شماره تماس: 02122500600

آموزش تنظیم دمای یخچال جنرال الکتریک (راهنمای تصویری)

آموزش تنظیم دمای یخچال جنرال الکتریک (راهنمای تصویری)

یکی از مسائلی که خریداران انواع یخچال‌ها مانند یخچال جنرال الکتریک با آن مواجه هستند، تنظیم دمای یخچال است. پس از خریداری یخچال باید دمای آن را تنظیم کنید. همچنین یکی از موارد دیگری که حتماً باید تنظیم دمای یخچال را در آن از یاد نبرید، تغییر فصل‌ها است. به طور مثال در فصل تابستان باید دمای یخچال مناسب با این فصل بوده و در فصل زمستان نیز به همین منوال است. در این مقاله می‌خواهیم روش تنظیم دمای یخچال جنرال الکتریک را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

تنظیم دمای یخچال جنرال الکتریک

پس از اینکه یخچال را راه‌اندازی نمودید، باید تنظیمات دما را فعال کنید. تنظیم دما در انواع یخچال‌های مختلف متفاوت است. بعضی از یخچال‌ها تنظیم دمای دیجیتالی و برخی دیگر چرخان یا ترموستاتی دارند. حال این موضوع در مورد یخچال‌های جدید نظیر یخچال ساید بای ساید جنرال الکتریک بسیار راحت است؛ زیرا این یخچال‌ها دارای یک نمایشگر لمسی هستند که بر روی آنها دکمه‌ای به منظور تنظیم دما تعبیه شده است. 

از این طریق به راحتی می‌توانید دما را تنظیم نمایید. اما در مجموع اگر بخواهیم در مورد تنظیم دمای یخچال جنرال الکتریک صحبت کنیم باید بگوییم در این نوع یخچال سه نوع تنظیم دما وجود دارد؛ یخچال‌های دارای دو تنظیم دما، یخچال‌های دارای یک تنظیم دما و یخچال‌های دارای صفحه نمایشگر. یخچال‌های دارای دو تنظیم دما به این صورت هستند که به طور مثال دمای یخچال ۴ و دمای فریزر ۵ است‌. 

این موضوع به گونه‌ای عمل می‌کند که با افزایش دما، سرمای یخچال نیز بیشتر خواهد شد. در مدل‌هایی که یک درجه تنظیم دما دارند، یخچال و فریزر هر دو دارای یک میزان دما هستند. 

تنظیم دما در یخچال‌های دارای صفحه نمایشگر

اما در یخچال‌های دارای صفحه نمایشگر یا Display می‌توان برای هر قسمت یخچال، یک دمای مخصوص تنظیم نمود. در مورد تنظیم دمای یخچال یک نکته مهم وجود دارد و آن هم اینکه پس از تنظیم آن باید ۲۴ ساعت صبر کنید. 

در لحظه‌ای که دما را تنظیم می‌کنید، تمام تنظیمات برای یخچال اعمال نمی‌شوند. بلکه این کار نیاز به ۲۴ ساعت زمان دارد. نکته مهم دیگری که در خصوص تنظیم دمای یخچال جنرال الکتریک باید در نظر داشته باشید این است که اگر قرار است به مدت طولانی در یخچال را باز نکنید، بهتر است آن را در دمای معمولی قرار دهید. به طور مثال هنگامی که به مسافرت می‌روید چون دمای یخچال به مدت طولانی بسته مانده و سرما داخل یخچال می‌ماند، بهتر است دما در حالت معمولی تنظیم شود. در اغلب یخچال‌ها نظیر یخچال جنرال الکتریک، دریچه آنالیز هوا وجود دارد. این دریچه دارای منافذی است که این منافذ می‌توانند هوا را در خود به گردش درآورند. به این ترتیب با گردش هوا در تمام قسمت‌های یخچال، کلیه نقاط از جمله جامیوه‌ای خنک می‌شوند. پس باید این موضوع را به خاطر داشته باشید که با افزایش دمای یخچال، میزان کارکرد کمپرسور و موتور یخچال نیز بیشتر خواهد شد؛ بنابراین اگر لزومی به ایجاد دمای زیاد وجود ندارد، دمای یخچال را بر روی مقدار ثابتی قرار دهید. 

تنظیم دما متفاوت در برخی از یخچال‌های جنرال الکتریک

در برخی از یخچال‌های جنرال الکتریک برای تنظیم دما فقط یک دکمه با عنوان Refrigerator یا Freezer وجود دارد. وقتی که این دکمه را چند بار می‌زنید دما بالا رفته و و سپس پایین می‌آید. اما گاهی اوقات مشاهده می‌شود که دمای فریزر بدون دلیل خاصی پایین می‌آید. این موضوع قطعاً نیاز به بررسی و احتمالاً تعمیر یخچال جنرال الکتریک دارد. 

دلایل متعدد پایین آمدن دمای یخچال جنرال الکتریک

علت پایین آمدن دمای یخچال جنرال الکتریک به مسائل مختلفی بستگی دارد. یکی از این موارد خرابی کمپرسور یخچال یا برد اصلی آن است. اما این موضوع علل مختلفی می‌تواند داشته باشد؛ بنابراین در صورت اختلال در تنظیم دمای یخچال جنرال الکتریک حتماً باید به فکر تعمیر یخچال بیفتید. تعمیر لوازم خانگی موضوعی است که حتماً باید تحت نظر متخصص انجام گیرد. 

تنظیم دما در یخچال جنرال الکتریک مدل فرنچ

در ادامه مبحث تنظیم دمای یخچال جنرال الکتریک باید بگوییم در یخچال جنرال الکتریک مدل فرنچ یک دکمه به نام Freezer وجود دارد. با فشار دادن این دکمه به تعداد دلخواه می‌توانید دما را تنظیم کنید. در این صورت دما در ابتدا بالا رفته و پس از مدتی پایین می‌آید. همچنین در این یخچال دکمه دیگری به نام Fridge تعبیه شده است که همانند مدل قبلی باید این دکمه را به تعداد دلخواه فشرده و دما را تنظیم نمایید. 

حال ممکن است شما بخواهید سرماسازی یخچال بسیار سریع اتفاق بیفتد؛ این کار با فشردن دکمه Fridge و نگه داشتن آن به مدت ۳ ثانیه انجام می‌شود. در این صورت در قسمت مربوط به دما، عبارت tC را مشاهده خواهید کرد. این عبارت به معنی Turbo Cool است. برای غیرفعال‌سازی نیز می‌توانید مجدداً دکمه Fridge را فشرده و ۳ ثانیه نگه دارید. در مورد فریزر نیز به همین منوال خواهد بود. اگر بخواهید دمای فریزر را خیلی سریع افزایش دهید، باید حالت Turbo Freeze را فعال کنید.

برای فعال‌سازی این حالت دکمه Freeze را فشرده و ۳ ثانیه نگه دارید. در این حالت عبارت tF را بر روی نمایشگر مشاهده خواهید کرد‌. در این هنگام یخچال با بیشترین قدرت کار می‌کند. برای غیرفعال‌سازی نیز کافی است مجدداً دکمه Freeze را فشرده و ۳ ثانیه نگه دارید. بهترین دما برای یخچال مدل فرنچ ۳۷ درجه فارنهایت و برای فریزر آن ۰ درجه فارنهایت است. صفر درجه فارنهایت معادل ۱۷- سانتیگراد و ۳۷ درجه فارنهایت معادل ۳+ درجه سانتیگراد است.

تنظیم دمای یخچال ساید بای ساید جنرال الکتریک

در یخچال فریزر ساید بای ساید جنرال الکتریک، دکمه‌ای به نام Colder تعبیه شده است که از آن می‌توانید برای تنظیم دمای فریزر استفاده کنید. برای گرم شدن نیز باید دکمه Warmer را فشار دهید. تنظیم دمای یخچال جنرال الکتریک مدل ساید بای ساید نیز مشابه فریز انجام می‌شود. دکمه‌های Colder و Warmer برای قسمت یخچال در سمت راست تعبیه شده‌اند. فراموش نکنید که دماها بر حسب فارنهایت هستند. 

تنظیم دمای یخچال جنرال استیل قدیمی

در ادامه موضوع تنظیم دمای یخچال جنرال الکتریک باید این نکته را یادآور شویم که به طور کلی کارکرد تمامی یخچال‌ها به یک طریق انجام می‌شود. اما قسمت مدیریت دمای یخچال و فریزر در یخچال‌های مختلف، اندکی متفاوت است. در واقع در یخچال‌های معمولی، تنظیم دما توسط ترموستات انجام می‌گیرد. اما در یخچال فریزر‌های دیجیتال، تنظیم دما از طریق صفحه نمایش دیجیتال صورت می‌گیرد. یخچال جنرال استیل قدیمی نیز یکی از انواع یخچال‌هایی است که تنظیم دمای آن توسط ترموستات انجام می‌شود. 

برای تنظیم دما در یخچال باید بر روی درجه اهرم مختص تنظیم دما کار کنید. این درجه اهرم دارای درجه‌هایی است که معمولاً بین ۱ تا ۵ یا ۱ تا ۹ هستند. حال هنگامی که درجه اهرم بر روی صفر قرار گیرد، یخچال خاموش می‌شود. اما اگر روی ۵ یا ۹ قرار گیرد، حداکثر قدرت یخچال را فعال کرده‌اید. قرارگیری درجه اهرم در عددهای میانی نیز موجب کارکرد متوسط یخچال خواهد شد. به طور مثال اگر درجه اهرم یخچال بین ۱ تا ۵ باشد، عدد ۳ حالت متوسط بوده و اگر بین ۱ تا ۹ باشد عدد ۴ حالت متوسط آن خواهد بود.

 

تنظیم دمای یخچال جنرال استیل

تنظیم دمای یخچال جنرال استیل نیز همانند یخچال‌های دیگر باید به درستی انجام گیرد؛ زیرا اگر تنظیم دما، به صورت اصولی و درست انجام نشود، میزان برودت هوا در یخچال کافی نخواهد بود. طبیعی است که این موضوع در کارکرد یخچال و در نتیجه کیفیت نگهداری از غذاهای شما اثرات منفی خواهد گذاشت. در یخچال جنرال استیل نیز همانند یخچال‌های دیگر باید تنظیم دما را بر حسب فصل‌ها انجام دهید؛ زیرا دمای محیط بر روی دمای داخل یخچال اثر خواهد گذاشت.

به طور مثال دمای مناسب یخچال در فصل تابستان ۳ یا ۴ و در فصل زمستان ۴ یا ۵ خواهد بود. بهترین دما برای فریزر نیز در فصل تابستان ۱۸- یا ۲۰- و در فصل زمستان ۱۶- یا ۱۹- خواهد بود. اما اگر به هیچ صورتی موفق نشدید تنظیم دمای یخچال جنرال الکتریک با جنرال استیل را به درستی انجام دهید، شاید باید با یک متخصص در زمینه تعمیر یخچال صحبت کنید. البته عدم دمای خوب ممکن است به علت کمبود شارژ گاز یخچال جنرال الکتریک باشد.

تنظیم دمای یخچال ساید جنرال الکتریک

تنظیم دمای یخچال ساید جنرال الکتریک توسط یک نمایشگر انجام می‌شود. قبلا نیز توضیح دادیم که تنظیم دما در مدل‌هایی از یخچال جنرال الکتریک به چند صورت انجام می‌گیرد. یخچال ساید جزء این دسته از یخچال‌ها است. شما می‌توانید یخچال و فریزر را در یک دمای یکسان قرار دهید. همچنین می‌توانید هر کدام از آنها را در دو دمای متفاوت تنظیم نمایید. در صورتی که موفق نشدید بهترین دما برای یخچال و مواد غذایی خود را پیدا کنید، بهتر است با آزمون و خطا این کار را انجام دهید. در واقع با امتحان کردن دماهای مختلف می‌توانید بهترین دما برای مواد غذایی داخل یخچال خود را پیدا کنید. ممکن است عدم تعادل دمایی یخچال از خرابی فن باشد بنابراین باید به فکر تعویض فن یخچال جنرال الکتریک بیفتید.

سخن پایانی

 

در این مقاله در مورد تنظیم دمای یخچال جنرال الکتریک صحبت کردیم. معمولاً در دفترچه‌های راهنما توضیحاتی دقیق در این خصوص نوشته شده است و در مورد اینکه یخچال جنرال الکتریک ساخت کجاست بحث شده است. همچنین با اندکی دقت و کندوکاو در یخچال‌های امروزی که مجهز به نمایشگر هستند، به راحتی می‌توانید تنظیم دما را انجام دهید. در غیر این صورت لازم است با کارشناسان این حوزه صحبت نمایید. یا ممکن است گاهی وقت‌ها دمای یخچال فریزر شما خود به خود پایین یا بالا رود. همانطور که قبلاً نیز گفتیم علت پایین آمدن دمای فریزر جنرال الکتریک موارد مختلفی بستگی دارد؛ بنابراین کمک گرفتن از افراد متخصص در حوزه تعمیر لوازم خانگی و به‌خصوص تعمیر یخچال واجب خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

برای ارسال سریع کارشناس، لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای تماس با تعمیرکار کلیک کنید