شماره تماس: 02122500600

علت جرقه زدن ماکروفر چیست؟

علت جرقه زدن ماکروفر چیست؟

لوازم خانگی امروزه به مهم ترین وسایل منزل ما تبدیل شده اند. در واقع امروزه دستگاه ها و ماشین های مختلف زیادی طراحی و تولید شده اند تا در خانه ما و در انجام همه کار های مختلف، به ما کمک کنند. لوازم خانگی در انجام کار های مختلف به ما کمک می کنند و زندگی را برای ما راحت تر کرده اند.

یکی از دسته مهم ترین لوازم خانگی که چند دهه است که به زندگی ما اضافه شده و تاثیر بسیار زیادی در کار های ما گذاشته، ماکروفر می باشد. ماکروفر، مایکروویو و سولاردم سه وسیله متفاوت می باشند که کار هایی شبیه به هم انجام می دهند و اکثرا همه این دستگاه ها را ماکروفر صدا می کنند. از این وسایل برای پختن یا گرم کردن غذا استفاده می شود. این باعث شده است که گرم کردن و پختن غذا در دهه های اخیر بسیار آسان تر باشد و زمان کمتری بگیرد.

اما خرابی از مشکلاتی است که برای همه دستگاه های الکترونیک پیش می آیند. خرابی دستگاه های برقی مانند مرگ انسان حتمی است و روزی میرسد که دستگاه شما خراب شود. اما در آن روز شما فرصت برای تعمیر آن دارید. یکی از مهم ترین مشکلاتی که می تواند باعث خرابی دائم ماکروفر ها شود، جرقه زدن داخل آنهاست.

در ادامه این مقاله در وب سایت مدرن تکنیک، تلاش داریم تا شما را با چند علت جرقه زدن ماکروفر آشنا کنیم، تا مواظب آنها باشید و جلوی این اتفاق را بگیرید.

علت جرقه زدن ماکروفر

همانطور که گفته شد، ماکروفر نوعی دستگاه برقی است که از آن برای گرم کردن یا پختن غذا های مختلف استفاده می شود. این دستگاه با استفاده از امواج رادیویی و گرم کردن آنها عملیات گرم کردن مواد غذایی را انجام می دهد. اما مشکلی که هست این است که این امواج در برخی از شرایط خاص ممکن است تحریک شوند و در داخل ماکروفر شما جرقه زده شود. این اتفاق ممکن است در صورت تکرار ماکروفر شما را دائمی خراب کند یا حتی آسیب های دیگر نیز بزند. در ادامه تلاش داریم تا شما را با دلایل جرقه زدن ماکروفر آشنا کنیم.

قطره روغن، مایعات مختلف یا تکه غذا در دستگاه

یکی از مواردی که ممکن است باعث جرقه زدن دستگاه شودف جمع شدن قطره های روغن، چربی، مایعات مختلف یا خورده های مواد غذایی است که از قبل در دستگاه بوده اند. شما ممکن است با ریختن کمی روغن یا مواد غذایی چرب در ماکروفر به اشتباه باعث این جرقه ها باشید. به همین خاطر است که پیشنهاد می شود ماکروفر را بعد از هر بار استفاده یا حداقل هر چند وقت یک بار، تمیز کنید.

وجود قطعات فلزی

امواج رادیویی داخل ماکروفر، اصلا با فلز حال نمی کنند. حتی اگر کوچک ترین عصری از عناصر فلزی را در درون ماکروفر بگذارید، ماکروفر جرقه خواهد زد و این یکی از مهم ترین علت های جرقه زدن ماکروفر می باشد. برای همین است که همیشه پیشنهاد می شود که پاپ کرن های با فویل آلومینیومی در بالایشان را در ماکروفر گرم نکنید. پس حواستان باشد که اشتباها قاشق خود را نیز به همراه غذایتان در ماکروفر نگذارید.

آسیب دیدن پایه درون ماکروفر

بسیاری از ماکروفر ها پایه هایی فلزی یا پلاستیکی دارند که برای ایجاد طبقه در آنها گذاشته می شود. این پایه ها در مکان معینی قرار دارند و توانایی گرم کردن دو چیز همزمان را ایجاد می کنند. اما خراب شدن این پایه ها یا در مکان مناسب نبودن آنها نیز می تواند باعث جرقه در ماکروفر باشد.

خرابی همزن ماکروفر

همزن ماکروفر قطعه ایست که انرژی گرمایی تولید شده توسط مگنترون را به صورت یک نواخت توزیع می کند. اما اگر این قطعه کوچک دچار مشکلی شود، دیگر نمی تواند وظیفه توزیع یکنواخت را به خوبی انجام دهد و این باعث می شود که ماکروفر شما جرقه بزند.

خرابی کاور انتشار امواج

اگر به داخل ماکروفر نگاه کرده باشید، یک ورق غیر فلزی در آن مشاهده می کنید. این کاور، که به آن کاور انتشار امواج ماکروفر گفته می شود، وظیفه هدایت انرژی گرمایی به سمت قسمت مرکزی ماکروفر را دارد. برخی اوقات ممکن است که ذراتی از غذا به این قسمت بچسبند اما داغ بود این کاور و دمای بالای مگنترون باعث می شود که این غذا ها بسوزند و در ماکروفر جرقه ای زده شود.

سوختگی قطعه دیود

دیود همانطور که می دانید از مهم ترین قطعاتی است که تقریبا در همه لوازم خانگی برقی وجود دارد و کاربرد بسیار زیادی نیز دارد. دیود ها ولتاژ بالا ایجاد می کنند و این ولتاژ در ماکروفر برای انتقال گرما به قطعا مگنترون استفاده می شود. خرابی دیود ها ممکن است که باعث جرقه زدن در داخل ماکروفر می شود.

خرابی مگنترون

لامپ داخل ماکروفر به وسیله قطعه ای به نام مگنترون روشن می شود و دمای مورد نیاز این دستگاه ایجاد می شود. در واقع مگنترون یکی از اصلی ترین قطعات این محصول است که باید تا اینجای کار، متوجه این موضوع می شدید. یکی دیگر از علت های جرقه زدن ماکروفر، خرابی این قطعه است که نمی تواند به طور درست حرارت تولید کند.

تعمیر ماکروفر در مدرن تکنیک

یکی از مهم ترین نکاتی که باید درباره جرقه زدن ماکروفر بدانید این است که در صورت اتفاق افتادن و بروز این مشکل، شما باید سریعا دستگاه را متوقف کنید، از برق بکشید، علت های ساده و قابل حل توسط خودتان را حل کنید و در صورتی که نمی دانید مشکل کجاست تعمیر ماکروفر خود را به یک شخص متخصص بسپارید.

اگر در تهران زندگی می کنید و به دنبال یک تعمیرگاه مناسب برای تعمیر ماکروفر خود می باشید، می توانید تعمیر ماکروفر خود را در نمایندگی های مدرن تکنیک، انجام دهید. مدرن تکنیک، یکی از بهترین تعمیرگاه های رسمی کشور ایران و تهران می باشد که می تواند به واسطه تکنسین های متخصص خود، تعمیر دستگاه شما را به بهترین شکل انجام دهد. شما فقط کافیست برای برقراری ارتباط و درخواست برای تعمیر ماکروفر خود با شعب مختلف مدرن تکنیک در شمال، جنوب، شرق و غرب تهران تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط :

علت داغ شدن بیش از حد ماکروفر چیست؟

علت سر و صدای ماکروفر چیست؟

برای ارسال سریع کارشناس، لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای تماس با تعمیرکار کلیک کنید