شماره تماس: 02122500600

علت بوی بد آبسردکن یخچال و رفع آن

علت بوی بد آبسردکن یخچال و رفع آن

بوی بد آب سردکن یخچال، در زمان تشنگی و آشامیدن آب، احساس ناخوشایند و عذاب آوری به همراه دارد. اگر تا به حال در زمان نوشیدن آب از آبسردکن یخچال، بوی بد و آزاردهنده ای را استشمام کردید، تعمیر یخچال را اولویت خود قرار دهید. فصل تابستان به دلیل گرمای طاقت فرسا، مصرف آب مردم زیاد می شود و تشنگی بیشتر احساس می شود. بوی بد آبسردکن یخچال، باعث می شود که از نوشیدن آب در زمان تشنگی و رفع عطش خود، نتوانید لذت ببرید.

در واقع بوی بد آبسردکن یخچال ها، احساس نامطلوب و آزاردهنده ای را هنگام نوشیدن آب منتقل می کند. لازم به ذکر است که بوی بد آبسردکن، در انواع یخچال ها و حتی بهترین برند های این محصول نیز ممکن است رخ دهد. به همین علت، در این مطلب با ارائه نکات آموزشی و کاربردی و همچنین معرفی راهکار های ساده، کمکتان می کنیم با تعمیر یخچال خود، این مشکل را به سرعت از بین ببرید.

علت بوی بد آبسردکن یخچال

تعمیر آبسردکن یخچال ، نیاز به درس خواندن و کسب مهارت خاصی ندارد. تعمیر یخچال در جهت رفع بوی بد آب یخچال، با روش های آسان و سریع امکان پذیر است. یخچال ها نیز مانند دیگر وسایل خانه، ممکن است گاهی دچار برخی از مشکلات شوند. بوی بد آبسردکن یکی از متداول ترین این مشکلات است که خوشبختانه با کمک راهکار های بسیار ساده و طبیعی، قابل حل می باشد. در ابتدا قبل از اینکه به سراغ اصل مطلب و تعمیر یخچال برویم، بهتر است به طور خلاصه با عواملی که در ایجاد بوی بد آبسردکن نقش دارند، آشنا شوید.

  • نو و آکبند بودن یخچال
  • ذخیره و ماندن آب به مدت زمان طولانی درون آبسردکن
  • نصب فیلتر آب غیر استاندارد و نامطلوب درون یخچال
  • سهل انگاری در نظافت یخچال و عدم تمیز نگه داشتن آن
  • ترکیب بوی مواد غذایی با آب مخزن

بیشتر بخوانید: علت یخ زدن لوله پشت یخچال


رفع بوی بد آبسردکن یخچال

از بین بردن بوی بد آبسردکن یخچال، بسیار راحت و بدون زحمت است. راهکار های متفاوتی برای حل این مشکل و تعمیر یخچال وجود دارد، که بیشتر آنها تأثیر موقت دارند. حتی بعضی اوقات روش های پیشنهادی به عنوان راه حل برای این موضوع ارائه می شوند که علاوه بر عدم تعمیر یخچال، به سیستم و کیفیت مواد غذایی درون آن آسیب جدی وارد می کند. اما در این مطلب با راهکار های سالم و بدون خطر، می توانید آبسردکن یخچال منزلتان را به بهترین و سریع ترین روش حل کنید.  

تمیز کردن یخچال با سرکه

تعمیر یخچال با کمک سرکه یک راهکار طبیعی و موثر است. سرکه به دلیل ویژگی پاک کنندگی قوی و ضد باکتریایی خود، می تواند یخچال شما را پاکسازی کرده و بوی بد آن را از بین  ببرد. شست و شوی آبسردکن با استفاده از سرکه یک روش طبیعی است. سرکه در بسیاری از خانه ها وجود دارد، برای همین دسترسی به آن راحت است. همچنین استفاده از سرکه باعث می شود برای تعمیر یخچال، در مخارج و هزینه های خود صرفه جویی کنید. چرا که دیگر لازم نیست به دنبال شخص تعمیر کار باشید، زیرا خودتان می توانید به راحتی یخچال را تعمیر کنید. 

برای تعمیر یخچال به روش شست و شو سرکه، تنها لازم است که یک سطل را پر از آب کرده و به ازای هر یک لیتر الی نیم لیتر آب، یک قاشق غذا خوری سرکه اضافه کنید. همچنین برای اثر بخشی بیشتر، می توانید از لیمو نیز در ترکیب خود استفاده کنید. اینگونه خاصیت میکروب زدایی این محلول به همراه سرکه و لیمو چند برابر شده و بوی بد یخچال شما کاملاً برطرف می شود.


بیشتر بخوانید: از بین بردن بوی بد یخچال


 تمیز کردن یخچال با جوش شیرین

رفع بوی بد آب سردکن یخچال با جوش شیرین نیز راهکار مناسبی است. جوش شیرین نیز خواصی مشابه سرکه داشته که در میکروب زدایی بسیار قوی عمل می کند. در ابتدا باید داخل مخزن را با مواد شوینده شست و شو دهید. اینکار باعث شده کپک و قارچ هایی که احتمالاً وجود دارد، نابود شود. سپس ترکیب جوش شیرین و آب را داخل مخزن آبسردکن ریخته تا باکتری ها و میکروب های مخزن را از بین ببرند. بعد از گذشت 5 دقیقه، محفظه را با آب، شست و شو داده تا مواد ضدعفونی کننده از دیواره آن پاک شود. در انتها بعد از اینکه کاملا مخزن را شست و شو دادید، آن را خشک کرده و دوباره آن را داخل یخچال بگذارید.

تعمیر یخچال و از بین بردن بوی بد آبسردکن آن، به روش های ساده، موثر و اثربخش ارائه گردید. البته روش های دیگری مانند استفاده از وایتکس و دیگر مواد سفید کننده وجود دارد. اما بسیاری به دلیل آسیب های احتمالی استفاده از این مواد، آن را مناسب نمی دانند. به همین خاطر، شما را با راهکار های طبیعی و سالم آشنا کردیم. استفاده از روش های طبیعی، در کنار کاربرد در تمیزی و درخشش یخچال، بوی بد آن را به سرعت از بین برده و هیچگونه آسیبی نیز به یخچال و مواد غذایی درون آن وارد نخواهد کرد.

برای ارسال سریع کارشناس، لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای تماس با تعمیرکار کلیک کنید