شماره تماس: 02122500600

علت یخ زدن مواد غذایی در یخچال ساید جنرال الکتریک

علت یخ زدن مواد غذایی در یخچال ساید جنرال الکتریک

یخچال و فریزر به عنوان دو مورد از اساسی‌ترین لوازم آشپزخانه به حساب می‌آیند. در واقع نگهداری از مواد غذایی بدون استفاده از یخچال، غیرممکن است. اما این لوازم پرکاربرد و گرانقیمت، ممکن است دچار مشکلات متعددی شوند که باعث خرابی مواد غذایی درون آن شود. یخ زدگی یکی از این مشکلات است.

البته یخ زدن مواد غذایی اگر درون فریزر باشد، امری کاملا عادی است؛ چرا که کار فریزر همین است. اما در صورتی که این مورد در مواد غذایی درون یخچال دیده شود، نشان دهنده یک مشکل فنی است. در ادامه با ما در بلاگ مدرن تکنیک همراه باشید تا علت یخ زدن مواد داخل یخچال ساید بای ساید جنرال الکتریک را با یکدیگر بررسی کنیم.

علت یخ زدن مواد داخل یخچال چیست و چگونه آن را برطرف کنیم؟

دلایل مختلفی برای این مشکل وجود دارد. از ایرادات فنی و قطعات گرفته تا تنظیم نامناسب دمای یخچال! معمولا افراد مختلف در صورت مواجهه با این مشکل، اقدام به خاموش کردن یخچال برای آب شدن یخ و برفک‌ها می‌کنند. این کار یک راه حل موقت است و در صورتی که مجددا یخچال را به برق متصل کنید، پس از چند روز مجددا برفک و یخ درون آن نمایان می‌شود. با علت برفک زدن یخچال آشنا شوید.

برای اینکه بتوانید مشکل یخ زدن مواد داخل یخچال را حل کنید، باید علت رخ دادن این مشکل را پیدا کنید. برای حل این مشکل می‌توانید از راه حل‌های ارائه شده در پایین استفاده کنید.

علت یخ زدن مواد داخل یخچال: تنظیم دمای یخچال

به دلایل مختلفی، امکان دارد که دمای یخچال تغییر پیدا کند. برای مثال، برخی از یخچال‌های امروزی دارای نمایشگر لمسی هستند؛ بنابراین ممکن است ناخواسته دستتان به دکمه کاهش دما برخورد و دمای آن تغییر کرده باشد. در صورتی که دمای یخچال بیش از حد پایین باشد، شاهد یخ زدن مواد غذایی خصوصا سبزی‌ها و میوه‌ها خواهید بود.

دمای مناسب یخچال، بین 2 تا 5 درجه سانتی گراد است. این مقدار برای تمامی مواد غذایی قابل نگهداری در یخچال مناسب است. نکته حائز اهمیت این است که طبقات بالایی یخچال‌های ساید بای ساید، معمولا خنک تر از سایر بخش‌های آن هستند. بنابراین بهتر است میوه‌ و سبزیجات را در آنجا قرار ندهید. به همین دلیل است که جامیوه‌ای در بخش پایینی یخچال قرار دارد!

علت یخ زدن مواد داخل یخچال: خرابی ترموستات و کارکردن بیش از حد

خرابی ترموستات دیگر علت یخ زدن مواد داخل یخچال است. وظیفه ترموستات کنترل دما این است که ولتاژها را به قطعاتی مثل کمپرسور موتور، فن و موتور فن کندانسور هدایت کند. با کاهش دمای یخچال و رسیدن آن به دمای انتخاب شده (برای مثال 4 درجه سانتی گراد)، ترموستات ولتاژ کمتری را به این قطعات ارسال می‌کند تا دمای یخچال ثابت بماند.

در صورت خرابی ترموستات یخچال، دستورات و ولتاژ تغییر نخواهد کرد و کمپرسور و کندانسور، با تمام قدرت کار می‌کنند؛ این یعنی یخچال بیش از حد خنک می‌شود و مواد غذایی درون یخچال یخ می‌زنند. با علائم خرابی ترموستات یخچال آشنا شوید.

برای اینکه از سالم بودن یا نبودن ترموستات مطمئن شوید و بتوانید علت یخ زدن مواد داخل یخچال ساید بای ساید جنرال الکتریک را متوجه شوید، بهتر است ترموستات را امتحان کنید. برای این کار، ابتدا آن را به کمترین حد خود بچرخانید و سپس، این مقدار را به بالاترین حد برسانید. در صورت شنیده شدن صدایی کلیک مانند، مشخص می‌شود که ترموستات سالم است؛ در غیر این صورت به احتمال بالا مشکل از این قطعه است. برای تعویض این قطعه می‌توانید از خدمات تعمیر یخچال جنرال الکتریک شرکت مدرن تکنیک استفاده کنید! متخصصین ما در کمترین زمان ممکن خود را به محل زندگی شما می‌رسانند و تعمیرات لازم را انجام می‌دهند.

علت یخ زدن مواد داخل یخچال: خرابی سنسور دما

سنسور یخچال وظیفه دارد که دمای داخلی را اندازه گیری کرده و اطلاعات را به برد اصلی ارسال کند. در صورتی که این حسگر خراب شود، برد نمی‌تواند داده‌های مربوط به دمای یخچال را دریفات کند؛ در نتیجه هیچ دستوری به قطعات دیگر مثل کمپرسور و... نمی‌دهد و آنها نیز به صورت یکسره کار می‌کنند. در نتیجه مواد غذایی درون یخچال دچار یخ زدگی می‌شوند. با روش تست سنسور یخچال در مدرن تکنیک آشنا شوید.

راه حل این مشکل، در صورت خرابی تعویض سنسور است؛ البته از آنجایی که بررسی و آزمایش سنسور برای اطمینان از خرابی باید با استفاده از ابزار مولتی متر صورت پذیرد، بهتر است یک تکنسین حرفه‌ای و کاربلد این کار را انجام دهد. به هیچ وجه خودتان دست به تعمیر یا تعویض قطعات یخچال نزنید!

علت یخ زدن مواد داخل یخچال: شارژ گاز بیشتر از حد

این اتفاق معمولا بعد از سرویس یخچال و شارژ کردن گاز یخچال رخ می‌دهد. اگر گاز وارد شده به سیستم گردش هوای موتور یخچال بیش از حد باشد، احتمال کاهش دما و یخ زدگی مواد وجود دارد. راه حل این مشکل، این است که برای مدت محدودی دمای یخچال را بالاتر ببرید. برای مثال آن را از 3 درجه به 6 درجه افزایش دهید و پس از مدتی که گاز به حد معمول رسید، دوباره دما را به 3 درجه برگردانید.

علت یخ زدن مواد داخل یخچال: خراب شدن برد الکترونیکی یخچال

دیگر موردی که می‌تواند علت یخ زدن مواد در یخچال ساید بای ساید جنرال الکتریک شود، خرابی برد الکترونیکی و اصلی یخچال است. این خرابی به ندرت رخ می‌دهد و معمولا ایراد کار، از دیگر بخش‌های یخچال است؛ با این حال احتمال اینکه علت این مشکل خرابی برد الکترونیکی باشد نیز وجود دارد.

این قطعه اصلی‌ترین قطعه در یخچال است که مدیریت تمام امور را در دست دارد. هرگونه خرابی و اشکال در این برد، می‌تواند باعث ایجاد مشکل در سیستم یخچال شود. برای مثال، در صورتی که بخش فرمان دچار مشکل شود، فرمانی به موتور ارسال نمی‌شود و در نتیجه، موتور به صورت یکسره کار می‌کند. نتیجه نیز مشخص است: یخ زدگی مواد غذایی موجود در یخچال!


بیشتر بخوانید: علت خاموش نشدن و اتومات نکردن یخچال


علت یخ زدن مواد داخل یخچال: قرار گرفتن مواد غذایی جلوی فن یخچال

این مورد را نمی‌توان به عنوان یک مشکل فنی دانست! قرار گرفتن مواد غذایی در مقابل فن یخچال، دیگر علت یخ زدن مواد داخل یخچال است. در بسیاری از مدل‌های یخچال ساید بای ساید، از قسمت فریزر دریچه کوچکی به قسمت یخچال کشیده شده که هوای خنک را به آن انتقال می‌دهد.

این دریچه معمولا در قسمت انتهایی طبقات یخچال است؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از قرار دادن میوه و مواد غذایی حساس به یخ زدگی در این قسمت خودداری کنید.

در بسیاری از یخچال‌هایی که از این مکانیزم استفاده می‌کنند، یک سیستم کنترل دامپر طراحی شده که دریچه را کنترل می‌کند. با کنترل دریچه‌های وردی سرما، از ورود بیش از حد یا بی فایده هوای خنک جلوگیری به عمل می‌آید. در صورتی که دامپر دچار خرابی شود، این کنترل صورت نمی‌پذیرد و دمای یخچال تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند که یک علت یخ زدن مواد داخل یخچال ساید بای ساید محسوب می‌شود.

دیگر علت‌های یخ زدگی مواد داخل یخچال ساید بای ساید جنرال الکتریک

علاوه بر موارد بالا، ممکن است دلایل دیگری برای یخ زدگی میوه درون یخچال وجود داشته باشد.

برای مثال، ممکن است گرما از طریق یک فضای کوچک خارج شود و یخچال، بیشتر از حد معمول کار کرده و باعث یخ زدگی مواد داخل آن شود. برای مثال، در صورتی که واشر دور در یخچال خراب شده باشد، اندکی سرما از آن خارج می‌شود؛ اما کمپرسور برای تامین سرمای از دست رفته، بیشتر از حد معمول کار می‌کند و باعث یخ زدگی مواد غذایی می‌شود.

دیگر علت یخ زدن مواد داخل یخچال، چیدمان نامناسب مواد غذایی است. در صورتی که یخچال را بیش از حد پر کنید، به موتور فشار زیادی برای خنک کردن آنها وارد می‌شود. همچنین ممکن است یک ماده غذایی مقابل منفذه یا دریچه هوا قرار بگیرد و انتقال هوای سرد را مختل کند. احتمال دیگر این است که ممکن است سرما در بخشی از یخچال گیر کند و باعث یخ زدگی مواد غذایی آن ناحیه شود؛ در حالی که دیگر بخش‌ها سرمای کافی دریافت نکرده‌اند!

برعکس این موضوع نیز صدق می‌کند؛ یعنی اگر مواد غذایی درون یخچال بسیار کم باشند، احتمال یخ زدگی وجود دارد. در هر دو صورت، باید به اندازه ظرفیت یخچال، مواد غذایی را نگهداری کنید. نه کمتر و نه بیشتر!

آخرین موردی که می‌تواند علت یخ زدن مواد داخل یخچال شود، کثیف و نامرتب بودن سیم‌پیجی کمپرسور است. در صورتی که سیم‌پیچی کمپرسور کثیف و چرب باشند، کمپرسور باید مدت زمان طولانی‌تری کار کند که دمای فریزر کاهش پیدا نکند. در برخی از مدل‌های یخچال ساید بای ساید، این افزایش کار کمپرسور می‌تواند دمای یخچال را نیز افزایش دهد و در نتیجه، باعث بخ زدگی یخچال شود. اگر متوجه شدید که علت یخ زدن مواد غذایی در یخچال جنرال الکتریک مشکلات فنی است برای تعمیر یخچال از تعمیرکاران مجرب مدرن تکنیک کمک بگیرید. 

جمع‌بندی

در این مطلب به معرفی دلایلی که ممکن است باعث یخ زدگی مواد غذایی درون یخچال ساید بای ساید جنرال الکتریک شود، پرداختیم. همان طور که گفته شد، علت یخ زدن مواد داخل یخچال ممکن است به دلایل زیر باشد:

  • تنظیم دما کمتر از حد مناسب
  • خرابی ترموستات یخچال
  • خرابی سنسور دما
  • شارژ بیش از حد گاز
  • خرابی برد الکترونیکی
  • خرابی واشر دور در یخچال
  • کثیف بودن و وجود چربی و گرد و غبار در سیم‌پیچی کمپرسور
  • پر کردن بیش از حد و خالی بودن یخچال
  • قرارگیری مواد غذایی مقابل فن
  • خرابی لولای درب یخچال
  • و...

اگر یخچال شما دچار این مشکل است، می‌توانید از خدمات تعمیر یخچال ما استفاده کنید. متخصصین مدرن تکنیک در کمترین زمان ممکن خود را به شما می‌رسانند و پس از عیب‌یابی، اقدام به تعمیر یخچال شما می‌کنند. 

برای ارسال سریع کارشناس، لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای تماس با تعمیرکار کلیک کنید