شماره تماس: 02122500600

علل رایج بسته نشدن درب یخچال و نحوه عیب یابی

علل رایج بسته نشدن درب یخچال و نحوه عیب یابی

یخچال وسیله‌ای است که در هر خانه‌ای وجود آن ضرورت دارد. یخچال‌ها امروزه در برندهای متفاوتی طراحی و تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند. هر کدام از یخچال‌ها، ویژگی خاص خودشان را دارند و هر خانواده طبق نیازهای خود باید یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و خریداری نماید. اما دقت داشته باشید که هر وسیله‌ای ممکن است در طول استفاده از آن، دچار خرابی‌هایی شود. یخچال وسیله‌ای است که به صورت مداوم در حال کار کردن است و در طول روز از آن بسیار استفاده می‌شود.

کی از رایج‌ترین مشکلاتی که ممکن است برای یخچال‌ها به وجود بیاید، بسته نشدن درب آن‌ها است. این مشکل به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد و پیامدهای منفی زیادی برای یخچال شما دارد. به همین خاطر هم باید در اسرع وقت توسط یک فرد متخصص عیب‌یابی و تعمیر شود. ما در این مطلب تصمیم داریم شما را با 5 علت بسته نشدن درب یخچال آشنا کرده و اطلاعاتی کلی در این خصوص به شما عزیزان ارائه دهیم. همراه ما باشید!
 

علت‌های رایج بسته نشدن درب یخچال

بسته نشدن درب یخچال به دلایل مختلفی می‌تواند اتفاق بیفتد. شما باید علت اصلی را پیدا کرده و سپس با توجه به آن، برای رفع این مشکل اقدام کنید. از همین رو ما در این بخش تصمیم داریم 5 علت بسته نشدن درب یخچال را به شما معرفی کنیم. 

1. خراب شدن لاستیک درب یخچال

رایج‌ترین علتی که باعث بسته نشدن درب یخچال شما می‎شود، خرابی لاستیک درب یخچال است. این لاستیک که دورتادور درب یخچال را در بر گرفته، از ورود هوای گرم محیط به داخل یخچال جلوگیری کرده و به طور کامل درب را می‌بندد. بدیهی است که اگر کوچکترین مشکلی برای این لاستیک به وجود بیاید، درب یخچال به خوبی بسته نخواهد شد. 
حال سوالی که پیش می‌آید این است که خرابی لاستیک یخچال به چه دلایلی ممکن است اتفاق بیفتد؟ در پاسخ باید گفت در داخل این لاستیک، یک مگنت قوی دارد که باعث می‌شود درب یخچال به دیواره دستگاه بچسبد. زمانی که قدرت جذب این مگنت پایین می‌آید، درب یخچال به خوبی بسته نخواهد شد. البته مشکلات دیگری مثل پاره شدن لاستیک یا گیر کردن یک جسم خارجی داخل آن هم می‌تواند علت نچسبیدن لاستیک درب یخچال باشد. در این صورت باید این لاستیک را به کمک افراد متخصص تعویض کنید. 

2. خراب شدن لولای درب یخچال

یکی دیگر از دلایلی که باعث بسته نشدن کامل درب یخچال خواهد شد، خراب شدن لولای آن است. اگر به قسمت بالایی درب یخچال خود نگاه کنید، یک لولای کوچک را خواهید دید که با چندین پیچ محکم شده است. در صورتی که هریک از این پیچ‌ها شل شوند یا لولا ضربه دیده باشد، درب یخچال به خوبی بسته نخواهد شد. 
خوشبختانه اگر مشکل بسته نشدن درب یخچالتان به دلیل خرابی لولای درب باشد، به راحتی می‌توانید لولا را تعویض یا حتی تعمیر کنید و دیگر نیازی به تعویض کامل درب یخچال نخواهد بود. 

3. وجود آلودگی روی لاستیک درب یخچال

یکی از اقدامات مراقبتی از یخچال که اغلب نادیده گرفته می‌شود، تمیز کردن لاستیک درب یخچال است. در صورتی که آلودگی‌های مختلف ناشی از مواد غذایی یا هر آلودگی دیگر روی درب یخچال تجمع پیدا کند، منجر به خرابی لاستیک درب یخچال و درنتیجه بسته نشدن درست آن خواهد شد. 
بنابراین شما همیشه باید با یک دستمال تمیز و مرطوب، لاستیک روی درب را به طور کامل تمیز کنید تا مشکلی برای آن پیش نیاید. 

4. سنگین شدن درب یخچال

یکی دیگر از ساده‌ترین علت‌های بسته نشدن درب یخچال، سنگین شدن درب و زیاد بودن محتویاتی است که داخل درب یخچال قرار داده‌اید. اگر حجم محتویات روی درب زیاد باشد، درب سنگین شده و به پایین کشیده می‌شود. بنابراین بهتر است کمی از حجم محتویات داخل درب بکاهید تا به راحتی بسته شود. 

5. تراز نبودن یخچال

تراز نبودن یخچال هم می‌تواند علت بسته نشدن دربِ آن باشد و باعث شود که به خوبی روی بدنه یخچال چفت نشود؛ بنابراین شما باید هرچند وقت یک بار این موضوع را بررسی کنید. برای اطمینان از تراز بودن یخچال می‌توانید از یک تراز یا حتی نرم افزارهای تراز که روی تلفن همراه نصب می‌شوند استفاده کنید. اگر متوجه شدید که یخچال تراز نیست، با باز و بسته کردن پیچ پایه‌ها یا قرار دادن اشیایی مثل مقوا و چوب زیر پایه‌ها، آن را تراز کنید.

بسته نشدن درب یخچال چه مشکلاتی به وجود می‌آورد؟

اجازه دهید قبل از اینکه به بررسی علت بسته نشدن درب یخچال بپردازیم، بررسی کنیم که این مشکل ممکن است چه پیامدهایی برای یخچال شما داشته باشد. در صورتی که درب یخچال شما به صورت کامل بسته نشود، به کل عملکرد یخچال شما آسیب وارد می‌شود؛ چرا که در این شرایط، هوای گرم محیط به محفظه یخچال وارد شده و در نتیجه مواد غذایی داخل یخچال خراب خواهند شد. 
از طرفی دیگر، ترموستات یخچال دچار آسیب شده و کمپرسور یخچال هم نمی‌تواند به درستی کار کند. در نتیجه به موتور یخچال فشار زیادی وارد شده و در نهایت عملکرد موتور هم دچار اختلال می‌شود. برفک زدن و تجمع یخ روی دیواره یخچال هم از کمترین پیامدهایی هستند که بسته نشدن درب یخچال به همراه دارد. با توجه به این توضیحات، شما باید هرچه سریعتر برای رفع این مشکل اقدام کرده و علت نچسبیدن لاستیک درب یخچال و بسته نشدن درست آن را پیدا کنید. 

بیشتر بخوانید: علت یخ نزدن فریزر


عیب یابی و راهکارهای مشکل بسته نشدن درب یخچال

بعد از اینکه علت بسته نشدن درب یخچال را متوجه شدید، باید برای رفع آن اقدام کنید. گاهی اوقات این مشکل به دلیل گیر کردن یک جسم خارجی روی لاستیک درب اتفاق افتاده و به راحتی قابل حل خواهد بود.

با روش‌های زیر، می‌توانید خرابی همچون بسته نشدن درب یخچال را برطرف کنید:

بررسی خراب بودن یا نبودن لاستیک درب یخچال

تهیه‌ی واشر مورد نیاز برای یخچال در صورت نیاز به تعویض

آماده کردن لاستیک جدید جهت نصب

خارج کردن لاستیک معیوب از یخچال

تمیز کردن محل لاستیک

تهیه‌ی پیچ گوشتی، نوار چسب و غیره جهت تعویض

نصب کردن لاستیک جدید

 اما گاهی اوقات هم حل کردن این مشکل به تخصص و مهارت بالایی نیاز دارد. در چنین شرایطی، به شما توصیه می‌کنیم از افراد کاربلد و متخصص در این زمینه کمک بگیرید که بتوانند با کمترین هزینه، مشکل درب یخچال شما را حل کنند.
 
خرابی درب یخچال
بسته نشدن درب یخچال یک مشکل رایج است که امکان دارد برای هرکدام از شما پیش بیاید. ما در این مطلب سعی کردیم علت بسته نشدن درب یخچال را بررسی کنیم. بعد از اینکه علت را متوجه شدید، باید با کمک افراد ماهر برای رفع این مشکل اقدام کنید. 

برخی از سوالات متداول درباره بسته نشدن درب یخچال

  1. بسته نشدن درب یخچال چه علتی دارد؟
    مشکلاتی مثل خراب بودن لاستیک، خراب بودن لولا، سنگین شدن درب یا تراز نبودن یخچال می‌توانند مانع از بسته شدن درب یخچال به صورت کامل شوند.
  2. چطور مشکل بسته نشدن درب یخچال را حل کنیم؟
    شما ابتدا باید علت این مشکل را پیدا کرده و بعد با توجه به آن، اقدامات لازم برای رفع این مشکل را انجام دهید. 

مشکل خرابی درب یخچال و بسته نشدن آن را به مدرن تکنیک بسپارید

همان طور که در بخش‌های قبلی هم توضیح دادیم، ممکن است مواردی پیش آید که مجبور به تعمیر یخچال شوید. به عنوان مثال ممکن است زمانی که درب یخچال را می‌بندید، موفق به بستن آن نشوید. در مطالب قبلی روش‌هایی را بیان کردیم که می‌تواند در برطرف کردن این مشکل کمک‌کننده باشد، اما دقت داشته باشید که انجام همین کار به نسبت ساده هم نیاز به تمرکز و مهارت کافی دارد.
ما به شما پیشنهاد می‌کنیم در صورت وجود هر گونه مشکلی همچون همین خرابی درب یخچال، از خدمات شرکت مدرن تکنیک استفاده کنید. این شرکت مجموعه‌ای معتبر است که متخصصین بسیاری را در اختیار دارد. تعمیرکارانی که در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند، در مورد تعمیر یخچال‌، آموزش‌های کاملی را دیده‌اند و شما عزیزان می‌توانید در صورت نیاز با خیال راحت با این مجموعه تماس بگیرید و از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوید.

خدمات بسیار زیادی در این شرکت ارائه می‌شود که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

وجود تعمیرکاران متخصص حرفه‌ای و با مهارت بالا
اصل بودن قطعات و ضمانت آن‌ها
انجام کلیه‌ی خدمات در محل و در کمترین زمان ممکن
بررسی و تعمیر یخچال‌ مابه با کمترین قیمت
 
تلاش ما بر این بوده است که در این مقاله در مورد علت بسته نشدن درب یخچال، بررسی آن و روش‌هایی جهت تعمیر آن مطالب کاربردی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. دانستید که ممکن است در یخچال بسته نشود و در این زمان لازم است که بررسی‌های لازم انجام شود و در صورت نیاز لاستیک درب یخچال تعویض گردد. در بخش دوم مقاله علت‌های این مشکل را توضیح دادیم و همچنین دانستید که چه مراحلی را جهت تعویض لاستیک باید انجام دهید.
در نهایت ما به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم مشکل خود را با شرکت مدرن تکنیک در میان بگذارید و با تماس گرفتن با این مجموعه از خدمات آن بهره‌مند شوید. شما عزیزان می‌توانید با اطمینان خاطر از متخصصین تعمیرکار این مجموعه مشاوره‌های لازم را دریافت کنید و در صورت لزوم از خدمات آن‌ها در محل استفاده کنید.
 
خدمات تعمیر لوازم خانگی مدرن تکنیک:: تعمیر یخچال جنرال الکتریک، تعمیر یخچال مابه، تعمیر یخچال پروفایل، تعمیر یخچال ویرپول و تعمیر یخچال آدمیرال

برای ارسال سریع کارشناس، لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای تماس با تعمیرکار کلیک کنید