شماره تماس: 02122500600

علت سر و صدای ماکروفر چیست؟

علت سر و صدای ماکروفر چیست؟

لوازم خانگی در دنیای امروز به مهم ترین و کاربردی ترین وسایل تبدیل شده اند. بسیاری از افراد با خرید وسایل الکترونیک مختلف در خانه، کار های متفاوت را برای خود آسان می کنند. در واقع هدف اصلی لوازم خانگی، زندگی راحت تر ما در منازلمان است. یکی از مهم ترین انواع آنها نیز ماکروفر می باشد.

ماکروفر، مایکروویو و سولاردم، سه نوع دستگاه متفاوت هستند که به دلیل شباهت کاراییشان یکی شناخته می شوند. در واقع از ماکروفر برای پختن غذا، از مایکروویو برای گرم کردن غذا و از سولاردم برای انجام دادن هر دو کار استفاده می شود. اما بسیاری از افراد هر سه این دستگاه ها را ماکروفر صدا میزنند.

دستگاه های الکترونیک ممکن است دچار مشکلات مختلف شوند و نیاز به تعمیر داشته باشند. مشکلات متنوع و متفاوتی نیز ممکن است برای دستگاه ها مختلف رخ دهد. یکی از مشکلاتی که ممکن است برای ماکروفر ها رخ دهد که باید دلایل آن را بشناسید و در صورت دیدن نشانه های آن، سریعا برای تعمیر آن اقدام کنید، سر و صدای زیادی ماکروفر است.

در ادامه این مقاله در وب سایت مدرن تکنیک، تلاش داریم تا شما را به طور کامل با مشکلات مختلفی که باعث سر و صدای زیادی ماکروفر می شوند آشنا کنیم.

علت سر و صدای ماکروفر

همانطور که گفته شد، یکی از مشکلاتی که ممکن است برای دستگاه شما رخ دهد و دستگاه شما را خراب کند، سر و صدای زیاد ماکروفر است. اتفاقات مختلفی ممکن است برای دستگاه شما رخ دهند تا این مشکل به وجود بیایند. این علت های مختلف، بعضا می توانند به دست خود شما برطرف شوند و بعضی از دلایل دیگر نیز نیاز به تعمیرکار حرفه ای دارند. در ادامه با این حالات آشنا می شویم.

محل قرار گیری سینی

اگر می بینید که از ماکروفر صدایی می آید و حس می کنید سینی آ سر جایش نیست، این موضوع را بررسی کنید. بعضی از اوقات که سینی در کوپل وسط ماکروفر قرار نمی گیرد، از مسیر خارج شده و باعث می شود که سر و صدایی از ماکروفر بلند شود. یکی از دلایل آن نیز از جا در آمدن سینی می باشد. این مشکل را می توانید خودتان با توجه به رعایت نکات ایمنی و راهنما، حل کنید.

حرکت ریل زیر سینی روی جرم ها و چربی ها

از آنجایی که ماکروفر برای آماده کردن غذای ماست، نظافت آن اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر در داخل ماکروفر کثیف شده باشد و جرم ها و چربی ها زیر ریل سینی قرار بگیرند، چرخش سینی ماکروفر در هنگام کار کردن صدایی به وجود می آورد. پس دقت کنید که همیشه ماکروفر را تمیز نگه دارید و اگر این مشکل به وجود آمد خودتان می توانید مشکل را برطرف کنید.

صدای موتور چرخاننده در کف ماکروفر

همانطور که میدانید، سینی ماکروفر در زمان کار این دستگاه می چرخد. این کار به وسیله یک موتور در کف ماکروفر انجام می شود. اگر این موتور دچار مشکل شده باشد، ممکن است از خود صدا های عجیبی بدهد که این موضوع باعث می شود متوجه خرابی آن بشوید. تعمیر این موتور را بی چون و چرا باید به تعمیرکاران حرفه ای واگذار کنید.

ایراد از ترانس های ولتاژ

ترانس ولتاژ قطعه ای بسیار مهم و ضروری برای لوازم برقی است که در صورتی که دستگاه مثل ماکروفر به بیشتر از 220 ولت (برق شهری) نیاز داشته باشد، آن را تامین کند. این دستگاه در واقع در ماکروفر برق 220 ولت را به 2000 ولت تبدیل می کند و به خازن های دستگاه می فرستد. اگر این ترانس ها دچار مشکل شوند، معمولا دستگاه صدای عجیبی می دهد.

نقص در کارکرد خازن دستگاه

خازن های دستگاه ماکروفر شما نیز که خراب شده باشند، از خود صدا های مختلفی می دهند که این باعث می شود از خرابی آنها مطلع شوید، یکی از دلایل دیگر سر و صدای ماکروفر در زمان کار کردن، خازن های خراب است.

دیود های خراب

دیود در دستگاه های الکترونیک، اهمیت بسیار زیادی دارد و مثل ترانس و خازن دستگاه، اگر خراب شده باشد، صدا های عجیبی از دستگاه بیرون می آید که متوجه این خرابی می شوید.

فن خراب شده دستگاه

ماکروفر نیز مانند کامپیوتر و بسیاری از دستگاه های الکترونیک دیگر، فن دارد تا بتواند به کمک آن و هواکش های دستگاه، هوای گرم را از دستگاه بیرون کنند و دمای ماکروفر را پایین بیاورند. اما زمانی که این فن خراب شده باشد، ممکن است به دلیل خرابی یا ضعیف شدن، صدا های زیادی از آن شنیده شود. برای مثال ضعیف شدن آن باعث می شود که نیاز باشد سریع بچرخد و این صدای بیشتری تولید می کند.

یکی دیگر از مشکلات که ممکن است برای فن رخ بدهد، شکستن یا کج شدن پره های آن است که صدای عجیب و آزار دهنده ای را تولید می کند. در این زمان، فقط باید به تعویض فن دستگاه فکر کنید. فن خنک کننده لامپ مگنترون نیز ممکن است دچار مشکل شود و با جرم گرفتن یا نیم سوز شدن صدای عجیب تولید کند.

نویز های بلند و جرقه در دستگاه

وقتی ماکروفر کار میکند، لامپ مگنترون، شروع به پرتاب الکترون ها در طی فرایندی الکترومغناطیسی می کند. این عمل باعث گرم شدن غذا به وسیله امواج رادیویی می شود. همه ما می دانیم که اگر فلز در ماکروفر باشد جرقه می زند و دستگاه ممکن است خراب شود. این گونه صدا ها که به دلایل این شکلی در دستگاه اتفاق می افتند را نویز طبیعی دستگاه مینامند که باید مواظب آن باشید. در ضمن با افزایش عمر ماکروفر، صدا های طبیعی آن نیز ممکن است بیشتر شوند.

تعمیر ماکروفر به بهترین شکل ممکن در مدرن تکنیک

اگر در تهران زندگی می کنید و برای ماکروفر شما مشکل پیش آمده و قصد دارید که دستگاه خودتان را به سرعت تعمیر کنید تا دیگر صدایی ندهد، می توانید تعمیر ماکروفر خود را به مدرن تکنیک بسپارید. تیم مدرن تکنیک یکی از بهترین تعمیرگاه های رسمی در تهران است که می تواند تعمیر لوازم شما را به خوبی انجام دهد. شما فقط کافیست با یکی از شعب مدرن تکنیک در شمال، جنوب، غرب یا شرق تهران تماس حاصل فرمایید و برای یک تعمیرکار برای تعمیر ماکروفر خود درخواست کنید.

مقالات مرتبط:

علت جرقه زدن ماکروفر چیست؟

علت خاموش شدن ماکروفر در حین کار چیست؟

برای ارسال سریع کارشناس، لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای تماس با تعمیرکار کلیک کنید