شماره تماس: 02122500600

شارژ گاز یخچال جنرال الکتریک

شارژ گاز یخچال جنرال الکتریک

به اتمام رسیدن شارژ گاز یخچال یکی از مشکلاتی است که ممکن است به هر دلیلی آن را تجربه کنید که این موضوع اصلاً ربطی به برند ندارد. یعنی اگر شما بهترین برند دنیا با بالاترین قیمت را هم خریداری کرده باشید، ممکن است به دلایلی گاز یخچال شارژ تمام کند. اگر شما هم دارای یخچال جنرال التزیک هستید و شارژ گاز آن تمام شده باید با متخصصان تعمیریخچال تماس بگیرید چرا که پر کردن آن کار شما نیست.

 بدین منظور ما در این مبحث تصمیم گرفتیم که راجع به شارژ گاز یخچال جنرال الکتریک در تهران صحبت کنیم و اطلاعاتی را در این زمینه در اختیارتان قرار دهیم. پس اگر می‌خواهید، بدانید که چگونه باید پروسه شارژ یخچال را انجام دهید یا چه ویژگی‌هایی در مورد شارژ گاز این یخچال‌ها وجود دارد، این مقاله را از دست ندهید.

شارژ کردن گاز یخچال جنرال الکتریک

چگونگی شارژ گاز یخچال جنرال الکتریک

آموزش شارژ گاز یخچال جنرال الکتریک پیچیده نیست اما چون خودتان در منزل به خاطر عدم امکانات کافی نمی‌توانید اقدامات مربوط به شارژ گاز را انجام دهید، باید با یک نمایندگی مجاز و معتبر در این زمینه تماس بگیرید. یکی از این نمایندگی‌های معتبر، مدرن تکنیک است. وقتی که وارد سایت مدرن تکنیک شوید، می‌توانید با شماره‌ای که داخل سایت ثبت شده، تماس بگیرید و درخواست خود را برای شارژ گاز یخچال خود اعلام کنید. بعد از اینکه درخواست شما به ثبت می‌رسد، تکنسین‌های متخصص تماس می‌گیرند‌. زمانی که مدل و برند یخچال را اعلام می‌کنید، آنها با تجهیزات به منزل شما خواهند آمد و شارژ گاز یخچال فریزر را برایتان انجام می‌دهند.

شارژ گاز یخچال ساید بای ساید جنرال الکتریک

سوالی که وجود دارد، این است که آیا شارژ گاز یخچال فریزر معمولی با ساید بای ساید متفاوت است؟ بله. برای یخچال‌های معمولی، چه مدل‌های بالا و چه مدل‌های پایین از گاز R134 استفاده می‌کنند. در صورتی که برای یخچال‌های ساید بای ساید جنرال الکتریک، گاز R600 مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای مدل‌های متفاوت یخچال هم ممکن است نیاز به این باشد که از گازهای متفاوتی برای شارژ استفاده شود. به خاطر همین است که ما توصیه می‌کنیم به نمایندگی‌های معتبر مانند مدرن تکنیک مراجعه کنید. آنها در همان وهله اول مدل یخچال را می‌پرسند آنها مشخص می‌کنند که وسیله شما به چه نوعی از شارژ گاز یخچال جنرال الکتریک نیاز دارد.

شارژ گاز یخچال فریزر جنرال الکتریک

اگر می‌خواهید با مراحل انجام این کار آشنا شوید، این قسمت را از دست ندهید. مراحلی وجود دارد که متصدیان و متخصصین مربوط به حوزه تعمیر یخچال فریزر به طور پشت سر هم و دقیق، آنها را انجام می‌دهند تا مطمئن شوند که شارژ گاز به طور کامل انجام شده است. این مراحل شامل موارد زیر است:

·        اولین کاری که باید انجام دهید، این است که مطمئن شوید داخل لوله گاز یخچال هیچگونه نشتی وجود ندارد. اگر از نمایندگی برای شارژ گاز مراجعه کرده باشند، حتماً این مورد را بررسی می‌کنند. معمولاً از یک ماده شوینده مخصوص برای انجام این کار استفاده می‌کنند.

·        در مرحله بعدی باید اطمینان حاصل شود که لوله‌های دستگاه به طور کامل تمیز هستند و هیچگونه نشتی داخل این لوله‌ها وجود ندارد.

·        بعد از آن به سراغ انجام مرحله وکیوم می‌روند. برای تعمیر یخچال جنرال الکتریک و دیگر یخچال‌ها این مرحله اهمیت بسیار زیادی دارد.

·        بعد از اینکه پروسه وکیوم به اتمام می‌رسد و تمام گرد و غبارها از بین می‌رود، دستگاه باید به وسیله‌ای با عنوان گیج فار ضعیف اتصال پیدا کند. از این طریق مقدار وکیوم هم نشان داده خواهد شد.
اگر اطمینان حاصل کنید که هیچگونه نشتی در دستگاه وجود ندارد، می‌توانید کار را ادامه دهید اما اگر دستگاه نشتی داشته باشد؛ خواهید دید که عقربه گیج پایین آمده است.

·        بعد از اینکه مدتی گذشت و دیدید که هیچ عقربه‌ای هیچ حرکتی ندارد، یعنی نشتی به طور کل از بین رفته و شما می‌توانید اقدام به شروع شارژ گاز یخچال جنرال الکتریک کنید.

·        برای اینکه شارژ گاز را به انجام برسانید؛ اول باید از اتصال لوله به کپسول گاز مطمئن شده باشید. در بعضی از شرایط ممکن است یک سمت دیگر لوله کمی شل شده باشد و گاز از داخل آن خارج شود. در نتیجه عاملی برای خارج شدن گاز باقیمانده داخل یخچال خواهد شد.

·        بعد از اینکه مراحلی را که گفتیم طی کردید، حتماً باید والف گیج را باز کنید. با انجام این کار گاز اضافی خارج خواهد شد. حتماً باید عملیات شارژ گاز به آرامی و در خونسردی کامل بدون عجله انجام شود و حین انجام کار هم کمپرسور باید روشن باشد.

سرد نکردن یخچال

باز ماندن درب یخچال و خالی شدن گاز داخل آن

سوالی که در مورد یخچال‌های مختلف می‌پرسند، این است که اگر درب یخچال باز باشد، گاز آن خالی می‌شود؟ این دو موضوع هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند. با انجام این کار سرمای یخچال هدر می‌رود و همین باعث می‌شود کمپرسور بیش از حد کار کند و خراب شود اما باعث خالی شدن گاز یخچال نخواهد شد. در حقیقت موردی که می‌تواند عاملی برای خالی شدن گاز یخچال باشد، این است که یک سوراخ، منفذ یا حفره در لوله‌های رفت و برگشت وجود داشته باشد که عاملی برای خروج تدریجی گاز یخچال خواهد بود.

دلایل خالی شدن گاز یخچال

اینکه نیاز به شارژ گاز یخچال جنرال الکتریک یا هر برند دیگری پیدا می‌کنید، چند دلیل خواهد داشت. در این بخش می‌خواهیم بررسی کنیم که دلایل خالی شدن گاز یخچال دقیقاً چیست و چه عواملی ما را به این مرحله می‌رساند که اقدام به شارژ گاز یخچال‌ها کنیم. با ما همراه باشید تا شما را با این دلایل آشنا کنیم.

موتور یا کمپرسور

اولین دلیلی که می‌تواند عاملی برای نیاز به شارژ گاز یخچال باشد، موتور یا کمپرسور است. موتور یا کمپرسور مهمترین اجزای داخل یخچال هستند که اگر دچار مشکل شوند، ایرادات زیادی در یخچال به وجود می‌آید و حتماً متخصص باید آن را برطرف کند. خالی شدن گاز یخچال یکی از همین ایرادات است.

آسیب و مشکل در کندانسور

مورد دیگری که اختلال در آن می‌تواند عاملی برای خالی شدن گاز یخچال باشد، کندانسور است. منظور از کندانسور، همان لوله‌های مارپیچی هستند که در پشت یخچال واقع شده که البته در یخچال ساید بای ساید یک ورقه فلزی روی آنها وجود دارد. در واقع آن را شبیه به یک رادیات ماشین هم می‌شناسند. اگر کندانسور به هر دلیلی آسیب ببیند، عاملی برای خالی شدن گاز یخچال خواهد بود.

نشتی داخل یخچال

از دیگر مواردی که می‌تواند شما را مجبور کند تا هزینه شارژ گاز یخچال جنرال الکتریک را متقبل شوید، نشتی داخل یخچال است. این موضوع می‌تواند به خاطر وارد شدن ضربه به داخل یخچال باشد. زمانی که قصد جابجایی مواد غذایی داخل یخچال را دارید، باید خیلی حواس جمع عمل کنید. زیرا اگر هرگونه ضربه‌ای به یخچال وارد شود، ممکن است لوله‌ها دچار نشتی و خروج گاز شود. همچنین ممکن است بعضی از قسمت‌های یخچال هم به هر دلیلی برفک بگیرند. در چنین شرایطی شما حواستان باشد که برای برفک زدایی به سراغ استفاده از ابزار سفت و تیز نروید.

طول عمر یخچال

نشانه‌های نیاز به شارژ گاز یخچال جنرال الکتریک در مدل‌های مختلف متفاوت است. چراکه علت‌های مختلفی عامل ایجاد مشکل می‌شود.  یکی از این علت‌ها طول عمر یخچال است.‌ اگر یخچال شما از مدل‌های خیلی با کیفیت باشد و بیشتر از ۱۰ سال هم عمر کرده، طبیعی است که گاز آن خالی شود. چه بسا که بعد از مدت زمانی این اتفاق ممکن است برای هر یخچالی رخ دهد.

پوسیدگی لوله

از دیگر مواردی که می‌تواند عاملی برای خالی شدن گاز یخچال باشد، پوسیدگی لوله‌ها است. پوسیدگی لوله‌ها به مراتب باعث اکسید شدن آنها و نشتی گاز خواهد شد که سیستم گازرسانی را داخل یخچال مختل می‌کند. در چنین شرایطی باید حواستان باشد و اتصالات لوله را بررسی کنید.

جابجایی نامناسب

اگر جابجایی یخچال به شکل نامناسب انجام شده باشد، بدنه یخچال آسیب دیده و همین می‌تواند عاملی برای خالی شدن گاز یخچال باشد.

** با تمامی این تفاسیر، اگر نیازمند شارژ انواع گاز یخچال جنرال الکتریک هستید، توصیه می‌کنیم به سایت مدرن تکنیک مراجعه کنید. این منبع می‌تواند یکی از نمایندگی‌های معتبر برای تعمیرات لوازم خانگی مختلف از جمله جنرال الکتریک باشد. تعمیرات لوازم و شارژ گاز یخچال توسط این نمایندگی؛ می‌تواند شما را به یک نتیجه عالی برساند. 

تعمیر گاز یخچال جنرال الکتریک

جمع‌بندی

گاز یخچال جنرال الکتریک در صورت اتمام، حتماً باید شارژ شود اما چیزی که ما روی آن خیلی تاکید داریم، این است که شما برای پر کردن گاز این یخچال‌ها حتماً به نمایندگی جنرال الکتریک مراجعه کنید. در این مقاله برایتان به طور کامل توضیح دادیم که علل خالی شدن گاز یخچال چیست و از چه نوع گازی برای یخچال‌های ساید بای ساید و چه نوع گازی برای یخچال‌های معمولی استفاده می‌شود. از طرفی اگر به مراکزی مانند مدرن تکنیک مراجعه کنید، خیالتان راحت است که شارژ گاز یخچال را با بالاترین کیفیت ممکن برایتان انجام می‌دهند و می‌توانید یخچال را مانند روز اول با همان قدرت و کیفیت استفاده کنید.                             

برخی از سوالات متداول

اگر در مورد شارژ گاز یخچال جنرال الکتریک سوالی در ذهنتان باقی مانده، حتماً این قسمت را مطالعه کنید. 

آیا شارژ گاز یخچال الکتریک ساید بای ساید با یخچال معمولی متفاوت است؟

بله. نوع گازی که برای یخچال‌های ساید بای ساید استفاده می‌شود، R600 است. در صورتی که برای یخچال‌های معمولی از گاز R134 استفاده می‌کنند.

مهم‌ترین دلیل خالی شدن گاز یخچال جنرال الکتریک چیست؟

اصلاً فرقی ندارد که برند یخچال چه باشد. در هر صورت مهمترین دلیل تمام شدنِ گاز یخچال‌ها مشکلات مربوط به موتور یا کمپرسور است. هم چنین مقاله یخچال جنرال الکتریک ساخت کجاست را نیز بخوانید.

 

برای ارسال سریع کارشناس، لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای تماس با تعمیرکار کلیک کنید