شماره تماس: 02122500600

چرا ماشین لباسشویی دچار لرزش و سر و صدا می شود؟

چرا ماشین لباسشویی دچار لرزش و سر و صدا می شود؟

تعمیر لباسشویی یکی از آن کار هایی است که باید توسط یک کارشناس حرفه ای انجام شود، چرا که در بسیاری از موارد پیدا کردن دلیل عیب این دستگاه آنقدر ها هم آسان نیست. پیشنهاد می شود که اولا ماشین لباسشویی را از یک برند معتبر و با ضمانت نامه های لازم بخرید و پس از آن نیز درصورت نیاز به تعمیر به تعمیرکار های متفرقه مراجعه ننمایید. مراکز غیر معتبر با تشخیص اشتباه و استفاده از قطعات تقلبی سبب می شوند تا دستگاه آسیب بیشتری ببیند.

اما بد نیست بدانید که برای جلوگیری از خرابی زود هنگام و تعمیر لباسشویی می توان با رعایت کردن برخی از نکات طول عمر و عملکرد مفید دستگاه را بالا برد. مثلا باید بدانید که اگر حجم لباس های کثیفتان زیاد است، عملیات شست و شو را در چند مرحله انجام دهید تا به موتور فشار اضافی وارد نشود و یا پس از تمام شدن عملیات شست و شو درب ماشین لباسشویی را باز بگذارید تا کپک و آلودگی در آن رشد نکرده و قسمت های پلاستیکی را نپوساند، علاوه بر این، ماشین شما بوی بد رطوبت و گندیدگی هم نمی گیرد.

چرا ماشین لباسشویی دچار لرزش و سر و صدا می شود؟

در صورتی که در استفاده از ماشین لباسشویی موارد مراقبتی را رعایت نکنید، بسیاری از این دستگاه ها پس از مدت زمانی دچار لرزش و سر و صدای اضافی می شود. اما گاهی اوقات نیز این لرزش و صدا به خاطر خرابی برخی از قطعات نیز است. در این جا مهم ترین علت های سر و صدا و لرزش را بررسی می کنیم تا متوجه شویم در چه شرایطی نیاز به تعمیر لباسشوییست.

تراز نبودن لباسشویی

یکی از نکات مهمی که در زمان راه اندازی لباسشویی باید به آن توجه داشت قرار دادن این وسیله بر روی زمین صاف است. اگر در اصطلاح ماشین لباسشویی تراز نباشد و پایه های آن بر روی سطح مناسبی قرار نگیرد و یا نوار های لرزش گیر زیر آن مستهلک شده باشد، دستگاه به لرزش می افتد و ممکن است صداهای اضافی نیز تولید کند.

خرابی پمپ تخلیه و موتور پمپ

پمپ تخلیه از بخش هایی است خود از اجزای متفاوتی تشکیل شده است و همان طور که از نام آن مشخص است برای تخلیه آب ماشین فعال می گردد و زمانی که موتور و یا لاستیک عایق آن دچار ایراد شود، از خود صدا تولید می کند. پس تا این جا می دانیم که صدای پمپ تخلیه نشانه ی خرابی این قطعه است. از آن جایی که این پمپ درون ماشین قرار دارد، برای تعمیر و یا تشخیص این که کدام بخش اشکال دارد باید از تعمیرکار حرفه ای استفاده کرد.

شل شدن اتصالات لباسشویی

قطعه های مختلف ماشین لباسشویی با تسمه ها و اتصالات مختلف به هم وصل می شوند، در صورتی که این اتصالات شل شوند، از ماشین لباس شویی سر و صدا بلند خواهد شد، هم چنین محکم نبودن قطعات سبب می شودکه قطعه ها به هم برخورد کنند و موجب لرزش و صدا گردند.

افتادن جسم خارجی در ماشین

گاهی اوقات صدا و لرزش دلیلی اساسی نداشته و به خاطر افتادن اجسام خارجی درون دیگ است. در چنین شرایطی نیازی به تعمیر لباسشویی نیست و تنها لازم است که در هنگام ریختن لباس ها توجه کنیم که در جیب ها چیزی باقی نمانده باشد و جسمی داخل دیگ نیفتد، اما اگر چنین اتفاقی افتاد عملیات شست شو را متوقف کرده و پس از خارج کردن جسم به ادامه ی کار بپردازید.

خرابی موتور محرک

موتور محرک عامل چرخاندن دیگ است و در صورتی که دچار ایراد شود، سر و صدای زیادی را به همراه دارد. درچنین شرایطی ممکن است از ماشین صدای ویز ویز به گوش برسد. قطعه هایی که در این قسمت بیشتر دچار خرابی می شوند، خازن و گیربکس موتور محرک است و کارشناسان متخصص به خوبی متوجه ایراد آن می شوند.

خراب شدن تسمه ها

در ماشین های لباس شویی تعداد زیادی تسمه وجود دارد که معمولا پلاستیکی هستند در صورتی که این تسمه ها پاره شوند و یا فرسوده گردند، از آن جایی که عمل انقال نیرو ها و چرخاندن و حرکت دادن قطعه ها این تسمه ها هستند، سر و صدا و لرزش ایجاد می شود.

علاوه بر مواردی که گفته شد قرار نگرفتن لباس ها در کف دیگ، خرابی کمک فنر ها، نا متعادل بودن بار در لباسشویی، خرابی فنر ها، مخزن شست وشوی آسیب دیده و موارد دیگری نیز سبب ایجاد سر وصدا و لرزش در ماشین لباسشویی می شوند. نکته ی مهم این است که گاهی این سر و صدا انقدر زیاد است که ترسناک می شود، در این مواقع ماشین را خاموش کرده و پیش از تعمیر لباسشویی آن را روشن نکنید.

توجه داشته باشید که در صورتی که به سر و صدای ماشین بی توجه باشید ممکن است دستگاه شما دچار آسیب های جبران ناپذیری شود.

پس از شنیدن سر و صدا از ماشین لباسشویی چه باید کرد؟

از آن جایی که قیمت لوازم خانگی این روز ها بسیار بالا رفته در مرحله اول مهم است که در نگهداری از آن ها کوشا ب و پس از آن زمانی که نیاز به تعمیر لباسشویی بود، مانند وقتی که صدای زیاد و لرزش سبب می شود تا کاربران نگران شوند، حتما از یک شرکت معتبر درخواست اعزام تعمیرکار کرد.

پس از شنیدن اولین صدا های نا خوش آیند و لرزش شدید، عملیات شست و شو را متوقف کرده و حد الامکان به ماشین لباسشویی دست نزنید تا از بروز خطرات احتمالی جلوگیری شود. پس از آن در اسرع وقت با نمایندگی های مدرن الکتریک جهت تعمیر لباسشویی تماس گرفته و از کارشناسان کمک بخواهید.

توجه داشته باشید که این کارشناسان آموزش دیده به جهت آشنایی با مدل لباسشویی شما در کوتاهترین زمان، ایراد آن را تشخیص می دهند. زمانی که برای تعمیر لباسشویی نیاز به تعمیر قطعه باشد تنها نمایندگی های معتبر هستند که از قطعات اورجینال استفاده می کنند تا دستگاه به درستی راه اندازی شود و در مدت زمان کوتاه به تعمیر مجدد نیاز پیدا نکند.

تعمیر لباسشویی در خانه توسط خود کاربران، می تواند خطراتی مانند، برق گرفتگی و شوک الکتریکی را به دنبال داشته باشد.

مقالات مرتبط:

 

برای ارسال سریع کارشناس، لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای تماس با تعمیرکار کلیک کنید