شماره تماس: 02122500600

چرا ماشین لباسشویی آبگیری نمی کند؟

چرا ماشین لباسشویی آبگیری نمی کند؟

برای وسایلی که در خانه استفاده ی فراوانی از آن ها می شود، ممکن است مشکلات مختلفی پیش بیاید، لباس شویی ها از این دسته لوازم خانگی هستند که در هفته و حتی در روز چندین بار از آن ها استفاده می شود. با توجه به برند و کیفیت ماشین لباسشویی و هم چنین روش استفاده از آن طول عمرش زیاد و یا کم خواهد شد.

باید توجه داشته باشید که در طول استفاده از ماشین لباس شویی همیشه نکات مراقبتی را رعایت نمایید. برای مثال بیش از ظرفیت لباسشویی در آن لباس نریزید، پس ازریختن لباس های پشمی فیلتر ها را عوض کنید، لاستیک دور درب را حتما خشک کنید تا نپوسد و بسیاری از موارد دیگر که اهمیت زیادی دارد.

برخی از موارد مانند خشک نکردن لباس ها ، بوی بد لباس های شسته شده، نرفتن آب در جا پودری ، کار نکردن دکمه ها، اجرا نکردن دستور های شست و شو، بلند شدن بوی دود و علایم دیگری وجود دارد که به محض مشاهده ی آن ها باید برای تعمیر لباسشویی به مراکز معتبر تعمیر لباسشویی مراجعه کرد. 

یکی از مشکلات مهمی که برای اکثر لباسشویی ها پیش می آید، آبگیری نکردن لباسشویی است که در این شرایط باید به تعمیر لباسشویی اقدام کرد، در این مطلب قصد داریم دلایل این مشکل را بررسی کنیم.

چرا ماشین لباسشویی آبگیری نمی کند؟

مانند تمام اشکالات دیگری که ممکن است تعمیر ماشین لباسشویی را لازم کند، آبگیری نکردن این دستگاه نیز به دلایل مختلفی رخ می دهد و سبب می شود تا عملیات شست و شو به درستی انجام نشود. در این قسمت قصد داریم که به مهم ترین و رایج ترین علت های آبگیری نکردن لباسشویی اشاره کنیم.

فشار کم آب خانه های مسکونی

در بسیاری از مواقع وقتی که کارشناسان برای تعمیر لباسشویی که مشکل آبگیری دارد به محل مراجعه می کنند، متوجه می شوند که ایراد از فشار آب کم واحد های مسکونی است، در چنین شرایطی پس از برطرف شدن مشکل فشار آب، آبگیری به درستی انجام می شود. به همین جهت پیش از هر کاری فشار آب را چک کرده و در صورتی که مشکل از این قسمت نبود باید از تعمیرکار مجرب کمک بخواهید.

رسوب گرفتگی شلنگ ورودی آب و یا کثیفی فیلتر ها

آب شهری از طریق یک شلنگ وارد لباسشویی می شود و در مسیر ورودی ابتدا از یک فیلتر عبور می کند، در موارد بسیاری این فیلتر ها بسیار کثیف شده و شلنگ ورودی رسوب می گیرد و دلیل آبگیری نکردن ماشین لباسشویی این رسوبات و کثیفی هاست، پس با باز کردن شلنگ ها و تعویض فیلتر ها این مشکل به راحتی حل می شود. البته موارد دیگری مانند پیچیدن شلنگ ها به هم، شکستگی و یا پارگی آن ها نیز عملیات آبگیری را مختل می کند.

خرابی شیر برقی

پس از ورود آب از طریق شلنگ های ورودی این وظیفه ی شیر برقی است که آب را به داخل ماشین لباسشویی هدایت کند. این وسیله از قطعات مختلفی مانند: بویین، مجرای درب ورودی، ترمینال، لاستیک آب بندی و ... تشکیل شده است و زمانی که هر یک از این قطعه ها به درستی کار نکنند، شیر برقی نیز وظایف خود را به درستی انجام نمی دهد. در این وضع باید قطعه های خراب را با نمونه های اورجینال تعویض کرد و بهترین محل برای تامین قطعات اصلی نمایندگی های معتبر تعمیر لباسشویی است.

اشکال در سوییچ سطح آب

سوییچ سطح آب وسیله است که پس از ورود آب به لباسشویی و شروع مرحله ی آبگیری، زمانی که آب به میزان کافی وارد ماشین شود، فرمان قطع جریان آب و شروع مرحله چرخش را به شیر برقی می دهد، در صورتی که این سوییچ ایرادی در عملکرد خود داشته باشد، ممکن است پیش از آن که سطح آب به میزان مناسب برسد، دستور قطع جریان را انتقال دهد و در این حالت تعمیر ماشین لباسشویی لازم خواهد بود.

کثیف بودن جا پودری

هنگام ورود آب به ماشین و پس از عبور از فیلتر ها و دریچه های ورودی به قسمت جا پودری اسپری می شود و در این مکان با ترکیب شدن با شوینده ها عملیات شست و شو انجام می شود. در صورتی که سوراخ های جاپودری در اثر کثیفی بگیرد، سبب می شود یا آب وارد ماشین نشود و یا فشار آب بسیار کم باشد.

برای حل این مشکل کافی است که کشوی جا پودری خارج شده و درون آن با برس مخصوص پاک شود.

خرابی شیر آب ورودی

اگر شیری که آب از طریق آن به شلنگ ها وارد می شود، خراب باشد، اولین مرحله در انتقال آب دچار اشکال شده و آبگیری انجام نمی شود. برای تعمیر لباسشویی در این مواقع، تعمیرکاران شلنگ ها را از شیر جدا کرده و با قرار دادن یک سطل در زیر شیر و باز کردن آن، از سالم بودن این قطعه مطلع می شوند و پس از آن که پی ببرند ایراد از همین شیر ورودی است، بلافاصله آن را عوض می کنند.

بهتر است تا تمام مراحل تعمیر لباسشویی و حتی چک کردن فیلتر ها و شلنگ ها را به تعمیرکار حرفه ای بسپارید تا در حین انجام کار به خود و دستگاه زیان های جبران ناپذیر وارد ننمایید.

در هنگام آبگیری نکردن لباسشویی چه باید کرد؟

تا این جا متوجه شدیم که آبگیری نکردن ماشین لباسشویی به علت های مختلفی اتفاق می افتدکه برخی با تعویض قطعه و برخی دیگر با تعمیر لباسشویی درست خواهند شد. در چنین شرایطی به خاطر داشته باشید که از ماشین لباسشویی استفاده نکنید و آن را از برق بکشید و هیچ گاه شخصا اقدام به تعمیر لباسشویی و یا تعویض قطعه ننمایید، بدنه ی اکثر لوازم برقی به جهت ولتاژ بالایی که با آن کار می کنند دارای برق بوده و احتمال شوک الکتریکی در هنگام دستکاری غیر اصولی این وسایل وجود دارد.

در شرکت مدرن الکتریک در کنار خدمات فروش ویژه، خدمات پس از فروش مناسبی نیز برای کاربران در نظر گرفته شده است. شما برای تعمیر لباسشویی با یک تماس می توانید از این خدمات استفاده کنید، در صورتی که در مدت زمان گارانتی اتفاقی برای وسیله افتاده باشد تعمیر آن رایگان خواهد بودو در غیر این صورت نیز کارشناسان متبحر در کوتاهترین زمان برای عیب یابی و تعمیر وسیله در محل حضور پیدا می کنند.

مقالات مرتبط:

 

برای ارسال سریع کارشناس، لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای تماس با تعمیرکار کلیک کنید