شماره تماس: 02122500600

عمده دلایل خرابی یخچال هاوس و نحوه حل مشکلات آن

عمده دلایل خرابی یخچال هاوس و نحوه حل مشکلات آن

در این مقاله می‌خواهیم در مورد خرابی یخچال هاوس و علل آن صحبت کنیم. برای همه ما پیش آمده است که لوازم برقی منزلمان از جمله یخچال، دچار اختلالاتی شده باشند. حال این اختلالات به هر دلیل و یا به هر شکل ممکن است رخ بدهد، اما نکته مهمی که در این بین وجود دارد این است که تعمیر لوازم خانگی از جمله تعمیر یخچال باید توسط متخصصان این امر انجام گیرد. 

H:\poone\work\manage\refrigerator-repair-2.jpg

ما در این مقاله به طور خلاصه در مورد برخی از علل این موضوع صحبت کرده‌ایم؛ بنابراین اگر یخچال شما دچار خرابی شده باشد، خواهید دانست که علل احتمالی این موضوع چیست. اما اصل کار را باید به دست تعمیرکار متخصص بسپارید. تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

 

علت های خرابی یخچال وایت هاوس

خرابی یخچال هاوس به دلایل مختلفی ممکن است اتفاق بیفتد. حال این خرابی، خود را به شکل‌های مختلفی نشان می‌دهد. در خرابی‌های یخچال امکان دارد قطعات آن دچار اختلال شده باشند. در این صورت این قطعات یا باید تعمیر شوند و یا کارشان از تعمیر گذشته و باید تعویض شوند. البته پس از تعویض شدن قطعه مورد نظر، بهتر است برای جایگزینی از قطعات اورجینال استفاده نمایید. حال در ادامه مقاله به برخی از مشکلات یخچال و علت‌های احتمالی آن اشاره می‌کنیم.

خرابی یخچال وایت هاوس از نوع لرزش یا روشن نشدن 

گاهی اوقات خرابی یخچال هاوس به شکل لرزش و یا روشن نشدن آن بروز می‌کند. لرزش و روشن نشدن یخچال ممکن است به این دلیل باشد که نحوه قرارگیری سیم یخچال در داخل پریز به درستی انجام نشده و یا حتی ممکن است فیوز برق مشکلی داشته باشد. حال اولین اقدامی که در این مورد باید انجام دهید، چک کردن سیم برق یا فیوز است. 

سپس نمایشگر روی یخچال را هم باید بررسی کنید. ممکن است ایراد احتمالی بر روی نمایشگر یخچال ظاهر شود. اما گاهی اوقات هیچ کدام از این موارد مشکلی ندارد، در این حالت گفته می‌شود که یخچال در حالت دمو است. در حالت دمو فقط به مقداری تعمیر جزئی نیاز است تا یخچال دوباره به حالت اولیه خود برگردد.

خرابی یخچال هاوس از نوع برفک زدن مستمر

گاهی اوقات خرابی یخچال هاوس به شکل برفک زدن مداوم بروز می‌کند. در چنین شرایطی اولین اقدامی که باید انجام دهید، بررسی مصرف برق یخچال است؛ زیرا مشکل برفک زدن معمولاً به دلیل اختلال در تایمر برفک زدن یا المنت است. در واقع این قسمت از یخچال مسئولیت برفک زدن را بر عهده دارد. در برخی دیگر از موارد، برفک زدن مستمر به دلیل باز ماندن در یخچال است. 

این مشکل نیز گاهی به دلیل وجود ایراد در لاستیک دور در یخچال اتفاق می‌افتد؛ بنابراین با چک کردن این قسمت احتمالا مشکل برفک زدن نیز حل شود. این موضوع به این دلیل است که لاستیک‌هایی که در اطراف در یخچال قرار دارند، بر اثر گذشت زمان قدرت و حالت خود را از دست می‌دهند؛ بنابراین با تعویض این قسمت، مشکلاتی نظیر برفک زدن نیز حل خواهد شد.

H:\poone\work\manage\GettyImages-814346372-e1667498124314.jpg

خرابی یخچال هاوس از نوع گرم شدن یخچال

خرابی یخچال هاوس گاهی خود را به شکل گرم شدن یخچال نشان می‌دهد. گرم شدن یخچال به دلایل مختلفی ممکن است اتفاق بیفتد. اولین دلیل این موضوع اختلالات ترموستات است. گاهی اوقات تنظیمات ترموستات به درستی انجام نشده است؛ پس باید آن را بررسی کرده و در صورت درست نبودن تنظیمات، آن را تنظیم نمایید. اما موضوع دیگری که می‌تواند به گرم شدن یخچال منجر شود، کثیف بودن لوله مویین یخچال است. 

با بررسی این قسمت در صورتی که مقداری کثیفی مشاهده کردید، آن را تمیز نمایید. در این صورت احتمالاً مشکل گرم شدن یخچال برطرف خواهد شد. مشکل دیگری که می‌تواند به گرم شدن یخچال منجر شود، به کمپرسور آن برمی‌گردد. کمپرسور پس از مدتی کار کردن، نیاز به اندکی استراحت دارد؛ بنابراین آن را خاموش کرده و پس از مدت کوتاهی دوباره روشن کنید.

 دلایل خرابی یخچال ساید بای ساید هاوس

در یخچال ساید بای ساید هاوس نیز گاهی اختلالاتی را مشاهده می‌کنیم. اختلالاتی نظیر عدم کارکرد یخ‌ساز، فرسودگی یا خرابی لاستیک دور در یخچال، شنیدن صداهای غیر متعارف یخچال، اختلالات موجود در برد، نشت آب و بسیاری از اختلالات دیگر. از آنجایی که خرابی یخچال هاوس از نوع ساید بای ساید در بسیاری از مواقع به خاطر وجود اختلال در برد آن است، حتماً باید تعمیر یخچال توسط یک تعمیرکار ماهر انجام گیرد؛ زیرا یخچالهای ساید بای ساید از دو برد ساخته شده‌اند.

خرابی یخچال وایت هاوس و ارور HRS

خرابی یخچال هاوس در بسیاری از مواقع با روشن شدن چراغ HRS همراه است. زمانی که یخچال به درستی کار نکند و یا در اثر خرابی خاموش شود، این چراغ روشن می‌شود. در واقع این چراغ هنگامی روشن می‌شود که یخچال به دلیل وجود اختلالاتی در برد قدرت یا فن اپراتور خاموش شود. در این هنگام یک دکمه چراغ‌دار که مربوط به این گزینه است، روشن می‌شود. گاهی هم صداهایی مانند تیک تاک از داخل یخچال خواهیم شنید. برد قدرت و یا فن اپراتور گاهی به صورت تکی و گاهی با هم دچار مشکل می‌شوند. 

در این صورت در اغلب مواقع باید این دو را تعویض کرد. اما اصلی‌ترین عاملی که باعث می‌شود این دو قطعه دچار مشکل شوند، نوسانات برق است. نوسانات برق تاثیرات منفی زیادی بر روی قطعات یخچال از جمله برد و فن اپراتور می‌گذارد. برای این موضوع یک راهکار ساده وجود دارد. استفاده از یک محافظ برق یا ترانس تقویت ولتاژ می‌تواند از اثرات آسیب‌زای نوسانات برق بر روی قطعات یخچال جلوگیری کند.

H:\poone\work\manage\ezgif-1-6359b34e9d.jpg

بررسی تخصصی قطعات در خرابی یخچال وایت هاوس

همانطور که قبلاً نیز گفتیم تعمیر لوازم خانگی از جمله تعمیر یخچال باید توسط متخصص انجام گیرد؛ زیرا یک وسیله برقی مانند یخچال دارای دو بخش الکتریکی و مکانیکی است. به همین دلیل در بسیاری از مواقع تشخیص اینکه ایراد موجود در آن منشا الکتریکی دارد یا مکانیکی، فقط توسط یک تعمیرکار ماهر انجام می‌گیرد؛ بنابراین در صورت وجود هرگونه اختلال، حتماً باید از یک فرد متخصص کمک بگیرید. همچنین اگر برای یخچال وایت هوس شما مشکلی پیش آمده میتوانید وارد صفحه تعمیر یخچال وایت هوس شوید و از متخصصین ما کمک بگیرید. حال می‌خواهیم به بعضی از اجزای اصلی یخچال، نگاهی اجمالی و کوتاه بیندازیم. اجزایی مانند ترموستات، اورلود، برد، فیلتر و لوله مویی.

خرابی یخچال هاوس در قسمت ترموستات

ترموستات یکی از قطعات مهم و اصلی یخچال است. این قطعه الکترونیکی، کنترل سرمایش درونی یخچال را بر عهده دارد. در بسیاری از موارد دلیل خرابی یخچال هاوس، وجود اختلال در ترموستات است. اگر ترموستات دچار مشکل شود، در یخ‌سازی یخچال نیز اختلال ایجاد می‌شود. یکی از اقداماتی که در این موارد باید انجام داد، تنظیم میزان ولوم یخچال است.

H:\poone\work\manage\Samsung-Refrigerator-Breakdowns.jpg

خرابی یخچال هاوس در قسمت رله راه انداز

اتصال کننده راه‌انداز موتور و یا اورلود از جمله قطعاتی است که موجب خرابی یخچال هاوس می‌شود. در برخی از مواقع، جریان موتور از حد عادی بالاتر می‌رود و این عمل موجب گرم شدن کمپرسور و آسیب رادیاتور می شود. در این شرایط باید قسمت رله راه‌انداز و یا اورلود را بررسی کرده و در صورت وجود مشکل، آن را تعویض نمود.

خرابی یخچال هاوس در قسمت لوله مویی

یکی دیگر از قطعاتی که اختلال در آن موجب خرابی یخچال هاوس می‌شود، لوله مویی است. این قطعه جزء قطعات مکانیکی یخچال بوده و قطعه‌ای کوچک است که گاز را در یخچال به مایع تبدیل می‌کند. این لوله گاهی دچار کثیفی و گرفتگی می‌شود که در عملکرد یخچال تاثیر منفی می‌گذارد؛ بنابراین هر از گاهی باید شود.

خرابی یخچال هاوس در قسمت برد

یکی دیگر از دلایل خرابی یخچال هاوس، اختلال در قسمت برد است. برد یخچال را می‌توان اصلی‌ترین بخش آن دانست. در واقع عملکرد قسمت‌های مهمی مانند المنت، کمپرسور و حسگرها توسط برد انجام می‌شود؛ بنابراین کوچکترین اختلالی در برد یخچال می‌تواند اثرات منفی زیادی در عملکرد آن داشته باشد. همچنین در یخچال‌های مختلف، محل قرارگیری برد متفاوت است. یکی از اقدامات در تعمیر برد، تخلیه بار استاتیکی آن است؛ بنابراین این کار حتما باید توسط تعمیرکار متخصص انجام گیرد؛ زیرا کوچکترین اشتباهی، خسارات جبران ناپذیری را برای شما به همراه خواهد داشت.

خرابی یخچال حافظ در قسمت فیلتر

از دیگر بخش‌هایی که اختلال در آن موجب خرابی یخچال می‌شود، قسمت فیلتر یخچال است. فیلتر با تصفیه آب، یک آب سالم به شما تحویل می‌دهد؛ بنابراین باید هر شش ماه تا یک سال آن را تعویض کنید. اگر فیلتر در زمان‌های مربوطه تعویض نشود، عملکرد یخچال دچار مشکل خواهد شد.

H:\poone\work\manage\ezgif-1-19754c81c2.jpg

یخچال وایت هاوس ساخت کدام کشور است؟

برند وایت هاوس در سال ۱۹۱۷ و در کشور آمریکا فعالیت خود را با تولید لوازم خانگی شروع کرد. این برند توسط جورج وستینگ هاوس آغاز به کار کرده و پس از واگذاری به شرکت cbs، فعالیت خود را ادامه داد. شروع فعالیت شرکت وایت هاوس با تولید اجاق گاز بود. به مرور زمان تولید یخچال و کولر گازی نیز به فعالیت‌های این شرکت اضافه شد. محصولات این برند جزء یکی از برترین محصولات لوازم خانگی در جهان است. دوام بالای بدنه، مصرف پایین انرژی و کیفیت مطلوب از ویژگی‌های این برند بوده که به محبوبیت آن کمک کرده است.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد علل خرابی یخچال هاوس صحبت کردیم. باز هم تأکید می‌کنیم که تعمیر لوازم خانگی به دلیل حساسیت‌های زیادی که دارد، باید توسط تعمیرکار ماهر انجام گیرد. یخچال نیز به دلیل اینکه یک وسیله الکتریکی مکانیکی است، تعمیر آن نیاز به مهارت و تجربه افراد متخصص در این زمینه دارد؛ بنابراین در صورت مشاهده هرگونه اختلال در عملکرد یخچال، حتماً از تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.



برای ارسال سریع کارشناس، لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای تماس با تعمیرکار کلیک کنید