شماره تماس: 02122500600

علت داغ شدن بیش از حد ماکروفر چیست؟

علت داغ شدن بیش از حد ماکروفر چیست؟

امروزه هر کدام از ما در خانه خود با وسایل و لوازم خانگی بسیار زیادی کار داریم که روزانه از آنها استفاده می کنیم. لوازم خانگی امروزه به مهم ترین وسایل منزل ما تبدیل شده اند. به خاطر این لوازم خانگی، روزانه مقدار زیادی از زمان ما صرفه جویی می شود و کار های ما بسیار آسان تر می شود. به همین خاطر است که این محصولات به مهم ترین اجزای خانه های امروزی به حساب می آیند.

ماکروفر یکی از بهترین و کاربردی ترین انواع لوازم خانگی در دنیای امروزه است که در خانه 90 درصد افراد است. ماکروفر، مایکروویو و سولاردم، 3 نوع دستگاه هستند که کار های تقریبا یکسانی را انجام می دهند اما اکثرا افراد این دستگاه ها را ماکروفر می نامند. از این دستگاه برای گرم کردن و پختن غذا های مختلف استفاده می شود. این دستگاه کار ما را بسیار راحت تر می کند و در زمان نیز صرفه جویی زیادی می کند.

خراب شدن دستگاه های برقی نیز از دسته معضلات این دستگاه هاست. شما باید همیشه برای تعمیر این دستگاه ها یک برنامه ای داشته باشید. مهم ترین بخش تعمیر ماشین ها نیز این است که مشکل آنها را بدانید. یکی از مشکلات اساسی که ممکن است برای ماکروفر نیز رخ دهد، داغ شدن بیش از حد ماکروفر است. در ادامه این مقاله در وب سایت مدرن تکنیک، تلاش داریم تا شما را به طور کامل با چندین علت داغ شدن بیش از حد ماکروفر و تعمیر ماکروفر آشنا کنیم.

علت داغ شدن بیش از حد ماکروفر

قرار دادن ظروف نامناسب در دستگاه

ماکروفر برای قرار گیری هر گونه ظرفی در آن طراحی نشده است و اگر ظرف های فلزی، قابلمه یا دیگر مواد نامناسب را در آن بگذارید، باعث می شود که دستگاه بیش از حد داغ شود. این کار همچنین شدیدا خطرناک است زیرا باعث جرقه و اشتعال نیز می شود و ممکن است که دستگاه شما به طور کل و کاملا خراب شود.

استفاده از برنامه پخت برای مدت طولانی

یکی از نکات بسیار مهم این است که تلاش کنید که دستگاه را برای زمان های زیاد تنظیم نکنید. اگر برای مثال یک ماده غذایی را برای بیش از دو ساعت در دستگاه بگذارید، ماکروفر شما، باید به مدت دو ساعت کامل، کار کند و این باعث می شود که دستگاه شما یبش از حد داغ کند. داغ کردن بیش از حد دستگاه نیز همانطور که میدانید، در تمامی دستگاه های الکترونیک به معنی احتمال خراب شدن برد یا باقی قطعات آن است.

اختلال در عملکرد لامپ مگنترون

لامپ مگنترون یکی از مهم ترین قطعات ماکروفر است. به طور خلاصه ای قطعه، امواج رادیویی را گرم می کند دستگاه به این شکل کار می کند. اگر عملکرد این لامپ با مشکل و اختلال ایجاد شود، ممکن است که امواج مغناطیسی را بیش از حد به سمت غذا بفرستند و این باعث می شود که دستگاه شما بیش از حد داغ کند. خراب شدن لامپ مگنترون معمولا با صدا همراه است و می توانید متوجه آن شوید.

اختلال در عملکرد ترموستات

اکثر دستگاه های الکترونیک دارای یک ترموستات می باشند که بتوانند به کمک آن دمای دستگاه را در حد لازم نگه دارند و اگر دما بالاتر رفت، اخطار بدهند. گاها در عملکرد ترموستات ها مشکلی پیش می آید و دما را پایین تر از حدی که هست حساب می کنند. این باعث می شود که دستگاه بیش از حد لازم داغ شود و ترموستات نیز کاری نمی کند. به همین دلیل ماکروفر بیش از حد داغ می کند.

اختلال در عملکرد فن خنک کننده

اکثر دستگاه های الکترونیکی که با دمای بالا سر و کار دارند، یک سیستم خنک کننده دارند. ماکروفر نیز در دستگاه خود هواکش های مختلف و یک فن خنک کننده دارد تا بتواند دمای بالا در دستگاه را کنترل کند و هوای گرم را بیرون کند. اگر فن خنک کننده نتواند به خوبی کار کند، دمای دستگاه بیش از اندازه بالا می رود.

اختلال در عملکرد برد الکتریکی

برد الکترونیکی یکی از مهم ترین قطعات هر دستگاهی است که تقریبا عملکردی مثل مغز انسان را دارد و اعمال قطعات مختلف دستگاه را برنامه ریزی می کند. این قطعه اهمیت بسیار زیادی دارد و گاها دچار مشکل می شود و برخی از محاسبات را غلط انجام می دهد. این باعث می شود که متوجه دمای بالای دستگاه نشود و به همین خاطر یکی از علت های داغ شدن بیش از حد ماکروفر نیز می تواند خرابی برد دستگاه باشد.

تعمیر ماکروفر در بهترین تعمیرگاه رسمی تهران

اگر در تهران زندگی می کنید و می خواهید مشکل بیش از حد داغ شدن ماکروفر خود را برطرف کنید، می توانید تعمیر ماکروفر خود را به مدرن تکنیک بسپارید. مدرن تکنیک یکی از بهترین تعمیرگاه های رسمی در ایران و تهران است که تعمیر لوازم خانگی را به بهترین شکل ممکن انجام می دهد. نکته ای که باید درباره تعمیر ماکروفر به علت داغ شدن بیش از حد ماکروفر را حتما باید به یک تعمیرگاه رسمی متخصص بسپارید تا این کار را به بهترین شکل ممکن برایتان انجام دهند. شما فقط کافیست برای تعمیر ماکروفر خود به یکی از نمایندگی های مدرن تکنیک در شرق، غرب، شمال یا جنوب تهران تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط: 

علت نچرخیدن سینی ماکروفر چیست؟

علت جرقه زدن ماکروفر چیست؟

برای ارسال سریع کارشناس، لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای تماس با تعمیرکار کلیک کنید