شماره تماس: 02122500600

نحوه عیب یابی یخچال

نحوه عیب یابی یخچال

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین وسایلی که در هر آشپزخانه ضروریست، یخچال است و به همین دلیل بروز مشکل و خراب شدن یخچال باعث نگرانی می‌شود. البته در اکثر مواقع یک راه حل ساده برای حل خرابی یخچال وجود دارد. 

در صورتی که به خوبی بتوانید عیب یابی یخچال را انجام دهید، حتی ممکن است خودتان بدون نیاز به تعمیرکار و متخصص هم بتوانید مشکل آن را حل کنید. و چنانه خرابی و مشکل یخچال جدی تر باشد، می‌توانید از افراد متخصص کمک بگیرید. از همین رو ما در این مطلب از سایت مدرن تکنیک تصمیم داریم نحوه عیب یابی یخچال فریزر را به شما عزیزان آموزش دهیم. همراه ما باشید!

 عیب یابی یخچال

اصول عیب یابی و تعمیر یخچال چیست؟

همانطور که در ابتدای مطلب هم گفتیم، بسیاری از مشکلاتی برای ایجاد می‌شود راه حل های ساده ای  برای تشخیص و رفع آنها وجود دارد. درحالیکه حل کردن برخی از مشکلات یخچال به کمک افراد حرفه‌ای و متخصص نیاز دارد، اما شما می‌توانید قبل از تماس گرفتن با افراد متخصص، از روی دفترچه راهنما یخچال خود را عیب یابی کنید. و اقدامات لازم را انجام دهید. البته قبل از شروع فرآیند عیب یابی مقاله نصب و راه اندازی یخچال را مطالعه بفرمایید تا در مراحل ابتدایی مشکلی نداشته باشید.

مشکلات رایج یخچال و راه حل‌های آنها

از رایج‌ترین مشکلاتی که در زمان عیب یابی یخچال ممکن است با آن‌ها مواجه شوید، می‌توان به این موارد اشاره کرد:

1.        عدم تولید یخ یا تولید یخ‌های بی کیفیت

ممکن است یخچال فریزر شما به اندازه کافی یخ تولید نکند یا یخ های بی کیفیت، تو خالی و کوچک تولید کند. اگر یخچال خود را تازه نصب کرده‌اید، باید بدانید که شروع تولید یخ بعد از 24 ساعت و تولید کامل یخ هم بعد از 72 ساعت آغاز خواهد شد.
علاوه بر این، اگر اخیراً مقدار زیادی یخ برداشته‌اید، ممکن است حدود 24 ساعت طول بکشد تا مخزن یخ دوباره پر شود. قبل از شروع عیب یابی یخچال فریزر، چک کنید که یخ ساز به طور تصادفی خاموش نشده باشد. همچنین می توانید برای عیب یابی و تعمیر یخچال جنرال الکتریک به نمایندگی جنرال الکتریک مراجعه کنید. اگر از این موضوع مطمئن شدید، موارد زیر را برای عیب یابی یخچال بررسی کنید:

·         خط آب را بررسی کنید

با بررسی اتصال شلنگ آب یخچال در پشت یخچال، مطمئن شوید که یخ ساز به منبع آب متصل است زیرا ممکن است مشکل عدم تولید یخ در یخچال شما عدم دریافت آب کافی به یخ ساز باشد.

·         شیر آب را کاملا باز کنید

شیر آب را  که معمولاً در دیوار پشت یخچال، زیر سینک یا در کابینت کنار یخچال قرار دارد را پیدا کنید و با چرخاندن آن در خلاف جهت عقربه‌های ساعت، مطمئن شوید که شیر کاملاً باز است.

·         فیلتر آب را بردارید

فیلتر آب را بردارید و چند ساعتی صبر کنید. اگر حجم و کیفیت یخ ها بهتر شد، یعنی فیلتر مسدود شده است و یا به درستی نصب نشده است. در این شرایط باید فیلتر را عوض کنید و یا دوباره آن را به درستی نصب کنید.

مشکلات مربوط به یخچال

2.      یخچال به اندازه کافی خنک نمی کند

·         برق یخچال را چک کنید، ممکن است برق قطع شده باشد.

·         ممکن است به این دلیل باشد که مقدار زیادی موارد غذایی در یخچال قرار داده اید.

·         اگر یخچال به تازگی نصب شده باشد، ممکن است 24 ساعت طول بکشد تا کاملا خنک شود.

·         از درست بودن تنظیمات یخچال مطمئن شوید، برای اطلاع از تنظیمات دمای یخچال باید به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید. بعد از اعمال تنظیمات مورد نیاز، 24 ساعت صبر کنید تا نتیجه آن را ببینید.

·         احتمال مسدود شدن دریچه‌های هوا وجود دارد، دریچه های هوای یخچال را بررسی کنید. هوای خنک از طریق دریچه‌هایی که هم در یخچال و هم در فریزر قرار دارند وارد محفظه یخچال شده و از فریزر خارج می‌شود. چک کنید تا مطمئن شوید که هیچ کدام از این دریچه‌ها مسدود نشده باشد.

 مشکل یخ ساز یخچال

 

3.      کار کردن بیش از حد موتور یخچال

چنانچه متوجه شدید که موتور یخچال شما بیش از حد کار می‌کند، باید برای عیب یابی یخچال فریزر یکی از دلایل زیر را مورد بررسی قرار دهید

·         مکان نصب یخچال را بررسی کنید؛ اکثر یخچال‌ها برای استفاده در مکانی طراحی شده‌اند که دما بین حداقل 13 درجه سانتیگراد تا حداکثر 43 درجه سانتیگراد متغیر است. یخچال‌ها نباید در نزدیکی منبع حرارتی مانند اجاق گاز یا رادیاتور قرار داشته باشند

·        درها را تا حد امکان بسته نگه دارید؛ باز کردن بیش از حد درب های یخچال یا باز گذاشتن آنها برای مدت طولانی باعث افزایش دمای داخل یخچال می‌شود. همچنین درزگیر درب یخچال را بررسی کنید تا مطمئن شوید که با یخچال در تماس کامل است و در یخچال بخوبی بسته می‌شود.

آب سردکن به درستی کار نمی‌کند

·         فیلتر آب را چک کنید؛ گرفتگی یا نصب نادرست فیلتر آب باعث کاهش جریان آب به دیسپنسر و کاهش سرعت آب می‌شود. پس همواره فیلتر آب را چک کنید.

·        سیستم آب را شستشو دهید؛ هر بار که فیلتر تعویض می‌شود باید سیستم آب را شستشو دهید.

کار نکردن دکمه یخچال

4.      یخچال سروصدای زیادی دارد

یخچال ها و فریزرها معمولاً صداهای مختلفی را تولید میکنند، اما ممکن است متوجه شوید یخچال شما سر و صدای غیرعادی دارد. این صداها ممکن است از پشت یخچال، داخل یخچال یا از یخ ساز باشد. برای عیب یابی یخچال، باید ببینید که منشا این صدا کجاست و آیا عادی است یا خیر. معمولا در یخچال های قدیمی این اتفاقات بیشتر رخ می دهد بنابراین برای تعمیر یخچال قدیمی می توانید به مدرن تکنیک مراجعه نمایید.

در این مطلب سعی کردیم اطلاعاتی درمورد نحوه عیب یابی یخچال به شما عزیزان آموزش دهیم. اگر از طریق روش‌های گفته شده نتوانستید مشکل یخچال خود را حل کنید و یا متوجه شدید که مشکل جدی است ، لازم است که از متخصصین تعمیر لوازم خانگی کمک بگیرید.

برای ارسال سریع کارشناس، لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای تماس با تعمیرکار کلیک کنید