شماره تماس: 02122500600

علت روشن نشدن لامپ ماکروفر چیست؟

علت روشن نشدن لامپ ماکروفر چیست؟

لوازم خانگی امروزه یکی از مهم ترین دسته وسایل و محصولاتی هستند که برای خانه خریداری می کنیم. این وسایل در انجام دادن بسیاری از کار های مختلف ما را همراهی می کنند و کار های بسیاری را برایمان آسان تر کرده اند. روزانه از همه انواع دستگاه ها و ماشین های مختلف استفاده می کنیم تا کار های روزمره خود را انجام دهیم. بسیاری از این لوازم خانگی، کار های ما را خیلی راحت و به صورت اتوماتیک انجام می دهند.

یکی از مهم ترین دستگاه های که امروزه همه از آن استفاده دارند، ماکروفر یا مایکروویو است. این دو دستگاه با یکدیگر تفاوت دارند و برای کار های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند اما معمولا آنها را به اشتباه ماکروفر صدا می زنیم. ماکروفر ها دستگاه هایی هستند که از آنها برای پختن و گرم کردن غذا استفاده می شود و خود دستگاه از امواج برای این کار استفاده می کند.

یکی از مهم ترین بخش های ماکروفر، لامپ آن می باشد که با روشن شدن، امواج را گرم می کند و این باعث گرم شدن یا پخته شدن غذا می شود. اما یکی از مهم ترین موضوعات درباره دستگاه های الکترونیک، امکان همیشگی خرابی آنهاست. لامپ ماکروفر نیز از قطعاتی است که ممکن است خراب شود و دیگر روشن نشود. در ادامه این مقاله در وب سایت مدرن تکنیک، قصد داریم تا شما را به طور کامل با لامپ ماکروفر و علت روشن نشدن لامپ ماکروفر آشنا کنیم.

علت روشن نشدن لامپ ماکروفر

همانطور که گفته شد، دستگاه های الکترونیک، هر لحظه ممکن است که دچار یک مشکل خاص شوند و این باعث می شود که دیگر نتوانند کاری که لازم است را به خوبی انجام دهند. این خرابی ها نیز ممکن است برای قطعه ای رخ دهد. یکی از قطعات ماکروفر که معمولا خرابی آن بیشتر اتفاق می افتد، لامپ ماکروفر است. این لامپ بعضی وقت ها روشن نمی شود و ماکروفر دیگر نمی تواند کار گرم کردن غذا را انجام دهد. در ادامه 4 علت روشن نشدن لامپ ماکروفر را به شما خواهیم گفت.

سوختن لامپ ماکروفر

یکی از مشکلاتی که احتمالا در همان لحظه اول به ذهن شما نیز میرسد، سوختن لامپ ماکروفر است. لامپ ها یک طول عمری دارند و فاکتور های مختلفی نیز ممکن است در کوتاه شدن یا تمام شدن این طول عمر موثر باشند. یکی از رایج ترین دلایل روشن نشدن چراغ ماکروفر، سوختن آن است. در چنین مواقعی شما لازم است که تعمیر دستگاه را انجام دهید و لامپ را تعویض کنید. می توانید تعمیر را خودتان انجام دهید و می توانید دستگاه را به تعمیرگاه نیز بسپارید. برای اینکه خودتان تعمیر کنید، باید شدیدا مواظب نکات امنیتی باشید.

ایرادات منبع برق دستگاه

همانطور که میدانید ماکروفر دستگاهی است که با برق کار می کند و لامپ ها نیز به کمک برق روشن می شوند. بسیاری از اوقات، علت روشن نشدن لامپ ماکروفر، اشکال منبع برق دستگاه است که نمی تواند برق کافی و لازم را به لامپ برساند و این باعث می شود که لامپ دستگاه روشن نشود. برای تست این علت می توان لامپ را از ماکروفر خارج کرد و با دستگاه دیگری آن را امتحان کرد.

مشکل برد الکترونیکی دستگاه

برد الکترونیک هر دستگاهی در خانه عملکرد مغز برای انسان را دارد. در واقع برد الکترونیک است که اطلاعاتی که ما به آن می دهیم را در خود نگه می دارد و کاری که ما می خواهیم را برایم انجام می دهد. برد الکترونیک در لوازم خانگی نیز ممکن است دچار مشکل شوند و همین موضوع می تواند باعث روشن نشدن چراغ ماکروفر شود. برد الکترونیک دستگاه یکی از قطعاتی است که اگر در زمینه تعمیر لوازم برقی مهارت نداشته باشید، اصلا نباید به سراغ آن بروید. اگر فکر می کنید، اشکال دستگاه شما از برد آن است، می توانید تعمیر آن را به متخصصین امر بسپارید.

ایرادات سوکت چراغ

سوکت ها نیز در دستگاه های برقی مختلف نقش بسیار مهمی دارند. بعضی از اوقات ممکن است که روشن نشدن لامپ ماکروفر زیر سر سوکت ها باشد. اما قبل از چک کردن سوکت های لامپ، باید مطمئن شد که مشکل از خود لامپ نیست. همانطور که گفته شد، بیشتر اوقات اشکال از خرابی و سوختن لامپ می باشد. اما اگر لامپ مشکل ندارد و سوکت دستگاه مشکوک به خرابی است، باید تعمیر آن را به یک متخصص بسپارید تا برای شما انجام دهد.

بهترین گزینه برای تعمیر ماکروفر در تهران

اگر در تهران زندگی می کنید و برای ماکروفر خانه تان مشکلی پیش آمده و لامپ آن روشن نمی شود، می توانید تعمیر ماکروفر خود را به مدرن تکنیک بسپارید. مدرن تکنیک، یکی از بهترین و معتبر ترین نمایندگی ها و تعمیرگاه های رسمی برند های متنوع در ایران و تهران است که تعمیر همه محصولات را به بهترین شکل ممکن برای شما انجام می دهد.

تیم مدرن تکنیک، ماهر ترین تعمیرکاران آموزش دیده را در اختیار دارند که تعمیر لوازم خانگی را برای شما در محل خود یا در منزلتان انجام می دهند. شما فقط کافیست برای درخواست تعمیر ماکروفر خود، با شماره تلفن های زیر برای ارتباط با شعب شمال، جنوب، شرق و غرب تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط: 

علت خاموش شدن ماکروفر در حین کار کردن چیست؟

برای ارسال سریع کارشناس، لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای تماس با تعمیرکار کلیک کنید