شماره تماس: 02122500600

علت خاموش نشدن ماکروفر چیست؟

علت خاموش نشدن ماکروفر چیست؟

امروزه لوازم خانگی مهم ترین وسایل خانه ما هستند که به آسان تر کردن زندگی ما کمک می کنند. از دسته مهمترین وسایلی که در دهه های اخیر تولید می شوند و افراد بسیاری از آنها استفاده می کنند، ماکروفر ها هستند. البته این محصول 3 نوع ماکروفر، مایکروویو و سولاردم دارد که هر کدام با یکدیگر تفاوت دارند، اما در دنیا همه آنها با نام ماکروفر شناخته می شوند.

وسایل الکترونیک، ممکن است دچار انواع و اقسام مشکلات مختلف شوند و دلایل بسیار زیادی این مشکلات را به وجود می آورند. ماکروفر نیز از دستگاه هایی است که قطعات بسیار زیادی دارد و ممکن است در صورت کار نکردن هر کدام از آنها به هر دلیل با مشکل روبرو شود. یکی از مشکلاتی که به صورت متعدد برای ماکروفر ها پیش می آید، خاموش نشدن آنهاست.

در ادامه این مقاله در وب سایت مدرن تکنیک، تلاش داریم تا شما را با انواع دلایل مختلف خاموش نشدن ماکروفر و تعمیر آن آشنا کنیم.

علت خاموش نشدن ماکروفر

همانطور که گفته شد، ماکروفر یکی از بهترین و کاربردی ترین لوازم خانگی است. افراد بسیار زیادی این دستگاه ها را در خانه های خود دارند و از آن استفاده می کنند. یکی از مهم ترین ویژگی های این ماشین این است که در زمانی که از آن استفاده نمی شود، فعالیت خود را تمام می کند و نیمه خاموش یا به اصطلاح خاموش می شود.

اما برخی از ماکروفر ها دچار مشکل شده و دیگر خاموش نمی شوند. در واقع تنها راه برای اینکه این دستگاه ها را خاموش کنید این است که آنها را از برق بکشید اما دستگاه به طور طبیعی باید بعد از چند دقیقه دیگر خاموش شود صدایی از آن شنیده نشود. ماکروفر ها گاها خراب می شوند و به طور مداوم کار می کنند و خاموش نمی شوند.

دو علت اصلی برای این اتفاق وجود دارد که اگر اتفاق افتاده باشد ممکن است در مدت زمان کمی مشکلات دیگری را نیز ایجاد کند و هزینه برق سنگین و بسیاری را روی دستان شما بگذارد. در ادامه شما را به طور کامل با این دو دلیل اصلی خاموش نشدن ماکروفر، آشنا می کنیم.

خرابی میکروسوئیچ قفل درب

ماکروفر ها از امواج مختلف برای پختن یا گرم کردن غذا استفاده می کنند و این امواج ممکن است برای سلامت ما ضرر داشته باشند. برای همین تمامی این دستگاه ها به میکروسوئیچ هایی در قفل درب آن مجهز هستند که باز یا بسته بودن درب را به برد الکترونیکی دستگاه می گویند. اگر این میکروسوئیچ خراب شده باشد و در صورتی که درب بسته است آن را باز نشان دهد، برد نیز دستگاه را روشن نگه می دارد.

این باعث می شود که ماکروفر شما دیگر خاموش نشود و به کار کردن ادامه دهد. نکته دیگر درباره خرابی میکروسوئیچ قفل درب این است که اگر به این شکل خراب شده باشد، دیگر دستگاه نمی تواند به درستی کار خود را انجام دهد. به این خاطر که وقتی غذا را در آن می گذارید و درب آن را می بندید، برد تصور می کند که درب باز است و اصلا عملیات گرم کردن غذا را شروع نمی کند.

اشکال در برد هوشمند ماکروفر

برد هوشمند در دستگاه های الکترونیک، همان کاری را انجام می دهند که مغز ما برای ما و CPU برای کامپیوتر انجام می دهد. برد الکترونیک در واقع تمام فاکتور های مشخص را در خود دارد و بررسی می کند و اطلاعات مختلف را بررسی می کند تا بتواند به دستگاه دستورات مختلف برای انجام دادن کار های مختلف را بدهد. بسیاری از دستگاه ها امروزه Multi-functional هستند و کار های مختلفی را انجام می دهند و بررسی خواسته ما و انجام عملیات درست نیز به عهده برد هوشمند دستگاه می باشد.

اما اگر این برد دچار نقص های مختلفی شود، ممکن است که برخی از کار ها را به درستی انجام ندهد و نرسیدن به این موقعیت نیز ممکن است باعث خرابی بیشتر دستگاه شود. یکی از مشکلاتی که ممکن است برای برد به وجود بیاید این است که برد متوجه نشود که در باز است یا نه و به همین خاطر درب را باز بشمارد. اگه برد ماکروفر دچار این ممشکل شده باشد از خاموش شدن دستگاه جلوگیری می کند.

تعمیر ماکروفر و اشکال خاموش نشدن دستگاه

تا اینجای مقاله برای شما دو دلیل مختلف برای اینکه ماکروفر شما خاموش نمی شود را گفتیم. اما برای رفع کردن آنها باید چکار کرد؟ یکی از مهم ترین نکاتی که درباره این دو علت باید بدانید این است که هر دو آنها به دو تا از قطعات حساس و پیچیده دستگاه مربوط می شوند که شما توانایی تعمیر آن را ندارید و باید تعمیر ماکروفر خود را به یک متخصص بسپارید.

یک فرد متخصص در این مواقع می تواند با درست کردن و تعمیر اشکالات مختلفی که در برد و میکروسوئیچ دستگاه شما به وجود آمده اند، ماکروفر شما را تعمیر کنند. اما نکته مهمی که وجود دارد این است که تعمیر ماکروفر خود را به چه کسی بسپاریم؟

مدرن تکنیک، بهترین تعمیرگاه رسمی در تهران

اگر در تهران زندگی می کنید و غبه دنبال این هستید که مشکلات به وجود آمده برای ماکروفر یا دیگر لوازم خانگی خود را به شخصی بسپارید، مدرن تکنیک بهترین انتخاب شماست. اگر برای ماکروفر شما مشکلی پیش آمده و به دنبال علت خاموش نشدن ماکروفر خود و تعمیر ماکروفر می باشید، می توانید این کار را با خیالی راحت به مدرن تکنیک؛ بهترین تعمیرگاه رسمی تهران بسپارید.

شما حتی می توانید درخواست کنید که تعمیر کاران مدرن تکنیک، برای تعمیر ماکروفر شما به منزل شما بیایند تا بتوانید به مراحل تعمیر نظارت داشته باشید. شما برای کار کافیست که با شماره های نمایندگی های مدرن تکنیک در شرق؛ غرب، شمال و جنوب تهران تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط :

علت روشن نشدن لامپ ماکروفر چیست؟

برای ارسال سریع کارشناس، لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای تماس با تعمیرکار کلیک کنید