شماره تماس: 02122500600

دلایل لرزش ماشین لباسشویی چیست؟ روشهای ساده جلوگیری از لرزیدن ماشین لباسشویی

دلایل لرزش ماشین لباسشویی چیست؟ روشهای ساده جلوگیری از لرزیدن ماشین لباسشویی

بسیاری از افراد از لرزش ماشین لباسشویی خود شکایت دارند، اما متاسفانه آن را جدی نگرفته و با بهانه‌های واهی، رفع این مشکل را به تعویق می‌اندازند.‌ اما باید بدانید در برخی از مواقع لرزش ماشین لباسشویی ممکن است دلایل فنی و مهمی داشته باشد و اگر این موارد را جدی نگیرید، به قسمت‌های دیگر ماشین لباسشویی نیز آسیب خواهد رساند؛ زیرا در لوازم خانگی و یا هر وسیله دیگری، برخی از مشکلات فنی به صورت زنجیره‌وار منجر به مشکلات دیگری خواهند شد؛ بنابراین باید در اسرع وقت برای تعمیر ماشین لباسشویی خود اقدام نمایید. در این مقاله می‌خواهیم در مورد لرزش ماشین لباسشویی، دلایل و راه‌های جلوگیری از آن صحبت کنیم.

علت های لرزش ماشین لباسشویی

لرزش ماشین لباسشویی دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد. به طور مثال برخی از اوقات به دلیل تراز نبودن دستگاه، این اتفاق خواهد افتاد. گاهی اوقات خرابی پایه‌ها به لرزش ماشین منجر خواهد شد. در برخی از مواقع نیز ممکن است قسمت‌های داخلی ماشین لباسشویی دچار نقص فنی شده باشند. به طور مثال کمک‌‌ها، بلبرینگ، شفت، فنرهای نگهدارنده، سه نظام و یا بسیاری از قطعات دیگر ممکن است دچار آسیب شده باشند. در نتیجه این آسیبها، لرزش ماشین را مشاهده خواهیم کرد.

 

علت لرزش ماشین لباسشویی ال جی هنگام خشک کن

گاهی اوقات مشاهده می‌کنیم هنگام خشک کن، ماشین لباسشویی شروع به لرزش می‌کند. این اتفاق ممکن است برای اغلب ماشین‌های لباسشویی از جمله لباسشویی ال جی بیفتد. در واقع هنگامی که لباسشویی را روی دور تند و خشک کن قرار می‌دهید، شروع به لرزش‌های شدید می‌کند. به طوری که گاهی اوقات از جای خود حرکت کرده و به جلو می‌آید. 

حال اگر بخواهیم این موضوع را به طور دقیق‌تر بررسی کنیم، باید بگوییم مشکل لرزش ماشین لباسشویی در دو دسته تقسیم‌بندی می‌شود؛ دسته اول به طریقه استفاده شما از ماشین لباسشویی مربوط می‌شود و دسته دوم مربوط به مشکلات فنی ماشین لباسشویی است. این مشکلات به مرور زمان در لباسشویی ایجاد می‌شوند. حال تک‌تک این موارد را به طور دقیق بررسی می‌کنیم. یکی از عوامل بیرونی تاثیرگذار در لرزش ماشین لباسشویی، باز نکردن پیچ‌های ترانسفر است. 

بسته بودن پیچ‌های پشت دستگاه

این پیچ‌ها در پشت دستگاه قرار گرفته و هنگام حمل و نقل به منظور محافظت از دیگ لباسشویی باید بسته شوند، اما پس از اینکه دستگاه در محل مورد نظر مستقر شد، حتماً باید پیچ‌ها را باز کنید. باز نکردن این پیچ‌ها منجر به لرزش ماشین لباسشویی خواهد شد. گاهی اوقات لرزش به دلیل تراز نبودن ماشین لباسشویی در محل قرارگیری خود اتفاق می‌افتد. پس از جابجایی، ماشین لباسشویی به درستی در محل خود قرار نمی‌گیرد. 

همچنین ممکن است قسمت پایه‌ها به مرور زمان دچار خرابی شوند. با رفع این مشکل و تراز کردن ماشین لباسشویی می‌توانید مشکل لرزش را نیز برطرف کنید. مکانیزم ترازبندی پایه‌ها در این موارد به کمک شما خواهد آمد. پس از اینکه پایه‌ها را به درستی تنظیم نمودید، قفل مکانیزم را فعال کنید. این کار از حرکت پایه‌ها جلوگیری خواهد کرد. 

پر کردن بیش از حد ماشین لباسشویی

یکی دیگر از علل لرزش ماشین لباسشویی که به طرز استفاده شما بستگی دارد، پر کردن بیش از حد دستگاه است. اگر دستگاه را بیشتر از ظرفیت اصلی آن از لباس پر کنید، احتمالاً با مشکل لرزش دستگاه مواجه خواهید شد. همچنین باید حواستان باشد که تمام لباس‌ها در یک سمت دستگاه جمع نشوند، این کار تعادل ماشین را بر هم زده و به لرزش آن منجر خواهد شد. اما دسته دوم علل لرزش ماشین لباسشویی، به مشکلات فنی آن برمی‌گردد.

فرسودگی قطعات ماشین لباسشویی 

گاهی اوقات خراب بودن کمک‌ها به لرزش دستگاه منتهی می‌شود. کمک‌ها از جمله قطعاتی هستند که به مرور زمان دچار فرسودگی خواهند شد و باید تعویض شوند. در داخل کمک‌ها یک نمد تعبیه شده است که این نمد به مرور زمان دچار فرسودگی شده و باعث می‌شود که حرکت کمک‌ها روان‌تر شود؛ در نتیجه لرزش ماشین بیشتر خواهد شد. لازم است بدانید اگر تعویض کمک‌ها را جدی نگیرید، این موضوع به سایر قطعات ماشین لباسشویی شما نیز آسیب خواهد رساند. 

دلیل فنی دیگر، خرابی فنرهای نگهدارنده دیگ ماشین لباسشویی است که به مرور زمان دچار فرسودگی می‌شوند. این فنرها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از هر کدام از طرفین به دیگ و کابین وصل شده‌اند. وظیفه این فنرها جلوگیری از لرزش و ارتعاشات است. گاهی اوقات ممکن است قسمت‌های دیگری از ماشین همچون سه نظام و بلبرینگ نیز آسیب دیده باشند. سه نظام یکی از قطعات ماشین لباسشویی است که از آلومینیوم ساخته شده است.

اختلال در قسمت‌های میانی

در قسمت میانی سه نظام قطعه‌ای به نام شفت وجود دارد که از فولاد ضد زنگ ساخته شده است. بلبرینگ‌ها و کاسه نمد نیز بر روی دیگ قرار می‌گیرند. ایجاد اختلال در هر کدام از این قسمت‌ها می‌تواند به لرزش ماشین لباسشویی منجر شود. به طور مثال اگر کاسه نمد آسیب ببیند، با ورود آب به داخل بلبرینگ‌ها این قسمت‌ها دچار اختلال خواهند شد؛ زیرا وظیفه کاسه نمد، جلوگیری از ورود آب به داخل بلبرینگ‌ها است. 

خراب از درب کارخانه

اما گاهی اوقات مشکل لرزش، کاملاً ریشه‌ای است. در واقع از همان ابتدا که ماشین لباسشویی در کارخانه ساخته می‌شود، به دلیل استفاده از قطعات بی‌کیفیت ممکن است این اتفاق برای ماشین لباسشویی بیفتد. 

 به طور کلی این ماشین لباسشویی دارای لرزش است و به هر حال باید آن را بپذیرید. در برخی از دستگاه‌های غیر اصل نیز این اتفاق خواهد افتاد. اما هنگام مشاهده نقص فنی بهتر است هر چه سریع‌تر برای تعمیر ماشین لباسشویی ال جی اقدام کنید. 

علت لرزش ماشین لباسشویی دوو

ماشین لباسشویی دوو نیز همانند ماشین‌های لباسشویی دیگر ممکن است دچار لرزش شود. این دستگاه نیز ممکن است به دلیل زیاد یا ناهماهنگ بودن بار لباس‌ها و یا تراز نبودن دستگاه، دچار لرزش شود. همچنین گاهی اوقات کمک فنرها و پایه‌ها دچار مشکل می‌شوند، به همین دلیل هر گونه مشکل یا نقص فنی که در هر یک از اجزاء لباسشویی پیش بیاید، ممکن است به مواردی همچون لرزش ماشین لباسشویی منجر شود. گاهی اوقات، قطعه تاخو در دستگاه دچار مشکل می‌شود.‌ تاخو از جمله قطعات مهم ماشین لباسشویی است. این قطعه جریان برق را در دستگاه تنظیم می‌کند.

خرابی و فرسودگی فلکه آبکشی نیز از موارد دخیل در ایجاد ارزش است. بروز مشکل در بردهای الکترونیکی، تخلیه نشدن درست آب، ایراد تسمه حرکت دیگ، گرفتگی پمپ و فیلتر، نچرخیدن درست دیگ و بسیاری از موارد فنی دیگر، عوارضی همچون لرزش دستگاه را در پی خواهند داشت. اما نکته‌ای که در مورد لوازم خانگی از جمله ماشین لباسشویی وجود دارد، این است که در صورت بروز هر مشکلی باید سریعا برای تعمیر لوازم خانگی اقدام کنید. زیرا گاهی نقص پیش آمده، منجر به ایجاد نقص‌های بیشتری خواهد شد. 

 

کمک‌های ضد لرزش ماشین لباسشویی

امروزه ابزارهایی جهت کاهش لرزش ماشین لباسشویی تولید شده‌اند. لرزه‌گیر ماشین لباسشویی یکی از مواردی است که می‌تواند به کاهش لرزش‌ها کمک کند. البته این در صورتی است که دلیل لرزش‌ها، مسائل فنی نباشند. جنس لرزه‌گیرها از پلاستیک فشرده بوده و دارای بسته‌بندی چهار عددی هستند. هر کدام از این لرزه‌گیرها در زیر یکی از پایه‌ها قرار داده می‌شوند. 

به این ترتیب از لرزش ماشین جلوگیری خواهد شد. قسمت زیرین ضربه‌گیرها با ویژگی مکندگی، به ثبات بیشتر آن بر روی زمین کمک خواهد کرد. این ثبات لرزه‌گیر به ثبات بیشتر ماشین لباسشویی نیز منجر خواهد شد. این لرزه‌گیرها صرفا برای ماشین لباسشویی کاربرد ندارند، بلکه برای یخچال، مبل، میز و لوازمی از این قبیل نیز می‌توان از ضربه‌گیر استفاده کرد. 

ضمنا این وسیله پرکاربرد تنها با هدف ضربه‌گیری و جلوگیری از لرزش استفاده نمی‌شود، بلکه استفاده از ضربه‌گیر موجب می‌شود به فضای زیر وسیله مورد نظر، دسترسی بهتری داشته باشیم. این دسترسی راحت‌تر، هنگام تمیز کردن زیر وسیله بسیار مفید خواهد بود. همچنین هنگامی که ضربه‌گیر در زیر وسیله مورد نظر قرار می‌گیرد، موجب می‌شود از شکستگی‌ها و خراش‌های دستگاه بر روی زمین جلوگیری شود. 

سنسور لرزش لباسشویی

نوع دیگری از کمک‌کننده‌ها وجود دارند که به جلوگیری از ارتعاشات و لرزش ماشین لباسشویی کمک می‌کنند. این کمک‌کننده‌ها به سنسورهای MEMS معروفند که از نوع ارتعاشی هستند و معمولا در ماشین‌های لباسشویی دوو سنیور کاربرد دارند. این سنسورها از بروز ارتعاش و لرزش جلوگیری می‌کنند. هنگامی که ماشین لباسشویی در حال کارکردن است، به دلیل نامتعادل بودن وزن لباس‌ها در داخل مخزن، ممکن است دچار لرزش شود. 

اما این سنسورها ارتعاشات حاصل از این موضوع را تشخیص می‌دهند. سپس با توجه به حجم لباس‌ها دور چرخش مناسب موتور را انتخاب می‌کنند. به همین روش می‌توانند لرزش‌ها و ارتعاشات را کمتر کرده و آن‌ها را در حد متعادل و استاندارد نگه دارند. حال اگر لرزش‌ها از حد مجاز بیشتر شوند، این سنسورها بلافاصله عملیات شستشو را متوقف می‌کنند. پس از اینکه حجم لباس‌ها متوازن شد، دوباره عملیات شستشو از سر گرفته می‌شود. این عمل به طول عمر ماشین لباسشویی و کاهش استهلاک آن منجر خواهد شد.

 

سخن پایانی

در این مقاله در مورد لرزش ماشین لباسشویی و علل آن صحبت کردیم. اما هر کدام از مواردی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، علل احتمالی این مشکل هستند. اگر مسائل بیرونی را بررسی کرده و متوجه شدید مشکل خاصی وجود ندارد، احتمالا باید انتظار وجود مشکلات فنی را در دستگاه داشته باشید؛ بنابراین حتما باید به فکر تعمیر ماشین لباسشویی خود باشید. بسیاری از مراکز تعمیر لوازم خانگی، به تعمیر انواع ماشین لباسشویی نظیر تعمیر ماشین لباسشویی بلومبرگ و تعمیر ماشین لباسشویی ال جی و سایر برندها  می‌پردازند.



برای ارسال سریع کارشناس، لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای تماس با تعمیرکار کلیک کنید