شماره تماس: 02122500600

مقایسه و بررسی تفاوت‌های یخچال جنرال الکتریک و جنرال

مقایسه و بررسی تفاوت‌های یخچال جنرال الکتریک و جنرال

برندهای ایرانی و خارجی زیادی در بازار لوازم خانگی ایران حضور دارند که هرکدام محصولات مختص به خودشان را تولید می‌کنند. در موارد زیادی، تشابه نام دو برند سبب سردرگمی خریداران شده است. یکی از متداول‌ترین این موارد، تشابه نام برند جنرال الکتریک و جنرال (جنرال استیل) است. به همین دلیل، تصمیم گرفتیم در این مطلب از سایت مدرن تکنیک، به بررسی تفاوت یخچال جنرال الکتریک و جنرال استیل می‌پردازیم. 

کشور تولیدکننده

اولین تفاوت یخچال جنرال الکتریک و جنرال، در کشور تولید کننده آنها است. 
در پاسخ به سوال «یخچال جنرال الکتریک ساخت کجاست؟» باید بگوییم که محصولات این برند در کشورهای آمریکا و مکزیک تولید می‌شوند. از نظر فنی، این تولیدات هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد. این یعنی تفاوتی ندارد که یخچال جنرال الکتریک ساخت کجاست. محصولات تولید شده توسط این دو شرکت، هر دو کیفیت مشابهی دارند. 
اما یخچال جنرال ساخت کجاست؟ جنرال استیل یکی از شرکت‌های تولید کننده لوازم خانگی ایرانی است. این شرکت داخلی در دهه 1330 شمسی تاسیس شده و تا زمان اتمام فعالیت خود، به تولید انواع یخچال فریزر مشغول بود. این شرکت در سال 1391 تعطیل شد . بنابراین آخرین محصولات این برند در سال 1391 تولید شده است. 

 کیفیت ساخت: کیفیت یخچال جنرال الکتریک بالاتر است یا جنرال؟

از نظر کیفیت ساخت نیز شاهد تفاوت‌هایی هستیم. جنرال الکتریک یکی از شرکت‌های پیشتاز در تولید انواع لوازم خانگی است. این شرکت از جدیدترین تکنولوژی‌ها در یخچال‌های خود استفاده می‌کند که حتی شرکت‌های بزرگ خارجی نیز، در بسیاری از مواقع به آنها دسترسی ندارند. اما شرکت ایرانی جنرال، از تکنولوژی‌های چندان پیشرفته‌ای (تا زمان فعالیت خود) بهرمند نبود. 
 
تفاوت یخچال جنرال الکتریک و جنرال استیل در این مورد نیز مشهور است. کیفیت یخچال جنرال الکتریک به مراتب بالاتر از یخچال جنرال است. اما این موارد، نمی‌تواند کیفیت مناسب یخچال‌های جنرال استیل را زیر سوال ببرد. یخچال‌های جنرال استیل نسبت به رقبای خود کیفیت مناسبی را به خریداران ارائه می‌دهند و می‌توانند یک انتخاب ارزان قیمت باشند. گرچه مدل‌های نو این برند در بازار موجود نیستند!

دسترسی به قطعات: قطعات یخچال کدام برند بیشتر در دسترس است؟

گفتیم که جنرال الکتریک به آمریکا تعلق دارد؛ بنابراین به صورت رسمی صادراتی به ایران ندارد. محصولات جنرال الکتریک که در بازار لوازم خانگی ایران موجود هستند، همگی به صورت غیرقانونی و قاچاق وارد کشور شده‌اند. به دلیل عدم وجود نمایندگی جنرال الکتریک و نبود امکان صادرات رسمی یخچال فریزر جنرال الکتریک، قطعات این برند نیز کمیاب هستند. ممکن است برای پیدا کردن یک قطعه ساده، چند روز بازار را زیرورو کنید؛ اما بازهم قطعه موردنظر را پیدا نکنید. 
 
اما اوضاع برای یخچال جنرال استیل اندکی بهتر است. از آنجایی که تکنولوژی مورداستفاده در یخچال‌های ایرانی تقریبا شبیه به یکدیگر هستند، بنابراین می‌توان با استفاده از ترفندهای مختلف، قطعات انها رو روی دیگری سوار کرد. البته می‌توانید با کمی جستجو در بازار، قطعه فابریک یخچال جنرال استیل را هم پیدا کنید! بنابراین در زمینه دسترسی به قطعات، دست بالا را شرکت جنرال استیل است. 
 
در گروه تعمیر لوازم خانگی مدرن تکنیک، برندهای متعدد لوازم خانگی مورد تعمیر قرار می‌گیرد. هرکدام از محصولات این برندها قطعات منحصر به فردی دارند که یافتن مدل‌های اورجینال آنها در دریایی از محصولات فیک و تقلبی، غیرممکن به نظر برسد. به همین دلیل، تصمیم گرفتیم برخی از قطعات پرکاربرد را به صورت اورجینال تهیه کنیم. به این صورت، در صورتی که نیاز به قطعه‌ای برای تعمیر یخچال جنرال الکتریک شما وجود داشته باشد، می‌توان قطعه اورجینال روی آن سوار کرد. به این ترتیب، عمر یخچال افزایش پیدا می‌کند و شما را از تعمیر مجدد یخچال در مدت کوتاهی (به دلیل عمر پایین قطعات فیک) بی‌نیاز می‌کند. با ترفندهای افزایش طول عمر یخچال آشنا شوید.
 
قطعات اورجینال و اصلی، دارای گارانتی 9 ماهه هستند. این گارانتی به صورت یک کارت بعد از اتمام تعمیر به شما ارائه می‌شود. در صورتی که طی این 9 ماه، قطعه دچار آسیب شود یا مجددا نیاز به تعمیر یخچال فریزر جنرال الکتریک با مشکل مشابهی پیدا کردید، ما موظف به تعمیر رایگان یخچال و قطعه خواهیم بود! 

تنوع مدل: تنوع مدل های کدام برند بیشتر است؟

دیگر تفاوت یخچال جنرال الکتریک و جنرال، در تنوع محصولات و مدل‌های یخچال است. با توجه به بازار هدف محدود شرکت جنرال استیل، این شرکت امکان ایجاد تنوع قابل توجهی در محصولات خود نداشته است. البته در طی سال‌ها، مدل‌های زیادی از یخچال‌های این برند در بازار ایران عرضه شده است؛ اما به پای محصولات جنرال الکتریک نمی‌رسد. 
 
بزرگترین تفاوت یخچال جنرال الکتریک و جنرال در تنوع محصولات، این است که شرکت آمریکایی، زیرمجموعه‌های متعددی دارد که هرکدام یک برند جداگانه هستند. برای مثال، برند پروفایل نیز متعلق به شرکت جنرال الکتریک است که خود به تنهایی، تنوع محصولات بالایی دارد. 

سوالات متداول درباره مقایسه یخچال جنرال الکتریک و جنرال

یخچال جنرال الکتریک قدیمی بهتر است یا یخچال جنرال نو؟
اگر یخچال جنرال الکتریک کاملا سالم و بدون مشکل باشد، خرید آن منطقی‌تر است؛ وگرنه خرید یخچال جنرال نو بهتر است.
 
علت ارزانی یخچال جنرال چیست؟
یخچال جنرال یا جنرال استیل، در ایران تولید می‌شد. به همین دلیل قیمت بسیار کمتری نسبت به یخچال جنرال الکتریک دارد. 
 

جمع‌بندی

تا این بخش از مطلب، به تفاوت یخچال جنرال الکتریک و جنرال استیل پرداختیم. حال این سوال پیش می‌آید که کدام یک برای خرید بهتر است؟ 
درست است که یخچال‌های جنرال الکتریک، کیفیت و عمر بالایی دارند؛ اما در عوض با برچسب قیمتی گزافی عرضه می‌شوند. در طرف دیگر، یخچال‌های جنرال استیل با کیفیت عادی و قیمت بسیار پایینتر موجود هستند. اگر محدودیتی در هزینه ندارید، مسلما یخچال فریزر جنرال الکتریک گزینه مناسب‌تری هستند؛ اما اگر بودجه زیادی در اختیار ندارید، می‌توانید به خرید یخچال جنرال استیل فکر کنید. 
در مواردی نیز ممکن است بین خرید یک یخچال جنرال استیل نو و یک جنرال الکتریک قدیمی با قیمت نزدیک به هم دچار سردرگمی شوید. در این صورت، پیشنهاد ما خرید یخچال جنرال الکتریک است. زیرا به هر حال، کیفیت ساخت بالاتری نسبت به محصولات جنرال استیل دارد. البته دقت داشته باشید که محصول خریداری شده، کاملا سالم باشد؛ در غیر این صورت، بهتر است محصول ایرانی را بخرید. 
گروه تعمیر لوازم خانگی مدرن تکنیک، ارائه دهنده انواع خدمات تعمیر یخچال جنرال استیل و جنرال الکتریک در تهران است. برای دریافت مشاوره و ارائه خدمات در محل، می‌توانید با شماره تلفن موجود در ابتدای این صفحه تماس بگیرید. 

برای ارسال سریع کارشناس، لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای تماس با تعمیرکار کلیک کنید