شماره تماس: 02122500600

علت نچرخیدن سینی ماکروفر چیست؟

علت نچرخیدن سینی ماکروفر چیست؟

ماکروفر ها یکی از بهترین و کاربردی ترین دستگاه های لوازم خانگی هستند که روزانه از آنها برای پختن غذا های مختلف استفاده می کنند. مایکروویو نیز یکی دیگر از لوازمی است که در خانه های بسیار زیادی وجود دارد که از آن برای گرم کردن غذا استفاده می شود. البته ما معمولا هر دو دستگاه را به اشتباه ماکروفر می نامیم.

اما یکی از بخش های مهم ماکروفر، سینی مرکز آن است که در زمان گرم کردن یا پختن غذا دائما می چرخد تا همه جای غذا به یک اندازه پخته یا گرم شود. اگر سینی نچرخد ممکن است بخشی از غذا کاملا سرد و بخشی دیگر شدیدا داغ شود. برخی اوقت این سینی خراب می شود و دیگر نمی چرخد و خراب می شود.

در ادامه این مقاله در وب سایت مدرن تکنیک، تلاش داریم تا شما را به طور کامل با 8  علت نچرخیدن سینی ماکروفر آشنا کنیم و بعد از آن درباره تعمیر ماکروفر با شما صحبت کنیم.

نچرخیدن سینی ماکروفر

همانطور که گفته شد، نچرخیدن سینی ماکروفر یکی  از خرابی های متعدد این دستگاه می باشد که برای بسیاری از افراد رخ داده است. این مشکل به طور عجیبی برای بسیاری از ماکروفر ها رخ می دهد و معمولا 8 دلیل اصلی دارد. در ادامه این مقاله تلاش داریم تا شما را به طور کامل با این 8 علت نچرخیدن سینی ماکروفر آشنا کنیم.

موتور گردان ماکروفر

یکی  از اصلی ترین قطعات ماکروفر، موتور گرداننده آن است که سینی ماکروفر را می چرخاند تا گرما به همه جای غذا برسد. در واقع این موتور در کار ماکروفر، تاثیر بسیار زیادی می گذارد. خراب شدن این موتور و عدم توانایی آن برای چرخاندن سینی از مهم ترین و متداول ترین دلایلی است که باعث نچرخیدن سینی ماکروفر می شود. زمانی که این موتور خراب شود یا آسیب ببیند، دیگر توانایی چرخاندن سینی را ندارد و این مشکل پیش می آید.

کوپلار یا کوپلینک ماکروفر

اگر دقت کنید، در زیر سینی ماکروفر، یک قطعه پلاستیکی وجود دارد که چرخش سینی را ممکن می کند. این قطعه کوپلینگ یا کوپلار نام دارد که با وصل کردن موتور به سینی، نقش مهمی در چرخیدن سینی دارد. کوپلینگ در واقع نوعی پلیمر و پلاستیک مهم در صنعت است که در ماکروفر برای این کار از آن استفاده می شود. اگر کوپلینگ دچار مشکل شده باشد نیز، چرخیدن سینی ماکروفر ممکن نمی باشد.

آسیب دیدگی خود سینی ماکروفر

خود سینی شفاف و شیشه ای ماکروفر نیز در بسیاری از مواقع ممکن است دچار مشکل مثل شکستگی یا از جا در آمدگی شده باشد. آسیب دیدن خود سینی ماکروفر نیز می تواند علت نچرخیدن سینی ماکروفر باشد.

ریل زیر سینی ماکروفر

یکی دیگر از قطعات پلاستیکی مهم ماکروفر که در چرخیدن سینی آن تاثیر بسیار زیادی دارد، ریل پلاستیکی است که در زیر سینی قرار دارد و چرخیدن سینی را ممکن می سازد. اگر این ریل پلاستیکی نیز دچار مشکلی شده باشد، سینی نمی تواند بچرخد.

غلتک های زیر سینی

یکی دیگر از مهم ترین قطعاتی که در چرخش سینی ماکروفر تاثیرگذار می باشند، غلتک های ریزی هستند که در زیر سینی قرار دارند. این غلتک ها چرخش سینی را چندین برابر راحت تر می کنند و تاثیر بسیار زیادی چرخش سینی ماکروفر داده بوده اند. خراب شدن غلتک های ماکروفر نیز می تواند باعث نچرخیدن سینی ماکروفر شود.

قرار گرفتن اشتباه سینی در ماکروفر

سینی ماکروفر همانطوری که می دانید، قابلیت دارد که باز شود و شسته شود. بسیاری از افراد خانه دار نیز هر از چند گاهی سینی ماکروفر خود را در می آورند تا آن را بشویند و خوب تمیز کنند. اما در زمان گذاشتن سینی در ماکروفر ممکن است اشتباهی بکنند و سینی را اشتباه در دستگاه بگذارند. این کار باعث می شود که سینی درست جا نرود و دیگر نتواند به راحتی بچرخد.

کثیف شدن قطعات ماکروفر

قطعات داخلی مختلف ماکروفر در طول زمان کثیف می شوند و این کثیف ماندن این قطعات ممکن است خرابی های متفاوتی ایجاد کند. یکی از خرابی هایی که ممکن است به دلیل کثیفی قطعات مختلف ماکروفر به وجود بیاید نیز، نچرخیدن سینی ماکروفر است که مشکل بزرگی است. به همین خاطر است که ماکروفر باید هر چند وقت یک بار به خوبی تمیز شود.

خرابی شفت ماکروفر

یکی دیگر از قطعاتی که در چرخش سینی ماکروفر نقش دارد و کمک می کند، شفت (Shaft) نام دارد. این قطعه در زیر سینی ماکروفر قرار می گیرد و خرابی آن باعث می شود که سینی ماکروفر یا حتی سولاردم ها دیگر به راحتی نچرخد. از مهم ترین دلایل خرابی شفت نیز می توان به گذاشتن بار اضافه روی سینی ماکروفر اشاره کرد.

تعمیر سینی ماکروفر

برخی از علت های بالا که گفته شد، مثل کثیفی قطعات یا اشتباه جا رفتن سینی در دستگاه از مشکلاتی هستند که خودتان نیز می توانید به راحتی آنها را برطرف کنید، اما باقی 6 علت نچرخیدن سینی ماکروفر که برایتان توضیح دادیم، به تعمیر ماکروفر نیاز دارند. برای برطرف کردن 6 علت دیگر، شما باید به دنبال فردی متخصص برای تعمیر ماکروفر بگردید.

نکته مهم این است که اگر مهارت و دانش کافی ندارید و نمی دانید که چطور باید ماکروفر خود را تعمیر کنید، نباید برای تعمیر کردن آن تلاش کنید. شما باید در این مواقع تعمیر ماکروفر خود را به یک فرد متخصص یا یک تعمیرگاه رسمی و مناسب بسپارید.

مدرن تکنیک، بهترین تعمیرگاه لوازم خانگی در تهران

اگر در تهران زندگی می کنید و برای ماکروفر شما مشکلی پیش آمده و سینی آن نمی چرخد و فکر می کنید که نیاز به تعمیر دارد، می توانید تعمیر ماکروفر خود را به مدرن تکنیک بسپارید. مدرن تکنیک یکی از بهترین تعمیرگاه های رسمی در تهران است که تعمیرات لوازم خانگی را به بهترین شکل برای شما انجام می دهد. شما فقط کافیست برای تعمیر ماکروفر یا هر وسیله دیگر خود، با یکی از نمایندگی های مدرن تکنیک در شرق، غرب، شمال و جنوب تهران تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط:

علت گرم نشدن غذا در ماکروفر چیست؟

علت داغ شدن بیش از حد ماکروفر چیست؟

برای ارسال سریع کارشناس، لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای تماس با تعمیرکار کلیک کنید