شماره تماس: 02122500600

چرا آب از ماشین لباسشویی نشت میکند؟

چرا آب از ماشین لباسشویی نشت میکند؟

اگر به تازگی اقدام به خرید ماشین لباسشویی کرده باشید، حتما می دانید که این وسیله معمولا قیمت بالایی دارد، البته با توجه به برندی که از آن خرید می کنیم، این قیمت متفاوت خواهد بود. بسیاری از افراد ترجیح می دهند لوازم پر استفاده ای مانند لباسشویی را از یک برند معتبر خریداری کنند تا سال های زیادی برایشان کار کند.

اما نکته ی مهم این است که حتی در حین استفاده از ماشین لباسشویی یک برند معتبر هم باید مواردی را رعایت نمود تا این دستگاه به تعمیر احتیاج پیدا نکند و طول عمر آن نیز بیشتر شود.

برای این که به تعمیر لباسشویی نیاز پیدا نکنید بهتر است هر چند وقت یک بار این وسیله را سرویس کنید. برای سرویس لباسشویی می توانید با نمایندگی های معتبر آن تماس بگیرید. رعایت برخی از موارد مانند باز گذاشتن درب لباسشویی پس از اتمام عملیات شست و شو تا خشک شدن کامل، خشک کردن لاستیک عایق دور درب، عوض کردن فیلتر ها مخصوصا پس از شستن لباس های پشمی و .. از مواردی است که در مراقبت از لباسشویی تاثیر گذار است.

یکی از مشکلات مهمی که ممکن است برای یک لباسشویی پیش بیاید، نشت آب از آن است. در این مطلب قصد داریم به بررسی دلایل این اتفاق بپردازیم.

چرا آب از ماشین لباسشویی نشت میکند؟

آیا برای شما پیش آمده که به آشپزخانه و یا لاندری بروید و مشاهده کنید که زیر ماشین لباسشویی شما خیس است؟ فکر می کنید که دلیل این نشت آب چیست؟ برای دانستن پاسخ این سوال به بررسی رایج ترین علت های نشت آب از ماشین لباسشویی می پردازیم تا متوجه شویم در چه شرایطی نیاز به تعمیر لباسشویی است.

خرابی شیلنگ ها

یک ماشین لباس شویی در ساختار خود تعدادی شیلنگ داخلی و یا خارجی دارد، زمانی که یک لباسشویی نشتی آب دارد احتمال این که ایراد از این شیلنگ ها باشد بسیار زیاد است. دو شیلنگ مهم در این دستگاه یکی شیلنگ ورودی و دیگری شیلنگ تخلیه آب است که بهتر است اول از اتصال صحیح این قطعات به دستگاه و شیر آب اطمینان حاصل کنیم و پس از آن با بررسی طول شیلنگ ها مطمئن شویم که دچار پوسیدگی و پارگی نشده باشند. هر شلنگی که پوسیده و خراب باشد پیش از استفاده باید تعویض گردد.

خرابی پمپ

اگر پیش از روشن کردن ماشین لباسشویی زیر آن خشک بود و پس از آغاز عملیات و در حین آن مشاهده کردید که از زیر ماشین آب می چکد به احتمال قوی پمپ لباسشویی خراب شده است. هر ماشین لباسشویی با توجه به مدل و تکنولوژی ای که در آن استفاده شده دارای پمپ متفاوتی است. در چنین شرایطی بهتر است ماشین را خاموش کرده و به بدنه آن دست نزنید تا از هر گونه خطر شوک الکتریکی جلوگیری شود. پس از آن برای تعمیر لباسشویی از تعمیرکاران حرفه ای کمک بخواهید، آن ها با چک کردن پمپ، تسمه ها و لوله های آن علت خرابی را پیدا کرده و رفع خواهند کرد.

خرابی دیگ

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به ظرفیت ماشین لباسشویی توجه نداشته و مقدار زیادی لباس در آن می ریزید، بهتر است بدانید که احتمالا پس از مدتی دیگ لباسشویی به علت تحمل وزن زیاد دچار مشکل می شود. یکی از این مشکلات نشتی آب از دیگ است که این مشکل معمولا به خاطر سوراخ شدن دیگ اتفاق می افتد. در چنین شرایطی حتما باید یک کارشناس برای تعمیر لباسشویی بیاید، کارشناس مربوطه علاوه بر دیگ، نمد و بلبرینگ را که هر دو در صورت تحمل وزن اضافی آسیب می بینند، را نیز بررسی می کند تا در صورتی خرابی ماشین را باز کرده و قطعه های معیوب را تعویض کند.

ایراد لاستیک دور درب

گاهی اوقات نشتی آب لباسشویی از زیر آن نیست و آب از دور درب بیرون می زند، در چنین شرایطی احتمالا لاستیک دور درب از جای خود خارج شده و شما با چک کردن و جاگذاری صحیح لاستیک می توانید جلوی نشتی آب را بگیرید. در مواردی نیز لاستیک پوسیده و یا پاره شده که برای تعویض آن بهتر است از تعمیرکاران مجرب کمک گرفت تا هم تعمیر لباسشویی به درستی انجام شود و هم از قطعه اصلی برای این کار استفاده گردد.

توجه داشته باشید که طول عمر لاستیک دور درب، تا حد زیادی به روش استفاده بستگی دارد، اگر بعد از هر عملیات شست و شو لاستیک عایق دور درب را خشک کنید، این قطعه به راحتی خراب نمی شود و در نتیجه نشتی آب اتفاق نمی افتد.

در این قسمت برخی از اتفاقات معمولی که سبب می شود تا آب از ماشین لباسشویی به بیرون نشت کند را بر شمردیم اما دلایل دیگری چون خرابی دریچه ورود، مشکلات جاپودری، خرابی نمد و بلبرینگ و .. نیز می تواند سبب نشتی آب شود و در هر مورد تعمیر لباسشویی لازم است. از آن جایی که همنشینی آب و برق در یک وسیله ی برقی بسیار خطرناک است، بهتر است تا مشکل نشتی آب لباسشویی را جدی بگیرید و بلافاصله برای تعمیر لباسشویی اقدام نمایید.

زمانی که متوجه شویم لباسشویی نشتی آب دارد چه باید بکنیم؟

نشت ماشین لباسشویی یکی از ایرادات خطرناک و مهمی است که تعمیر لباسشویی را لازم می کند، چرا که بدنه ی یک وسیله برقی مانند ماشین لباسشویی به علت کار کردن با ولتاژ بالا دارای برق زیادی است و حتما می دانید که تماس آب با سطحی که برق دارد می تواند خطرات زیادی بیافریند، پس در چنین مواقعی با احتیاط لباسشویی را از برق بکشید و تا آن جایی که می توانید به دستگاه نزدیک نشده و دست نزنید.

پس آن برای انجام عیب یابی و تعمیر لباسشویی با تعمیرگاه های معتبر تماس بگیرید، چراکه تنها کارشناسان آموزش دیده و آشنا با مدل ماشین لباسشویی شما می توانند دلیل نشتی آب را به درستی تشخیص دهند.

در این مراکز اگر برای تعمیر لباسشویی نیازی به تعویض قطعه باشد، از قطعات اورجینال استفاده خواهد شد و تمام خدماتی که در مرحله سرویس و تعمیر به مشتریان ارائه می گردد، به واسطه شرکت تضمین می شود.

شرکت مدرن الکتریک نه تنها در مرحله ی خرید خدمات بسیار خوبی را برای کاربران در نظر گرفته است، بلکه برای تعمیر لباسشویی نیز تمهیدات ویژه ای اندیشیده است.

مقالات مرتبط:

چرا درب ماشین لباسشویی باز نمی شود؟

چرا ماشین لباسشویی دچار لرزش و سر و صدا می شود؟

برای ارسال سریع کارشناس، لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای تماس با تعمیرکار کلیک کنید