شماره تماس: 02122500600

آشنایی با غذاساز و کاربردهاش

آشنایی با غذاساز و کاربردهاش

 

کاربردهای دستگاه غذاساز

از جمله وسایل برقی آشپزخانه که در میان کدبانوهای منزل بسیار پرطرفدار است، دستگاه غذاساز نام دارد که با بکارگیری از آن می‌توان استفاده‌‌های مختلفی از آن کرد. در واقع با این وسیله چندکاره می‌توان به خرد کردن سریع انواع مواد غذایی پرداخت و یا گوشت و سبزیجات را چرخ کرد. حال اگر شما هم به دنبال نحوه کار کردن با دستگاه غذاساز هستید و می‌خواهید بدانید که با استفاده از این دستگاه چه کارهایی می‌توان انجام داد، تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

 

خرد کردن 

از جمله مزیت‌های دستگاه غذاساز وجود یک تیغه‌ی فلزی است که با استفاده از آن می‌توان سبزیجات مختلف را خرد کرد. البته اگر موادهای غذایی را نیز نیاز به خرد شدن دیده باشید، می‌توانید از این دستگاه بهره ببرید. دقت کنید که برای خرد کردن می‌توانید از نوع ریز تا درشت آن را در نظر بگیرید.

 

حلقه  

وجود یک تیغه‌ی صفحه‌ای در دستگاه غذاساز این امکان را به شما می‌دهد که مواد غذایی دلخواه را به صورت حلقه در آورید. حتی در بعضی از دستگاه‌های غذاساز امکان تنظیم ضخامت حلقه نیز وجود دارد که برای بسیاری از خانم‌های خانه قابل توجه بوده است. این امکان برای تزئین‌های روی سفره مانند تزئین سالاد بیشترین کاربرد را دارد. با این حال در هر جایی که نیاز است، می‌توانید از آن بهره ببرید.

 

رنده کردن

استفاده از دست برای رنده کردن برای خانم‌ها بسیار دشوار است. به همین دلیل می‌توان از دستگاه غذاساز استفاده کرد. برای این منظور بکارگیری از یک دیسک دو طرفه که در دستگاه غذاساز تعبیه شده است می‌تواند به آسانی این امکان را در اختیار خانم‌ها خانه قرار دهد. ضمناً توجه داشته باشید که ریز و یا درشت رنده کردن نیز قابل تنظیم با دستگاه غذاساز خواهد بود.

 

پوره کردن 

از دیگر کاربردهایی که می‌توان برای دستگاه غذاساز در نظر گرفت، پوره کردن هر نوع مواد غذایی است. در واقع برای این منظور هر نوع مواد غذایی که نیاز به پوره شدن است را در دستگاه قرار داده و پس از مدتی با غلظت دلخواه پوره‌ی آن را تحویل خواهید گرفت. این کار در چند ثانیه قابل انجام است و البته با توجه به قدرت دستگاه غذاساز مدت زمان آن متفاوت خواهد بود. 

 

مخلوط کردن 

برای مخلوط کردن هر نوع مواد غذایی بکارگیری از دستگاه غذاساز توصیه می‌شود. هر چند بسیاری از خانم‌های خانه برای ترکیب کردن موادهای آبکی و یا درست کردن اسموتی‌های مختلف از دستگاه مخلوط‌ کن بهره می‌برند ولی با توجه به اینکه دستگاه غذاساز از تیغه‌های قدرتمندتری برخوردار است می‌تواند از پس ترکیب کردن موادهای مختلف برآید. البته دقت کنید که استفاده از دستگاه غذاساز برای این منظور قلق‌های خاص خودش را دارد.

 

خامه زدن

تهیه خامه و کره در خانه یکی از انتظاراتی است که ممکن است بعضی از خانم‌ها داشته باشند. این کار با استفاده از دستگاه غذاساز به آسانی قابل انجام خواهد بود. روش استفاده از این دستگاه برای خامه زدن نیز بسته به سلیقه‌تان خودتان دارد.

 

آسیاب کردن 

اگر بنا به آسیاب کردن برخی از مواد غذایی باشد، استفاده از دستگاه غذاساز می‌تواند به شما کمک کند. شاید بخواهید انواع آجیل و یا حتی گوشت را به راحتی آسیاب کنید تا در غذا پختن از آنها بکار بگیرید. از این رو دستگاه غذاساز می‌توانید گزینه‌ی مناسبی برای این کار باشد. با این حال دقت کنید که از حجم‌های کمتر برای این منظور در نظر بگیرید تا مشکلی برای تیغه‌های دستگاه پیش نیاید.

 

آبمیوه گیری

از دیگر کاربردهای دستگاه غذاساز را می‌توان به آبمیوه گیری اختصاص داد. حتی آب مرکبات را نیز به راحتی با این دستگاه می‌توان گرفت و استفاده کرد. مزیت بکارگیری از دستگاه غذاساز برای گرفتن آب میوه این است که تفاله‌های میوه‌ها را در بخش جداگانه‌ای قرار خواهد داد تا آبمیوه بدون کوچکترین مشکلی در چند ثانیه حاضر و آماده شود.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک 3 دقیه ای با ساندویچ ساز

 

اهمیت تهیه دستگاه غذاساز 

همانطور که مشاهده کرده‌اید، وجود یک دستگاه غذاساز در منزل می‌تواند کمک خوبی به خانم‌ها در تهیه انواع و اقسام غذا یا نوشیدنی باشد. ضمناً باید توجه داشته باشید که برای خرید انواع دستگاه غذاساز حتماً به مراکز معتبر در سراسر کشور مراجعه کنید تا دستگاه‌های بی‌کیفیت و تقلبی به تورتان نخورد.
 
 
اگر دستگاهتان با مشکلی مواجه شد، متخصصان مجرب شرکت مدرن تکنیک با تعمیرکاران کارآزموده در خدمت شما هستند.

برای ارسال سریع کارشناس، لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای تماس با تعمیرکار کلیک کنید