شماره تماس: 02122500600

نکاتی که هنگام تعمیر لوازم خانگی باید به آن توجه کنید

نکاتی که هنگام تعمیر لوازم خانگی باید به آن توجه کنید

یکی از دغدغه های اساسی افراد تعمیر لوازم خانگی است. اما آیا می دانید که در هنگام تعمیر لوازم خانگی چه نگرانی هایی وجود دارد؟ برای تعمیر صحیح آن ها باید به چه مراکزی مراجعه کرد و به چه نکاتی توجه نمود؟

برای این که پاسخ این سوال ها را پیدا کنیم در این مطلب قصد داریم راهنمای کلی برای تعمیر لوازم خانگی در اختیار شما قرار دهیم. اهمیت تعمیر لوازم خانگی این روزها بیشتر از قبل شده، همان طور که قیمت لوازم خانگی بالا رفته، هزینه ی تعویض قطعه و تعمیرات نیز به همین نسبت افزایش یافته است، پس بسیار مهم است که کجا، با چه قیمتی و به وسیله چه قطعاتی لوازم خانگی را تعمیر میکنیم، انتخاب صحیح می تواند هزینه ی کاربران را در هنگام تعمیر لوازم خانگی به صورت چشمگیری کاهش دهد و از ایجاد هزینه های تعمیر مجدد در کوتاه مدت نیز جلوگیری کند.

مراجعه به نمایندگی های تعمیر لوازم خانگی 

برای تعمیر لوازم خانگی، مراکز معتبری در سراسر کشور و حتی شهر محل زندگی شما وجود دارد، اما بهترین راه برای انتخاب تعمیرگاه مناسب تماس با نمایندگی برندی است که کالای خود را از آن خریداری نموده اید. یک نمایندگی معتبر شما را به تعمیرگاه های مورد تایید خود معرفی می کند.

 در این تعمیرگاه ها ، کارشناسان مجرب برای تعمیر به منزل افراد اعزام می شوند و اگر تاریخ کارت گارانتی باقی مانده باشد تمام خدمات تعمیر برای کاربران رایگان انجام می شود، در غیر این صورت تمام هزینه های دستمزد و قطعات مصرفی در فاکتور ثبت شده و هزینه ی اضافی از مشتریان گرفته نمی شود. تعمیر لوازم خانگی در تعمیرگاه معتبر مزیت های دیگری مانند استفاده از قطعات اورجینال و یا ضمانت خدمات انجام شده را نیز به همراه دارد که در بخش های بعدی به آن می پردازیم.

استفاده از قطعات اورجینال

یکی از مهمترین مواردی که هنگام تعمیر لوازم خانگی باید به آن توجه شود استفاده از قطعات اورجینال در دستگاه است. اگر تعمیر وسیله را به نمایندگی های معتبر سپرده باشید این مراکز اصل بودن قطعات را ضمانت می کنند، اما اگر به تعمیرگاه های متفرقه مراجعه کردید حتما اطمینان حاصل کنید که قطعات استفاده شده در وسیله شما تقلبی نباشند. 

استفاده از قطعات تقلبی می تواند باعث آسیب ها و خسارت های جبران ناپذیری به وسیله برقی شما شود. اول این که یک قطعه ی تقلبی نمی تواند وسیله را کاملا درست تعمیر کند و عملکرد آن معمولا مثل قبل نمی شود. حتی اگر وسیله به راه بیفتد احتمالا پس از مدت کوتاهی مجددا به تعمیر نیاز پیدا می کند. علاوه بر این ها، قطعات تقلبی می توانند به قطعات سالم دستگاه نیز آسیب برسانند و در مواردی دیده شده که یک دستگاه برقی گران قیمت به خاطر استفاده از چنین قطعه هایی برای همیشه از کار افتاده است.

توجه داشته باشید که ممکن است قطعات اورجینال قیمت بالاتری داشته باشند، اما این هزینه بیشتر با هزینه های تعمیرات مجدد و یا آسیب های جدی به دستگاه به هیچ عنوان برابری نمی کنند.

خطرات پیش رو

برخی از افراد که قدری در مورد مسائل فنی و ساختار لوازم خانگی اطلاعات دارند، به محض خرابی یک وسیله خودشان اقدام به تعمیر آن می نمایند. اولین نکته این است که از آن جایی که تکنولوژی ساخت لوازم خانگی الخصوص لوازم برقی روز به روز پیشرفت میکند، تعمیرات این لوازم نیاز به دانش روز دارد. از سوی دیگر لوازم برقی مخصوصا برخی از آن ها که با آب کار می کنند می توانند خطرات جانی جدی برای افراد ایجاد کنند.

وسایل برقی خانگی معمولا با ولتاژ بالا کار می کنند و حتی مدتی پس از برق کشیدن آن ها نیز جریان برق در این وسایل وجود دارد، اقدام افراد غیر متخصص برای تعمیر لوازم خانگی می تواند خطراتی چون شوک الکتریکی و برق گرفتگی را برای آن ها در پیش داشته باشد.

برای تعمیر لوازم خانگی بهتر است از تعمیرکاران حرفه ای و متخصص کمک بگیرید تا هم دستگاه آسیب نبیند و هم امنیت خود و افراد خانواده تان به خطر نیفتد.

توجه به علایم و نشانه ها 

کارشناسان پیشنهاد می کنند که در هنگام استفاده از لوازم خانگی مخصوصا لوازمی که به صورت همیشگی از آن ها استفاده می شود مانند: یخچال و یا لوازمی که تعداد دفعات استفاده از آن ها در طول روز یا هفته زیاد است مانند: ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی، در موعد مقرر آن ها را سرویس کنید تا در صورت وجود عیب های کوچک خیلی زود متوجه شوید تا وسیله نیاز به تعمیر اساسی و هزینه های گزاف نداشته باشد.

گاهی اوقات هم در عملکرد وسیله نشانه هایی مشاهده می شود که خبر از رسیدن موعد تعمیر لوازم خانگی می دهد. برای مثال اگر از لوازم خانگی خود سر و صدای اضافی شنیدید، وسیله ی شما در حین کار خاموش شد، دستگاه در حین کار جرقه زد، دکمه های دستگاه کار نمی کرد، وسیله دچار لرزش شد و ... حتما آن را جدی بگیرید و برای تعمیر لوازم خانگی اقدام کنید.

البته در برخی از موارد مثلا وقتی که از وسیله سر و صدا به گوش میرسد، بهتر است که اول چک کنید که محل قرار گیری وسیله مناسب باشد و در اصطلاح تراز شده باشد. تراز نبودن وسیله می تواند باعث لرزش و ایجاد صدا شود.

گاهی روش استفاده ی غلط از لوازم خانگی می تواند باعث بروز مشکل شده و تصحیح روش استفاده می تواند مشکل را حل نماید.

گاهی روشن نشدن لوازم خانگی به خاطر عدم اتصال به برق و یا در لوازمی مانند لباسشویی به خاطر مشکل در اتصال لوله های ورودی آب است، در چنین مواردی هم می توان با اطمینان از اتصال صحیح لوله ها و ارتباط صحیح با پریز برق مشکل وسیله را حل کرد.

کارشناس حرفه ای و استفاده از ابزار مناسب 

برای تعمیر لوازم خانگی باید از تعمیرکارانی کمک گرفت که تجربه کافی برای این کار را داشته باشند. از آن جایی که سیستم، نحوه عملکرد و قطعات استفاده شده در هر وسیله با وسیله دیگر فرق دارد معمولا برای تعمیر هر وسیله باید از تعمیر کار متخصص به ساختار همان وسیله کمک گرفت. برای مثال ممکن است تعمیرکار حرفه ای یخچال نتواند ماشین لباسشویی را عیب یابی کند. حتی ماشین لباسشویی های برند های مختلف نیز ممکن است تکنولوژی ساخت متفاوتی داشته باشند.

یک تعمیر کار حرفه ای با تسلط کامل بر روی دستگاه می تواند به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن عیب وسیله را پیدا کند و اقدام به تعمیر آن نماید. علاوه بر عیب یابی صحیح برای تعمیر مدل های مختلف از لوازم خانگی گوناگون نیاز به ابزار تخصصی همان وسیله است. برای مثال اگر برای باز و بسته کردن پیچ های یک دستگاه، آچار مناسب آن وجود نداشته باشد و پیچ ها هرز شوند، آسیب جبران ناپذیری به دستگاه وارد شده، پس استفاده از ابزار مناسب برای تعمیر لوازم خانگی نیز یکی از بخش های مهم تعمیر به حساب می آید.

ضمانت خدمات انجام شده

یک تعمیرکار معتبر که از سوی یک نمایندگی معتبر برای تعمیر لوازم خانگی شما اعزام می شود، در حضور شما وسیله را عیب یابی می کند و شما به اشکال وسیله پی برده و در جریان تمام اقداماتی که برای تعمیر وسیله شما انجام می شود قرار می گیرید. از آن مهم تر این است که یک شرکت معتبر تمام خدمات انجام شده از سوی این کارشناسان را ضمانت می کند و در صورتی که پس از تعمیر اشکال و ایرادی در عملکرد وسیله ایجاد شود، نمایندگی معتبر مسئولیت آن را می پذیرد.

 در این مطلب متوجه شدیم که تعمیر لوازم خانگی نیز به اندازه ی خرید و انتخاب آن ها اهمیت دارد و بسیار مهم است که اشکال وسیله به درستی تشخیص داده شود و دستگاه توسط فرد مطمئنی تعمیر گردد.

شاید برای شما مفید باشد: دستگاه تصفیه آب

 

مقالات مرتبط:

استفاده از قطعات اصل در تعمیر لوازم خانگی چقدر اهمیت دارد؟

راهنمای نصب انواع لوازم خانگی ( انتخاب محل مناسب)

 

برای ارسال سریع کارشناس، لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای تماس با تعمیرکار کلیک کنید