شماره تماس: 02122500600

علت تیک تیک یخچال جنرال الکتریک

علت تیک تیک یخچال جنرال الکتریک

یخچال‌ها یکی از لوازم برقی آشپزخانه هستند که تنوع مشکلات آنها، بسیار زیاد است؛ از طرف دیگر، بسیاری از مردم برخی از نشانه‌های این مشکلات را نمی‌دانند. برای مثال، یکی از مواردی که در صورت بی توجهی به آن، ممکن است نیاز به تعمیر یخچال جنرال الکتریک خود داشته باشید، صدای تیک تیک آن است.

در این مطلب درباره علت تیک تیک یخچال جنرال الکتریک صحبت می‌کنیم و مواردی که ممکن است باعث ایجاد این مشکل شود را شرح می‌دهیم.

علت تیک تیک یخچال جنرال الکتریک چیست؟

به صورت کلی، هر وسیله برقی که دارای موتور باشد، هنگام کار صدا تولید می‌کند. بنابراین صرفا صدا دادن یخچال یک مورد عادی محسوب می‌شوند. اما برخی از صداها، عادی نیستند و ممکن است نشانه‌ای از بروز یک مشکل باشند مطمئنا شما صدای عادی یخچال را از صدای غیرعادی تشخیص می‌دهید و کاملا با این حرف موافق هستید که یخچال‌ها نیز صدا تولید می‌کنند.

علت تیک تیک یخچال جنرال الکتریک، بسته به نوع و شدت صدا ممکن است متفاوت باشد. در واقع در حالت عادی نیز یخچال‌ها صداهایی مثل تیک تیک یا حتی چکیدن قطره تولید می‌کنند؛ اما در واقعیت که این صداها بیشتر از حد عادی می‌شوند، نشان دهنده یک مشکل در یخچال هستند.

به عنوان مثال، ممکن است ایراد از فن کمپرسور، یخ ساز یا حتی فن اپراتور باشد. شما می‌توانید قبل از تماس با نمایندگی جنرال الکتریک و درخواست اعزام تکنسین، علت این مشکل را پیدا کنید. در ادامه، به معرفی برخی از علت تیک تیک یخچال جنرال الکتریک می‌پردازیم.

علت تیک تیک یخچال جنرال الکتریک: خرابی فن اپراتور

این مشکل بیشتر در یخچال‌های ساید بای ساید رخ می‌دهد. در صورتی که صدا از سمت بخش فریزریخچال شنیده می‌شود، احتمال اینکه فن اپراتور دچار مشکل شده باشد، وجود دارد. در واقع در صورتی که فن اپراتور دار خرابی شود، می‌تواند صداهای دیگری مثل جیر جیر نیز بدهد.

شایع‌ترین موردی که باعث خرابی این قطعه می‌شود، خرابی و فرسودگی بلبرینگ آن است. در این صورت، می‌توانید با یک متخصص برای تعمیر یخچال تماس بگیرید.

علت تیک تیک یخچال جنرال الکتریک: خرابی فن کندانسور

در صورتی که صدای ایجاد شده، از قسمت پشتی یخچال ایجاد می‌شود و شباهت زیادی به سوت دارد، به احتمال زیاد فن کندانسور یخچالتان دچار مشکل شده است. در صورتی که این موضوع اثبات شود، باید اقدام به تعویض موتور فن کنید. عوامل زیادی ممکن است باعث ایجاد این خرابی بشوند؛ برای مثال، خرابی برخی از قطعه‌های موتور یخچال، می‌تواند باعث ایجاد صدای غیرطبیعی موتور و فن آن شود. همچنین ممکن است بر روی عملکرد آنها نیز تاثیر بگذارد.

علت تیک تیک یخچال جنرال الکتریک: وجود ایراد در کارکرد و اتصالات یخ ساز

ممکن است صدای تیک تیک تولید شده توسط یخچال شما، از طرف قسمت یخ ساز باشد. برای اطمینان از اینکه این صدا از یخ ساز منتشر می‌شود، می‌توانید تمام اجزای آن را مورد بررسی دقیق قرار دهید. در صورتی که ایرادی در اجزای این قسمت از یخچال دیده نمی‌شود و همگی به نحو احسنت به یکدیگر متصل شده‌اند، می‌توانید با خیال آسوده به دنبال دیگر مواردی که ممکن است علت صدای یخچال باشد را پیدا کنید.

علت تیک تیک یخچال جنرال الکتریک: خرابی اتصالات موتور یخچال

اگر تا به حال اجزای داخلی یک یخچال را دیده باشید، می‌دانید که موتور یخچال بر روی بدنه آن قرار گرفته و یک محافظ فلزی، از آن در برابر ضربه و فشار مراقبت می‌کند. در همین قسمت لرزشگیرهایی از جنس لاستیک به کار گرفته شده‌اند که از لرزیدن کمپرسور و ایجاد صدا توسط آن جلوگیری کنند. در صورتی که این لاستیک‌ها فرسوده شده باشند، ممکن است کارایی خود را از دست بدهند و باعث ایجاد صدای تیک تیک مانند شوند. در این زمان باید لرزشگیرها را تعویض کنید.

از طرف دیگر، ممکن است شل شدن پیچ‌ها و اتصالات دیگر نزدیک به موتور، باعث ایجاد صداهای مختلفی مثل تیک تیک یا تق تق از یخچال شوند. حتما این مورد را هم مورد بررسی قرار دهید و از محکم بودن این اتصالات، اطمینان حاصل کنید.

چطور از خرابی یخچال جلوگیری کنیم؟

یخچال یک دستگاه نسبتا حساس است و در صورت استفاده نادرست، عمر مفید آن تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. به صورت کلی برای اینکه از بروز مشکلات مختلف یخچال‌ها و عیب‌یابی آنها مثل علت تیک تیک یخچال جنرال الکتریک جلوگیری کنید، بهتر است موارد زیر را رعایت کنید.

  • یخچال را دور از اجاق گاز و دور از حرارت قرار دهید.
  • هر چند ماه، کویل‌های یخچال را با استفاده از جاروبرقی یا اسفنج نرم تمیز کنید.
  • فاصله‌ای به اندازه دو بند انگشت را بین دیوار و یخچال حفظ کنید.
  • سعی کنید درب یخچال را بیش از حد سنگین نکنید.
  • در صورتی که با برفک در یخچال دست و پنجه نرم می‌کنید، آنها را با سشوار آب کنید.

جمع‌بندی

با توجه به اینکه می دانید یخچال جنرال الکتریک ساخت کجاست، بسیاری از صداهای تولید شده توسط یخچال، کاملا عادی هستند و هیچ نگرانی برای آنها لازم نیست. در برخی از مواقع، برخی از این صداها از حد معمول خود زیادتر می‌شوند. یک افزایش صدا یک هشدار برای شما است و نشان دهنده ایجاد یک مشکل در دستگاه است. به طور کلی، علت تیک تیک یخچال جنرال الکتریک می‌تواند یکی از 4 مورد زیر باشد:

  1. خراب شدن فن اپراتور
  2. خراب شدن فن کندانسور
  3. وجود ایراد در یخ ساز
  4. ایراد در اتصالات و لرزشگیرهای موتور

سایت مدرن تکنیک، ارائه دهنده خدمات تعمیر لوازم خانگی است که به صورت 24 ساعته، خدمات خود را به مشترین خود ارائه می‌دهد. در صورتی که متوجه صدای غیرمعمول یخچالتان شدید، می‌توانید برای فهمیدن علت تیک تیک یخچال جنرال الکتریک با ما تماس بگیرید.

 

برای ارسال سریع کارشناس، لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای تماس با تعمیرکار کلیک کنید