شماره تماس: 02122500600

طرز تهیه انواع کیک و شیرینی با ساندویج ساز

طرز تهیه انواع کیک و شیرینی با ساندویج ساز

 

طرز تهیه انواع شیرینی با ساندویچ ساز

یکی از لوازم خانگی نسبتاً ضروری که برای تهیه انواع شیرینی یا ساندویچ برای کدبانوهای منزل در نظر گرفته می‌شود، ساندویچ ساز است. این وسیله‌ی برقی طرفداران زیادی دارد چرا که در مدت زمان کوتاهی انواع و اقسام شیرینی یا ساندویچ را در اختیارتان قرار می‌دهد. اگر در حال حاضر هوس استفاده از این دستگاه را کرده‌اید، اجازه دهید شما را با روش تهیه چند شیرینی با بکارگیری از ساندویچ‌ ساز آشنا کنیم.

 

برای آشنایی بیشتر با غذاساز و کاربردهایش این مقاله را مطالعه کنید.

 

تهیه کیک در کمترین زمان ممکن با ساندویچ‌ ساز

روش درست کردن این کیک بسیار خوشمزه را به تعداد حداکثر 5 عدد آموزش خواهیم داد:
موادهای اولیه:
- 5 ق غذاخوری آرد سفید
- 1 عدد تخم مرغ
- 2 ق غذاخوری روعن مایع
- 4 ق غذاخوری شکر
- 3 ق غذاخوری شیر
- 1 ق چای‌خوری بیکینگ پودر
- نوک ق چای‌خوری وانیل
روش تهیه:
- در یک ظرف مناسب، اقدام به شکستن تخم‌مرغ‌ها کرده و سپس آن را بهمراه اضافه کردن مقدار کمی وانیل بهم بزنید. کمی بعد از بهم زدن این دو ماده شکر را افزوده و مجدداً بهم زده تا تغییر رنگ احساس شود.
- حال باید به موادهای داخل ظرف، شیر اضافه کنید و سپس روغن مایع را نیز بیفزائید. حال به خوبی موادها را بهم زده و کاملاً به خورد یکدیگر بروند.
- از قبل آرد را باید الک می‌کردید تا اگر اینکار را انجام نداده‌اید، آن را الک کرده و سپس با بیکینگ پودر ترکیب کنید. حال این دو مواد مخلوط شده را در چند مرحله به باقی موادهای داخل ظرف بیفزائید. کاملاً در یک سو بهم زده تا یکدست شوند. (بهم زدن خیلی طولانی هم نشود).
- حال سینی بالا و پایین ساندویچ ساز را چرب و سپس دستگاه را روشن کنید. سپس صبر کنید تا داغ شود. حال یک ظرف مجزای دیگر تهیه کنید و نیم از مایه‌ی کیک را در آن ریخته و یک قاشق مرباخوری سرپر از پودر کاکائو به آن بیفزائید. سپس مایه کیک را بهم بزنید.
- حال باید مایه‌ی وانیلی را داخل ساندویچ ساز بریزید و سپس مایه کاکائویی را داخل قیف ریخته تا بتوانید آن را روی مایه‌ی وانیلی درون ساندویچ ساز بریزید. (برای طرح دادن نیز می‌توانید از خلال دندون استفاده کنید)
- حال سینی کیک را درون دستگاه قرار داده تا شروع به پخته شدن کند. دقت کنید که سینی را کاملاً پر نکنید تا بعد از آنکه پف کرد، از سینی بیرون نزند.
- در آخر کافی است که درب ساندویچ ساز را بسته و بعد از 5 دقیقه کیک مدنظرتان را آماده تحویل بگیرید.

 

تهیه پیراشکی با ساندویچ‌ ساز

روش تهیه این شیرینی را با نکات بسیار خوبی ذکر خواهیم کرد:
موادهای اولیه:
- 200 گرم گوشت چرخ کرده
- 1 عدد پیاز
- نصف فلفل دلمه‌ای
- 200 گرم قارچ
- در صورت تمایل پنیر پیتزا 
- مقدار نیاز نمک و فلفل
- 2 عدد تخم‌ مرغ
- نصف پیمانه روغن
- 1 لیوان شیر
- 1 ق مرباخوری بکینگ پودر
- 1 پیمانه آرد
روش تهیه:
- ابتدا موادهای میانی پیراشکی را تهیه می‌کنیم. ماهیتابه‌ای در نظر بگیرید و پیاز را خرد کرده و در آن تفت دهید. بلافاصله اقدام به افزودن گوشت چرخ کرده و فلفل دلمه‌ای کنید. کمی هم نمک و فلفل اضافه نمایید. اجازه دهید تفت بخورد.
- ظرف دیگری برداشته و قارچ‌هایی را که از قبل خرد کرده‌اید را با استفاده از کمی روغن تفت دهید. زمانی که آب قارچ گرفته شد به موادهای دیگر اضافه و سپس ترکیب نمایید.
- حال باید به سراغ تهیه خمیر برویم. یک کاسه انتخاب کنید و تخم‌مرغ‌ها را در آن شکسته و به خوبی بهم بزنید (با همزن یا چنگال). سپس روغن را به موادها اضافه و مجدداً بهم بزنید. 
- کمی بعد شیر و بکینگ پودر را نیز بیزائید. در آخر نیز آرد را آرام آرام اضافه کنید. (خمیر تهیه شده نیازی به استراحت نخواهد داشت.
- حال که هم مایه پیراشکی  و هم خمیر حاضر است. به سراغ ساندویچ ساز رفته و آن را روشن کنید تا داغ شود. سپس 1 قاشق  غذاخوری از خمیر را کف سینی ساندویچ ساز ریخته و با استفاده از یک قاشق آن را پخش کنید.
- در مرحله بعدی اقدام به اضافه کردن پنیر پیتزا روی خمیر کنید و سپس 1 قاشق مرباخوری از موادهای گوشتی را روی آن قرار دهید. سپس با اضافه کردن دوباره پنیر پیتزا و نیم دیگری از مواد خمیر روی گوشت را پوشش دهید.
- در آخر سینی را در ساندویچ ساز قرار داده تا آماده شود.
 
 
اگر دستگاهتان با مشکلی مواجه شد، متخصصان مجرب شرکت مدرن تکنیک با تعمیرکاران کارآزموده در خدمت شما هستند.
 
 

برای ارسال سریع کارشناس، لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای تماس با تعمیرکار کلیک کنید