شماره تماس: 02122500600

ارور hrs در یخچال چیست و نحوه رفع آنها

ارور hrs در یخچال چیست و نحوه رفع آنها

یخچال‌های جدید مجهز به نمایشگرهایی هستند که اطلاعات مختلفی از وضعیت یخچال را نمایش می‌دهند. بسیاری از افراد تصور می‌کنند این نمایشگرها صرفا برای تنظیم و نمایش دمای یخچال یا فعال کردن آبسردکن و... هستند. یکی از مواردی که ممکن است روزی آن را روی نمایشگر یخچال مشاهده کنید، ارور hrs یخچال است. در این مطلب از مجله مدرن تکنیک، قصد داریم به بررسی ارور hrs در یخچال و علت‌های بروز آن بپردازیم. 

ارور hrs در یخچال چیست؟

ارورها در یخچال‌های جدید، نشان دهنده یک مشکل در یخچال هستند. این ارورها روی نمایشگر یخچال فریزر شما ظاهر شده و تا زمان رفع مشکل، همچنان نمایش داده می‌شنود. تعداد این خطاها زیاد است و فهمیدن علت نمایش آنها، کار یک تعمیرکار متخصص است. به همین دلیل، پیشنهاد می‌شود خودتان دست به کار تعمیر یخچال نشوید. اگر خودتان تصمیم به تعمیر یخچال گرفته‌اید، باید بدانید که در صورتی که نتوانید این کار را درست انجام دهید، احتمال سوختگی قطعات مهمی نظیر کمپرسور یا برد الکترونیکی یخچال وجود دارد. به همین دلیل، پیشنهاد می‌کنیم که حتما از تعمیر یخچال برند یخچالتان استفاده کنید.
ارور hrs در یخچال به علت‌های گوناگونی نمایش داده می‌شود؛ در صورت نمایش این ارور، تعمیرکار باید قطعاتی که خرابی آنها باعث نمایش این ارور می‌شود را پیدا و بررسی کند. در صورتی که هرکدام از این قطعات دچار مشکل باشد، باید تعویض یا تعمیر شوند. با نمایش این ارور، تمامی قطعات یخچال (بجز لامپ) از کار می‌افتند و یخچال عملا خاموش می‌شود. در صورتی که این مشکل به سرعت برطرف نشود، بعد از یک روز شما با مقدار زیادی مواد غذایی فاسد شده طرف هستید که باید آنها را دور بریزید. 
 
در ادامه، مهمترین دلایل رخ دادن ارور hrs در یخچال را بررسی می‌کنیم. 

علت های ارور hrs در یخچال

به صورت کلی، مهمترین و تنها دلیلی که می‌تواند باعث نمایش ارور hrs در یخچال مابه یا جنرال الکتریک شود، سوختگی برد الکترونیکی یخچال است. یکی از نشانه‌هایی که همزمان با ارور hrs در یخچال مشاهده می‌شود، صدای تیک تیک یخچال است. البته علت صدای تیک تیک یخچال جنرال الکتریک ممکن است مورد دیگری باشد. در زیر، مهمترین علت‌های نمایش ارور hrs در یخچال جنرال الکتریک را اورده‌ایم. 

نوسان برق

قطعات الکترونیکی به شده نسبت به نوسانات ولتاژ و برق حساس هستند. برد الکترونیکی یخچال نیز حساسیت بالایی به نوسانات برق دارد. به همین دلیل، در کنار خرید یخچال باید یک محافظ ولتاژ باکیفیت نیز خریداری کنید. این محافظ ولتاژ می‌تواند بسیاری از نوسانات را کنترل کند؛ اما در این بین، ممکن است مواردی ناخواسته وارد جریان برق یخچال شوند. این نوسانات به برد و دیگر قطعات الکترونیکی یخچال آسیب می‌رسانند و ممکن است باعث سوختگی برد الکترونیکی شوند. با سوختن برد، شاهد نمایش ارور hrs در یخچال خواهیم بود. 

بیشتر بخوانید: بهترین محافظ یخچال ساید


فرسودگی یخچال و برد الکترونیکی

تمامی قطعات الکترونیکی در زمان کار گرم می‌شوند. این گرما به مرور زمان باعث فرسودگی آنها شده و باعث سوختگی یا معیوب شدن آنها می‌شود. برد الکترونیکی یخچال نیز به صورت مستمر در حال دریافت و ارسال اطلاعات به دیگر قطعات است. اگر از عمر یخچال شما چندین سال گذشته باشد و ارور hrs روی یخچال نشان داده می‌شود؛ به احتمال زیاد برد دچار سوختگی شده و امکان تعمیر آن وجود ندارد. در نتیجه باید هزینه قابل توجهی را برای خرید برد الکترونیکی یخچال نرال الکتریک خود پرداخت کنید. 
البته به دلیل اینکه بسیاری از یخچال‌های خارجی (خصوصا یخچال های آمریکایی جنرال الکتریک، مابه و پروفایل) به صورت قاچاق وارد ایران می‌شوند، قطعات آنها در بازار کمیاب است. البته به راحتی می‌توانید قطعات فیک و تقلبی را در بازار خریداری کنید؛ اما هیچ ضمانتی وجود ندارد که این قطعات بتوانند مدت زیادی کار کنند. به همین دلیل، در مدرن تکنیک تصمیم گرفتیم تا برخی از قطعات پرکاربرد و حساس یخچال‌ها را به صورت اورجینال خریداری کنیم. این قطعات همگی تولید شرکت تولید کننده هر یخچال هستند و می‌توانند تا سال‌ها مورداستفاده قرار بگیرند. در صورتی که قطعه شما نیاز به تعویض داشته باشد، با هماهنگی شما قطعه اصلی روی یخچال سوار خواهد شد.
 

مشکلات نرم افزاری برد الکترونیکی

همانطور که می‌دانید، قطعات الکترونیکی نیاز به یک برنامه دارند. این برنامه یا نرم افزار، ممکن است به دلایل مختلفی از روی برد الکترونیکی یخچال پاک شود. اگر این اتفاق رخ دهد، ارور hrs روی نمایشگر نمایش داده می‌شود. البته نگران نباشید؛ یکی از نشانه‌های پریدن برنامه برد الکترونیکی یخچال، سلامت همه قطعات است. این مشکل به سادگی توسط تکنسین‌های الکترونیک سایت مدرن تکنیک رفع می‌شوند و معمولا هزینه زیادی نیز ندارد. با نحوه علائم خرابی برد یخچال آشنا شوید.

سوختن کندانسور یخچال

یکی دیگر از دلایلی که باعث نمایش ارور hrs در یخچال مابه شما می‌شود، سوختن کندانسور است. این مورد به صورت غیرمستقیم به برد الکترونیکی مربوط می‌شود. کمپرسور نقش رادیاتور یا خنک کننده را در یخچال برعهده دارد. به همین دلیل اگر بسوزد، دمای یخچال بالا می‌رود. این افزایش دما سبب فشار به برد الکترونیکی می‌شود و باعث سوختن یا معیوب شدن آن می‌شود. در نتیجه، ممکن است است hrs در یخچال نشان داده شود. در این حالت، باید هزینه نسبتا زیادی را برای خرید کندانسور یخچال صرف کنید. با علت داغ شدن موتور یخچال آشنا شوید. 
البته در مواردی امکان تعمیر قطعات یخچال و استفاده مجدد آنها وجود دارد. مدرن تکنیک به عنوان نمایندگی مجاز تعمیر یخچال جنرال الکتریک، سامسونگ، بوش، الجی، هیتاچی و نزدیک به 60 برند دیگر، خدمات تعمیر قطعات یخچال را به شما ارائه می‌دهد. اگر طی تعمیر یخچال شما قطعه‌ای معیوب شده باشد و امکان تعمیر آن نیز وجود داشته باشد، تعمیرکاران ما این کار را انجام می‌دهند. مزیت تعمیر قطعات یخچال این است که می‌توانید مدت طولانی‌تری از قطعه فابریک یخچال استفاد کنید. همچنین هزینه تعمیر یخچال شما نیز تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. 

چطور از بروز ارور hrs جلوگیری کنیم؟

هیچ راه حل 100% برای جلوگیری از بروز ارور hrs در یخچال مابه یا جنرال الکتریک شما وجود ندارد. بهترین کار، خرید یک محافظ برق باکیفیت است. همپنین می‌توانید از UPS برای ساختمان استفاده کنید. 
در کنار استفاده از محافظ برق، بهتر است به صورت منظم و دوره‌ای یخچال را سرویس کنید. سرویس یخچال باعث پیدا کردن مشکلات احتمالی یخچال می‌شود و می‌توانید آنها را قبل از بروز شناسایی و برطرف کنید. سرویس یخچال شامل بررسی قطعات، تمیز کردن بخش‌های داخلی یخچال و شارژ گاز یخچال می‌شود. شما می‌توانید از خدمات سرویس یخچال ساید بای ساید در مدرن تکنیک استفاده کنید. 

و سومین موردی که می‌تواند از بروز ارور hrs در یخچال جلوگیری کند، توجه به علت صدای یخچال است. بنا به دلایل مختلفی، یخچال صداهای غیرعادی تولید می‌کند که هرکدام نشان دهنده مشکلاتی هستند. در صورت نمایش ارور hrs، معمولا صدای تیک تیک از یخچال شنیده می‌شود. اگر این حالت را مشاهده کردید، سریعا یخچال را از برق بکشید و با نمایندگی تعمیر لوازم خانگی معتبر در شهر خود تماس بگیرید. 

مجموعه مدرن تکنیک، آماده ارائه خدمات به شما هم‌وطنان عزیز ساکن تهران است. شما عزیزان می‌توانید با توجه به محل سکونت خود، با شماره تلفن‌های درج شده در انتهای صفحه تماس بگیرید و از خدمات تعمیر یخچال فریزر در تهران در محل بهرمند شوید. 

نحوه رفع ارور hrs یخچال

دو راه برای برطرف کردن ارور hrs وجود دارد. را اول، تعویض برد الکترونیکی یخچال است. با این کار، یک برد جدید جایگزین قطعه قبلی شده و می‌تواند تا سال‌های طولانی به کار خود ادامه دهد. البته به شرطی که یخچال و دیگر قطعات آن در سلامت کامل باشد. 
راه حل دیگر، تعمیر برد الکترونیکی یخچال است. این تعمیر ممکن است شامل تعویض برخی از خازن‌ها و قطعات کوچک روی برد باشد؛ یا اینکه دادن یک برنامه جدید به آن! در هر صورت، هزینه تعمیر برد الکترونیکی کمتر از تعویض آن است. به یاد داشته باشید که قطعات تعمیر شده زیاد قابل اعتماد نیستند و بهتر است در اسرع وقت، نسبت به تعویض آنها اقدام کنید. 
 
دسترسی سریع به خدمات نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی مدرن تکنیک: نمایندگی وایت هاوس، نمایندگی ویرپول، نمایندگی وستینگهاوس، نمایندگی فریجیدر
 

سوالات متداول

ایا ارور hrs در برندهای مختلف متفاوت است؟
خیر! از آنجای که ارور hrs در یخچال جنرال الکتریک، مابه، پروفایل، هات پوینت و برخی دیگر از یخچال‌ها به دلایل مشابهی رخ می‌دهد، می‌توان گفت که ماهیت آن در برندهای مختلف یکسان است. 
 
ایا ارور hrs  نیاز به تعویض برد یخچال دارد؟
اکثرا بله؛ اما در برخی موارد، می‌توان برد را تعمیر و مدتی از آن استفاده کرد. 
 
ارور hrs فقط مخصوص یخچال است؟
بله. این ارور در یخچال‌ها خصوصا یخچال‌های آمریکایی مشاهده می‌شود. 
 

برای ارسال سریع کارشناس، لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای تماس با تعمیرکار کلیک کنید