجر به روشن نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ شوند. بعضی از این دلایل مستقیما به خود دستگاه مربوط می‌شوند و برخی دیگر ممکن است به عواملی خارج از دستگاه شما مرتبط باشند. برای مثال مشکل پریز برق یا کنتور برق هیچ ربطی به عملکرد دستگاه شما نداشته و تنها باید مشکل مربوط به آن‌ها را برطرف کنید. خرابی قطعاتی که در ادامه توضیح خواهیم داد ممکن است به کار نکردن و خرابی ماشین لباسشویی سامسونگ  منجر شوند.

  • موتور لباسشویی
  • سوئیچ درب
  • سوئیچ استارت
  • تایمر لباسشویی
  • برد کنترل اصلی

موتور لباسشویی سامسونگ طوری طراحی شده که در صورت داغ شدن خاموش شده تا خنک شود. این مسئله کاملا عادی بوده و به طراحی سیستم مربوط می شود. اما گاهی نقص فنی موتور، باعث داغ‌شدن بیش از حد آن شده و مدام خاموش می شود که اصلا عادی نیست. در چنین شرایطی حتما با نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی سامسونگ تماس بگیرید.

همانطور که قبلا هم گفتیم درب ماشین لباسشویی سامسونگ طراحی شده که در صورت باز بودن، دستگاه روشن نمی‌شود. پس قبل از هر چیز از بسته بودن درب ماشین مطمئن شوید.

گاهی اوقات روشن نشدن ماشین لباسشویی به سوئیچ استارت مربوط می شود. مثلا برق به دلایل مختلفی به سوئیج استارت نمی‌رسد. در برخی از مدل‌ها که سوئیچ استارت خود بخشی از تایمر لباسشویی محسوب می‌شود، برای اطمینان از عملکرد تایمر حتما ولوم تایمر را بررسی کنید.

برد کنترل اصلی در ماشین لباسشویی سامسونگ نقش مغز متفکر دستگاه را بر عهده دارد. در صورت خرابی این قسمت ماشین لباسشویی سامسونگ خراب شده . این برد دستورات لازم را برای کار به بخش‌های مختلف ارسال می‌کند. اگر برد دچار مشکل شود نمی‌تواند دستور روشن‌شدن ماشین را به موتور دستگاه ارسال کند.

ماشین لباسشویی هنگام کار سروصدای زیادی دارد

 

سروصدای غیرعادی ماشین بسته به نوع صدا ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. از اشکال در پمپ تخلیه گرفته تا گیرکردن یک شی خارجی در شیلنگ تخلیه یا ایراد در تسمه، بالشتک موتور و کمک فنرها. این مسئله نسبت به سایر خرابی های ماشین لباسشویی سامسونگ تخصصی‌تر بوده و بررسی آن نیاز به تعمیرکار حرفه‌ای دارد.

هنگام آبگیری یا کار لرزش‌های زیادی دارد

ماشین‌های لباسشویی قدیمی نبست به ماشین‌های امروزی لرزش‌ها و تکان‌های بیشتر داشتند. در حالی که ماشین‌های دیجیتالی امروز کاملا بی‌صدا و بی‌حرکت هستند. بنابراین اگر ماشین لباسشویی سامسونگ شما لرزش و تکان‌های محسوسی دارد باید از عملکرد صحیح قطعات و بخش‌های زیر مطمئن شوید.

  • ترازبودن ماشین لباسشویی
  • بار و حجم لباس‌ها
  • تنظیم بودن پایه‌ها
  • عملکرد صحیح فنرها و کمک فنرها
  • تسمه ماشین لباسشویی

تنظیم و تراز نبودن پایه‌ها یا بار نامتعادل لباس مشکلاتی هستند که به راحتی می‌توان آن ها را شناسایی و رفع کرد. هنگام نصب دستگاه سعی کنید از کمک نمایندگی معتبر ماشین لباسشویی سامسونگ کمک بگیرید تا با مشکل تنظیم نبودن پایه‌ها مواجه نشوید. هنگام قرار دادن لباس‌ها هم توجه داشته باشید که حجم درستی از لباس را به صورت متعادل داخل ماشین بگذارید. اما اگر خرابی های ماشین لباسشویی سامسونگ شما به دلایلی غیر از این موارد است و به فنرها و کمک فنرها یا تسمه دستگاه مربوط می‌شود حتما به تعمیرکار مراجعه کنید.

آب از ماشین لباسشویی نشت می‌کند

اگر ماشین لباسشویی شما نشتی دارد اولین کاری که برای برطرف کردن مشکل نشتی ماشین لباسشویی سامسونگ خود باید انجام دهید این است که ببینید کدام بخش ماشین لباسشویی خراب است و دچار مشکل شده است. چون در یک ماشین لباسشویی بخش‌های مختلفی ممکن است دچار این مشکل شوند. شامل:

  • شیلنگ تخلیه
  • شیلنگ ورودی آب
  • محفظه پودر یا مایع لباسشویی
  • لاستیک دور درب ماشین
  • و پمپ تخلیه ماشیت لباسشویی

گاهی ممکن است نشتی از محل اتصال صورت گیرد. یعنی مشکل از پارگی شیلنگ یا ترک و شکستگی نباشد و فقط اتصالات سست شده باشند. مسدود شده لوله‌ها یکی از اصلی‌ترین دلایل شل شدن اتصالات و خرابی های ماشین لباسشویی سامسونگ و در نتیجه نشتی آن است. بنابراین از باز بودن مسیر ورود و خروج آب مطمئن شوید. گاهی هم استفاده از ماشین طی سال‌ها باعث می‌شود برخی قطعات خراب شوند. مثلا لاستیک دور درب قابلیت ارتجاعی خود را از دست بدهد. در چنین شرایطی لازم است قطعه معیوب را تعویض کنید. در هنگام استفاده از ماشین لباسشویی سعی کنید از پودرهای استاندارد و مخصوص ماشین استفاده کنید. چون کف زیاد حاصل از پودرهای دستی و یا پودرهای غیر استاندارد و حاوی مواد آسیب‌زا در دراز مدت باعث خرابی قطعات ماشین و در نتیجه نشتی آن می‌شوند.

دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ نمی‌چرخد

دلایل مختلفی ممکن است سبب نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ شوند. از جمله:

  • خرابی پمپ تخلیه
  • خرابی موتور ماشین لباسشویی
  • خرابی سوئیچ درب یا قفل در
  • بیش از حد بودن مقدار لباس
  • خرابی تسمه‌ها

اصلی‌ترین قطعه هر ماشین لباسشویی، موتور آن است. اگر موتور دچار مشکل شده و کار نکند بقیه اجزا ماشین هم کار نخواهند کرد. بنابراین در اولین اقدام موتور دستگاه را به دقت بررسی کنید. قدم بعدی بررسی تسمه‌های ماشین هستند. تسمه‌ها نقش واسطه را دارند. یک تسمه خراب نمی‌تواند ارتباط درستی بین قطعات دستگاه ایجاد کند. اما گاهی علت نچرخیدن دیگ لباسشویی به خود دستگاه مربوط نمی‌شود و علت اصلی ریختن حجم زیادی لباس است که باعث می‌شود موتور توانایی حرکت دادن درام را نداشته باشد. بنابراین به حجم ماشین لباسشویی خود توجه کنید. آخرین چیزی که باید بررسی کنید، درب ماشین است. اگر درب باز باشد درام حرکت نمی‌کند. اگر درب بسته بود ولی دیگ همچنان نمی‌چرخید ممکن است مشکل از سوئیچ یا یکی از اجزا سیستم قفل درب ماشین باشد. این موضوع کمی تخصصی بوده و بهتر است از یک متخصص تعمیر ماشین لباسشویی کمک بگیرید.

بعد از اتمام شست‌وشو آب داخل ماشین تخلیه نمی‌شود

مهم‌ترین دلایلی که باعث تخلیه‌نشدن آب داخل ماشین لباسشویی سامسونگ می‌شوند را می‌توان به عوامل زیر نسبت داد.

  • خرابی پمپ تخلیه
  • خرابی فیلتر تخلیه
  • مسدود بودن شیلنگ تخلیه
  • ارتفاع نامناسب شیلنگ تخلیه

مهم‌ترین دلیل تخلیه‌نشدن آب داخل ماشین لباسشویی سامسونگ، خرابی پمپ تخلیه و یا فیلتر آن است، اما گاهی مسدود بودن شیر تخلیه ممکن است اجازه خروج آب را ندهد. رسوب آب، سکه، دکمه یا هر شی دیگری ممکن است به راحتی باعث مسدود‌شدن مسیر خروجی و خرابی ماشین لباسشویی سامسونگ شود. اما گاهی مسیر خروجی آب مشکلی ندارد و فقط ارتفاع نامناسب محل نصب شیلنگ به لوله‌های خروجی سینک مانع خارج شدن آب می‌شود.

درب ماشین لباسشویی سامسونگ بسته نمی‌شود

یکی از رایج‌ترین انواع خرابی های ماشین لباسشویی سامسونگ به بسته نشدن درب ماشین مربوط می‌شود. سیستم قفل درب ماشین لباسشویی از اجزا مختلفی تشکیل شده از جمله میکروسوئیچ، قفل درب و زبانه درب. اصلی‌ترین دلیل بسته‌نشدن درب ماشین لباسشویی سامسونگ، مشکل میکروسوئیچ است. عیب‌یابی میکروسوئیچ کاملا تخصصی بوده و برای بررسی آن نیاز به یک تکنسین ماهر خواهید داشت. اما گاهی مشکل از جای دیگری است. مثلا قفل درب، زبانه درب و یا حتی سیم‌کشی سیستم قفل دچار مشکل شده است. برای بررسی و تعمیر قفل و زبانه اگر همچنان با درب ماشین لباسشویی خود مشکل داشتید باید به سراغ بررسی برد کنترل بروید. از آنجایی که عیب یابی برد الکترونیکی کار پیچیده‌ای، کمک کرفتن از یک متخصص تعمیرات و نمایندگی سامسونگ  منطقی‌تر به نظر می آید.

درب ماشین لباسشویی قفل شده و باز نمی‌شود

باز نشدن درب ماشین لباسشویی سامسونگ دلایلی مختلفی دارد. این دلایل می‌توان از خرابی میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی تا عدم تخلیه آب داخل ماشین و فعال شدن قفل کودک را در بر بگیرد.

آب وارد ماشین لباسشویی سامسونگ نمی‌شود

اگر آب وارد ماشین لباسشویی سامسونگ شما نمی‌شود، علت را باید در موراد زیر جستجو کنید:

  • مسدودشدن فیلتر شیر برقی یا همان شیر ورودی
  • تاخوردگی شیلنگ ورودی
  • خرابی خود شیر برقی
  • بسته‌بودن شیرآب ورودی به دستگاه
  • پایین بود فشار آب منزل

بررسی این موارد بسیار ساده بوده و خود شما می‌توانید در منزل آن‌ها را بررسی کنید.

ماشین لباس‌ها را خشک نمی‌کند

علت اصلی خشک‌نشدن لباس‌ها توسط ماشین لباسشویی سامسونگ به حجم و نوع لباس‌ها و اجسامی که داخل ماشین ریخته شده، مربوط می‌شود. از قرار دادن پتو، بالشت، عروسک، کیف، کوسن، پادری و اجسام بزرگ و یا اجسامی که با جذب آب بسیار سنگین شده و یا با جذب آب پخش نشده و به طور متعادل درون دیگ ماشین قرار نمی‌گیرند، خودداری کنید. 

آب داخل ماشین لباسشویی بیش از حد داغ می‌شود

اگر آب داخل ماشین بیش از حد داغ شود، آسیب زیادی به لباس وارد می‌کند. لباس‌هایی که با آب داغ شسته می‌شوند چروک شده و اتوی آن‌ها بسیار سخت خواهد بود. علت اصلی داغ شدن بیش از حد آب داخل ماشین لباسشویی سامسونگ را می‌توان به انتخاب برنامه نامناسب و نیاز به تنظیم مجدد، اشتباه در اتصال شیرهای آب سردوگرم و خرابی المنت و سنسورهای دمایی دستگاه مرتبط دانست.

در این مطلب سعی کردیم در مورد علل خرابی های ماشین لباسشویی سامسونگ بنویسیم. برخی از این خرابی‌ها ساده بوده و به راحتی توسط خود شما در منزل قابل رفع‌شدن هستند. اما برای عیب‌یابی و تعمیر برخی مشکلات بهتر است از یک متخصص حرفه‌ای کمک بگیرید. چون گاهی اوقات هزینه تعمیر توسط تعمیرکار از هزینه عیب‌یابی و تشخیص اشتباه و دوباره‌کاری بسیار کمتر خواهد بود. متخصصین تعمیر لوازم خانگی مدرن تکنیک در سریع‌ترین زمان خود را به محل شما می‌رسانند تا در تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ شما یا دیگر لوازم خانگی شما از برندهای مختلف به شما کمک کنند.

 

برای ارسال سریع کارشناس، لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای تماس با تعمیرکار کلیک کنید