شماره تماس: 02122500600

راهنمای یخچال سامسونگ

راهنمای یخچال سامسونگ

اگر یخچال خانه‌تان را به تازگی خریداری کرده‌اید، اولین کاری که باید انجام دهید، مطالعه دفترچه راهنمای آن است. این کار باعث می‌شود بتوانید از یخچال خود به درستی استفاده کنید و نکات مهمی که در رابطه با دستگاه باید بدانید را دریافت کنید. اما ممکن است بنا به دلایل مختلفی، امکان دسترسی به دفترچه یخچال سامسونگ خود را نداشته باشید. همچنین در بسیاری از مواقع، این دقترچه‌ها به زبان‌هایی غیر از فارسی هستند. در این صورت، احتمالا برای راه اندازی و نگهداری از یخچال، با مشکلاتی مواجه خواهید شد.

در ادامه این مطلب، راهنمای یخچال سامسونگ به صورت کامل و جامع برای شما آماده شده است.

معرفی برند سامسونگ

برند کره‌ای سامسونگ در سال 1938 در کره جنوبی تاسیس شد. این شرکت سال‌ها به فروش سبزیجات و صادرات آن مشغول بود. این شرکت طی قرن بیستم از یک صادر کننده سبزیجات کوچک، تبدیل به یک برند و ابرشرکت شد و برای رقبای خود در صنایع مختلف خط و نشان می‌کشید. این شرکت اکنون چندین شرکت تابعه و زیرمجموعه دارد که هرکدام در حوزه خود، جزو برترین‌ها هستند.

گروه سامسونگ، مدیریت تمامی این شرکت‌ها را برعهده دارد. از جمله تولیدات گروه سامسونگ می‌توان به انواع قطعات الکترونیکی، تجهیزات مخابراتی، تجهیزات الکترونیکی، لوازم الکترونیکی مصرفی، خودرو، تجهیزات نظامی، پوشاک، نیمه رساناها و هزاران محصول دیگر اشاره کرد. شرکت سامسونگ الکترونیکس، تولید کننده لوازم برقی و الکترونیکی این گروه است که تولید لوازم خانگی این شرکت را نیز برعهده دارد. سامسونگ یکی از بزرگترین ابرشرکت‌های جهان است و پیشبینی می‌شود در دهه 2020 میلادی، رشد بالایی نسبت به گذشته را تجربه کند.

راهنمای راه اندازی و نگهداری یخچال سامسونگ

همان طور که در بالا گفته شد، به دلیل فارسی نبودن توضیحات درون دفترچه راهنمای یخچال سامسونگ، بر آن شدیم که یک راهنمای جامع و کاربردی را به زبان فارسی تهیه و منتشر کنیم. در ادامه، می‌توانید به بخش‌های مختلف راهنمای یخچال سامسونگ دسترسی و آنها را مطالعه کنید.

راهنمای یخچال سامسونگ: نصب، راه اندازی و تراز کردن یخچال

در قدم اول و هنگام خرید یخچال، باید حتما دستگاه را از نمایندگی یخچال سامسونگ یا نمایندگی لوازم خانگی این برند خریداری کنید. همچنین در همان نمایندگی از وجود دفترچه راهنما و برگ گارانتی درون بسته بندی اطمینان حاصل کنید. برای حمل یخچال، در صورتی که آن را به صورت افقی حمل کرده‌اید، بهتر است چند ساعت آن را به برق متصل نکنید. برای نصب و راه اندازی یخچال سامسونگ، بهتر است در حضور تکنسین بسته بندی یخچال را باز کنید. در غیر این صورت، یخچال شما از شرایط گارانتی خارج شده و نمی‌توانید از خدمات آن استفاده کنید.

برای راه اندازی یخچال و اتصال آن به برق، حتما از محافظ برق استفاده کنید. موتور و برد الکترونیکی اصلی یخچال، در برابر نوسان و قطع ناگهانی برق بسیار حساس هستند و در صورت رخ دادن چنین مواردی، احتمالا مجبور به تعمیر یخچال سامسونگ خود می‌شوید. استفاده از UPS نیز کارآمد است. یکی دیگر از مواردی که در دفترچه راهنمای یخچال سامسونگ نیز به آن اشاره شده، نحوه قرارگیری و تراز کردن یخچال است. توجه داشته باشید که پشت یخچال حداقل 10 سانتی متر با دیوار فاصله داشته باشد. برای تراز کردن یخچال نیز می‌توانید از تراز مهندسی استفاده کنید. در صورتی که محل قرارگیری یخچال دارای شیب است، باید اب را به طریقی (برای مثال قرار دادن یک شی با سطح صاف زیر یک یا دو پایه یخچال) برطرف کنید.

تراز نبودن یخچال می‌تواند باعث مشکلات گوناگونی شود. برای مثال، در صورتی که یخچال تراز نباشد، کمپرسور هنگام فعالیت سر و صدای غیرعادی ایجاد می‌کند. همچنین در برخی مواقع، مشکلات به باز و بسته کردن درب نیز سرایت می‌کنند. به این صورت که در صورتی که درب را باز کنید، درب تا انتها باز می‌شود!

راهنمای یخچال سامسونگ: حمل و نقل صحیح یخچال

حمل و جابجایی صحیح یخچال یکی از مواردی است که به صورت کامل و مفصل در دفترچه راهنمای یخچال سامسونگ توضیح داده شده است و متاسفانه برخی از افراد، به آن توجه نمی‌کنند. به دلیل سنگین بودن یخچال، جابجایی صحیح آن نیز کمی مشکل است و برخی از افراد، ترجیح می‌دهند آن را به روش‌های نادرست جابجا کنند. برای جلوگیری از آسیب رسیدن به یخچال حین جابجایی، بهتر است موارد زیر را رعایت کنید.

  • برای جابجایی یخچال، طبقه‌ها و کشوهای درون یخچال را خارج کنید. همچنین درب‌های آن را با طناب ببندید تا در حین حمل، باعث مزاحمت و دچار خرابی نشوند.
  • دور تا دور یخچال را با پلاستیک حباب دار بپوشانید تا خط و خش روی آن ایجاد نشود.
  • حد الامکان یخچال را در حالت عمودی حفظ کنید و سعی کنید آن را افقی نکنید. افقی شدن یخچال ممکن است باعث خروج گاز یخچال شده و در راه اندازی مجدد یخچال، باعث خرابی آن می‌شود.

در برخی از مواقع و پس از جابجایی یخچال، ممکن است با مشکلاتی مثل روشن نشدن یخچال مواجه شوید. این مشکل به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. به عنوان مثال، ممکن است طی جابجایی، اتصالات برقی دستگاه قطع شده باشد. حتی ممکن است اورلود (OverLoad) دچار ایراد شده باشد.

راهنمای یخچال سامسونگ: نمایشگر و دکمه‌های یخچال

در این قسمت از راهنمای یخچال سامسونگ، می‌خاوهیم به کاربرد و عملکرد دکمه‌های یخچال بپردازیم. این دکمه‌ها برای کارهای گوناگونی طراحی شده‌اند و هرکدام، وظیفه خاصی را انجام می‌دهند. در این بین، نمایشگر یخچال سامسونگ نیز وظیفه نمایش وضعیت یخچال را برعهده دارد. در ادامه کارکرد هر دکمه توضیح داده شده است.

  1. دکمه Ridge یا Refrigerator: تنظیم دمای یخچال
  2. دکمه Freezer: تنظیم دمای فریزر
  3. دکمه Lock: قفل کردن پنل نمایشگر دستگاه (به نوعی، قفل کودک برای عدم ایجاد تغییرات در برنامه نمایشگر و دستگاه توسط کودکان)
  4. دکمه Power Freeze و Super: سرعت دهی و انجماد سریع مواد غذایی در فریزر
  5. دکمه VAC: حالت استراحت و عملکرد بهینه دستگاه
  6. دکمه Home: دسترسی به بخش اصلی نمایشگر
  7. دکمه Ice/Water: تنظیم یخساز برای خروج یخ یا آب
  8. دکمه Reset: تنظیم مجدد نمایشگر و دستورات ثبت شده به حالت پیشفرض

همان طور که مشاهده می‌کنید، هر دکمه وظیفه مشخصی دارد و دستورات خاصی را اجرا می‌کند. بنابراین مهم است که با استفاده درست از آنها، عملکرد یخچال سامسونگ را مطابق با نیازهای خود، تنظیم کنید. یکی از اصلی‌ترین مواردی که در راهنمای یخچال سامسونگ به آن اشاره می‌شود، تنظیم دمای مناسب یخچال و فریزر در فصول مختلف است. دمای مناسب یخچال بین 3 تا 5 درجه سانتی گراد و دمای فریزر نیز بین منفی 17 تا منفی 20 درجه سانتی گراد است. بهتر است برای جلوگیری از وارد شدن فشار به دستگاه و تعمیر یخچال ساید بای ساید سامسونگ، دمای دستگاه را بین این مقادیر تنظیم کنید.

راهنمای یخچال سامسونگ: نگهداری از یخچال در سفر

یکی از نگرانی‌های معمول پیش از سفر، این است که وضعیت یخچال چگونه خواهد بود. البته در سفرهای یک روزه و کوتاه مدت، هیچ نگرانی وجود ندارد؛ زیرا معمولا در مدت 24 ساعت اتفاق خاصی برای یخچال رخ نخواهد داشت. اما در صورتی که سفر شما چند روز به طول می‌انجامد، بهتر است مواردی را رعایت کنید. در قدم اول، بهتر است مواد غذایی فاسد شدنی که تاریخ انقضای آنها نزدیک است (به عنوان مثال شیر) را مصرف کنید. این مواد ممکن است در زمان غیبت شما فاسد شده و بوی بسیار بدی در یخچال ایجاد کنند. در قدم دوم، بهتر است مواد غذایی بودار (مثل سیر و پیاز) را از یخچال خارج و بسته بندی و مججدا درون یخچال قرار دهید. حتی در صورت امکان، بهتر است این مواد را خارج از یخچال نگهداری کنید! این مواد غذایی اگر مدت طولانی بمانند، بوی بیشتری تولید می‌کنند و تبدیل به علت بوی بد یخچال خواهند شد.

از دیگر موضوعاتی که در راهنمای استفاده از یخچال سامسونگ به آن می‌پردازیم، چک کردن دمای یخچال و فریزر است. اگر دمای یخچال را به صورت موقت کاهش داده‌اید، باید آن را به دمای عادی بازگردانید. در غیر این صورت، ممکن است باعث یخ زدن مواد در یخچال شوند. پایین بودن دمای یخچال و فریزر (منظور پایینتر از حد نیاز و عادی است) باعث می‌شود موتور بیشتر کار کند و در نتیجه، فشار غیرضروری به یخچال وارد شود. همچنین برای جلوگیری از خرابی‌های ناشی از نوسانات برق بر یخچال، مطمئن شوید که دوشاخه برق یخچال به محافظ متصل شده است.

راهنمای تمیز کردن و نگهداری از یخچال سامسونگ

یکی دیگر از مواردی که در راهنمای یخچال سامسونگ به آن تاکید زیادی شده، تمیز کردن یخچال است. تمیز کردن یخچال باعث جلوگیری از انباشته شدن کثیفی‌ها و غیربهداشتی شدن محفظه یخچال و همچنین افزایش عمر آن می‌شود. اگر هر از مدتی یخچال را تمیز نکنید، ممکن است عملکرد دستگاه دچار مشکل شده و مشکلاتی را برای شما ایجاد کنند. به یاد داشته باشید پیش از شروع نظافت یخچال سامسونگ، حتما  دوشاخه آن را از برق خارج کرده و مواد غذایی و طبقات را هم بیرون بیاورید. همچنین بهتر است کمی یخچال را بیرون آورده تا دسترسی به قسمت پشتی آن آسانتر شود.

راهنمای یخچال سامسونگ: تمیز کردن یخچال

برای تمیز کردن یخچال، لوازم زیر مورد نیاز هستند:

  • دستکش آشپزخانه
  • اسفنج یا پارچه آشپزخانه
  • محلول تمیز کننده (2 قاشق غذاخوری جوش شیرین به همراه یک چهارم لیوان آب گرم) یا سرکه سفید (برای قسمت‌های استیل)

برای تمیز کردن یخچال، بهتر است از مواد طبیعی استفاده کنید و حد الامکان از مواد شوینده شیمیایی مثل سفید کننده استفاده نکنید. زیرا محلول‌های شیمیایی ممکن است باعث آسیب رسیدن به قطعات یا حتی از بین رفتن رنگ قسمت داخلی یخچال شوند. از طرف دیگر، ممکن است مقداری از آنها در یخچال باقی بمانند و در صورت تماس با مواد غذایی، باعث مسمومیت غذایی شوند. ترکیب طبیعی مناسب برای نظافت یخچال، محلولی تشکیل شده از 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک چهارم پیمانه آب گرم است. این ترکیب برای تمیز کردن کل محفظه یخچال کافی است. همچنین برای تمیز کردن قسمت‌های ضدزنگ یخچال نیز می‌توانید از مقداری سرکه سفید استفاده کنید. البته بهتر است ابتدا با استفاده از سرکه سفید قسمت کوچکی از یخچال را تمیز کنید تا از سازگاری و عدم وجود مشکلاتی مثل از بین رفتن رنگ یخچال، اطمینان حاصل کنید.

راهنمای یخچال سامسونگ: تمیز کردن فریزر

لوازم و وسایل لازم برای تمیز کردن فریزر یخچال سامسونگ به شرح زیر است:

  • پارچه
  • محلول آب گرم و سرکه
  • اسپری کننده

برای تمیز کردن فریزر، در ابتدا آن را به صورت کامل خالی کرده و اجازه دهید یخ‌های شکل گرفته درون آن به صورت کامل آب شوند. معمولا به دلیل وجود آب و تعریق مواد غذایی قبل از انجماد، مقداری آب در طبقات مختلف جمع شده و یخ می‌زنند. در صورتی که یخ‌های شکل گرفته دارای اندازه بزرگی هستند، می‌توانید آنها را با دست از طبقه‌ها جدا کنید. سپس مقداری از محلول آب و سرکه را درون یک اسپری بریزید و در تمام نقاط فریزر اسپری کنید و پس از آن، با استفاده از یک دستمال آشپزخانه یا یک پارچه تمیز، نقاط مرطوب را تمیز کنید.

بعد از انجام این کارها، مدتی فریزر را به حال خود بگذارید تا به خوبی خشک شود. بعد از حدودا نیم ساعت، می‌توانید مواد غذایی را مجددا درون محفظه فریزر قرار دهید.

راهنمای یخچال سامسونگ: تمیز کردن درب و سطوح بیرونی یخچال

تا اینجای راهنمای یخچال سامسونگ، روش‌های تمیز کردن محفظه درون یخچال و فریزر را مطرح کردیم. اما لازم است بدانید که باید نسبت به شستشوی نقاط بیرونی یخچال مانند درب، کناره‌ها، سقف و حتی پنل پشتی یخچال نیز اقدام کنید. برای این کار، شما نیاز به یک محلول متشکل از سرکه سیب، مایع ظرفشویی و آب به همراه یک اسفنج نرم خواهید داشت. همان طور که می‌دانید، شستشوی سطوح بیرونی یخچال پیچیدگی چندانی ندارد؛ به جز قسمت پشتی!

پنل پشتی یخچال، میزبان کویل و کندانسور است که عملکرد مهمی در سیستم خنک سازی یخچال سامسونگ دارند. به مرور زمان، کویل‌های یخچال با گرد و غبار و دیگر آلودگی‌ها پوشانده می‌شود و در صورتی که آن را تمیز نکنید، ممکن است مشکلاتی را برای یخچال شما به وجود آورند. مشکلاتی نظیر خنک نکردن یخچال و حتی آسیب رسیدن به موتور کمپرسور! این به این دلیل است که کثیفی‌های روی کویل، مانع از خروج گرمای یخچال شده و یخچال خنک نمی‌شود؛ در نتیجه کمپرسور زور بیشتری برای خنک کردن یخچال می‌زند که ممکن است به خرابی قطعات مختلف منجر شود. بهتر است تمیز کردن کویل و کندانسور یخچال سامسونگ خود را به متخصص تعمیر یخچال سامسونگ بسپارید. گروه تعمیر لوازم خانگی مدرن تکنیک، ارائه دهنده خدمات تعمیر لوازم خانگی در تهران است. متخصصین تعمیر یخچال سامسونگ مدرن تکنیک در تمام روزهای سال، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند.

راهنمای یخچال سامسونگ: رفع گرفتگی لوله فاضلاب

لوله تخلیه یا لوله فاضلاب، در قسمت انتهایی دیواره پشتی یخچال تعبیه شده که برای تخلیه آب حاصل از عملیات برفک زدایی یخچال به کار می‌رود. یکی از مشکلات رایجی که منجر به خنک نکردن یخچال و همچنین ایجاد بوی نامطبوع در دستگاه می‌شود، مشکلات مربوط به گرفتگی لوله فاضلاب است. این مشکل به قدری آزاردهنده است که در راهنمای یخچال سامسونگ، یک بخش خاص را به آن اختصاص داده‌ایم. لازم به ذکر است که لوله تخلیه، تنها در یخچال‌های نوفراست وجود دارد.

علت‌های مختلفی برای گرفتگی این قسمت وجود دارد که مهمترین آنها را می‌توان گیر کردن مواد غذایی در راه تخلیه آب دانست. به ان صورت، آب امکان تخلیه ندارد و پایین یخچال جمع می‌شود. در مرحله اول، باید اقدام به پیدا کردن سوراخ تخلیه باشید. این سوراخ در یخچال فریزرها و اصولا یخچال‌های بدون برفک وجود دارد و قابل مشاهده هست. در برخی از مدل‌ها، این سوراخ زیر یک قاب تعبیه شده که برای دسترسی به آن، باید پیچ‌های قاب مربوطه را باز کنید. طبق راهنمای یخچال سامسونگ، برای اینکه بتوانید گرفتگی مسیر تخلیه یخچال را برطرف کنید، باید از باز بودن مسیر لوله‌ها اطمینان حاصل کنید.

در ادامه برای بیرون آوردن ذرات و تکه‌های مواد غذایی، بهتر است در ابتدا یخچال را خاموش کرده و کشوها را بیرون بیاورید. سپس با استفاده از یک میله کوچک (همانند میله بافتنی)، به ارامی درون سوراخ تخلیه را تمیز کنید. پس از این کار، بهتر است مقداری آب جوش درون سوراخ بریزیر تا دیگر کثیفی‌ها و مواد غذایی درون لوله را به فاضلاب انتقال دهد و موجب باز شدن مسیر تخلیه آب شود.

در راهنمای یخچال سامسونگ، بهتر است به این مورد نیز اشاره کنیم که گاهی مواقع، لوله تخلیه فاضلاب یخچال سامسونگ دچار یخ زدگی می‌شود. برای رفع این یخ زدگی، بهتر است بعد از خالی کردن و بیرون آوردن کشوها، مقداری نمک و آب جوش را درون ناودان و قسمت یخ زده بریزید تا فرآیند آب شدن یخ‌ها را سرعت ببخشد. پس از آب شدن یخ‌ها، مواد غذایی، قطعات یخ و موارد دیگر را پاک کنید و مجددا کشوها را سر جای خود قرار دهید. در صورتی که پس از مدتی، مجددا مشکل گرفتگی لوله تخلیه یا لوله فاضلاب یخچال سامسونگ برای یخچال شما پیش بیاید، احتمال خرابی برخی از قطعات وجود دارد. از جمله این قطعات می‌توان سنسور دیفراست، ترموفیوز یا المنت اشاره کرد.

.از آنجایی که تعمیر یا تعویض این قطعات کار مشکل و نیازمند تخصص کافی است، پیشنهاد می‌کنیم اصلا و ابدا خودتان اقدام به تعمیر یخچال فریزر سامسونگ خود نکنید.

راهنمای یخچال سامسونگ: چطور یخچال را خوشبو نگه داریم؟

بوی بد و نامطبوع یخچال می‌تواند بر کیفیت مواد غذایی نیز تاثیرگذار باشد. به عنوان مثال، احتمالا برای شما نیز پیش آمده که برای مدتی، یک ماده خوراکی مثل بستنی را برای مدتی درون یخچال را فریزر بگذارید و پس از چند ساعت، قصد مصرف آن را داشته باشید. در زمان مصرف نیز متوجه بوی ناخوشایند برگرفته از سایر مواد غذایی درون یخچال شوید. علت بوی نامطبوع یخچال ممکن است چندین مورد را شامل شود؛ اما در راهنمای یخچال سامسونگ، قصد داریم راهکارهایی برای رفع بوی نامطبوع یخچال به شما ارائه دهیم که بتوانید این مشکل را رفع کنید.

در روش اول، می‌توانید دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را در آب گرم حل کنید و لیوان را درون یخچال قرار دهید. همچنین می‌توانید به میزان نصف لیوان سرکه و نصف لیوان آب را درون یخچال بگذارید تا به سرعت بوی نامطبوع یخچال برطرف شود. روش دیگر، استفاده از لیمو یا پرتقال است. برای این کار، می‌توانید یک لیموترش را از وسط برش داده و درون یک کاسه قرار دهید. سپس کاسه را برای مدتی درون یخچال قرار داده تا بوی نامطبوع آن را برطرف کند. بهتر است هر هفته لیموی درون کاسه را تعویض کنید.

بوی بد یخچال، معمولا برگرفته از تمیز نکردن یخچال است. فاسد شدن مواد غذایی یا ریختن مایعات درون یخچال نیز می‌تواند باعث ایجاد بوی تعفن در یخچال سامسونگ شود. به هر حال، می‌توانید از راهکارهای گفته شده بالا برای رفع بوی بد یخچال استفاده کنید.

راهنمای استفاده از یخساز یخچال سامسونگ

یخساز یکی از بخش‌های اصلی و پرکاربرد در یخچال ساید بای ساید و یخچال فریزر است که تقریبا در تمام مدل‌های جدیدتر یخچال وجود دارد. یخساز می‌تواند قطعات یخ را با اندازه و مدل‌های مختلف به شما ارائه دهد. همچنین برخی از مدل‌ها نیز دارای حالت دوکاره هستند که می‌توان بسته به تنظیات اعمال شده، به عنوان یخساز یا آبسردکن عمل کنند. در ادامه راهنمای یخچال سامسونگ، اقدامات مورد نیاز برای راه اندازی و استفاده از یخساز را برای شما عزیزان آماده کرده‌ایم. در صورتی که سیستم یخساز یخچال شما دچار مشکل شده، می‌توانید با تماس با شماره تلفن درج شده، درخواست اعزام تعمیرکار به محل زندگی خود را ثبت کنید. گروه تعمیر لوازم خانگی مدرن تکنیک، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته است.

راهنمای یخچال سامسونگ: راه اندازی سیستم یخساز

قبل از اینکه بخواهید از یخساز یخچال خود استفاده کنید، باید بتوانید آن را فعال کنید. برای این کار، در ابتدا باید از اتصالات صحیح مطمئن شوید. در قدم اول، باید یخچال را به شیر آب خانگی متصل کنید. معمولا این کار توسط تکنسین نصب یخچال شما انجام می‌شود؛ اما در صورتی که خودتان اقدام به نصب و راه اندازی یخچالتان کرده‌اید، می‌توانید لوله کوچکی که پشت یخچال قرار دارد را به آب شهری متصل کنید.

پس از این کار، باید یخساز را بررسی کنید که آیا روشن می‌شود یا نه؟ در برخی مدل‌ها، با روشن شدن یخچال، یخساز دستگاه نیز شروع به کار کرده و می‌توانید پس از چند ساعت که قالب‌های یخ ایجاد شدند، از آن استفاده کنید. اما در برخی دیگر از یخچال‌های سامسونگ، باید یخساز را فعال کنید. در این مدل‌ها، معمولا یک کلید کوچک با نام on روی بدنه دستگاه قرار دارد که می‌توانید با فشردن آن، یخساز را به کار بیندازید. در برخی دیگر از مدل‌ها نیز یک اهرم کوچک قرار گرفته که با پایین کشیدن آن، می‌توانید یخساز را راه اندازی کنید.

اگر در هرکدام از این اقدامات به مشکل برخورد کردید، می‌توانید با استفاده از تصاویر موجود در دفترچه راهنمای یخچال سامسونگ، این کارها را انجام دهید.

راهنمای یخچال سامسونگ: غیرفعال کردن یخساز

ممکن است در برخی مواقع، نیاز به خاموش کردن سیستم یخساز داشته باشید. به عنوان مثال در زمانی که قصد سفر دارید، خاموش کردن یخساز می‌تواند تا 20 درصد مصرف برق یخچال را کاهش دهد. برای اینکه یخساز یخچال سامسونگ خود را غیرفعال کنید، می‌توانید با توجه به نحوه روشن کردن دستگاه، آن را خاموش کنید.

در یخچال‌هایی که دکمه ON برای روشن کردن یخساز مورد استفاده قرار می‌گیرند، تنها کار لازم این است که دکمه Off را فشار داده تا یخساز غیرفعال شود. همچنین در مدل‌های دارای اهرم، می‌توانید اهرم را به سمت بالا برده تا انتقال برق به یخساز قطع شده و یخساز خاموش شود. اما در برخی از مدل‌های یخچال سامسونگ، ممکن است هیچ اهرم یا دکمه‌ای برای روشن کردن یخساز وجود نداشته باشد و یخساز با اتصال یخچال به برق، شروع به کار کند. در این صورت، باید برای غیرفعال کردن یخساز به دفترچه راهنمای یخچال سامسونگ خود مراجعه کنید.

راهنمای یخچال سامسونگ: تعویض فیلتر آب داخلی

در مواردی، ممکن است روی نمایشگر یخچال شما یک علامت چشمک زن یا قرمز رنگ مشاهده کنید. این علامت نشان دهنده این است که زمان تعویض فیلتر آب یخچال است. در ادامه به عنوان آخرین بخش از راهنمای یخچال سامسونگ، نحوه تعویض فیلتر آب یخچال سامسونگ را برای شما شرح می‌دهیم.

یخچال ساید بای ساید سامسونگ دارای 2 فیلتر آب است که یکی داخلی بوده و دیگری، بیرونی است که در این مطلب، تنها به تعویض فیلتر آب داخلی می‌پردازیم. فیلتر داخلی یخچال برای اینکه به راحتی قابل دسترسی و تعویض باشد، درون محفظه خود یخچال تعبیه می‌شود. در قدم اول، شیر آب یخچال را قطع کنید و تمام آب موجود درون آبسرکن دستگاه را تخلیه کنید. پس از آن، درب یخچال را باز کنید و به دنبال یک بخش مشبک بگردید که دکمه‌ای به نام Push داشته باشد. با فشار دادن این دکمه، درب فیلتر را به پایین بکشید. در این صورت، می‌توانید فیلتر قدیمی را مشاهده و به سمت پایین بکشید تا خارج شود. پس از این کار، فیلتر جدید را درست مثل فیلتر قدیمی درون محفظه قرار داده و بعد درب محفظه را به بالا کشیده تا بسته شود.

بعد از انجام کارهای بالا، شیر آب را باز کنید و دکمه Reset را به مدت چند ثانیه نگهدارید تا علامت چشمک زن روی نمایشگر خاموش شود.

!با راهنمای یخچال سامسونگ، می‌توانید مشکلات یخچال خود را برطرف کنید

در این مطلب سعی شد تا مهمترین نکاتی که درون دفترچه راهنمای یخچال سامسونگ وجود دارد، برای شما تهیه و آماده کنیم. با استفاده از این راهنما، شما امکان برطرف کردن مشکلات کوچک و غیرفنی یخچال خود را خواهید داشت. اما فراموش نکنید که برای تعمیر لوازم خانگی خود خصوصا تعمیر یخچال سامسونگ، نباید بی گدار به آب بزنید. یخچال یکی از حساسترین قطعات برقی آشپزخانه است که در صورتی که بدن تخصص کافی قصد تعمیر آن را داشته باشید، ممکن است باعث ایجاد مشکلات بیشتر در آن شوید. بهترین کار، این است که در زمان خرابی دستگاه خود، با نمایندگی سامسونگ تماس بگیرید و درخواست اعزام تعمیرکار متخصص را ثبت کنید.

گروه تعمیر لوازم مدرن تکنیک، ارائه دهنده خدمات تعمیر لوازم خانگی در تهران و حومه است که خدمات خود را در تمام روزهای سال به شما مشتریان عزیز ارائه می‌دهد. تمامی تعمیرات تیم ما توسط بهترین متخصصین تعمیر لوازم خانگی انجام می‌شود و برای آسودگی خیال شما، بعد از استفاده از هرکدام از خدمات ما، یک کارت گارانتی 9 ماهه به شما تقدیم می‌شود. در صورتی که طی این 9 ماه مشکل مشابهی برای لوازم خانگی شما رخ دهد، تعمیرکاران ما به صورت رایگان اقدام به تعمیر آن می‌کنند. برای ثبت درخواست تعمیر یخچال، می‌توانید با شماره‌های درج شده در انتهای صفحه تماس بگیرید.

 

برای ارسال سریع کارشناس، لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای تماس با تعمیرکار کلیک کنید